S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

A hőség a közalkalmazottakat is megviseli!

2007.07.17. 20:11 scheerti

Helyszín:Okmányiroda, Meg nem nevezett város.

A 37 fokos hőségnél csak a sorban állás elviselhetetlenebb. Az ügyintéző hölgy szemmel láthatóan álmosan és tikkadtan turkál az anyagok között, hirtelen azonban egészen felvillanyozódik, látszik rajta a pánik előtti állapot:

 -Mercedes CLK230 KOMPRESSOR. Hmmm. Ez valami munkagép? Lányok tudja valaki, hogy mi ez? Ide az van írva, hogy KOMPRESSOR. Akkor ez egy munkagép, igaz? Mert akkor más papírok kellenek.  
 -Nem hölgyem, ez egy normál személyautó-válaszolja a sorban előttem álló fiatalember.
 -De ide az van írva, hogy KOMPRESSOR. Minek egy személyautóra kompresszor? Más papírok kellenek a munkagéphez, uram.
 -Kérem értse meg, hogy ez egy normál személyautó, ott a forgalmi engedély, abból világosan kiderül, hogy SZEMÉLYAUTÓ.
-Akkor mi ez a KOMPRESSOR? Elírták?
 -Nem, az az autó típusa, a forgalmiban is benne van.
 -Látom, de még mindig nem értem, hogy egy személyautóra minek kompresszor ha nem munkagép???

 Kénytelen vagyok bekapcsolódni a beszélgetésbe, körülöttünk már hümmögő irodisták sora áll, a fiatalember, aki az ügyben eljár látja, hogy esélytelen a dolog. Próbálok segíteni, hogy megússza a kedves ügyintéző a sorban álló izzadt emberek lincselését:

 -Tetszik tudni a kompresszor az egy feltöltési mód, ami hasonló mint a turbófeltöltő.
-????
 -Az a lényege, hogy több levegő kerüljön a hengerekbe, nem szívómotor hanem feltöltött.
-Nem értem. Akkor ez egy normál személyautó?
 -Így van, a Kompressor a motor része, EGYÁLTALÁN NEM MUNKAGÉP.
 -Ja, hát ezt előbb is elmondhatta volna valaki. Nem értettem, hogy minek a kocsiba egy kompresszor, hiszen azt az útkarbantartók használják.
-Többek között.

 Nem látok esélyt arra, hogy megértse a feltöltött motor rejtelmeit, ezért nem is forszírozom tovább a dolgot, inkább örülök,hogy 10 perc alatt sikerült eljutni odáig, hogy ez SZEMÉLYAUTÓ!


 Átvillan az agyamon, micsoda óriási szerencsém volt, hogy nem a Wankel motor működését kellett elmagyaráznom, akkor talán még most is ott állok a sorban. 

28 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr62119903

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

murci 2007.07.17. 20:28:22

LOL eznemsemmi, sokat érthet a kocsikhoz a nő :D
amúgy nem csak a veszprémi irodában vannak agyak, itt kecskeméten sem kifejezetten gépjárműspecifikus a személyzet, Soha ne legyen kétszínű autótok ;) az maga a halál amíg elmagyarázod, hogy nem az ezüst az alapszín hanem az övvonaltól felfele ezüst alatta meg kék :D

az ügyintéző Mancika meg valszeg csak megkavarodott egy pillanatra, nem hinném, hogy alapjáraton lenne ennyire .....öööö..... körülményes (így szépen fogalmaztam)

oPal 2007.07.18. 08:23:51

Sztem wankelnél darálják a "törvényt" "szorozzukmegkettőbel" és "fizess". :)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.07.18. 08:38:02

hehe...amikor jogsiert vizsgaztam itt nalunk cseszkoban, ahol egy kicsit mas a rendszer mint anyaorcagban odaat, megkerdezte a hivatalbol kikuldott rendorbiztos a technikai vizsga kereteben.

