S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Viva La Revolution!

2007.03.22. 10:36 scheerti

2003-ban a Genfi autószalonon a Lada előállt egy tőle merőben új autóval. Pontosabban versenyautóval. Lada Revolution. És mennyire találó a neve,még Castro is felkapja rá a fejét két szivar között. A gépet leginkább egy kit-ből összerakhatóSuperSeven másolathoz tudnám hasonlítani (amiből a hollandok már rég jobbat csinálnak az angoloknál) de ez valahogy mégis más! Talán mert orosz? Nem. Azért mert LADA! Nem újdonság,hogy a Lada tud sportkocsit gyártani,erre a legjobb példa a VFTS, ami szerintem a magyar rallyrajongók kedvence a mai napig. Hiába a sok WRC,a vérbeli rallybuzinak van kedvenc VFTS-e is. De ez most nem rallygép hanem pályára való. 1,6 literes motorjából ( wankel átépítés is volt) 215 lóerőt tudtak elővarázsolni,ám ami még ennél is érdekesebb az a súlya. Mindössze 600 kg. Nem is csoda,hogy ilyen paraméterekkel az együléses versenyautó kevesebb mint 6,5 másodperc  alatt futja a százat és a vége 240 körül van. Eleinte csak koncepcióautó volt de végül elindítottak belőle egy kupasorozatot ahol a Lada LR2-es (ez a kódneve) versenyautók száguldanak a pályán. Utcai változatról is voltak hírek egy időben de úgy tűnik,hogy a sorsa az lesz mint a többi manapság érdekes koncepcióautónak. Egy fűtött garázsban fogja várni sorsa jobbra fordulását. Persze lehet,hogy megveszi valamelyik olajmilliárdos a gyűjteményébe közvetlenül a Volga mellé.

Video: Lada Revolution

 

              

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr6549538

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

jobbhátsóó 2007.03.22. 12:55:34

Nekem erről az Ladáról a sztrítracsingos autók jutnak az eszembe hatalmas "szárnyakkal", szerény gyári teljesítménnyel. Vegyük az Opel Speedstert. 950kg, 2,2-es motor, 147 lóerő, 0-100 5,9 s, 220-as végsebességgel. Mondjuk nem túl szerény a megjelenése, de azért szolidabb, mint a Revolution-é, és még jobban is megy.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.03.22. 13:19:30

Ez versenyautó azért kellenek a szárnyak,a másik pedig utcai... Összehasonlíthatatlan,itt minden a sebességről szól ott meg minden a feelingről és a minimális kényelemről amit egy autó 15 centiméterre a földtől nyújthat.

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.03.22. 20:31:19

Scheert! Egyszerűen csodálatos ez a cikk!!!

Kár, hogy nem nekem jutott előbb eszembe... Elvileg én vagyok az igazi Lada-mániás :P

jobbhátsóó 2007.03.22. 22:00:18

Én a cikkben szereplő autót, a Revolutiont nem igazán Ladának tekintem, de ez lehet részemről jellemtorzulás, akár elmebetegség, netán skizofrénikus agybaj, de számomra a Ladák csúcsa a VFTS. Hiába tudom, hogy van ilyen is, a Lada szó hallatán az ezeröcsi, a kocka(volt belőle 0km-es is!), az ezerkettő és a VFTS ugrik be, ez lesz az utolsó kép, ami jön... Tommi! Neked milyen Ladád/Ladáid voltak eddig?

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.03.23. 07:10:21

Apámnak voltak... most fogyasztja a 3. Samara-ját...

ommm 2007.03.23. 08:10:04

Áááá, scheerti, ha utánanézel meglátod mennyi aránylag jó ötlete volt már az oroszoknak, aztán pénziány miatt mind kuka lett...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.03.23. 08:42:26

Persze de ez a II. vh után mindenhol jellemző,talán az amcsik mertek egy-két durvább koncepciót az utcára vinni de az utóbbi években ott is elhalt minden. A Ford GT-t is kinyírták mert túl drága volt a gyártása,a Cobrának neki se álltak nem is beszélve a GR 1-ről.

AP (törölt) 2007.03.26. 21:30:37

a vfts-t nem a lada gyár gyártotta, hanem vilniusban a direkt szoci autó tuningjára szakosodott üzem.

lada, persze, de ne vedd a gyári fejlesztések közé. a revolution inkább lada, mint a vfts.
uff

jobbhátsó 2007.03.27. 00:02:04

uff! Hirtelen nem kéne Lada Revolution, hanem egy vilniusi átalakítás, és egy szavam se lenne, szívesen csinálgatnék orosz gyári vörös csajokat jó sok szeplővel meg gumival, meg a VFTS-ért sokmindent ezenfelül....

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.03.27. 06:57:44

Na várjál,várjál. A Lada gyári tuningcége volt a Vilnius Fabrik Tuning Sport ami a gyári "tuningcége" vagy versenyszakága violt a Ladának mint a Mercinek az AMG vagy a BMW-nek az M.

AP (törölt) 2007.03.28. 00:43:45

Na várjak, várjak, mire?
Ladafanatikus elmebeteg vagyok, szvsz van fogalmam a dologról..:)

Azt tudod, hogy Vilniusban az atomtengeralattjáró-műhelyben volt ez a VFTS központ, ahol a tengeralattjárók mellett csináltak versenyautókat, mintegy elterelésként?
A Lada-gyárnak ehhez annyi köze volt körülbelül, hogy ők vitték oda a csontvázat.

Almási roland 2007.03.31. 20:53:17

EZ kicsit fura egy gép, de elmegy!!!!!!

Krisztián 2007.12.09. 10:34:05

Én nagyon szeretem a Ladákat és ez legalább egy kis fejlödés a modernebb karoszérák,motorok,és hogy a kocsik biztoságossabak lesznek!
Ez a gép szerintem nagyon jó!

Az a baj hogy a vfts-eket már nem gyártjak a vilniusi gyárban!!!!!!!! Sajnos csak sufnikban készülnek!

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.12.09. 13:51:22

AP: méghozzá vilniusban ott készült, ahol atomtengeralattjárókat, és tankokat is készítettek...

csiky944 2008.04.20. 14:12:24

na jah,csak h Sztaszisz Brundza keze alatt :D