S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Egy legenda legszebb évei

2007.01.22. 09:10 scheerti

Gondoltam mindjárt az első postot valami hagyományossal,mégis meghökkentővel és legendással kéne kezdeni. 1964,U.S.A.  A Ford egyik vezetője,bizonyos Lee Iacocca nagyot dobott az autós társadalomnak,és 42 éve töretlen népszerűségnek örvendő legendát hozott létre. Ez volt a MUSTANG. A cél egy mindenki számára elérhető sportos autó elkészítése volt. Két ajtó,sportos vonalvezetés,4 ülés. Fogyott is a Mustang becsülettel,a tervezett 250 000 autó majd háromszorosát adták el belőle. A motorválaszték nem volt túl bőséges, 2,8 literes 6 hengeres, 4,3-literes V8-as,késöbb 4,7 literes v8-as.





1964 büszkesége.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1965 jelentős változásokat hozott az autóiparban. A Fordnál a Mustang töretlen sikere ellenére tudták,hogy lépni kell valami nagyot és merészet. Kidobták a Fastback karosszériás Mustangot ami hatalmas siker lett, és a Muscle Car építők számára ma is a legnépszerűbb karosszéria típus.




 

 

 

 1965. Megjelenik a Fastback Karosszériás Mustang.

 

 

 

Újabb extrák jelentek meg a kínálatban, rendelhető tárcsafék és a 4,7 literes V8-as 200 és 225 lóerős változatai.

A Márkajel legendája: A Mustang tökéletesebb nevet nem is választhatott volna az új autójának. Az Egyesült Államok körpályáinak iránya ellentétes az emblémában látható vadlóval,így gúnyolódás tárgyát képezte egy időben,hogy a vadló a falnak szalad. Késöbb ez a gúnyolódás elmaradt a Mustang versenysportban elért eredményeit látva.

A borz szakág

A Fordnál rájöttek,hogy egy autó akkor igazán népszerű ha gyorsabb minden másnál,ezért felhívtak egy korábbi autóversenyzőt Caroll Shelby-t aki egyben zseniális autótervező volt. Mindent az egyszerű megoldások és kezelhetőség oltárán áldozott fel. A kis Mustangból hamar kétüléses versenyautó lett 4,9 literes 306 lóerős motorral. Ezt a modellváltozatot nevezték Shelby Mustang GT 350-nek. Összesen 1438 darab GT 350,valamint  6 darab kabrió változat amelyeknek az ára, mostanra sokmillió dollárra nőt. A mára minden tuning Zsigulin és Zastaván nélkülözhetetlen GT csíkok miatt nevezték Shelby autóit borz szakágnak, a viccelődéssel hamar felhagytak mikor a GT 350-t a versenypályán látták.

 

 

 

1965. Shelby Mustang GT 350.

 

 

 

 

 

 

 

A második generáció

 

1967 közpére egy új karosszériaformával rukkolt elő a Ford. Nagyobb hűtőrácsot kapott és maga a karosszéria is nagyott lett a nagyobb motorok miatt. Ebben az évben jelent meg a 390 köbhüvelykes (6,4 literes) motor a kínálatban a maga 320 lóerejével.

 

 

 

 Az új karosszéria 1967-ben jelent meg.

 

 

 

 

 

 

 

1968-ban a motorválasztékban következtek be változások. Meghagyták a 4,7 literes V8-ast dupla karburátoros változatát ami 195 lóerőt teljesített. A 6,4 literes v8-as normál verziója 280 míg a tuningolt változata 325 lóerőt adott le. Újdonság volt még a 4,9 literes V8-as 230 lóerővel valamint a két übermotor. Egy hétliteres(6999 köbcentis) motor 390 lóerővel és a legendás 427-es Cobra blokk 355 lóerővel.

