S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Rendszámos segédmotorok 2009-től

2008.02.01. 12:50 scheerti

Elveszett az adásvételi? Nincs papírja a robogójához? A sógor hozta '88-ban és retteg a közúti ellenőrzéstől? Legalizálná kétkerekűjét de nem teheti? Itt a megoldás mindenkinek, 2009-től ugyanis lehetőség nyílik a segédmotorkerékpárok forgalomba helyezésére.



A bejegyzés az idézet után folytatódik!
— A segédmotoros kerékpárok hatósági jelzéssel és engedéllyel történő ellátási kötelezettségének bevezetése alapvetően a közlekedésbiztonság javítása miatt szükséges. A hatósági jelzés és az engedély kiadása előtt a segédmotoros kerékpárok közlekedésbiztonsági ellenőrzését a közlekedési hatóság végzi el, és ennek során a műszakilag alkalmatlan járművek forgalomba helyezését megakadályozhatja. A közúti ellenőrzés során lehetőség nyílik a segédmotoros kerékpárokkal elkövetett közlekedési szabálysértések megfelelő szankcionálására, továbbá a vezetési jogosultság megfelelő ellenőrzésére, a segédmotoros kerékpárok által okozott közúti közlekedési balesetek számának csökkentésére.


— Az elmúlt években hazánkban is, mint ahogy a közép-európai országokban ez általánosan jellemző, jelentős mértékben megnőtt a segédmotoros kerékpárok száma és az ezekkel létrehozott kedvtelési és – tömegközlekedési eszközök használatát kiváltó – egyéb közlekedési (hivatásforgalmi) teljesítmények nagysága is. A segédmotoros kerékpárok forgalmának megnövekedése, a közúti közlekedésben képviselt személyszállítási teljesítményeik részarányának emelkedése felveti e közúti járművek nemzeti nyilvántartásba vételével (hatósági engedély és hatósági jelzés kiadása) kapcsolatos jelenlegi szabályozás felülvizsgálatának szükségességét. E járműkör esetében a hatályos törvényi szabályozás nemzeti bejegyzést, nyilvántartásba vételt, forgalmi engedéllyel és rendszámtáblával történő ellátást nem ír elő.

 

A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükségesrendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.

A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás, továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása. A segédmotoros kerékpárok rendszámmal és hatósági engedéllyel történő ellátása minimálisan egy év felkészülési időt igényel, így ezen intézkedéseket 2009. január 1- jétől lesz lehetőség alkalmazni, és 2010. év végéig az eljárások a teljes állományra vonatkozóan elvégezhetőek.


A 9. és 10. §-hoz:
A hazánkban jelenleg hatósági engedély és jelzés és nemzeti bejegyzés nélkül használható segédmotoros kerékpárok esetében, elsősorban ellenőrzési és közlekedésbiztonsági, továbbá vagyonvédelmi és nemzetközi forgalomban való részvétel miatt szükségessé válik e járműkör hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának megszervezése.

Az ehhez szükséges törvényi rendelkezések meghatározása mellett szükségessé válik még számos egyéb nemzeti jogszabály ennek megfelelő módon történő átalakítása is. Az érintett segédmotoros kerékpárok állományáról jelenleg pontos információkkal – nyilvántartási rendszer hiányában – nem rendelkezünk, de ezek száma 300-600 ezerre tehető.

A hatósági engedélyek és jelzések kiadásához szükséges egyéb szabályozások kialakítása, a műszaki vizsgálatok lefolytatása és az okmányok kiadása minimálisan 1 éves felkészülési időtartamot vesz igénybe. A hatósági nyilvántartásba vétel és jelzésekkel történő ellátás hiánya jelentősen megnehezíti e járművek és vezetőik közúton történő közlekedésbiztonsági ellenőrzését, gátolja e járműkör nemzetközi forgalmát, megnehezíti a járműlopásokkal kapcsolatosan szükséges rendőrségi nyomozási eljárások lefolytatását, nehezen kezelhetővé teszi a járművekre vonatkozó biztosításokkal kapcsolatos szerződéskötések és kártérítések lebonyolítását is.

A tervezett intézkedés bevezetéséhez szükségessé válik a Kkt. 25. §-ában a nyilvántartásba vételi kötelezettség, a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás, továbbá az időszakos vizsgálatok tekintetében a segédmotoros kerékpárokat mentesítő rendelkezések hatályon kívül helyezése, illetőleg módosítása.

 


A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.

Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége is.

 
A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges.

Ezzel párhuzamosan történhet meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a hatósági engedély és jelzés kiadására.

Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány kiadási díjat jelent.

Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.
A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművekműszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése is könnyebben elvégezhető.


A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad tájékoztatást a Kormány.


A segédmotoros kerékpárok hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásának megszervezése a Kkt. módosításán kívül egyéb jogszabályok módosítását is szükségessé teszi, ezek a következők:
- a közúti közlekedési nyilvántartásról szóló 1999. évi LXXXIV. törvény,
- a közúti járművek műszaki megvizsgálásáról szóló 5/1990. (IV. 12.) KÖHÉM rendelet,
- a közúti közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 35/2000. (XI. 30.) BM rendelet.

 
Felmerülhet még a gépjárművek felelősségbiztosításával és a regisztrációs adó megfizetésével kapcsolatos hatályos rendelkezések felülvizsgálatának szükségessége
is. A szükséges jogszabály módosítások elvégzésére és hatályba léptetésükre minimálisan egy éves előkészítő időszak szükséges.

Ezzel párhuzamosan történhet meg a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátásban közreműködő hatósági szervezetek felkészítése is a mintegy 300-600 ezer segédmotoros kerékpár esetében lefolytatandó eljárásra. Ennek megfelelően 2009. év elejétől kezdődően nyílik lehetőség a segédmotoros kerékpárok közlekedési hatóság által történő, forgalomba helyezést megelőző vizsgálatának elvégzésére és ennek eredménye alapján a hatósági engedély és jelzés kiadására.

Az említett eljárások lefolytatásához az eljáró hatóságok részéről hatósági díjak megállapítása is szükséges. Előzetesen felmérve ennek összege járművenként mintegy 15-20 ezer Ft hatósági eljárási díjat és okmány kiadási díjat jelent. Az így elképzelt felkészülési ütemezés alapján 2011. év elejétől teljes körűen megvalósítható a forgalomban tartott segédmotoros kerékpárok esetében a hatósági engedéllyel és jelzéssel történő ellátás.

A hatósági engedéllyel és jelzéssel ellátott segédmotoros kerékpárok lényegében nemzeti nyilvántartásba kerülnek, mely alapján:
- jelentős mértékben javul a lopások felderítésére a rendőrhatóság által végzett nyomozati munka eredményessége,
- rendeződik e járművek nemzetközi forgalomban történő közlekedésének lehetősége,
- a jelenlegi helyzethez képest egyértelműbben ellenőrizhető e járművek műszaki biztonsága, továbbá az e járműveket vezető személyek megfelelő vezetői engedéllyel történő rendelkezése,
- e járművek esetében a különböző típusú biztosítási szerződések megkötése is könnyebben elvégezhető.

A tervezett intézkedés-csomag a lakosság igen széles körét érinti, így az előkészítéssel és lebonyolítással kapcsolatos egyes lépésekről, az érintett állampolgárokat terhelő intézkedési kötelezettségekről időben és részletesen ad tájékoztatást a Kormány.

