S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Mi mennyit tesz hozzá a kocsinhoz?

2008.02.14. 18:15 scheerti

Ugye mindenki látott már idiótákat akik a teszkóból tuningolnak autót? Jó dolog az, legalább nincs gond az állandó szerelgetéssel, az ilyen nagyáruház a könnyen installálható tuningcuccok Mekkája. Jóérzésű autóbuzinak ilyenkor a szeme is kifordul a gyötrelemtől, többségük ilyenekre nem is költ, de mindig voltak dafke emberek akik imádtak kilógni a sorból. Nézzük csak mitől leszünk kúlabbak a tiniringyóknál:

Alapnak talán vegyünk egy 62 Lóerős Opel Astra F-et, amely elég sok sufnituner megvalósult álma, itt van néhány dolog ami elengedhetetlen a jaszkarizáshoz:

-Egy pár egyutas hangszóró előre, a gyári mellé bekötve, hozzá egy házilag barkácsolt mélyláda a csomagtartó teljes kihasználásának céljából. Ez papíron legyen 700 W, valóságban úgy 100, maximum. Természetesen gyári kábelezéssel, az ugye felesleges luxus, nem akarjuk, hogy tisztán szóljon, csak legyen jó hangos. Buzikéken világító kínai kazettás fejegységgel megfejelve a legjobb ami eladható. Ez megítélésem szerint 11 Lóerőt ad az autó amúgyis viharos teljesítményéhez. Bódi Guszti vagy nagyobb testvértől örökölt átmásolt Brooklyn Bounce kazetta még +5ló, mert ugye a stílus a mindenünk.A piacos erősítő természetesen a kalaptartóba telepítve, attól leszünk sílusosak. Audio rendszer letudva.

Egy sárvédő-krómív készletre is mindenképp szükség van, pláne ha autónk fehér, az ugyanis rohad, a karosszériásnál pedig többet hagyunk ott mint az aranyos pénztárosnőnél aki tulajdonképpen egész jól is néz ki, háh, de ki nem dögös mikorr épp egy ilyen műtárgyat üt ki? Ettől máris Jaguari magasságokba emeltük autónk nem túl magas megítélését, csak +9 lóerő, de az érzés megfizethetetlen. Kezdünk dögös autóval járni, a kultúrházban már jók vagyunk, a diszkóparkolós keménykedéssel még várjunk.

Egy rendes autó nem maradhat elegáns kerekek nélkül, pláne ha már ennyi pénzt elköltöttünk, hogy kiemeljük a krómmal a tömegből. Nehogymár a parasztnak jobb legyen. Igaz az övé nem rohad, de mi az nekünk? Ezen meg nem látszik okéé, köcsög!? Az alufelni felesleges kiadás, különben is a Tokyo driftben is csak a csicskáknak volt alufelnijük, a királyok krómfelnivel villantottak. Mi meg ugye mi mások lehetnénk, ha már ilyen telibekúrt jó verda van alattunk? Itt okosan kell választani, hiszen dönteni kell, legyen rajta pörgő hogyishíjják, vagy legyen mögötte kamu piros féktárcsa Brembo felirattal? Nehéz döntés ez, tényleg. A kamu féktárcsás mellett döntünk, hiszen a pörgettyűt kinőttük gyerekkorunkban, és különben is hülyén nézne ki mikor a frissen kaszált réten gyorsulunk és a buta paraszt azt hiszi, hogy csak a lucernát forgatjuk neki, hogy be ne fülledjen. Menjen az ilyen a kurva anyjába, a szar gyári Corollájával együtt! Sarokköve ez autónk átalakításának, ez egyenesen 30 lóerőt jelent, lassan már kihívhatjuk Schumachert is a hóra, alakul a gép.

