S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Trend a lelke mindennek

2007.01.22. 13:16 scheerti

Előhúzni és leporolni egy régi legendás autót. Manapság ez a biztos siker záloga. Az emberek szomjazzák a retro feelinget minden területen,de ez halmozottan igaz az autók esetében.

A Muscle car legendára szívesebben csapnak le a tengerentúliak mint gyöngytyúk a takonyra. Az U.S.A.-ban manapság elég drága egy Muscle car, többtízezer dollár. Gondoltak egyet az autógyártók,hogy ezeknek a horribilis összegeknek a töredékéért kaphatnának a vevők új autót is,hogy aztán egy negyedmérföldes versenyen elverjék vele a szomszédot akinek csak egy szar terepjárója van.

 FORD MUSTANG

Meg is jelent hamarosan a 2005-ös Mustang ami nagy sikert aratott. Elődjétől azért még elmaradnak az eladásai,de a Mustang volt az egyik első ráncfelvarráson átesett Muscle car a 60-as évek stílusában. Meg tudta őrizni az előd vonásait úgy,hogy nem lett belőle egy hatalmas giccsgombóc. Szolid,visszafogott,mégis erőt sugall,igazi vadállat. Olyan amilyennek egy Mustangnak lennie kell.Igaz,hogy az évek során hízott pár kilócskát,de ezt még a feleségének is elnézi az ember nemhogy egy 40 éves multtal rendelkező autónak.

 

 

 

  Pontiac GTO

Sok nagysikerű film sztárja volt az évek során az ős GTO, vad és bivalyerős. 1964-es megjelenésekor még nem volt hatalmas kultusza az izomautóknak ezért a Pontiac valami egyedivel próbált meg előrukkolni. Megszületett a GTO. A GTO márkajelzést korábban a Ferrari már használta(Gran Turismo Omologato). A GTO-t John DeLoren találta ki,aki akkoriban a Pontiacnál volt fejlesztőmérnök. Az Autó egyedi megjelenésével és 200 km/h feletti sebességével kuriozumnak számított. Asebességről eleinte 6,4 literes majd késöbb 7 literes v8-asok gondoskodtak. Bob Lutz 2003-ban állt elő az új GTO-val amiben egy 5,7 literes Corvette-ből átvett motor dolgozott. Ezvolt az első GTO 1974 óta. Egyes hírek szerint készül a GTO legújabb verziója is ami jobban fog emlékeztetni az eredetire még a mostaninál is.

 

 

Pontiac GTO

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Az új GTO

Dogde Challenger

1969-et írunk, a Ford már rég kijött a Mustang-al aminek már a 3.generációját és számtalan karosszériaváltozatát koptatta. Már érezhető volt az olajválság előszele,de a fiatalságot ez a legkevésbe sem hatotta meg hiszen '69 nyarán az amerikai fiatalok egy része Woodstock-ban csapta szét a seggét. Ideje votl a Dodge-nak is előállnia valamivel hiszen  Hazard megyéről még a környékbeliek sem hallottak akkoriban,bár a Charger már bőven létezett akkoriban. 1970-ben megjelent a Challenger R/T (Road/Track) amely kupé és kabrió változatban is kapható volt. 1972-ben ejtették az R/T programot és a sportos modellnek a RALLYE nevet adták. Ezek a modellek nem voltak túl erősek 340 köbhüvelykes motorjuk 240 lóerő körüli teljesítményt adott le,de az élelmes vásárlók rögtön rendeltek bele HEMI motort. Az új Challenger várhatóan 2008-ra készül el és várhatóan sikeres modell lesz.

 

1970 Dodge Challenger R/T

 

 Dodge Challenger R/T

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dodge Challenger R T 2008(?)

 

 

 

 FRESH:

Attila (egyébként nagyon helyesen) megállapította,hogy hiányzik még a Camaro.

Chevrolet Camaro

A 60-as években a Mustang egyik komoly ellenfeléül szánta a GM a Camaro-t. A Camaro szó a francia Camarade-ból eredően barátot jelent,sokan meg is találták ezzel a típussal a legjobb barátjukat. A Chevrolet azon gyártók közé tartozott akik időben felismerték,hogy a meglévő könnyű Corvette mellé kell egy tisztességes izomautó is. 1967-től 2002-ig négy generációt számolhatunk meg a Camaro-k közül. A motorválaszték közül talán az egyik legjobban sikerült etrőforrás egy V8-as, 5,7 literes Z28-as típusjelzéssel. Ez a motor 288 lóerőt teljesített,viszont a hengerűrtartalmáhioz képest ez nem volt kevés. (Ne feledjük,hogy a Cobra Jet 355 lóerős volt,7 literrel). Az új Camaro megjelenését 2008 végére vagy 2009 elejére tervezik.

Camaro SS

 

 

És a 2009-es modell.

3 komment

Címkék: amerika remake trend izomautó

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr730148

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.22. 16:57:42

Jó, hogy egy post-ba tetted a muscle car-ok reinkarnációit, bár talán a Chevy Camaro még hiányzik. Ha eddig valakinek nem lett volna világos, hogy miért nem volt sikeres a Holden Monaro-alapokra épített Pontiac GTO, akkor innen kiderül. Én személy szerint nagyon bírom a Holden/HSV-féle masinákat, így a GTO-t is. De: ellentétben a Mustang/Challenger/Camaro triumvirátussal formailag semmi köze az eredetihez. Ez pedig ebben a témáben szerintem elengedhetetlen.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.23. 15:46:38

Köszi scheerti! Most végre kimondhatom, hogy a régiek közül a Camaro a kedvencem! Az újabbaknál viszont a Challenger jobban tetszik, de a Camaro gonoszabb, nincs tól barátkozós jellege :))

Francis Roy 2007.08.09. 01:56:57

Je veux cette voiture la S.V.P. enoyer la par la poste je payerais le transport


merci!