forrás: etniez.blog.hu

Tehát lehetősége lesz mindenkinek, hogy egyedi azonosítóval lássa el a kétkerekűjét, ami lássuk be örvendetes dolog azt tekintve, hogy robogót lopni egyáltalán nem bonyolult és igencsak divatos elfoglaltság, hiszen a lebukás leghalványabb esélye nélkül vezethető egy lopott robogó is, a közúti ellenőrzés alkalmával a szerv nem sűrűn szokott váztáblát nézegetni, pláne robogósoknál. Így talán visszaszorulna ez a bűnelkövetési ágazat is némileg, hiszen a nyilvántartásba vett adatok, a motorszám és az alvázszám máris megnehezíti, hogy a segédmotort vagy robogót  törvényesen tudja használni. Elméletileg eddig sem tudta volna a becstelen lelkű tolvaj továbbértékesíteni a portékát, hiszen biztosítást eddig is kellett kötni az ilyen 50 köbcenti alatti járművekre, ahhoz meg kellett az alvázszám. Mégis azt mutatják a tapasztalatok, hogy az ellenőrzések alkalmával a kötelező biztosítás hiányát a rendőr nem szankcionálta olyan mértékben mint például a sisakét. Ha valaki bukósisak  nélkül vezet segédmort az bizony könnyen a megszerzett B-s jogsijába kerülhet ha nem vigyáz. Sok embertől hallottam már azt is, hogy alkoholos befolyásoltság a segédmotornál nem számít. Hatamas tévedés, aminek a május elsejével életbe lépő törvények értelmében azonnali, a helyszínen történő jogsielvétel lehet a következménye. Érdemes figyelni a segédmotor műszaki állapotára is, hiszen az idős, olykor közlekdésre tökéletesen alkalmatlan segédmotorkerékpárok is részt vesznek a forgalomban. Ezeket vizsgával küszöbölnék ki 2009 után, 2011-től pedig csak olyan motorok vehetnének részt a forgalomban amelyek a vizsgán megfeleltek és rendszámot kaptak. Az évenkénti szemlét a magam részéről kicsit eltúlzottnak érzem, hiszen az ilyen kismotorok esetében főként a világítás,  a futómű ,a fékek valamint a gumik állapota nagyon fontos. Szándékosan szemlét írtam, hiszen a vizsgáztatása elég nevetségesen hangzik egy olyan kategóriában amely gyakorlatilag még nem is létezik, illetve létezik a negyvenes évektől, de mindig mostohagyermekként kezelték. A kádári rendszer egyik sajátossága volt, hogy bárki vásárolhatott Simsont magának és semmiféle kötelessége nem volt azon kívül, hogy biztosítást kössön rá, ami meg gombokért van, évente 5-6000 forintért köthető szinte az összes segédmotorra biztosítás. A hatóság az évenkénti megjelenéssel igyekszik majd elejét venni az ötvenes papírokkal futkozó, 80 köbcentis, gyakran még ennél is nagyobb, 125-ös hengerrel szerelt robogóknak is, melyeknek gazdái szemrebbenés nélkül állíthatják, hogy az bizony csak 50 köbcentis. A rendőr a legritkább esetben fog az út szélén hengerűrtartalmat mérni, ha kétkedve is, de elhiszi. Vagy nem, és a robogós kap egy időpontot a közlekedési felügyelethez, hogy köteles szemlén megjelenni. Aki jártas az ilyen motorok szerelésében az tudja, hogy egy hengert nagyjából másfél óra alatt át lehet cserélni, úgy is ha az ember nem kapkod. Teljesen kiküszöbölni így sem fogják majd tudni a csalást hiszen a feljebb említett nem túl bonyolult művelet a szemle elött vagy után is bármikor végrehajtható. A rendszámosítás mellett szól még az is, hogy azonosítható lesz minden segédmotor. Jelenleg ha szabálysértést vagy bűncselekményt követnek el segédmotorral vagy robogóval akkor az elkövető azonosítását nasgyban megnehezíti a rendszám hiánya. Jó példa erre, hogy nemrégiben egy hölgy az egyik kereskedelmi rádió hullámain panaszolta el miként verte be a dugóban álló autója szélvédőjét és rabolta el anyósülésen hagyott táskáját egy robogós férfi. Azonosításként csak a sisak színét tudta megadni, illetve a férfi testalkatát jellemezte. A motorosok között csak "olasz módszernek" emlegetett rablásfajta egyáltalán nem új, nevéből is sejthető honnan származik. Persze ezt sem lehet majd teljesen visszaszorítani, hiszen egy motorról nem bonyolultabb lelopni a rendszámot mint egy autóról. De az elfogás esélye megnő, ez valamennyire talán visszaszorítja ezt a bűnözési formát is. A másik pedig, hogy ha egy  robogós vagy segédmotoros veri le autónk tükrét a szűk utcában távollétünkben akkor csak abban bízhatunk, hogy felírja a címét. Megmondom őszintén ilyet még robogóstól nem hallottam, motorostól már igen. Persze lehet, hogy csak nem találkoztam elég robogóssal. Innentől nekik is fennáll a veszély, hogy valaki felírja a rendszámot. Üröm az örömben, hogy a rendszámosítás viszonylag magas költségekkel jár:15-20 ezer forint lesz egy darab ötvenes jármű forgalomba helyezése. Ez viszonylag sok pénz. Sok, azt figyelembe véve, hogy a törvény 3-600000 meglévő járművet említ amelyeket fokozatosan mind-mind egyedi azonosítóval kell majd ellátni. Tekintve, hogy van olyan család ahol 3-4 is használatban van ezekből a járművekből, én kicsit lehúzásnak érzem a forgalomba helyezés ilyen mértékű költségét. A magam részéről a kezdeményezést jó ötletnek tartom, de annyival kiegészíteném, hogy Magyarországon jelenleg B kategóriás jogosítvánnyal, nulla gyakorlattal lehet vezetni ötvenes segédmotort. Ez tény, mindenki tudja. Milyen jó lenne ha 125 köbcentiig lehetne vezetni B kategóriás jogosítvánnyal kismotort. Ha már mindegyik rendszámos lesz, akor a különbség a két kategória között elenyésző. De még azt is szívesen venném ha 10 óra gyakorlati oktatással kaphatna az ember kismotorra jogosítványt a B-s dokumentum mellé. Több európai országban bevett szokás, hogy az autós jogosítvánnyal 125 köbcentiig vezethető a kismotor, én is örülnék egy ilyennek, hiszen az embernek nem kéne drága pénzért A kategóriás jogsit csinálni ha haladni szeretne a városban egy külföldről behozott kis 125-ös motor segítségével. Az ilyen, külföldről behozott motorok esetében szükségtelennek látom a regisztrációs adó megfizetését, hiszen ha az EU országokban rendszámot kaptak akkor az itthoni szemlén ellenőrinék a műszaki állapotát és nyugodtan kaphatnának rendszámot anélkül, hogy bonyolult procedúrán és iszonyú sok papírmunkán kéne átesniük. Ez előnyös lenne mindazoknak akik egyéb alternatívát választanának a tömegközlekedés helyett és nem szeretnének hosszú perceket eltölteni azzal, hogy parkolóhelyet keresnek az autójuknak. Mopedesként, motorosként bízom benne, hogy a fent említett 15-20000 forintos költségek némileg csökkennnek, hiszen a mopedezés önmagában nagyszerű megoldás a dugók elkerülésére és a felgyülemlett feszültség levezetésére egyaránt. Hogy örülnünk kéne e ennek a lehúzásszágú költségnek azt korai megmondani. Mindenesetre itt volt az ideje legalizálni ezt a mostohagyerekként kezelt műfajt. Az eddig "megtűrt" robogók is rendszámot kapnak és teljes értékű közlekedési eszközzé válna az intézkedés bevezetésével. Hogy megéri e több tízezer forintot költeni egy nyilvánvalóan gazdasági kényszermegoldásként született közlekedési eszköz legálissá tételére? Annak igen aki már érezte legalább egyszer a robogózás, de legfőképp a mopedezés felhőtlen báját, szabadságérzetet nyújtó könnyedségét és egyszerűségét. Furcsa látni felnőtt embereket akik képesek ezre túramotorkról átülni egy ötvenes segédmotorra és vigyorogva leszálnni róla, majd könnyes szemmel elmesélni, hogy mennyire jó érzés volt mikor még ők is ennek a felhőtlen és boldog műfaj képviselői voltak. 3-600000 segédmotorról szól a fáma, ez igencsak sok, tekintve országunk méreteit. Bízom benne, hogy gond nélkül zajlik majd le a legkisebb motoros kétkerekűek legalizálása, és sokan belátják, hogy erre szükség van. Széles utat, balesetmentes közlekedést kívánok a legkisebb motorosoknak is!


Scheer Tamás


Kedves olvasók, talán kicsit furcsa tőlem ez a szokatlan stílus, de ez a cikk elsősorban egy apró online újságnak készült, úgy kértek fel erre cikkre, remélem nem okozok csalódást. Akinek nem tetszett ez a cikk az túrja fel az archívumot, bizonyára talán kedvére való írást ott is. Különösen érdekelne Zírig hírszerkesztő véleménye az írással kapcsolatban!

119 komment · 1 trackback

Címkék: rendszám segédmotor lehúzás moped újságcikk törvényjavaslat

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr48320827

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Benzinló 2008.04.30. 13:48:22

Moped adó: robogunk a konvergenciáértRendszámot a robogókra is! Kiáltott valamelyik "szakértő", amikor a dugó közepén ácsorgott a szolgálati Audija, és elhúzott mellette a sorok között egy köcsög robogós."Mert hogy képzelik ezek a szemetek,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2008.02.04. 14:05:04

hamár, akkor:
jawa mustang (ki a fene lopna ilyen rondát?)
verhovina (nem sokan ismerik már)
riga 2-8
riga mini (ezt lehet is kapni)

és akkor aztán lesz gyerekkori fíling is

Lally 2008.02.04. 14:16:27

ezekkel a csodamasinákkal hamar kivasalnak Pesten, nemhogy még a forgalommal haladj./kivéve a dugókat/

Rocko- 2008.02.04. 20:17:00

köszi a tanácsokat. mondom, nem menőzni meg motorozni kell, hanem, h szaros BKV helyett az emebr normális időben érjen haza, illetve az úton ne akarják ledobni.
sorban előrecsorgás nem lenne a kenyerem, enduron gondolkodok. sokat nem akarok rákölteni, olcsóság az egyik legfőbb érv.

JMos 2008.02.05. 13:58:54

Ez mind nagyon szépen hangzik, de kivana ... hogy mindenki csak Budapestben tud gondolkodni???

Vajon mit csinál a falusi bácsi a Babettájával amikor időszakos műszaki ellenőrzésre kellene zötyögnie (akár évente!) a 60-70 km-re (nem is mondok sokat) levő legközelebbi vizsgabázisra???
Pedig ő csak arra használja, hogy elgurul a helyi boltba. Aztán ha elkapják, majd jól megoldódik a kérdés, mert nem lesz jogsija. Vagy lelövik és kész.
Nekem személyesen ok, mert én szinte minden nap megyek 80km-t a Simsonnal, de erre - már bocsánat - nem mindenki képes (és nem minden segédmotor)!

csiky944 2008.02.05. 19:58:28

napi 80km Simóval?WOW!Nagy respect a hátsófelednek,hogy kibírja

Rocko- 2008.02.06. 07:38:03

ja, ha az Aixamok skm-k, akkor elvileg bukósisakot kéne hordani a vezetéssükkor, nem? :)

Szigi 2008.02.07. 21:16:23

Nekem csak annyi a Véleményem, ha behozzák a segédmotorra a rendszámos dolgot, akkor legalább annyit engedjenek meg, hogy lehessen vinni egy személyt!Ennyit 15-20 ezer forintért már igazán megengedhetnék!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.07. 22:32:36

18 év felett még azt mondom csak-csak, de nem biztos, hogy jó ha 14 évesen valaki utast szállít robogóval.

rognork 2008.02.08. 17:17:15

1. a butapest-vidék témára: sztem a falusi kocsma előtt pista bácsit a kutya nem fogja basztatni a 20 éves babettával. azért van minden a városokra kihegyezve, mert ott lehet szépen vasalni. alsópolcosin a kmb jó eséllyel pista bá veje. esetleg vele együtt iszik, ultizik. jobb a békesség.

2. én egyáltalán nem engedném, hogy 14 évesek bármi motorizált szarral legálisan közlekedjenek, sofőrként. emlékszem, mi miket csináltunk a rigákkal. pedig az csak 2 lóerő volt. sokszor gondolkozom, hogy a suzukival kimegyek portyázni a kis köcsögök közé a lakótelepen.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.08. 17:36:34

rognork lehet, hogy igazad van, a tapasztalat viszont nem ez. Legalábbis nálunk. Kis településen lakom, gyönyörű kis csendes falucska. 7km-re van Balatonfüred, 15 km-re Veszprém. A körzeti megbízott olyan friss, hogy még szinte ropogós, nem ismer senkit, de próbál barátkozni, ugyanis haverom apját eddig kétszer lőtte félre az ezerkeccsóval mert azt hitte brazilok utaznak benne. Milyen szimpatikus rendőr, ugyebár. Ha beesik egy rendőr Füredről az szinte fix, hogy megszopat ha nem vettél fel sisakot arra az 500 méterre vagy nem voltak nálad a papírjaid ugyanarra az ötszáz méterre. Veszprémből ugyanez a szitu. Nálunk ezt5 úgy oldják meg a srácok, hogy krosszmotort vesznek, vagy építenek. Próbálkozni lehet, tízből egyet talán elkapnak, de az meg béna. Átlagos segédmotor szinte alig van 1-2. És a tendencia erősödni látszik, főleg, hogy 150-ért olyan 250-es négyütemű japán endurót vagy krosszmotort lehet venni ami gyorsabb az MZ-nél, és a rendőr sosem kap el vele...