 

Shelby Mustang 1967-1968

 

A Vietnami háború érezhető gazdaság válságot okozott az autóiparban is. Shelby Mustangjain ezt jól pédázza a hátsó fékeket hűtő levegőbeömlő a kerékíven. Ez még 1965-ben funkciót szolgált de ekkorra már csak díszítőelem lett. Megjelent a motorháztető a legendás levegőbeömlő és a hűtőrácsony elhelyezett két lámpa is. A GT 350-es mellett 1967-ben Shelby kijött a Fastback karosszériás GT 500-al. Ezt a Cobrából jól ismert teljesen, aluminiumból készült 427 köbhüvelykes (7 literes) V8-as repítette 355 lóerővel. 1968-ra még érezhetőbbé vált,hogy nincs pénz az újításokra. Ebben az évben jelent meg Shelby  GT 500 KR-típusjelzésű Mustangja egy 400 Lóerősre módosított Cobra motorral. Összesen 4450 darabot adtak el Shelby autóiból a különböző karosszériaváltozatokkal ebben az időszakban.

 

 

 Shelby Mustang GT 500 1967-ből.

 

 

 

 

 

 

A Harmadik generáció 1969-70

 

Újabb Facelift-re került sor a Mustangon ami főleg a karosszériát érintette. Szélesebb és hosszabb lett,megnövelték a tengelytávot. Az egykori kis Mustangból mostanra nagy batár lett. Ez a modell is megkapta a dupla fényszórókat. Ebben az évben jelent meg a Mustang Mach I  a Fastback Karosszériával 5,8 , 6,4 és hétliteres motorokkal. A Mustang versenyverziója a Boss 302 személyében jelent meg 5 literes motorral ( 302 köbhüvelyk) és a Boss 429-es (7031 köbcentis) V8-assal. 1970-ben a fényszórók módosulnak és elhagyják a 6,4 literes motort. Ebben az évben Shelby eladásai is csökkentek,bár még kapható voltaGT 350-es is és a GT 500-as az is többféle karosszériával.

 

 Mustang Mach I 1969-ből.

 

 

 

 

 

429-es Boss Mustang 1970-ből.

 

 

 

 

 




A további években a Mustang gyártását befolyásolta az olajválság amely minden autógyártót nehezen érintett. A Muscle car korszak vége elkezdődött,az autógyártóknak a tömeges termelés lett a fő célja,és ezt az olajválság miatt a lóerők megkurtításával tudták elérni. A Mustang évekig nem is volt kapható V8-as motorral és furcsa mód igény sem volt rá. Ezért tekintem én a magam részéről ezt a 3 generációt felkaroló időszakot a Mustang aranykorának. Évtizedeknek kellett eltelniük mire az emberek rájöttek,hogy szükség van a Mustangra.

 

Eleanor megszületése

 

Ezt a kis kiegészítést csak az érdekesség kedvéért tűzöm be. Egy régi film remake-je született meg: A Tolvajtempó című film (Gone in 60 seconds).Ennek a filmek különlegessége egy Shelby GT 500 -as melyet kifejezetten a film kedvéért épített több amerikai autótervező,köztük Chip Foose. A filmben szereplő autónak faburkolatú kormánya,különleges felnijei és nitróbefecskendezője volt.Természetesen ezeket Shelby GT 500-asában nem találjuk meg. Ezt felismerve a Uniqe Performance elkezdte gyártani a Shelby GT 500 E-t azaz Eleanor-t. A motorválaszték  lenyűgöző,  teljesítménye a modelltől függően 400-és 750 lóerő között lehet.

 

Shelby GT 500E "Eleanor"

3 komment

Címkék: ford mustang legenda álomautó

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr3030087

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gábor 2008.07.10. 23:10:54

a Boss sem rossz...de nekem A! Mustang akkor is a '65-s Fastback:)

FeGa 2008.07.26. 16:06:26

Jó kis összeállítás!
Számomra ez a világ legjobb autója.
Kedvencem a Shelby 1967-es