De mi értelme mindennek ha nem látszunk? A vilgáítás tuningját kár szekemberre bízni mikor a Vaterán egész olcsón vannnak Lexus hátsólámpák. Igaz, hogy a bal kicsit repedt, de műszakira úgyis a sógorhoz visszük a kocsit, ezzel ne is foglakozzunk érdemben. Nyugodtan tegyük fel, imádni fogják. De mi értelme ha előre nem veszünk kék helyzetjelzőket? A mű Xenont csak a parasztok csinálják, különben is jó a világításunk. Az ablakmosóra helyezhető kék led szintén elég gagyi, de mutatós, úgyis az a lényeg. Az a párszáz forint nem vág minket földhöz. A körzeti megbízott nem fog szólni, városba pedig úgyis csak nappal megyünk. Méghogy csak a rendőrök használhatnak kék fényt. Micsodas buziság. Juszt László a Kékfényből élt éveken keresztül. Kék neont nem lehet a kocsi aljára tenni, talán nem szól érte az útszéli rendőr, de jobb nem huzigálni az oroszlán bajszát. Anélkül is nyertünk 20 lóerőt.

Komoly kipufogó nélkül mit sem ér a tuning. Ha sima véget választunk hellokittys krómmal akkor csak 8, ha duplacsövű markáns cuccot választunk máris a duplája a miénk. Árban alig van különbség, nyertünk 16 lóerőt.

A különböző matricák is sokat segíthetnek, egy Sparco matrica sokat segít a megjelenésben, a Brembo a tapadásban,a No Fear matrica mindenkinek a tudtára adja, hogy nem vagy unk beszari alakok, jó matricázással akár 25 Lóerőt is nyerhetünk. Érdemes átgondolni, hiszen a felület adott.

Az utcai rallypilóták minden vágya, hogy hasonlítson járművük a WRC gépekre. Ideje beszerezni 4 darab Sparco sárfogót, fémes megjelenésű szőnyeget, Rallys üléshuzatot, ezzel máris kiváltottuk a bukócsövet, hiszen ezek gyakorlatilag ugyanazt tudják. Ez a szuperkirályság, 80 Lóerőt ad hozzá eddigi szupersportkocsink teljesítményéhez. Egy Turbó elbújhat mellette, komolyan.



Sportkormány és halálfejes műanyag váltógomb nélkül nem is érdemes nekiállnunk az egésznek, ezek sajnos nem adnak plusz lóerőt, de a vezetési élményben elengedhetetlenek, minden parkolás és visszaváltás igazi kihívás lesz ezután, igazán megéri.


A visszapilantóra akasztott traffipax-elhárító CD és a Suzuki lepisilős matrica 1-1 Lóerőt jelent még, érdemes befektetni.El is készült a Stage 1 "teszkó" tuningunk. Eddig van egy 260 Lóerős autónk ami megjelenésében is tükrözi személyiségünket, remekül tapad, a fékek pedig úgy harapnak akár a orrbarúgott Pittbull. Ugye-ugye?

43 komment

Címkék: poén gagyi tuning

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr36339374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

martong 2008.02.15. 09:43:37

naggyon jóó :)
én mekkora fasz voltam anno, hogy pénzt adtam a puhább ATE verseny betétekért meg a K&N szűrőért pedig csak a teszkóba kellett volna kinéznem :D

ommm 2008.02.15. 09:56:32

mindent le tudok nyelni -más autóján- de az "alutrepnis" szőnyegtől sugárban okádhatnékom van. borzasztó.

Norbicsek 2008.02.15. 10:15:48

Meddig van nyitva a Tecsó? :P
Remélem hazafelé betudok még ugrani pár cuccért :D

Zolus 2008.02.15. 10:21:02

Én láttam egyszer egy ilyen sufnituningolt Audit a használtautón, ha jól emlékszem Audi 100 S4 volt. Volt csirkeháló hűtőrács meg fémhatású gumiszőnyeg is benne.
VEszprémben volt még a kedvenc tuningkocsim, de mostanában nem látom. Egy piros Daewoo Lanos, elől 4 kis projektoros vagy milyen ködlámpa, hátul baszott nagy szárny, meg króm-fekete kombinációra festett gyári acélfelnik. A mostani kedvencem is itt van Veszprémben, egy fehér escort, amire fémlemezek vannak popszegecselve a gyári lökhárítóra.