Dávid 2008.03.03. 22:43:11

Ja skacok,ez a rendszám sztem igen jó.De azt is mondom,hogy akkor már 1 személyt lehessen rajta szállítani.és legalább 80 ccm ig engedjenek a szabályok.Am én is elkezdtem a kismotort és asszem hogy egy Yamaha aerox-ot kapok ballagásomra.

peter 2008.03.05. 00:53:50

nyomják fel maguknak a rendszámtáblájukat a bukósisakkal együtt.. állandóan csak a gettósítás megy ebben az országban

adamik22 2008.03.07. 02:10:06

hello mindenki! en elsősorban rognork észrevételére válaszolnék: én falun nőttem fel ott tanultam meg motorozni is. napi szinten 3-4 órát mindig szakitottam az időmből hogy nyuzhassam a mocim. jogsi buko luxus ugye akkor meg minek is.mígnem egy szép napon öcsémmel a hátammögött a kis simsonon minden nélkül összefutottunk a zsekékkal és meg is lett a baj. ránkvillogtak én meg hülye lettem volna megálni,kövér gáz és ami a csövön kifér!!!
persze ök ezt nem hagyták annyiban és elkezdödött az üldözés hazáig tartottam is a kellö távolságot de a ház előtt lekapcsoltak.mint késöbb kiderült 11 rendbeli szabálysértést követtem el és a borítékban még egy negyvenezres csekk is ott figyelt. most ott tartunk hogy ellepték a falut a rendőrök civilben,crossmotorokkal és terepjárokkal ugyhogy se köpni se nyelni nem tudunk nem hogy motorozni!!!! a rendszámos dologról meg csak annyit hogy a pék töltse tele még az anyját is annak aki kitalálta!!!!!!!

BTO 2008.03.17. 19:12:12

ez megint kasza!
na de azé álljon meg a menet!ha már rendszám és forgalmi ,akkor mémá az évenkénti vizsga???
időszakos közlekedési eszköz ez ! nem téli nyári!
jaaa és akko má a sebesség határt emeljék má fel 50-re,mert 40-l lelöknek az utról.

ezse semmi fogd meg jól elvtás!

arra van esze hogy sarcoljon.

amugy a babettán főleg az 1 sebességesen kissé röhejes a sisak!

ha az axiam -ból indul a probléma akkor arra keressenek megoldást és ne baxtassanak másokat is.

szóval hivatalnokkáim akik az ÉN adómból vagytok fizetve Cumi nektek,de jó nagy négeré!

BTO 2008.03.17. 19:30:50

és egyébként a kerékpárokra mikor lesz kötelező a rendszám???

azokat is lopják nem csak az smkp-t.

a rend őrei még az autó lopásokat se igen tudják felderiteni,akko meg ezé fölös a rendszám!

a kereskedőket kéne seggbe rugni nem a tulajokat,hogy 125-ős robőgót 50-s ként adnak el.

kissé körbe kéne nézni azt gondolkodni és azután cselekedni.

kötelező biztit én is fizetek a robogómra!azé vettem mert a tömegközlekedés nálunk pocsék ,és nem akarok mindig autóba ülni 8-10 liter benzint elbaszni, mikor kijövök 2-3 literből a robogóval.

szóval illetékes elvtárs fals a duma az indoklásba ! ez csak KASZA!

a most vizsgaköteles jármüvek vizsgáztatását se birják normáltempóba ha ez bevezetésre kerül mejd fél évvel előtte jelentkezzek be vizsgára???
látnok vagyok én hogy hosszu időre előre lássam a nem látható jövőt??

anyádat ileetékes elvtárs későn kötötték el.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.17. 19:43:07

ugye nem gondolod, hogy én vagyok az illetékes elvtárs?:):)

BTO 2008.03.17. 19:49:23

akinek nem inge annak nem gatyája és nem öltözködik fel!
XD:)))

igy jó???

de tele a faxom a mindenféle kaszával!a béreink meg a spanyol béka segge alatt sincsenek!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.17. 20:22:29

ne vedd úgy, hogy én védem ezeket, csak próbáltam objektíven megközelíteni a dolgot, de rájöttem, hogy nem lehet:)

BTO 2008.03.17. 20:37:24

bocsi de nem objektiven ha nem ésszerüen,logikusan kéne ehez hozzáállni az álllamnak.


de ezt tanátam mostanság mint cikket a témával kapcsiba ,mert érdekelés bosszant ez a kasza!

2007-ben a Parlament módosította a Közúti közlekedésről szóló 1988 évi I. törvény 25.§-át. Ennek értelmében a 2009. január 1. előtt forgalomba helyezett 4 kerekű segédmotorok 2009. május 1-után, csak hatósági jelzéssel közlekedhetnek. A 2 és 3 kerekű segédmotorok esetében ez az előírás csak 2011. január 1-től lép életbe. Arról még nincs információnk, hogy milyen rendszámot kapnak majd a segédmotorok, és ki fogja azt kiadni. Az előterjesztés szerint a hatósági jelzés, és a nyilvántartásba vétel költsége várhatóan 15-20e Ft lesz. A segédmotorok rendszámozásával mindig is egyetértettünk, csupán azt szeretnénk elérni, hogy a németországi rendszerhez hasonlóan, a biztosító társaságok adják ki az azonosító jelzést, mert véleményünk szerint ez sokkal egyszerűbb és olcsóbb lenne, mintha az okmányirodáknak kellene a közel 500e segédmotort rendszámmal ellátni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.17. 20:43:42

15-20 ezer forint sok pénz. Ennyiért régi segédmotort lehet venni. Indokolatlanul drága. Külföldön sem ellenőrzik a műszaki állapotot évente, ez baromság. Én sem értek egyet velük. Valamilyen szabályozás márpedig kell. Én is azt szeretném, ha a biztosítók adnák ki a rendszámokat, és nem kerülne többe mint párezer forint. Szerinted hányan fogják 2011 után is rendszám nélkül használni? Én kb a segédmotorosok felére tippelek. És megértem őket, abszolút.

BTO 2008.03.17. 21:08:05

való igaz a 15-20ropi az kasza! mégpedig huzós!
a falusiakat nem fogja érdekelni a városiakat padig a rend őrei fogják baxtattni , büntizni.
azé mán iet ne müveljen állam bá ,mert ténleg a szavazási közönybe söllyedek, sőt tán pereskedni is mernék az uniós biróságig elmenve,mert ez a kitaláció "parasztság" bunkóság, az állampolgárok semmibe vevése.
OK legyen valami azonositó a SMKP-re,de a ló másik oldalára nem kéne esni.
ennyi erővel a kerékpárokat is müszakiztassák,mert azok is aztán müszakilag sehol sincsenek,nem hogy világitanának vidéken.

egyébként a müszaki állapot főleg a fékeké az igen csak saját érdek is bármien jármüvön,közlekedési eszközön.nem igazán buli évekig kártéritést,vagy járadékot fizetni ha valakit elütök müködésképtelen fék miatt amiről tudok is mint tulaj.

a lopás megelőzésbe + nem értek egyet az érvelő illetékessel.15e FT kár alatt a rend őrei nem is próbálnak meg nyomozni se,sőt még megmozdulni se mert tövényileg nem kötelesek.

akkor az öreg cocialista romoknál miről beszélünk.???

BTO 2008.03.17. 21:24:59

a fentebb emlitett olaszos lopásról + az a véleményem azt rendszámosan is ekövetik , ha valaki erre van beállva.
erre az a válaszom hogy nem hagyunk látható helyen kocsiba és sehol másutt oan tárgyat ami a tolvaj figyelmét felkeltheti.
ezért a fax tulaj a felelős hogy szemelőtt hagyja értékeit,hivalkodik vele.
veszekszem is a családom tagjaival az utastérbe semmit nem hagyunk! a parkoló autő ablakát is betörik 1 retikül kedvéért.
aki iet tesz az hanyag!

Deejay 2008.04.07. 21:58:06

Hát mitmondjak okos vagy... nemtudom miérrt hivalkodó mondjuk egy parkolóba egy robesz v hordjuk hozzá garázst? a személyszállítás remélem benne lesz legalább 16éves kortól hiszen 16tól ugyis vihet személyt 125ösön és egy 50es 2ütemű 6szor odaver egy 4űtemű 125öst simán...hiszen a környező országokba ez engedélyezet(ausztria belgium horvátország) ha ott működik itt mérne menne...

vg62 2008.04.09. 18:21:09

Néha elég gyorsan futok,és már el is akartak lopni,kellene a hátamra tetoválni egy rendszámot.De jó is volna.
Van egy talicskám ,azt is féltem,de forgalmival mindjárt más lenne.
Lovaskocsinál hogy lesz?Nekem van rá jogsim.
A lóra kell tenni majd,vagy a kocsira?Mert néha szólózunk is a lovakkal.

Jani 2008.04.13. 19:52:55

Ez már várható volt, de nem ér 20ezret a simóm.Meg ha vizsga akkor gondolom teljesítmény mérés, a simsont lebutítom hogy 40et menjen, de egy 50robogó aminek 60-70 az utazója azzal mi lesz? Az már nagy motor és másik jogsi?

Gyuri 2008.04.18. 18:38:03

Vegyétek még hozzá az érdekességet, hogy egy 4T 125 egy csiga tud lenni egy 2T 50 hez képest is! Értem én a lóerőlimit dolgot, de ez akkor is egy + körülmény, nem??
Mindenesetre egy megoldandó dolog, de hogy a letisztult majdani intézkedés mindenkinek tetszedjék,- kizárt. Várjuk ki , hogy mit hoznak ki az okosok, és fogadjuk el a magunk módján, mint eddig. Ha ugyanilyen korrupt trágya marad az összes körülmény, - ami várható- hát akkor mi a fenét puffogtok előre? Vagy tetszik, és maradsz, taposod a sarat, vagy szótfogadsz Ferinek, és elmész innen a zavaros..ba. Mint én.
Kellemes szelet, jó motorozást mindenkinek!

Szamóca 2008.04.21. 21:17:54

Az a baj hogy ebben az országban sok a nonproduktív munkaerő, akiket a kétkezű melósok tartanak fenn.A rengeteg hivatalnokocskát is el kell látni látszatmunkával, erre jók az ilyen sarcolások.
Sokan röhögtek rajtam pár éve hogy lesz még színadó is autóra. Lassan majd eljön az is. Eljött az az idő amikor az állampolgárok legnagyobb ellensége maga a Magyar állam! Ez az egész hajcihő a smk-al csak egy értelmetlen baromság, jó magas áron!

Máté 2008.04.24. 17:21:29

Ez a mocskos kormány mindent megengedhet magának... Egyszerűen elképesztő, hogy miket találnak ki. Folyamatos az ötletelés: egyik nap ingeket másik nap meg a fóliasátrakat akarják megadóztatni.
Ez a 20ezer meg lehetetlen összeg! Vagyont költöttem a gépre, hogy menjen is most meg a f*szsz*pók tönkreteszik ezt is, ha már fizetni kell akkor meg adjanak vmit cserébe pl: utas szállítás. Minegyik parlamenti majomnak kéne a felére venni a fizetését azt abból fizessék ki. Nagyon dühít ez az egész.

Levi 2008.04.25. 09:21:53

Arról ugyebár nem szól a fáma, hogy a segédmotoros vezetői engedélyt kibővítsék 125cc-re is. Pedig ezt is meg kellene csinálni párhuzamosan, mert városban 45-tel döcögni egy 50cc-is motorral öngyilkosság. Leszorítanak, letolnak az útról, villognak, dudálnak. Talán jó lenne ezt is egy csapással megoldani. Az eu-ban 125cc-ig van a segédmotoros jogsi.

Levi 2008.04.25. 10:32:49

Ezt a levelet juttatam el a Nemzeti Közlekedési hatósághoz:
Tisztelt NKH!