-mirol szeretne beszelni?
-a wankel motorrol.
-koszonom, viszontlatasra.
-de en le is rajzolnam!
-koszonom, viszontlatasra, balesetmentes kilometereket.

szoval igy. pedig szerettem volna.

jut eszembe multkor lattam osztrakban a hainburgi kilatonal fenn egy wankel blokkos suzuki re5-t.

www.suzukicycles.org/RE5/RE5-Rotary.shtml

azert ez megerdemelne egy postot.

ommm 2007.07.18. 09:04:37

na ja, nálunk a vizsgarendszer a "magyarázza el az ablakmosótartály felépítését" szinten tart.
nincs min csodálkozni a kislány esetében, okos akart lenni:)

Tommi 2007.07.18. 09:28:52

egy szó: NŐ!!! Miért várjátok el, hogy tudja, miért van kompresszor egy autóban?

Rocko- 2007.07.18. 10:54:44

:DDD
jó egy szitu. képezelem ahogy az okmányirodai ablak egyik felén férfiak témáznak, többek közt a biturbóról és a B kategóriáról, a másik oldalon meg a nők vad egérkattintások közepette a perverzeknek kijáró nézéssel leslkelődnek át.

Hassan 2007.07.18. 11:40:06

Nekem Vp.-ben csak jó tapasztalataim voltak. 15 percnél tovább még nem voltam bennt. A lenti ügyintéző is kedves volt.
Amúgy ez a hőmérséklet senkinek sem tesz jót, lehet máskor fel sem tűnt volna neki a Kompressor. Mondani kellett volna, hogy az a "vízbűl vonnya ki a zoxigént, kérem kapcsolja ki". :)

csoki 2007.07.18. 17:10:52

hát szerintem az első magyarázó mondatba már bele kellett volna foglalani, hogy a motor része és csókolom. szeirntem az átlag felhasználók nagy százaléka már a "feltöltési mód"nál bambán pislogni kezd, hát még egy nő..

jenko 2007.07.18. 17:37:23

az én skoda s110R-emet 5 személyesre becsülték az okosok eredetvizsgán. egyszer pedig egy autósboltban dolgozó hölgynek meg kellett mutatnom a kocsit, hogy márpedig igenis létezik skoda két ajtóval, mert nem hitte el. Pedig - mint tulaj - hadd tudtam volna jobban, de ááá

rognork 2007.07.18. 18:03:50

miért nem baowah fura felépítésű vx4 motorját vázoltad fel?

TCSA · http://make.blog.hu 2007.07.18. 18:06:46

Akkor ne tudd meg, az én Favoritomat hányszor nézték már Ladának. Pl. eredetvizsgán, vagy gumisnál. "Lehet hozni a szamarát" ... "a fekete szamarát" ... "jaaa pillanat, hozom."
Lehet azért, mert a hűtőmaszkon kívül nincsenek rajta feliratok? :)

baowah 2007.07.18. 19:32:06

>rognork 2007.07.18. 18:03:50
miért nem baowah fura felépítésű vx4 motorját vázoltad fel?


akkoriban meg nem drogoztam annyit .

Cucuka 2007.07.18. 20:41:31

Esetleg be lehetett volna adni a hölgyeménynek, hogy beépített hűtőszekrény van a verdában, azért van ráírva, bár lehet, az se segített volna...

Amúgy használtan vett verdánk forgalmijának érvényességét egy ilyen hölgyemény írta el, 02.06 helyett 06.02-re. Naná, hogy a rendőr szúrta ki a hátsó rendszámmatricáról.Forgalmibevonás, bírság, magyarázkodás, idegeskedés, végül nagynehezen megúsztuk szigorított műszakival, a bírságot elengedték, mivel nem mi voltunk a hunyók. A szomorú, hogy jó két hónapig az autót nem lehetett használni a hölgyemény miatt.