tomnemtom 2008.02.15. 10:24:00

konkréten hangosan röhögtem :)))
konzumidiotizmus butított verzió...
a top lóerő-emelő a cigányvajda kisebbik nagy fiának hátsó ablakára szigszalagból készített "Lada VRC" felirat volt. nem mertünk hangosan röhögni, mert sokan voltak, de lejöhetett nekik, mert egy hét múlva már "W" lett belőle.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.15. 10:31:24

>VEszprémben volt még a kedvenc tuningkocsim, de mostanában nem látom. Egy piros Daewoo Lanos, elől 4 kis projektoros vagy milyen ködlámpa, hátul baszott nagy szárny, meg króm-fekete kombinációra festett gyári acélfelnik. A mostani kedvencem is itt van Veszprémben, egy fehér escort, amire fémlemezek vannak popszegecselve a gyári lökhárítóra.

Az nekem is nagyon tetszett. De van újabb trónkövetelő, egy sárga Fiat Coupé, elöl hátul Ferrari emblémával. Egyik autók ellen beoltott ismerősöm lefényképezte az Óváros téren, és mutatta nekem, hogy nézzem micsoda Ferrarit lőtt. Kinevettem:)

rognork 2008.02.15. 11:49:12

ezeket a dolgokat nem vitatva van egy olyan apró bajom, hogy fingom nincs, honnan szerezzek be értelmes alkatrészt. pl most kéne egy jó ülés csak bal1-re, de úgy hallom, nem legális. esetleg még keményebb futómű. puhább féket ezért tudnék szerezni...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.15. 12:25:51

rognork, egy csomó sportkormány sem legális, mégis belerakják. Abból indulj ki, hogy ilyen bevásárlóközpontokban autós felszerelésből maximum szivargyújtótöltőt szabad venni, azt is át kell gondolni, erősen. Ha keményebb futóművet akarsz akkor szépen elballagsz valamelyik normális autósboltba és utánakérdezel. Netről is lehet rendelni ilyesmit, csak figyelni kell, hogy jót válassz. Vannak tuningboltok is, ott is lehet kapni minőségi cuccot, na meg gagyit is.

ommm 2008.02.15. 12:34:06

rognork: rengeteg, tényleg minőségi cuccal foglalkozó cég van. a jó sportülés általában NEM lengyel, nem olcsó és FIA-homológ. ha jól tudom nem is az ülésekkel van baj (legalábbis itt nálunk), hanem az övekkel. sportüléshez minimum négypontos dukál, márpedig az autó konstrukciójába nem mászhatsz bele.
lehet szép 3 pontosakat is kapni (Shücco, Sparco stb.) de némelyiken szinte lehetetlen átfűzni őket.
ajánlom a Duen.hu-n a hirdetési rovatot, ott általában kínálnak homológ, korrekt (nem csirkehálóra húzott) üléseket gyakran.

keményebb futómű sem gond, szét kell nézni neten. a KW, Sachs elég jó az Eibach még komolyabb, szinte mindenre kaphatók. ha pedig nincs rá sok della, akkor megteszi az InterAlloy is.

a féket ne hanyagold. nem elég a puhább betét, ami gyorsabban kopik (nekem pl. ma reggel szólt és kb 6 hónapos :)) hanem hűtött v. nagyobb átmérőjű (amit a bölcső enged) tárcsa is kell.

Rocko- 2008.02.15. 13:07:12

tetszett, kíváncsi vagyok a stage2-re. :)

Zolus 2008.02.15. 10:21:02
egy s4-est minek még tuningolni?

rognork 2008.02.15. 14:37:31

omm úgy látom, ezentúl téged foglak zaklatni a kérdéseimmel. az ülés speciel azért fájó téma, mert jelenleg a széria ülésből úgy kihullok, mint a huzat. jobban mondva, ha bátor vagyok, a kormányról lefogok jobb1-re. hogy övet hogy heftölök rá, még nemtudom, de a 4 pontos legalizálása nem egy fáklyás menet, úgy hallottam. én meg utcán is szeretek 15 km/h fölött kanyarodni.

amúgy mi a túrót jelent, hogy fia homológ eddig meg eddig?