Mai napon értesültem, hogy forgalombiztonsági, és nemzetközi forgalom gátlásának feloldási okaiból a segédmotoros kerékpárokra hatósági jelzést kívánnak előírni. Első kérdésem, hogy ez igaz e, mert egy nem túl hiteles forrásból (Blikk) származik az információ. Amennyiben igen, erre vonatkozó törvénytervezetet, törvényt, határidőket, hiteles forrásból hol lehet találni?
Szándékukban áll e a segédmotoros (M), illetve személygépkocsi és kistehergépkocsi (B) kategóriás jogosítványok kibővítése 125 cc-ig 18 év felett, mert Európa szerte a törvényi szabályozások így rendelkeznek, valamint budapesti lakósként jól tudom, és minden nap megtapasztalom, hogy 50cc-is motorkerékpárral a városi közlekedés életveszélyes! A megengedett legnagyobb sebesség ezen járművekkel 45 km/h, és fizikai teljesítőképességük is ezen határ környékén van. Ez több helyen is kevésnek bizonyul, ahol a sebességkorlát 70 km/h, ugyanis a forgalomban résztvevő személy-, és teherautók gyakran szorítanak le az útról, mert a forgalmat lassú haladásommal, feltartom, akadályozom. A motoros balesetek egy részének ez az oka. Ugyanis az út széle, poros, kátyús, szemetes, ahol is a haladás nem biztonságos! Egyébiránt a segédmotor kerékpárok (amennyiben kibővítik ezen járműkategória körét) a legoptimálisabbak a városi közlekedésre, ahogyan ezt a Józsefvárosi Önkormányzat is felismerte, és támogatja. Csökkentik a környezeti terhelést, a kisebb fogyasztás miatt. Sűrűn látni, a reggeli közlekedésben, hogy egy autóban egy ember ül, és az emiatt kialakuló forgalmi torlódás az egész város közlekedését bénítja. A tömegközlekedés mai helyzetében is kifejezetten jó alternatíva.
Londonban a buszsávokat megnyitották a motorkerékpárok előtt, mert ezen járművek bármikor el tudják engedni a tömegközlekedési járműveket. Ez által a motoros is védelmet kapott, és a motoros balesetek, 30%-al csökkentek! Ennek bevezetését tervezik e próba jelleggel?
Több fórumon olvastam, hogy ezen intézkedés csak egy újabb sarc. Reményeim szerint nem erről van szó, és nem csak megszorítanak, hanem ténylegesen rendezni akarják a motoros helyzetet Magyarországon, de ennek jele nem csak a szigorítás, hanem az EU törvényi harmonizáció, és a józan gondolkodás is.

Amennyiben egyetértesz a tartalmával, kérlek csatakozz, és jelezd ezt a NKH felé is! Hátha elérünk valamit. Címük: office@nkh.gov.hu

Krisz 2008.04.25. 14:31:33

Hát ez jó nagy hülyeség. Semmi sem fog változni, csak fizessünk, mint általában.
Ilyen a súlyadó is (nemtom most mi a neve), ami biztos túl alacsony, mert néhány főútvonalon idén is hónapokig kerülgettem a kátyúkat, mire betömték.
Lopások csökkenése? Nagyobb közlekedésbiztonság? Ez csak azt bizonyítja, hogy a kormány marketing osztálya EBBEN A TÉMÁBAN kimagasló. Gondolkozzanak már el kicsit, ez itt a vadkelet!
A lopott autók legnagyobb részét úgysem találják meg, hogy van rajtuk rendszám. Ami meg a műszaki állapotot illeti, itt Pesten is gyakran látok kétes állapotú, füstokádó kocsikat, amin ott figyel a környezetvédelmi és műszaki matrica is. Ha egy autót így áttolnak vizsgán, majd pont egy segédmotort nem?

Krisz 2008.04.25. 14:43:25

De hogy pozitívan álljak hozzá, az még elviselhető lenne, ha NORMÁLIS ÁRON, egyszeri költségként, akár műszaki szemlével együtt rendszámot kapnának a segédmotorok, mintegy forgalomba bejegyzés címén.
De az éves vizsga hülyeség. Guminyomás, lámpa, fék? Ne már... Most már tényleg a biciklik jönnek...
Babettára, méginkább Dongóra hova teszik a rendszámot? Azok alapvetően biciklik.
Mégegy ötlet: meg lehetne különböztetni a moped és robogó kategóriákat hivatalosan is.
Moped: max. 50ccm, max. 40km/h, két kerék, pedállal is működtethető bicikliként
Robogó: max. 125ccm (EU), max. 70km/h, két kerék
Mopedre semmi értelmét nem látom a regisztrációnak, ezekből elég kevés is van, ráadásul többe kerülne a leves, mint a hús.
Robogóra meg, mivel nagyobb érték, és hely is van rajta, mehetne rendszám.
Ha elég sokan vagyunk, még a végén népszavazás lesz ebből a kérdésből... :)

Robee 2008.04.25. 20:38:39

Sziasztok!

Én arra szeretnék választ kapni,hogy ha veszek egy 125ös yamaha DT-t pl és 50esként volt használva akkor azt lelehet vizsgáztatni?Haverom aztmondta h lecsuknak okirathamisitásért...

Kiskaldi 2008.04.26. 14:20:52

Üdv mindenkinek!
Az előttem szólók között sokkal nem értek 1et!
1.Miért baj az ha egy 14éves gyerek kismotorral mászkál? én is 14évesen kezdtem és most 17 vagyok(nem okoztam balesetet és semmilyen motoros balhém nem volt pedig 50es majd 70es simsonom volt)
2. meg ez akkora hülyeség, hogy kiszűrik, hogy csak igazi 50ccmes motorok legyenek induljatok ki abból, hogy egy mostani enduró ami 50ccmess nem felel meg az előírásoknak mert 10lóerő körüli a teljesítményük és jócskán többet megy mint 40
3. meg lassan azért is fizteni kell, mert internetem van meg amiért számító gépem...

András 2008.04.26. 14:29:55

Nem tudom még elképzelni sem a segédmotornyilvátartást,ismerve a jelenlegi helyzetett.Pl.Forgalomba helyezés,Eladás,Átirás,Forg. történő kivonás,és mindezek költségei stb.Jelenleg egy betelt fog.eng. csréje egy hónap.Pl. Köbánya

peti 2008.04.27. 20:12:13

Ezek tiszta hülyék mert van egy smk-ám havi egyszer használom max 2-óra megy visza helysére mivel jó ember vagyok fizetem a kötelezőt!És ezek után meg rendszám meg minden uhgyan anyiba lenn eminta lenn egy 250-nesem uygyan anyiba fog kerülni sőt még személyt is vihetek! Ezek hülyék én a gatyályukat is elszedném az ilyenek aki ezt kitalálja.Jó azonositó legyen max 5000ft de ne keljen műszaki és ne főleg évente.Semmi értelme!Sok idős embert ismerek aki jár motorol max 20km/h-val nekik sok lenne ezja meg a benzin árak, most ők akkor járnak gyalog mi???Sok okos erre nem gondol!

GERI 2008.04.27. 23:37:37

smkp az lehet 10Lóerő csak ne legyen több mint 50ccm!
szóval abba nem fognak belekötni hogy hány lóerős ha
50ccm!
ha meg nagyobb mint 50 akkor ne legyen nagyobb 4KW-nál....
pl egy Danuvia is 125ccm de !KW-s hisz 40éves motor az akkori technologia meg ugye...( 6.6:1 kompresszió:)

a 45km/h az hülyeség!
életembe nem mentem annyival még városba se simoval!
városba min sebesség sztem 70ven!
még kisvárosba is!
az alatt életveszély télleg...
szóval felemelhetnék a sebességhatárt ugy 90km/h-ra!
a mai 50ccm már ugyis mind 5.5lóerősek!
én már 4T 50ccm robogónál se láttam olyat ami uj és 5.5lóerő alatt lett volna!
szóval fejldik a technika!
és 4T!
a jogszabály meg már 40éves kb!
akkoriba örültek ha 125ccm lett 5lóerős....

személyt szállitani mostis min 18 éves kortól lehet mert hiába a A1 16 éves kortól személyt szállítani csak 2éves kezdő vezetői engedély letelte után lehet!
tehát min 18!

én aztmondom B jogsival 125ccm 11KW lehessen!
aki kocsit tud vezetni az mocival is tud közlekedni!
a vezetésbe meg maj beletanul!
de 4KW az télleg 14 éveseknek való!

Squeky 2008.04.30. 09:31:09

Látszik h nem nagyon motorozol...
Meg gondolkodj má!!!! Ha B-s jogsival lehetne 125ccm-ig vezetni szted mennyivel több baleset lenne?

RicsiDL 2008.04.30. 13:50:52

Szerintem jó lehet az 50-es kategória kiterjesztése, de csak akkor, ha B kategóriás jogosítványnál lesz robogó gyakorlat is legalább pár óra.

Egyébként a cikk jó, bár magában a robogó adó ötletben több hátrányt látok, mint előnyt, de ezt elolvashatjátok a fenti linken is.

Zoli 2008.04.30. 19:39:31

Én éppen emiatt szabadultam meg a 150-es Leonardómtól! :(((
Persze rendszám nélkül, eladtam, amíg még lehetett. :(
Egyszerűen 50-es robogóval nem lehet közlekedni. Városban főleg nem. Próbálj meg a Szentenderi úton, Árpád híd, Hungária útvonalon élve bejutni a munkahelyedre. 50-60km/h-ra életveszélyesen kevés! Na meg sok idő... :D
Ha nálunk is lehetne 125-ös mocit vezetni B-kategóriával, én biztosan motorral járnék, intézném ügyeimet, mint sokan mások! Nem pedig autóval a dugót növelném!
Ha B-kategóriával lehet 3.5tonnás teherautót vezetni +800kg -os (4,3t) utánfutót húzni, akkor egy kismotort miért vagyok alkalmatlan elvezetni????
Arról nem is beszélve, hogy manapság igencsak megnőttek a kisteherautók... Pl a hosszított-magasított Iveco Daily-k 17köbméterrel, 5 tonnás alvázzal... Erre miért nem figyel oda senki?

robessz 2008.05.01. 04:16:04

Sziasztok.

Nekem egy Jawa Babettám van (meg egy MZ-m, de most a Babetta a lényeg), ami ugyebár valljuk meg, nem egy Hi-tech gép, de arra jó, hogy a városban, kis utcákban el lehet vele evickélni munkahelyre, iskolába.
A valódi értéke talán megközelíti a 10 ezret, de nekem ez "százszor" többet ér számomra, mert nem kell tekernem a bringát.
Na most kérdem én, akkor a rendszám (azonosító) pedig 20 ezerbe fog kerülni!!??
Ez ugyanaz a dolog, mint a kétütemű Trabant és Wartburgnál a katalizátor bekötése. Többe kerül a leves mint a hús. Mindig a kisembert húzzák le legjobban, ezt tapasztalhatjuk most is.

