S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

A legmérgesebb királykobra

2007.01.22. 19:33 scheerti

 

Olvasom a Totalcar-on,hogy elkellt Carroll Shelby 1966-os Cobra Roadstere. 7 liter, feltöltős motor, 800 lóerő és az Isten tudja hány Nm nyomaték. Ára is volt, 5,5 millió dollár. Nem kevés pénz de valószínű,hogy pár év mulva a dupláját éri majd. Ezen nem kell meglepődni hiszen a Shelby által gyártott kocsik ritkán kelnek el félmillió dollár alatt. Főleg a Cobrák. Replikák tucatjai közül választhat az ember ha Cobrát akar venni,de igazival nagyon kevesen találkoznak. Főleg itt Európában. A Shelby Daytona Coupé valószínüleg hasonló áron fog elkelni.

 

 

Shelby logo

 

Rövid történelmi áttekintés:

Carroll Shelby 1923-ban született Leesburgban, Texas államban. Autóversenyző lett,de 1958-ban szívpanaszai miatt feladta a versenyzést és átült a tervezőasztal mellé. 1961-ben lehetőséget látott egy apró Angol sportkocsigyártó az AC (Autocarrier)  autóiban. Az AC ugyanis tönkrement és az alvázak és karosszériák befejezetlenül álltak a műhelyben. Shelby úgy gondolta,hogy a könnyű kasztni kimerevítve egy erős V8-as motorral sikeres lehet. A motorválasztás logikusnak tűnt hiszen a Fordnak voltak akkoriban az egyik legmegbízhatóbb "small blockk"-ja. 4,2 literes V8-as motorral szerelt Cobra már 1962 Februárjában menetkész volt. Az első versenyváltozat (Cobra 289) egy 4,7 literes V8-ast kapott,késöbb jelent meg a Cobra legismertebb változata az aluminium blokkos V8-as elöbb 355 majd jóval 400 lóerő feletti teljesítménnyel. Ennek a 7 literes változatnak a végsebessége jóval 250 km/h felett volt. Shelby Cobrát egészen 1974-ig vásárolhattak a tengerentúlon,egészen olcsón. A 80-as években már komoly ára volt egy Jó állapotú 427-esnek. A Cobra egyik utódjaként létrehozott Dodge Viper tervezésében Shelby is aktív szerepet vállalt, hiszen kevesen értettek jobban a "Batár motor-könnyű kasztni" párosításhoz. A Viper tervezésekor is hasonló szempontokat vettek figyelembe,hiszen kapott egy 400 lóerős teherautómotort. Az új Shelby Cobra-t is bemutatták már, szerencsére még Shelby is vezethette,a tanulmányautót.

A tervek

 

 

 

 

 

 





427-es Cobra

 


 




Shelby az új Cobrával

 

 

 

 

 

 

 

Az új Cobra











Shelby az új Cobrában

6 komment

Címkék: amerika shelby cobra álomautó

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr2130233

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.01.23. 09:27:00

sajna ebből sem lett semmi scheerti...túl nagy konkurencia lett volna az új musclek-nak, nem beszélve a Viper-Corvette duóról...

scheerti 2007.01.23. 10:06:47

Már azért is megérte,hogy az öreg Shelby vezethette 40 év távlatából:)

ommm 2007.01.23. 14:01:04

igen, discoveryn láttam én is, amikor még kaszni sem volt rajta

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.23. 15:43:29

Megmondom őszintén, az új Cobra nekem nem tetszik. A Viper jobban bejön. Tényleg, az új Cobra-ban milyen motor van? Ford, mint a régiben?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.23. 16:06:55

Ford,igen.6,4 literes V10-es 600 lóerős.