Zolus 2008.02.15. 14:54:46

Az S4-esen csak a csirkeháló meg a fényes, fémszínű gumipadló, meg talán valami gagyi sportkormány volt a tuning. Az Astrán is szégyen az ilyen tuning, de egy ilyen komoly gépen még nagyobb gáz.

asbi` 2008.02.15. 17:26:05

"amúgy mi a túrót jelent, hogy fia homológ eddig meg eddig?"
fia homológ gondolom annyit akar jelenteni, hogy az FIA szabványokkal azonos/szabványoknak megfelelő. (bár kövezzetek meg, ha tévedek) magyarul a hivatalos versenyeken elfogadott (úgyis jön majd valami szakértő aki pontosabban el tudja magyarázni)

scheerti, az íráshoz gratulálok, percekig hangosan röhögtem :)

csiky944 2008.02.15. 18:58:26

tegnap láttam egy Clioban fasza üléseket,a Benji féle RS Clio ülések voltak a kocsiba,a két első a hátsóval együtt volt 40 vagy mennyi,ehh faszán néztek ki

DonGatto 2008.02.15. 19:57:16

:):):)

K. jó lett, különösen a becsövezést helyettesítő fémes szőnyeg súlyt.

rognork 2008.02.15. 20:10:40

> fia homológ gondolom annyit akar jelenteni, hogy az FIA szabványokkal

eddig OK, de dátummal szokták megadni páran, mintha műszaki vizsga lenne...ezt a részét nem értem

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.15. 20:34:38

Valójában annyiról van szó, hogy egy 1991-ben gyártott ülésnek '96-ig van FIA szabványa, magyarán addig garantálja a biztonságot. Tehát az akkor gyártott ülés biztos kurvajó, de az azóta eltelt idő alatt annyit fejlődött a technika, hogy már nem biztonságos. Legalábbis én így értelmezem.. Elég csak a motoros bukósisakok fejlődését nézni. Egy 15 éves konstrukció hiába volt akkor a legjobb, ma már talán nem is engedik forgalmazni..

Köszönöm a méltató sorokat. Sokat dolgoztam vele. Van igény stage 2-re is?

GabriSanyi · http://htst.hu 2008.02.15. 21:05:06

Hát ez csak természetes:D
Amúgy ha már tuningra térült a szó, mik a vélemények itt az egyes karosszériaelemek üvegszálasra,karbonra vagy egyéb ilyen műanyagra való cserélyéről?Lenne itt szó a motorháztetőről,első sárvédőkről és csomagtérfedélről...nem azér hogy felvágós legyen hogy "efeneff karbon geci motorháztető" hanem időspórolás, és a korhadás mellőzése...

rognork 2008.02.15. 23:18:18

scheerti, erre nem gondoltam. úgy vélem, ami még fia homológ, csak jó lesz a seggem alá.

gabrisanyi: szénszál paplant nem fogsz kapni, az tuti. üvegszál + poliészter gyanta az elképzelhető. teherviselő elemet és gyűrődőzónát nem illik sztem cserélni. márha csak a könnyítés a cél.

GabriSanyi · http://htst.hu 2008.02.16. 00:00:43

Kár..pedig nézegettem hogy a sportquattro replika bodykit építőkészlet elemeit is üvegszálból készítik...arra is gondoltam hogy csak a változtatást üvegszálból,de más a hőtágulása mint a gyári elemnek,ezért az illesztésnél hamar felreped a gitt és a festék...hézagot meg nem akarok...mind1,van még időm kitalálni.

DR!FT3R 2008.02.16. 10:32:09

Nagyon jóóóó, várjuk a Stage 2-t!!!
Ebben az egészben az a szörnyű, hogy sokan így csinálják és azt hiszik, hogy kemény autójuk van....
Nálunk itt Törökszentmiklóson szoktam látni egy Daewoo Nexia-t pezsgőmetál fényezés, hatalmas vasalódeszka méretű hátsószárny, 13-as alufelnik, króm kipuff vég, telimatricázva (NOS,Sparco,Brembo,Remus)plusz bónuszként még golyónyom matricák....