Ja és abba biztosak lehetünk a segédmotoroknál is, hogy idővel lesz majd a rendszám után, forgalmi, törzskönyv, átirásnál illeték, szóval ki van ez találva rendesen.

Egy kérdésem lenne, ha valakinek 125-ös robogója van 50-esként használva, akkor annak mi lesz a teendője, illetve a motor sorsa???

Mert akkor elvileg kéne úgye rendszám 40 ezer körül, no meg persze mint "új jármű" ami forgalomba kerül , tehát regisztrációs díj ami 95 ezer, (ez 135 ezer) és akkor arról nem is beszéltünk arról a rizikóról, hogy a motor talán nem lopott (merthát külföldi, ki tudja...)
Ki lehet játszani a vizsgabiztost? mert hát úgye a motorszám és alvázszám alapján könnyen rá lehet jönni, hogy hány köbcentis.
Kérdezem, elvileg ezek a költségek?

dns 2008.05.03. 12:20:54

Nekem 125-ös Aprilia Af1 em van papírok nélkül 50 esként használva. Mit tegyek? el tudom sumákolni ezt a rendszám dolgot?

Rocko- 2008.05.04. 19:34:33

hmm, ez tetszik. :]

Roham 2008.05.04. 23:35:19

Ha már a rendszámot megkapják az 50-es motorok,akkor legalább a sebességkorlátozásokat is módosíthatnák kicsit.... Mondjuk hogy városon kívül ne 40-el lehessen döcögni,mert ha betartanám a szabályokat,hát 50-100 km fura lenne 40-es tempóval... Az 50 ccm-es sportmotorok végsebessége 110-120 között van! Simán bevezethetnék hogy 50/90/110/130,mint a kocsiknál. Ha 90-el megyek 50es motorral városon kívül az miben veszélyesebb mintha egy 125-ös motorral mennék 90-el városon kívül? Szerintem semmiben.

Lenne egy kérdésem hátha valaki ért a sportmocikhoz. Rieju RS-1-et veszek holnap 50-est. Véleményetek a márkáról?

Bandy 2008.05.07. 20:53:49

Jó ötletnek tartom a rendszámot!Biztonsági szempontbol,illetve azonositás szempontbol.De tul szigoruak a feltételek!És mélyen a pénztárcába nyulos dolog lesz igy ez a dolog!Sajnos szerintem ebben a formában ez nem elfogatható!!!Ugy rossz az egész ahogy van!!!LÉNYEG HOGY FIZESSENEK AZ EMBEREK!!! Megint nem a köznép életének megkönnyitését teszik elötérbe!Söt inkább azt láttom hogy minél nehezebb legyen az enbereknek az élet!Most azon gondolkodom hogy eladom a kismotorom.Pedig nagyon szerettem 1997-ota koptattam vele az aszfaltot.:-(

Béla 2008.05.09. 12:30:29

A jó kurva anyátokat rohadt gecik!!

csiky944 2008.05.09. 20:38:09

Roham,az egy hulladék fos,egy erősebb Simson megveri,végre,gyorsulásra...

peti 2008.05.13. 14:02:22

helo ha valaki tudja hogy milyen követelményeknek kell megfelelnie a segédmotornak a vizsgán az legyen szives írjon nekem egy emailt email címem: peti421@citromail.hu

pjg 2008.05.14. 16:46:17

Vegyétek már észre. A kormány megsértődött, mert a nép a legutóbbi népszavazáson leszavazta a kormány és a haverjaik akaratát.
Ami most megy az KOLLEKTÍV BÜNTETÉS!!!

Amit nem tudtak lenyúlni aTB-től azt pótőlják máshonnan BÁRMI ÁRON!
Ez a benzin, a gáz, az élelmiszer áremelés és még sok más.

ekkerjoz 2008.05.14. 19:04:02

Legalább 100000 olyan moci gurul az országban, amit 50 cm3-es papírokkal hoztak be, viszont minimum 125 cm3 a blokk.
Ezeket szokták 125/50 jelzővel hirdetni.
Most az egyik cél, hogy ezekből mielőbb alkatrész legyen, merthogy vizsgáztatni nem lehet majd, az biztos.
A valóban 50 cm3-es gépekkel nem lesz semmi gond, befizetik, amit kell, és kapnak rendszámot.
Nem tudnak majd olyan könnyen lelépni, ha csinálnak valami gikszert. Én csúsztam már nagyvassal robogós miatt, nem adta meg az elsőbbséget, persze meg sem állt. Rendszáma nincsen, benyeltem a negyedmillás kárt.
Motorosként engem is bosszant, hogy csak a pénz lehúzás motiválja a közlekedési hatóságot, de adófizetőként nem tartom rossz ötletnek, hogy minden gép legyen nyilvántartva, és kivegye a részét a közlekedőket általában terhelő költségekből (kgfb, súlyadó).
Persze csak annyit, amennyivel terheli a közlekedést. Nyilván nem minden évszakban gurulnak, és sokkal kisebb kockázatot jelentenek, mint egy F6C, például.

darázs 2008.05.15. 09:34:18

Lehúzás.

B jogsival (smkp-val)

-utast nem vihetsz
-50 ccm-nél nagyobb motort nem vezethetsz (EU: 125ccm)
-45km/h óra fölött nem mehetsz (ami városban életveszély)
-cserébe első körben 15-20 ezer forintod bánja
-évente szopatnak ellenőrzéssel, ami súlyos pénzekbe fog kerülni (gyakrabban mint bármilyen más járművet mást)
-ellopott motorodat sok esetben továbbra sem fogják KERESNI SEM!!!

Mondjuk kiváncsi leszek, h Butapesten hol találnak annyi motorosrendőrt, amennyi elég lesz ennyi smkp-s igazoltatására/üldözésére... Hisz autóval forgalomban esélytelen.

Legálisan csak és kizárólag nagymotor fogja megérni a sebbességhatár, utasszállítás és az egyéb díjak arányai miatt.

barna tibor 2008.05.15. 18:24:28

szerintem 80-asok is lehetnének segédmotorok alapjába véve mert az 50-es úgyanójan sújosan büntetnék meg közlekedési vétségért nem de bár? Alapjába az 1000 ccm motorral balesetet okoznak nem a motor köbcentije a híba igazi oka hanem a vezetője.Végül az axiam mehet ott ahol a segédmotor (kerékpárút vagyis a járdán ahová mostanság divat csak egy sárga csíkot felfesteni és már kész is).a két személy szállitása a volt yugoszláviában is így van szerintem 18-év elérésétöl tenném lehetövé.Az hogy b-jogsival smk motort lehetne vezetni az jó de ne tévedjünk meg nem ugyan olyan mert az aki autot tud vezetni nem föltétlen tud motort is vezetni, mert akkor ezen az alapon aki kicsit tud vezetni az nagy motort is? Szerintem a gyakorlati tudás fontossabb mint a papír megléte.Külömben nem muszáj mindemben az eu vezesse az orrunkat.

Szamóca 2008.05.19. 08:33:53

Már hallottam olyan /rém?/híreket is, hogy lesznek mérőpadok ahol bemérik majd hogy nem haladja-e meg a teljesítmény a 4KW-ot, mert akkor hiába az 50ccm, átmegy nagymotor kategóriába, és fizethetsz +reg adót, és A jogsi is kell rá.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.19. 08:39:33

Ez baromság. Az autók teljesítményét sem mérik be, ha nekem papíron az áll a forgalmimban, hogy 100 lóerő, de ott látnak egy kurvanagy Turbót meg egy intercoolert, egy kilencvenes egyedi kipufogórendszert, és mellé még elárulod, hogy a blokkot is megbontottad,m akkor sem küldik fékpadra, még ha tudják is, hogy nem száz, hanem 250 lóerős..

Tamás 2008.05.21. 07:25:07

Remélem elolvassa ezt aki kitalálta a fenti okosságot, okosságokat
-Tényleg szükség lessz évente műszaki felülvizsgálatra?! Szeretném Tudni mi indokolja ezt!Kevés a lóvé? (és eddig mi volt,.... nem számít!)
A másik dolog, hogy miért nem lehet két szamélyt szállítani akkor a már rendszámos robogokkal?!(közbe meg sírna a környezetvédők, hogy egy -két ember ül a városba az autók többségébe! Persze ezen senki nem fog elgondolkozni mert aki dönt vagy dönthetne, az lesz.rja ezt mert őneki ezen mnem kell idegeskednie.

Szamóca 2008.05.21. 07:49:37

(De a személyautók nincsenek kategorizálva ccm szerint mint a motorok. Ott nem ugrhat kategóriát mert nincs hova.)
Mondjuk én is nehezen tudom ezt elképzelni, hogy kiviteleznék a gyakorlatban a bemérést. De láttunk már furcsaságot eleget országunkban. Amiből pénzt lehet az ingyenélőknek kicsavarni, azt előbb-utóbb kitalálják.

Adammer 2008.05.24. 10:30:42

Bakker akkora fasságot tudnak írni néhányan. Attól még, hogy van egy kibaszott rendszám a robeszodon attól még nem biztos, hogy van ahhoz rutinod, hogy utast vigyél. A nagymocin is csak két év után lehet. A rendszám nem ad tudást.
Amúgy én sem örülök neki, és bízom benne, hogy lesz vmi kiút.

BTO 2008.05.24. 10:52:23

na robogos ,segédmotoros kartácsok!

kérjük fel a Totalcaros fiuggat hogy segitsenek ebbe 1 népes szavazási alábbirás gyüjtésében.

Tegyük ezt a baromságot népzavazásra!

ott is el lehet baxni pár milliárdot hogy a kiagyalóját seggberugják.

bolsh 2008.05.24. 16:06:58

Látjátok fiúk lányok, én ezért nem hiszek sem a rendszerváltásban, sem pedig egy esetleges kormányváltásban sem. Itt semmi sem változik, marad a dágvány mindörökre.

Először is, a világ összes országában mehetnek ketten a segédmocin, kivéve nálunk. Vannak helyek szépszámmal, ahol hárman is.. És nem kell vacakolni a bukóval sem. Milliárdos létszámú országokról írok, olyan gazdasággal amely felér az űrállomásig! A sanghaji felhőkarcolók tetejét örök hó borítja, de lenn nyugodtan porolnak ketten-hárman egy robogón, miért is ne, ha egyszer ésszerű?! Valaki szerint nem az?! Akkor Ő okosabb 6 milliárd (mínusz 10 millió magyar) embernél.

Másik, venni akartam egy csodaszép, ropogós, csili-vili, és nem utolsósorban (nemzet)gazdasági hasznot hajtó kínai elektromos mopedet. Gyárilag kétüléses... folytassam?! Vagy valaki (illetékes elvtárs) megint okosabb akart lenni a kínai mérnököknél?

Se a gyerekem, se senkit nem vihetek a gyári (második) ülésen?! Hát milyen ország ez, milyen gazdasági szemlélet uralkodik?!

Egy, mégpedig az állampolgárok lehúzása, nyúzása, mert engedjük.

