S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Ha befagy a kézifék

2013.03.27. 09:06 scheerti

A legtöbb autós tudja, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, mert az bizony befagyhat. Különösen igaz ez az oroszoknál, ahol nem ritka a -40 fok sem éjszakánként. Ha mégis befagy, meg kell próbálni kiolvasztani. Így tettek a derék oroszok is, elő a jó öreg módszerrel, ha az 1500-as kockánál működött, működnie kell a Ferrari 458 Italiánál is- és már kötötték is a Niva után a méregdrága sportkocsit.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr985174966

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.28. 18:42:13

"A legtöbb autós tudja, hogy télen nem húzzuk be a kéziféket, mert az bizony befagyhat."

Ezt honnan szeded? Hol tanítanak ilyet?

Nekem úgy tűnik elfelejtették anno mondani, igaz a kocsinak sem szóltak róla, ugyanis még soha nem fagyot be.

Ez egy tipikus urban legend, vki egyszer kitalálta, azóta szájról-szájra jár.

Tök alaptalan, ha egy autó műszakilag jó, az nem fagy be, ellenben be nem húzás esetén majd elgurul...

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.28. 18:53:10

Amúgy ez a video akkor is vicces, ha történetesen orosz és nekik bármit elhiszünk.

- kíváncsi lennék, h egy ilyen autó miért áll az utcán éjszaka, 458-ra futja, garázsra nem? Vagy elment a haverhoz a lakótelepre és bevodkáztak ő meg jó fiú volt és nem ült bele vissza?

- ez a felni, ezzel a gumival télre kb. annyit ér, mint halottnak a csók, semmit

- Egy 70-80 LE-ős Nivaval rángatnak egy állítólag legragadt fékű 570 LE-s sportkocsit. Vicces, ez az autó behúzott fékkel is megy vagy 120-at, úgyhogy nem igazán értem az aggodalmat. Ilyen bivaly motorral a gazdi észre sem kellett volna, h vegye a befagyott féket, mire meg észre veszi már ki is olvadt.

Szóval nekem gyanús, vagy tényleg ennyire ostobák Szerjózsáék. :-)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2013.03.28. 20:09:56

@klarky: tessék utánaolvasni. A befagyó kézifék(bowden) egy létező dolog. Behúzott kézifékkel meg nem igazán tanácsos elindulni egy hátsókerekes Ferrarival, mert vagy a féket kúrod szét, vagy a hajtásláncot. Mindegyik filléres tétel lehet egy 60 gurigás kocsinál..

vlgymir 2013.03.28. 22:30:30

Bizony. A kézifék be tud fagyni műszaki állapottól függetlenül is. Ugyanis az időjárás függő. Nekem már fagyott be. Nem is húzogatom se télen, se nyéron, ha nem szükséges. It is not an urban legend.
Nem is értem, mennyire kitartóan vonszolják azt a kocsit a jégen. Pedig annak idején a tankokat nem így olvasztották ki a jégből, de már ők is felejtenek :-)

klarky · http://kreport.blog.hu/ 2013.03.29. 09:35:50

Se nekem, sem ismerősi körben nem hallottam még befagyott kézifékről, ezek szerint nekünk szerencsénk volt.

Egyébként - bár nem ismerem a Ferrari fékrendszerét - alapvetően két helyen állhat be a fék:

megszorulnak (befagy) a fékbetétek
megszorul (befagy) a bowden

Az elsőn segít(het) az erőltetés - bár továbbra is vallom, h normális esetben oda víz nem kerül, ha az áll be ott más a baj - a második esetben a vontatás sem segít.

Hisz hogy kerül a bowdenbe/bowdenházba víz???

Mindegy, ezen nem veszünk össze, én továbbra is behúzom télen/nyáron egyaránt. :-)

madbalee 2013.06.10. 22:37:37

@klarky: én már jártam így. Sajna elfelejtettem, és behúztam, majd külföldön voltam 3 hetet, és szépen befagyott:( Mondjuk akkor volt az a -15-20 fok.
süti beállítások módosítása