Laczos 2007.07.18. 21:35:44

murci, nekem volt egy ilyen történetem: 312-1-es Wartburg (1000-es kiskerekű púpos de luxe), ormányiroda. Az autó teteje fehér, a díszlecek alatt fehér, a sárvédők és az ajtók a díszléc fölött kékek. Nagy nehezen sikerült elmegyarázni az ügyintézőnek, hogy hogyan is néz ki az autó, ugyanis háromszínűnek(!) akarta beírni. Végül megoldotta. A forgalmiba az került, hogy: "középkék". Gondolom, azért, mert középen kék, alul-felül meg más színű. :-)

mindeggy 2007.07.18. 22:17:37

Motort vettem,korlátozott jogsim volt, az eredetiségvizsgálati lapon 35 kw szerepelt (a forgalmiban semmilyen beírás). Kérdeztem az ügyintézőtöl, hogy ugye ezt nem akarja beírni?
- De, mostmár kötelező!
- Szerintem nem ennyi!
- Mennyi?
- Max. 25 kw!
- Nem annál jobb, minél nagyobb???
Na, itt kezdett elszakadni a cérna.A csaj azt hitte, hogy ez is fallosz...

Megkérdezte az irodavezetőt, miután az adatbázis szerint 20 kw volt nyilvántartva. Az irodavezető szerint az eredetiségvizsgáló lapra LE-ben írták be a teljesítményt, ez lehetett a hiba!
Egyetértettem Vele, igaz, hogy a kw/le arány 1,36 nem pedig 1,75!
Korlátozott jogosítvánnyal motoroztam évekig egy nagy(nak is látszó) motorral....

MP 2007.07.19. 08:53:41

Gyertek Dorogra! Korrekt, gyors, normális sőt segítőkész mindenki.

murci 2007.07.19. 09:24:48

Laczos nálunk egyszerűbben ment, a szürkés-kék megfelelt a végén,
De ha jól tudom van egy százalékos arány ami alatt nem is kell beírni ha kétszínű

Rocko- 2007.07.19. 10:58:34

mindeggy: van ennek egy fordított, pozitív oldala. meg nem nevezett ismerősnek elveszett a (csak B kategóriás) jogsija. bement, megcsináltatta, elhozta, erre valahogy rákerült egy A1 is. azóta motorozik. :)

.com 2007.07.19. 11:28:56

azert van kivetel
a csajom meg azt is tudja mi az a Hardy tarcsa

Lama 2007.07.19. 12:23:22

LOL. Mennyit szívtam kispolákon a hardy tárcsával :D

Ladás 2007.07.20. 14:51:28

Meg gondolom, neked is forralta állandóan a vizet. :D

csiky944 2007.07.20. 23:22:49

nekem a Simson volt mindig szelepszár szimeringes :D

Sopánka76 2007.07.24. 01:05:45

eggy hölgyismerősöm már a szívócsonk említésétől is röhögőgörcsöt kapott! :D

Műszaki 2007.07.27. 21:23:05

Addig nincs gáz, amíg az umbuldás tengely nem ver bele a kartergázba! De ha emellett a féklámpaszimmering is átenged, ill. véletlenül elszakad a dugattyúvisszahúzó rugó,és eme hiba elhárítására kanyarfúró kell, ami pillanatnyilag nincs raktáron, nem lehet kétségünk affelől, hogy átkúrnak a szervízben!

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.03.26. 19:05:04

Csak tudnám, hogy a hiperhozzáértő irodahölgyek mit okoskodnak ilyenkor? Ott a forgalmi, oszt zene. Ami oda le van írva, az a Szentírás :)

GGG77 2010.08.25. 12:51:07

én így voltam volna:
-Ez egy olyan személyautó, amilyen magának SOHA nem lesz. ;)

Rocko- 2013.10.21. 19:31:24

én ezt a posztot rendre felemlegetem.

Rocko- 2013.10.21. 19:31:24

én ezt a posztot rendre felemlegetem.
süti beállítások módosítása