Remélem lesz népszavazás, bár amilyen népünk van, akinek nincs segédmocija (villanybringája-robogója, mert igen, igen, azok is sorra kerülnek..) az szarni fog a szavazásra, föl nem érik addig ésszel, hogy az importenergia (benzin) spórolása össznemzeti érdek!

(zárójelben, 18 éve vizsgáztam B kategóriára, eü vizsgán úgy kellet látnom mint egy sasnak, megnyaggattak, és azóta is megnyaggatnak a szemészeten, és mindig kiderül hogy jól látok. De mégis, ha kikerülök a forgalomba, ugyanaz a hatóság, amely eddig sasnak képzelt és követelt, onnantól azt hiszi vakond lettem, vagy süket denevér, ugyanis szerintük én tompított fény nélkül nem látom fényes nappal a szembejövő kocsit, vagy egy egészségesen-szabályosan kivilágított kerékpárt sem látok meg kukásmellény nélkül..)

Iszonyú az ország adósságterhe, a benzint is importáljuk ugye, ergo növeli az adósságot, és erre fel az egyetlen benzinspóroló járművet akarják ellehetetleníteni.

Vati 2008.05.24. 18:36:25

Sziasztok!
Szerintem is baromság amit kitaláltak!
Görögországban béreltünk robogót,azt mondták,hogy 3-an is mehetünk nyugodtan,csak a BUKÓSISAK számított.
Ha volt bukó a helyi karhatalom meg sem állított sosem.(Szerintem innen különböztettek meg a helyiektől,mert azokon sosem volt sisak...)
Nekem most egy 80-as motorom van,nem tudom mit kezdek majd vele.
Az autómat úgy vizsgáztattam,hogy be se mentem vele a csarnokba,így gondolom erre is lesz megoldás.
Ha csak a fent említett közlekedésbiztonsági okok miatt vezetik be ezt a marhaságok,akkor tényleg miért nem a biztosítók rendszámoznak???
Ja,hogy akkor nem lenne belőle lóvé....
Ha ellopják nem keresi majd a rendőrség.Nekem loptak már el autómat (22 éves trabi!), 1 hónap alatt lezárták az ügyet.Kérdezték mennyit ért,mondtam semmit.
Azt mondták az nem lehet,20000 alatt nem adnak ki körözést.
És még ugye a műszaki állapot...
Eddig is voltak ellenőrizve a segédmotorok,a rendőrök megnézhették őket közúti ellenőrzéskor.
A fene nagy fejüket az zavarja,hogy fénykép alapján,majdan a maszek trafikkal nem tudnak büntetni bennünket!Mert ugye ki az a mazohista állat,aki 40-en közlekedik,ha a motoe tud többet is? És mindegy,hogy vidék vagy város,a motorosok és az autósok többsége is többel megy mint ahogy lehetne.
Tehát nehogymár ne lehessen megbüntetni a segédmotorosokat csak mert nincs rendszám!!!
Meg persze az a pár milliárd is jól jön az államkasszának.
Köszönjük tisztelt "SZAKÉRTŐK",akik kitaláltátok ezt nekünk!

Szamóca 2008.05.26. 13:01:22

Ma beszélgettem az egyetlen magyar motorgyártóval, és ő is úgy tudja, vannak tervek a KW kategorizálásra. Azt mondta, már rendeltek is mérőpadot az egyik műszaki állomáson.
Ez viszont nagy szívás lesz, és még több bevasalható lóvé az ingyenélőknek. Bár jó néhány jogszabályt, és rendeletet át kell írni, de ez eddig sem volt akadály.

atesz400 2008.05.26. 20:48:12

Sziasztok!

Én csak anyit szólnék ehhez hogy, minap voltam a nyagymotoromat vizsgáztatni a KPM.-nél, és érdeklődtem a segédmotoros dolgokkal kapcsolatban,azt biztosan állitják hogy lesz lóerőpad,de még semmi konkrétumot nem tudnak. Sem értékeket (hogy hány lóerős lehet a segédmotor),sem hogy-hogy néz majd ki egy segédmototros rendszám. Ezt egy hivatalos semély közölte velem! Ugyhogy ebből még cefet nagy keveredés lesz,az már bizonyos. És azt sem kell elfelejteni hogy a vizsgáztatóhelyek kb 200% túlterheltségűek lesznek ha meglepik őket a segédmotorosok,igy is a város másikvégén volt már reggel 6 kor a sor vége! Szerintem ezt nem gondolta át jól a kormány!!! Nekem is van egy 150ccm -es Malaguti robógóm,szarok bele és vigan használom segédmotorként! Arra nemkötelezhet az állam hogyha nemlesz pénzem befizetni rá a jelenleg 140ezer forintos reg.adót akkor tegyem ki a szemétre! Na azt már nem!!!

atesz400 2008.05.26. 21:20:13

Jah mégvalami!

140 ezer reg.adó,40 ezer integrált müszaki,13 ezer eredetiségi vizsgálat, 8 ezer forgalmi egedély 6 ezer rendszám, és még egy ezres a plakett a rendszámra! És akkor a az átírás már nem is számitom! Ennyibe kerül ma egy külföldről behozott nagymoci üzembehelyezése magyrországon! Össze lehet számolni! Kérdem én hogy fogom én ezt kifizetni mikor majdnem 6 évig spóróltam a 150 es mocimra! A kormány húzza le magát a reg.adójával eggyütt a klótyón!

Adammer 2008.05.27. 10:37:59

Ez a lóerőpad szntem kijátszható simán. Mondjuk egy kifúrt parafadugó a kipufogóba, vagy légszűrő eltömése. Kérdés persze, hogy ezeket nem vizsálják e meg.

pitto 2008.05.27. 22:24:42

A faszom kivan ezzel az országgal mindennek az adójának az adója de a keresetek meg 1-re lejjebb mennek a benzinárak fölfelé mi lessz ebből?
Szopjon le az összes buzi ingyenélő köcsög abban az országháznak nevezett állatkertben.Nem normálisak az kellene hogy csődbe menjen az ország és akkor majd vakarózhatnak.Egyszerűen nem tudom felfogni hogy mennyire szar lett a mi országunk.Komolyan mondom be kellene menni 1 ülésre és ott az összeset fejbelőni.
Na ez lenne szerény véleményem

Adammer 2008.05.28. 21:03:17

pitto!
Az a baj, hogy nem csak az országházbn van sok ingyenélő hanem azon kívül is. Ebbe beletartozik pl. a feketemunkásokat foglalkoztató vállalat, mert ugye abból az adóból se kap semmit az ország, tehát mi sem.
Tehát a feketmunkásokra is mérgesnek kéne lenni, de ott a másik oldala, hogy leglább dolgozik, nem úgy mint rengeteg familiárisan hiperpigmentált egyén, aki lop, csal, rabol, öregeket öl meg 2000Ft-ért és ráadásul még megse büntetik, mert itt neki több joga van mint egy tisztességes magyarnak. Nah de ez már más téma:D

Szamóca 2008.06.03. 18:13:34

Atesz400. A 150 mocidat nem dobatatja ki veled, csak az erőszakszervezetével megbüntettet, majd ha nem fizetsz, ráterheli a kéródra amiért vért izzadtál.
Manapság ugyanis mindenki erre hajt, hogy hogyan vehetik el semmiért a melós házát. Aztán majd ha koldusok leszünk, eladatatják velünk a vesénket, szemünket is. Akkor meg már a legkissebb dolog lesz a motorsarc.Ez a szép uj demokrata világ vár ránk magyarokra....Köszönjük kedves korrupt, semmittevő politikusok!

atesz400 2008.06.03. 21:24:06

Azt hittem ez egy szabad ország! De be kell látnom hogy nem! De ha nem lehet majd mást tenni ,odaállitom a 150-est a parlament elé,a kordonokon innen,legalább a tv-ben benelegyen hamár nem fogom tudni a magyar fasza utakra , a magyar forgalomba helyezni,és végén hajléktalan leszek. De legalább lesz egy fasza motorom......

Tomi 2008.06.04. 20:25:56

Azt nem tudjátok, hogy nekem pl van egy aprilia sr-em, de olaszból hozta be egy kereskedő és most akkor nekem is kell reg. adót fizetnem? Gyári 50es ezzel ninc baj, de én úgy hallottam, hogy alvázszám alapján megnézik, hogy honnan került ide és a határon ezeket alkatrészként hozzák be. Szal most akkor nek0em min. duplaannyit kell fizetnem mint egy magyarországi motorét? Mellesleg sztem a Mo-n a fele robogó külföldről van, lehet h az illető aki megvette nem is tudja h nem Mo-i. Sztem nem kell ide rendszám, az öregek majd mit csinálnak a babettával, biztos majd viszik azt rendszámoztatják, ami többe kerül mint amennyit a babetta ér!!!

atesz400 2008.06.04. 21:05:34

Tomi!

Ez csak a nagymotorokra vonatkozik,az 50ccm-re nem! A babettás dologban meg igazad van,biztos kitalálnak majd valami kedvezményes izzéémizériát!

whyte 2008.06.12. 12:36:58

szabad ország egy faszt én pár hónapja vettem egy 50ccm-es robogót amivel szabályosan közlekedek és ne mondja nekem senki hogy azért kell rendszám mert 50ccm alatti motorosok lépik túl a sebességet ők csinálnak balesetet annyi erő az egész motorban nincs hogy valami parát lehessen csinálni forgalomba.
szopjátok le magatokat a rendszámotokkal együtt.

zoltán 2008.06.13. 11:26:05

Rendbe van ,de külföldön 2 személyes a robogók 80%-a,itt is az lesz?

darázs 2008.06.15. 16:21:41

Ki van zárva a 2személyesítés, és a sebességhatár növelése is.
Hol éltek, srácok?

(Amúgy én örülnék a legjobban, ha legalább az egyik befigyelne)

Geri 2008.07.05. 05:33:18

Kedves robogósok ,motorosok !

Ez mind "szép és jó" , de talán nekünk is kéne vmit csinálni, mert akkor olyanok leszünk mint az ingyenélő politikusok, ha csak írogatunk.

Legalább össze kéne hozni egy peticiót vagy vmi értemes törvényjavaslatot és elvinni a nagyfejüeknek a Parlament elé. Jó lenne ha legalább pár ezren lennénk, elsősorbsn a 50-125ccm -ig , lehet, hogy nem lenne semmi hatása de legalább mociznánk egy jót és felkeltenénk a figyelmet , hogy amit terveznek és ami jelenkeg van az 1 nagy szar...