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.02.18. 12:01:46

naná, hogy kell a stage2!
egy csomó jóság még kimaradt:
- krómcsíkok a lámpák köré, sőt a hátsó lámpatest elemei közé is, plusz az illesztési hézagokra.
- króm (színű) ablaktörlőlapát
- kasztnira felragasztható cuccok: beömlőszerű nyavalyák, rácsok stb.
- matrica!

érdemes még benézni a cicástopikba ;)

Tommi 2008.02.18. 14:47:11

A jobb tapadás érdekében Yokohama matrica... :DDD

cowkie 2008.02.18. 18:39:50

Schreeti. Te akkora egy ostoba, primitiv tusko vagy, hogy elvezet volt olvasni minden sorod =D respect.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.18. 18:42:54

cowkie,
most ezt bóknak vegyem, vagy készítsem a gyalogsági ásót? :)

rognork 2008.02.18. 18:55:18

na végre eszembe jutott, a legújabb: (számomra) 5a f astra, elejére audi trapéz festve feketével. hűtőmaszktól lökös alatti beömlőkig. arghhhh.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.18. 19:24:03

rognork baszod, hát ne lődd le a poént, most készül a stage2 és lesz benne Audi is... Hamarosan elkészülök vele.

D4K 2008.02.19. 04:53:10

Ez nagyon jó! Minden elismerésem! Várom a stage2-t! :)
Hasonló jóságokat én is szoktam írni pár autóra, a CS-n sok jó alapanyagot lehet ezekhez szerezni. :D
DR!FT3R: Ha Törökszentmiklóson élsz, akkor azért szerencsére láthatsz szépen tuningolt autót is. Ha jól tudom, ott lakik Toncsi, akinek egy Opel Manta I400 replikája van. Na, az egy nagyon igényes tuningautó. Sajnos nagyon ritka az ilyen szépérzékkel megáldott ember Magyarországon. :(

ommm 2008.02.19. 11:07:17

rognork: "mi még fia homológ, csak jó lesz a seggem alá. "

biztosan, de ne feledd:
- sportülés jó övek nélkül szart sem ér
- hosszú távon kibaszott knyelmetlen tud ám lenni
- ennélfogva érdemes több pénzt áldozni rá és venni egy állítható fajtát, ez esetben pedig nem valószínű, hogy FIA homológ lesz (mivel ott a konstrukció szilárdsága iránt támaszottt igény nem engedi meg), de ez ne is legyen irányadó, ugyanis ha az EU-n belül bárhol szabványosítva van (TÜV-certifikat vagy ISO norma szerint), akkor arról egyrészt kapsz egy bizonylatot (mint a tényleg minőségi kipufogórendszerek, dobok esetében is), másrészt kötelesek elfogadni bárhol az EU-n belül.

ha kérdésed van írj nyugodtan

Xray · http://xray78.extra.hu 2008.02.19. 11:25:36

:DDDDDDDD Állati és mennyire igaz csa egy sima felirat akár 15 ló :DDDDDD

lor 2008.02.19. 13:19:10

kaphato uvegszalas es szenszalas paplan is.
olyan kasztni elem ami nem teherviselo
mociteto csomagter oldal elemek 'nyugodtan' cserelhetoek.
csak penz kerdese.

rognork 2008.02.19. 14:17:01

lor hol lehet kapni szénszál paplant?

omm, az a helyzet, hogy rátaláltam egy oldalon gyári új recaro árakra, és inkább jó lesz a sima ülés is. legolcsóbb 140e, ami tetszik 450e. khm. az autóm értéke 280k, nem szeretném, ha az ülés miatt nyomnák fel.

scheerti: bocs.