Aki jó ötletnek tartja, írjon bátran a nextra@freemail.hu-ra és megcsináljuk.

dufi 2008.07.10. 14:53:11

Vettem egy "bervát" (Verhovina 5-moped)1977-ben 3900 Ft-ért.A nyolcvanas évek elején el kellett vele menni egy telephelyre, ahol műszaki szemle után sorozat és típus számot ütöttek a vázba. Természetesen jó pénzért. Az összegre már nem emlékszem, de nem volt akkor sem olcsó. A műszaki szemle abból állt, hogy megnézték, fognak-é a fékek, világítanak-e a lámpák, működik-e a CSENGŐ, amit pluszban rá kellett szerelni, mert a gyárilag felszerelt kürtöt ŐK nem tartották elégségesnek. (lehet, hogy a csengő értékesítés nem volt kielégítő az elvtársakanak.)Ja, és kellett egy "reflektor" visszajelző lámpácskát is felszerelni, hogy a vezető tudja, hogy mikor vakítja el a "hatalmas fényerővel" a szembejövő forgalmat.
Az akkor regisztrációba vett kismotorokat most újra regisztrálni akarják...talán elvezett az adatbázisuk? Igaz, a moped nem rendszerellenes, nem kell róla minden adatot titkosan vezetni, és megfigyeltetni sem. Talán.

pet 2008.07.13. 12:30:21

Nekem egy Gilera runner180 as van 2 ütemü olasz papiros 50-esmopedként bejelentve .Ilyenkor mi lessz valaki mondja meg nekem?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.07.13. 13:20:20

Ilyenkor az lesz, hogy:

-vagy lepapíroztatod és motorként bejelented, jogsival, biztosítással, rendszámmal, regadóval stb: kb 130000-ért. Ez csak akkor működik, ha minden papírod rendelkezésre áll, ami ehhez kell. Meg időben is számolhatsz rá elég sokat, hiszen a közlekedésfelügyelet és az okmányiroda nem arról híres, hogy az ilYen ügyeket simán elvégezné.

-Vagy nagyon gyorsan eladod és akkor nincs vele problémád.

-Vagy próbálkozol tovább ötvenesként, amíg tudsz, de ha elkapnak nagyon megbüntetnek. Többek között biztosítási csalásért is, ha balesetet okozol, hiszen nem valós adatokra kötöttél biztosítást, mert a hengerűrtartalmad nagyobb, mint ami a biztosításban szerepel.. A jogsidat meg elvehetik, ha épp olyan rendőrt fogsz ki, aki nem rest a papírmunkával órákat eltölteni( akad ilyen, egyre több). Szerencsés esetben pedig megúszod egy rendőri figyelmeztetéssel, de ez manapság egyre ritkább. Jellemzően feljelentenek szabálysértésért, ami elég drága.

Kb. ezek közül választhatsz.. Én azt tanácsolom, hogy ha nincs jogsid rá, vagy sokallod a "legalizálást", akkor gyorsan add el, vagy cseréld el egy papíros ötvenesre...

Azért bonyolult a helyzet, mert nem egy sima ötvenesed van, aminek a vázlapjába is ötvenes van ütve, hanem neked a gyári 180 cc van belenyomva, így hiába is tennél rá másik hengert, akkor sem engedik át a vizsgán. Egy ötvenes robogóra 70-es hengert szerelni nem nagy kunszt, meg a vizsga előtt visszacserélni sem, de a te esetedben ez nem működik..

stevezzz 2008.07.17. 19:12:32

Sziasztok!! Most szeretnék venni egy honda nsr 80ccm-es sportmotort..és azt mondta a szerelőm, hogy azt nem vizsgáztathatom le. Mert több mint 50ccm és kevesebb mint 125.. Ezért nem sorolható be egyik kategóriába sem. Igaz ez?

szamóca 2008.07.17. 20:51:00

Ez egyértelműen nagymotor kategória. Úgyhogy simán vizsgáztathatod rá, ha a papirjai rendben vannak.

Poly 2008.07.23. 15:53:44

Ez semmi más csak pénzbehajtás,mert ez vonja maga után az adót,biztosítás többszörösére emelését,vizsgáztatásokat stb.Az csak kacsa,hogy az ellopott motorokat könnyen be tudják azonosítani.Aki akarja az úgy is ellopja és eladja úgy mint az autókat.Én személyszerint nem vizsgáztatom le,(környezetszennyezés ide vagy oda)átnyergelek autóra.Különben is csak fél évig lehet a segédmotorral járni,télen nem megy az ember és mégis fizetni kell utána.
Most már legyen elég a pénzbehajtásból,vagy a hatóságoknak semmi sem elég?Csak a markukat tartják,adni nemadnak csak elvesznek.Szégyen!

jandark 2008.08.13. 20:49:05

hát igen sajnos ilyen az egész ország!nekem egy gilera kz 125/50esem van igaz nekem benne van az 50es cm3 jelzés de én hülye a régi festék leszedésekor azt is bekentem kromofággal igy a fekete kerete eluszott,,látszik a hologrammon minden adat és az 50 is rendesen csak most fémszinü,,szerintetek jó ez még?
az biztos hogy nem lessz piskóta ez a terv a mocikról jobb nem is gondolni rá....

vajon 2008.09.01. 12:48:38

Vajon van-e politikus kezében rendszámtábla üzem? Mer vizitdíj óttómatagyár az vót... Ott sem kellett egyeztetni a szakmával, mert a biznisz az biznisz.

ironmemberneck 2008.09.02. 19:20:49

Majd megváltozik a többség véleménye és kimegy tüntetni a SM rendszám MELLETT, ha a pizzásféreg az Ő tükrüket töri le és az Ő feleségüket köpi arcul!

mDaniee 2008.09.04. 17:28:38

Személy szerint baromságnak tartom a rendszám bevezetését már a globális felmelegedés miatt is. Sok ember (mint itt már páran le is írták)átfog térni autóra és egyedül fogja végigállni a dugót egy olyan járművel ami 2x annyit eszik mint egy robogó, mindezt azért mert nincs kedve vagy pénze, hogy rendszámosítsa a robogóját/motorját.Tisztelt politikusaink azt nem gondolják végig, hogy a kevesebb szén-dioxid kibocsájtás érdekében inkább kedvezményeket kéne adni nem pedig kibaszni azokkal akik nem állják végig a dugót.. De hát a pénz beszél és nem az ész.. A paraszt pizzafutárról nemtudok mit mondani nekem személy szerint egyszer se jutott eszembe, hogy bárkinek a tükrét leverjem vagy az arcába köpjek. Ezek a motorosok szégyenei!

szamóca 2008.09.07. 12:35:17

És az ű kezében volt a sutyinet is, osz abbó lett az első pár milliárd. De szerintem most lehet hogy csak fekaadó ez az SMK hatósági jelzés kiadása nevű förmedvény.

cso zsi 2008.09.07. 22:23:22

"nagyméretű 3,5t-s Iveco Daly"

A forgalmazónál láttam, humorosan megkérdeztem, hogy ezzel tollpihét szállítanak?
-Majdnem eltaláltam, chipset.


"életveszély 40-nel robogózni"

Akkor az mi, amikor a Nagykőrösi úton (M5 bevezető) a 70-es táblánál 100-zal, az 50-esnél "csak" 80-90nel tolja a belsőben.
Menekül a "német márkák" elől?

paul 2008.09.23. 09:59:24

sztem ha rend szám akkor a kis babettára is a törvény mindenkire vonatkozni fog . amikor a bukósisakot bevezették mindenki röhögött a 60 éves bácsikán hogy bohócot csináltak belőle. szerintem mindenképpen csinálni kellene valamit ez ellen a törvény ellen. mert igy az a kevés ember aki otthon hagyta autóját nyáron, az visszaszál és autózni fog. ráadásul 15-20 e. nagyon sok. /70 éves nyugdijas bácsika/. most már mindenki tudja hogy ez ujabb adó. mikor lesz ennek vége?

Miron 2008.11.08. 21:58:37

Látszik, hogy itt az ősz, már másfél hónapja senki sem szólt hozzá. Kár....

Én személy szerint egyetértek az azonosító (rendszám) bevezetésével. Nem kibicként mondom, 30 év után újra robogózok egy Piaggio Fly 50-esen.
Ez az intézkedés valóban rendet teremthet a mostani káoszban, megérett rá az idő.

Szintén egyetértek azokkal, akik a megengedett sebesség emelését kérik. Különösen nagyvárosokban, valóban veszélyes egy nagysebeségű (pl. 70 km/h) autófolyamban 45-tel menni. Az autóvezetés oktatása során fel szokták hívni a tanuló figyelmét arra, hogy hogy fel kell venni a közlekedés ritmusát. Nohát, ez fokozottan érvényes a védtelen motorosra, akitől azt várja el a hatóság, hogy 45-tel vánszorogva kockáztassa az életét a 70-nel eldöngető kamionok szelében.
Az utasszállítással viszont már nem értek egyet. Ehhez az 50 cm3 által nyújtott teljesítmény a széri motoroknál kevés. Nem beszélek itt a tuningoltakról, nem ez az általános.

Az évi vizsgázatás (nevezhetjük ellenőrzésnek)abszolút irreális. Ezek a járművek leggyakrabban évi 5-7 hónapon keresztül vanak használatban. Ami ettől eltér (pizzafutárok, egész évben munkába járók), az megint csak marginális az összes smkp számához képest. Ha komolyan veszik a dolgot, akkor is elég lenne műszaki szempontból 2-3 évenként ellenőrizni. Itt inkább a bevételgyűjtés lehet a szempont, hiszen kis hazánkban minden hatósági ellenőrzés elég költséges. Ha egy szgk műszaki vizsga költségét hasonlítjuk az autó árához, akkor egy smkp vizsga a mai árviszonyok között 1-2 eFt-ért lehetne méltányos.
Ugyanez a helyzet a 15-20 esetleg még több eFt-os rendszám, regisztrációs, vizsga költségekkel. Értelmetlenné teszik a robogó vásárlását, mert ha már ennyit kell fizetni, akkor minek vegyen az ember egy erősen korlátozott képességű járművet?

A javaslatom az, hogy az "állam" hirdessen "amnesztiát" amelyben egy záros határidőn belül alacsony költséggel (pl. 5 eFt) legalizálni lehetne a műszakilag megfelelő járműveket.
Aki pedig ez után akar venni és üzembehelyezni smkp-t, mérlegelheti, hogy mi éri meg jobban.

Egy biztos, hogy kevés felrendszámozni a járgányokat, komplex szabályozás szükséges. Erről sajnos jogrendünk nem híres, mindíg benne marad a szabályozásban szándékosan vagy véletlenül egy kis redundancia, ami megkeseríti az életünket.

Azért robogózni jó!!!

Vörcsi 2008.11.17. 21:13:26

Üdv!
Nos én elsősorban simsonos (IS, meg nagymotros) vagyok. Sok ismerősöm 60-70ccm-essé alakította át a gépét vagy úgy vette méhtelepről darabokban és börzézett hozzá egy nagyjából egy blokkot amiből rakta össze "álmai csodagépét". Nos nekik mi lesz a sorsuk? Igazolja kérem, hogy a 4655656825 alvázszámú 487417877 motorszámú gépjárművet honnan a méhtelepről vagy névtelen bontodából szedte össze?
Nem elég összerakni egy eredetileg rozsdás szarkupacot egy olyan motorrá ami méltán kivívja a jogot hogy kismotorként használatos legyen, erre még azzal is bajlódni kell majd hogy igazolja honnan vannak a cuccok? És mi van azzal az áldásos öreg problémával aki találkozott egy kocsival frontálisan és váz vagy blokkcserét kell eszközölnie? Elmegy a bontóba/méhtelepre vesz egy vázat helyrepofozza majd ha kész a gép majd elküldik az istennyilába ha forgalomba akarja helyeztetni?
Nem értem ezt az egészet. Az egy dolog hogy jó hogyha kell műszaki az olyan roncsokra mint a 20 éves iszonyat rozsdás lelakott simson lámfékkel és olyan csörgős blokkal hogy a fal reped ketté amikor beindul, de kinek lesz elegendő erőforrása hogy egy darabokból összerakott gépet most papírozza le? Ez a nagy kérdés és ezzel pár ezer simsonosnak szembe kell néznie. vajon hogy fogunk ebből kijönni?

Lewis 2008.11.25. 19:48:41

Szervusztok!Vettem a fáradtságot végiolvasni az egész oldalt , ugyanis nagyon nem állt nekem képre hogy mi a franc is akkor a szituáció.Így a comentek olvasata után vegyes a véleményem.Most több szempontból nézhetné 1 átlagos polgár a dolgokat:

1:Kiforgatnak minket a gatyánkból és lassan 1 senkiházi KFBs fogja megmodnani milyen hengerfejet tehetek a motoromra, aztán azt veszem észre,hogy négyszer annyit költöttem a motoromra vizsgáztatási díjjára mint amennyibe a motor kerül.
2: Ugy, mitn ahogy ez az egész állam,ez is a része lesz, korrupción fog működni.Ami szintén szigoritásokhoz vezethet.
Abból a szempontból viszont eggyetkell értenem, miszerint már megbocsásson mindenki akire talán ez vonatkozhat:Egy senkiházi yamaha robogós sisaknélküli tajtékparaszt barnakezű nehogymár 90el száguldozzon mellettem(mint aki szabályosan közlekedik)s nehogymár embert vigyen aki még azt se tudja mi az hogy robogó.Ilyen részen eggyetértek hogy a mostani fiatalság (melynek persze én is része) vagyok baleseteket okozzon.
Ez az egész dolog már messziről bűzlik.Sok is az ellentmondás.Biztonságot akarnak,biztosítani akarják a forgalmat de vajon mégis a közlekedési hatóságok fogják elvégezni a dolgokat.Miért?Azért mert befolyásoltabbak az országban mint 1 Biztosítótársaság.Sőt talán félnek 1 bizonyos korrupciotól amit valószinűleg ők akarnak létesiteni.Tehát ismét szorítanak a derékszíjon.És ha elfogy a lyuk bizony ők vágnak bele.Csakhogy elfelejtik hogy a szíj hossza nem végtelen.És a viselőnek illetve a nadrágnak is van 1 bizonyos tűréshatára.Én bizony eggyetisértek némileg a dolgokkal mint irtam, de az egész bűzlik messziről.

b.a.b.y. 2009.03.18. 13:21:04

Szerintem a 20 éves motoroknál nem kellene alkalmazni ezt a módosítást hisz némelyik annyit sem ér.

KRISZTIÁN 2009.03.21. 11:06:17

@JMos: TÖKÉLETESEN IGAZAD VAN ÉS JÓL LÁTOD A PROBLÉMÁT!AZ ILYEN TÖRVÉNYEKET NEM AZ AUTÓBAN PUNNYADÓ OKOSOKNAK KELLENE EGYOLDALÚAN MEGHOZNIUK,HANEM AZ ÉRINTETTEKET IS MEG KELLENE KÉRDEZNI ELÖBB!
DE AZÁRT VANNAK EMBERI BUTASÁGOK!PL A TORNÁDÓ "BICIKLI"AZ MI????NEM SEGÉD MOTOROS KERÉKPÁR?MERT SZTEM NEM EMBERI ERŐ HAJTJA!AKKOR EZT IS KÖSSÉG RENDSZÁMHOZ MEG MOPED JOGSIHOZ!

Zaitsev 2009.07.19. 15:35:13

Szevasztok! végig olvastam a hozzászólásokat.
Nem tartom jó ötletnek ezt a rendszámos dolgot.
ahogy mondták már többe kerülne a leves, mint a hús.

Nem itt kezdeném ,hanem mi van az elektromos kerékpárral? meg 35ccm robbanómotoros kerékpárral? nem emberi erő hajtja.
Azok hozz nem kell jogosítvány...
a 65év mama nem fog elmenni le rakni a jogosítványt...

Meg ,ha már beléptünk a ebbe az Eu-ba akkor Eu szabályok legyenek meg Eu fizetés!

Szabb 2009.08.01. 09:25:02

Sziasztok végig néztem az összes komit. nekem nem teccik ez a rendszámos dolog. 4 éve motorozok keztem egy simoval. most pár hete vettem egy 50ccm es runner-t (fel tuningoltam 150eft-ért nem hinném hogy rendszám kéne mert ez kicsit durva lenne!!!) Van egész motorts ruhám meg minden de még közben rakok rá egy rendszámot migyárt ki derül hogy nem az igazi meg stb... szal ez kicsit kurva szar

Mr_Tyson 2009.08.04. 10:31:05

Sziasztok, én csak az előttem szólókhoz tudok csatlakozni! Én egy 15 éves srác vagyok Salgótarjánból, és tavaly(14 évesen) tettem le a jogsit smkp.-ra. Egy Yamaha Aerox 50 ccm-es robogót hajtok, ami gyárilag (tuningmentes, csak optika)megy 80-at, és kur... idegesítő, hogy városban, és lakott területen kívül is 40-nel lehet poroszkálni. Legalább felemelnék a sebbeség korlátozásokat: lakott területen belül: 50 km/h lakott területen kívül: 90km/h
Szerintem így lenne valami értelme a robogózásnak. Nem kéne attól rettegni hogy megyek 80-nal lakott területen kívül, és hogy mikor kapcsolnak le a rend őrei:D!!!! Úgyhogy remélem a kérésünk célt talál!!!!! ( És nem minden 14-15 éves megy hülyén) csak megjegyeztem!!! És még annyi hogy akkor lehessen személyt szállítani a robogón! nah megyek sziasztok!!!Jó motorozást, és baleset mentes közlekedést mindenkinek!!!

rooty (törölt) 2009.09.15. 19:12:14

Üdv.

Én is végigolvastam a hozzászólásokat, és vannak benne vegyesen értelmes, és vicces vélemények is!
92 óta van segédmotor jogsim. Időközben persze lett több magasabb kategória is, de A1, Akorl., A nincs, mert drágának is találom, ill. nem akarok 100 fölött repeszteni. Persze segédmotorból volt rengeteg Simson, stb. az eltelt idő alatt, és bevallom belekóstoltam a "szabálytalan" 80/50, és 125/50-be is. A 80-as, 10 lovas gép 15 éves koromban volt, és így visszagondolva összetehetem a két kezem, hogy nem okoztam személyi sérülést 90-el száguldozva lakotterületen belül-kívül egyaránt! Mr Tyson-nak csak annyit, hogy épp az a kulcs a dologban, hogy te 80-al szeretsz menni olyan járművel, ami ebből kifolyólag a szabályok(honi) alapján nem is számít segédmotornak, és ráadásul feleslegesen félsz a lekapcsolástól, mert azonosító hiányában nem tudják úgysem rögzíteni a szabálytalanságod! Tükörből meg, ha nem veszed észre a mögéd felzárkózó rendőrautót, és megállítanak simán letagadhatod a dolgot, és mondhatod, hogy a te kilométerórád(már ha van olyan, mivel nem kötelező smkp-ra!) pedig igen is 40-et mutatott! (ejnye-bejnye, és mehetsz tovább) Szóval rengeteg tisztázatlan dolog van még. Ez az azonosító mizéria csak a jéghegy csúcsa. Részemről a 125ccm igen sok lenne, ha engednék B-vel, és a 80ccm-et is csak úgy tudnám elképzelni, hogy smkp jogsi, és min. 2 év gyakorlat, vagy smkp jogsi, és mellé megszerzett magasabb kategória. Sima B-vel szigorúan csak a tényleges "moped" kategóriát engedném a kétkerekűek közül! Azokra viszont tényleg hülyeség lenne a műszaki, stb. Aki viszont jogosult az erősebb ötvenesek, ill. 80-asok vezetésére, ott már az utas szállítását is lehetne engedni, hisz már elég gyakorlattal rendelkezik, és azok a mocik már úgy is készültek, hogy két személy szállítására tökéletesen alkalmasak. Azonosító viszont elkél mindenre, de nem elfogadhatatlan összegért!

Rider09 2009.10.21. 21:30:51

üdv mindenkinek!
ez a cikk amit írtál nekem nagyon tetszett és egyet értek vele!! főleg azzal a részével hogy a kismotort körlátozhatnák 125 ccm ig..az én szem szögemből azért lenne még ez jó mivel egy smkp jogsi is 70E ft be kerül kb! nekem enyibe volt mindenestől! ha belegondolunk mostani szabályok szerint megéri ez mopedra ennyi pénzért??amival hát igazából semmit nem tudsz igazából kezdeni max hobbi vagy szaladgálós motor...
szval én nagyon örülnék neki ha 125ccm ig lenne a segédmotor kategória.(pl 10kw vagy akörü...;)

rooty (törölt) 2009.12.25. 08:03:12

Üdv.
2009 végét járjuk, és nem lett semmi a rendszámból, így lassan e fórum teljesen érvényét veszti. :-(
Változásra 2010-től viszont lehet számítani, ha valóban érvénybe léptetik az új KRESZ szábályokat. Sajnos a kétkerekű smkp-t nem igazán érintik komolyabb változások. (csak egy-két apróság) Igazából vicces, hogy a max seb. továbbra is 40 marad, még kerékpárral előírt feltételek mellett 50! Személyt továbbra sem lehet vinni, de kerékpárral (szintén előírt feltételek teljesülése mellett) lehet! Ezek után ne csodálkozzon senki, hogy egyre kevesebben fogják az amúgy sem olcsó, és az A kategóriától már nem is könnyebb smkp vizsgát letenni!

pocok75 (törölt) 2009.12.27. 21:41:34

Üdv.
Szerintem is legalább 125 ccm-ig ki kellene
böviteni a segédmotor kategoriát!!
Támogatlak benneteket mindenben csak tegyünk valamit az ügy érdekében.

polopmz 2010.04.03. 09:06:55

Átlagon számolva 400000X4633=1.853200000,nem tévedés és még koponyánként 15-20ezer pénz.Ami szintén nem kevés kb:6,6milliárd pénz.Összesítve ki,hogy akarja uszkve 10milliárd "jó" magyar zsét akarnak behajtani a mangalicák a mocisokon,mondva csinált indokokkal.Pl.ha van a kismocin rendszám akkor a Gazsi nem fogja ellopni és gyönyörű randőreink hamarább megtalálják.KAMÚ!!!!!!!!!!!!!!
AZ EGÉSZ CSAK A LEHÚZÁSRÓL SZÓL MEG A BANKOK ÉRDEKEIRŐL.
süti beállítások módosítása