ommm 2008.02.19. 15:00:06

rognork: mondom, a minőségen nem ront sokat a használat sem. ha el tudod viselni, hogy már ült benne valaki, akkor használt minőségi darabot találsz különböző helyeken.
omp nem annyira drága és aránylag jó.
vagy irány a bontó és keress

rognork 2008.02.19. 20:10:50

igen, ez is fájó. ki a fasznak van ideje bontókat túrni? bahh, nem lesz ebből ülés. amúgy engem a kényelem nem érdekel, csak városba használom a stiftet.

ommm 2008.02.19. 20:31:42

hát akkor duen.hu/apró
ott mindig vannak.

zsolt71 2008.02.19. 21:01:07

fasza ez az írás :-))))

most akkor a kék led mennyit is tesz hozzá ??

:-))))))))))

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.02.20. 13:26:07

rognork, üvegszál paplanom van, azt lehet bárhol szerezni, nem bonyolult a használata sem, viszont a vegyszerek amikkel dolgozik közben az ember erősen mérgezőek!

A szénszál meg pofátlanul drága, igaz masszívabb. Emlékezzetek Karotta AE86-ára, Indiánék is üvegszál paplanból csinálták a motorháztetőre a meleglevegő kiszívó hogyishíjjákot. Igaz elötte kivágtak egy darabot a géptetőből( de utálom ezt a szót).

Tommi 2008.02.20. 14:17:55

scheerti: miért, a "gépházfedél, motorháztető, motortértető" szentháromság jobban hangzik?

Amusing · http://inde.hu 2008.02.20. 16:05:14

Egyedül az F astra példa nem jön be, a többi nagyon jóóóóó

Zoe 2008.02.20. 16:56:07

Ez nagyon jó, rohanok a teszkóba :))) A stage2-be gondolom már van viper csík is, amit min. 50 lóerő :))) Jah, Veszprémben múlt héten láttam egy hiper giccses piros új swiftet.

Béla 2008.02.27. 00:38:40

bobsan: valszeg pont rólad szól az írás ezért fáj ennyire.

a kertész tömlővel 2008.04.23. 23:37:03

és miután nem jöttek uj tunying cuccok a bótba....
emberünket párszor nagyon lealázták az úton....
jöhet az auto szinével megegyező folia természetessen ez világos béka metál zöld vagy rikitó kék autoknál sok lovat jelent kapsábol.
az élet 180 felett kezdődik matrica ugye kötelezö darab,alu kerék ugy megvan,,de sporolossan a 20 évvel ezelötti design-es ből választottunk,,vmi takarithatatlan,,de sebaj mer igy tudják a pirosnál h sport fékbetét van a car-ba(emberünk röhög magába tovább)a gumis haver idén már nem hozott jo áron a megfelelö méretböl,,,peresebb gumma kerül fel..áá ez emberünket is zavarja optikailag,de ujabb filléres tuning ötlet pattan képbe,,vasárnap kivágnak a rugokbol 1-2 kört.űltetés:: de zsir lettt.
katalizátor is zörögni kezd,,,ismét a vágocucc a középpontban..felkerül egy legalább 5 centivel vastagasbb átteresztö kipuff rendszer ami durrog ordit rezeg buugat
(légszürönk ugye már van(sport matricával a dobozon)ettöl ott is többb megy be,,tuti a stage 2.nk eddig.de nem kész..
vmi golfba feltünt emberünknek h van a bal oldalon a müszerfal tetjén vmi kis ora.áá 6000böl már fehérszámlapos,,,de vajon melyik is kellhet...turbonyomás???egt?vákum?mit néznek ezek a golfosok, tiszta hülyék....fordulatszámérö kell oda mer késöbb van a piros mezö(vagy eggyátalán nincs.)de ettöl meg feltünöen lomha az auto,3xx loval összesen)(kezd gynus lenni a emberünknek,,gyertya csere de akko sport,,4000 4db.:)
ucso alkatrrész meg a legfontosabb ,,világitó váltogomb(ez eddig ugye nem világitott és ezér szinkronos volt s 2es..de most jo lessz.minden jo lessz.....
süti beállítások módosítása