S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Heti Hetes

2007.01.23. 10:44 scheerti

Észrevettétek már,hogy szinte minden utcai Lotus modell neve "E" betűvel kezdődik? Elise,Exige,Elite,Europa,Elan. Egy bizonyos tervező, Colin Chapman kezdte el ezt a hagyományt: Az "E" betű felesége nevének kezdőbetűje volt. A versenyautókat viszont  szinte mindig számok jelölték. Egyedül egy autó volt ami számot kapott és mégis utcai autó volt. A Lotus 7-es. Mi mást is kaphatott volna? Ha létezik egyáltalán utcán is használható versenyautó akkor a 7-es az. Puritán,könnyű,erős,és úgy kanyarodik mint egy Gokart. Chapman mániája volt ugyanis,hogy nem 5-600 lóerős 2 tonnás autót kell építeni hanem könnyű autót, amit egy gyengébb de egyben könnyebb motor hajt. Az elgondolásai nem bizonyultak rossznak,hiszen az akkori Forma 1-ben a Lotussal nagy sikereket ért el. Ma már kevés Lotus 7-est látni mert 1972-ben a Caterham megvette a jogokat és elkezdte gyártani a kitből is összerakható versenyautót. A Seven nem modern versenyautó, az 50-es évektől a formája alig változott,csak a felhasznált anyagok minősége javult némileg. Alapvetően 4 generáció létezett a 7-esből.

1. Generáció ( Aluminium-karosszéria)

7F (Ford motor 1172 cm³ 28-40 Lóerő ,3seb.) 1957-1960

7C (Coventry Climax-Motor, 1098 cm³, 75 Lóerő, 4 seb.) 1958-1960

7A (BMC-Motor, 948 cm³, 37 Lóerő 4 seb.) 1958-1960

7 America (Austin-Healey-Motor, 43  Lóerő 4 seb.) 1958-1960

 

2. Generáció ( Műanyag karosszéria,4 seb váltó)

7F (Ford-Motor, 1172 cm³, 40 LE), 1960-1961

7A (BMC-Motor, 948 cm³, 37 LE), 1960-1961

7 America (Austin-Healey-Motor, 1098 cm³, 55 LE), 1960-1961

7 105E (Ford-Motor, 997 cm³, 39 LE), 1961-1968

Super 7 Cosworth 1340 (Ford/Cosworth-Motor, 1340 cm³, 85 LE), 1961-1962

Super 7 1500 (Ford/Cosworth-Motor, 1498 cm³, 66-100 LE), 1962-1968

7 Serie 2 1/2 (Ford-Motor, 1598 cm³, 84 LE), 1968

 

3. Generáció

7 1300/1600 (Ford-Motorok, 1297/1598 cm³, 72/84 LE), 1968-1969

7 S (Ford/Holbay-Motor, 1598 cm³, 120 LE), Egyedi darab, 1969

7 SS (Lotus-Motor, 1558 cm³, 115-125 LE), 13 darab, 1969

 

4. Generáció 

7 1300/1600GT (Ford-Motorok, 1297/1598 cm³, 72/84 LE), 1970-1972

7 Twin Cam (Lotus-Motor, 1558 cm³, 115-125 LE), 1970-1972


A mai napig lehet venni többféle Kit-et,Angliában több gyártó is gyártja a 7-est. Újabban nagyjából 180-200 lovas 1.8-as motorokat használnak amik bőven elegendőek ezekhez a pehelysúlyú kasztnikhoz.

Caterham  SuperSeven.

7 komment

Címkék: lotus colin chapman superseven

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr4230353

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.23. 15:37:13

Igazi élményautó a javából, csak a lényeg, semmi több!

Tommi · http://matchboxmemories.blogspot.com 2007.01.23. 18:19:14

Az egyik legmerevebb autó a földön... Ha nem a legmerevebb... Gondoljunk bele, csővázra épült és épül ma is! (Caterham Super 7)

furious · http://autobuzi.freeblog.hu 2007.01.24. 23:23:48

Donkervoort?A holland alternatíva.Most akkor ők is lekoppintották a Lotust?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.25. 08:40:49

Sokan gyártanak Kit Car-okat a 7-esről.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.25. 10:51:40

furious: ha jól tudom, a Caterham számít hivatalos utódnak, de az ismertebbek gyártók közé tartozik a Westfield és a Donkervoort is, de említhetném az egyik német Opel-tuningcéget, az Irmscher-t is, nekik is van Seven-replikájuk. Ezenkívűl - ahogy scheerti is írta - Dunát lehetne rekeszteni az egyéb Seven-replikákkal, amiket kitcar-ként (is) lehet megkapni.

Valamikor a 90-es évek közepe-vége felé volt egy magyar próbálkozás is, Helix S7 néven. Viszonylag nagy publicitást kapott, az Autó Motor egy sokoldalas cikket közölt a kocsiról (még a címlapot is látom magam előtt, egy Aprilia RS250 volt rajta, de nem jut eszembe az év). Ha jól emlékszem, egy kétliteres 110 lovas Ascona-motor hajtotta.

Azt hiszem, hogy a Donkervoort nem csinál kitcart, de a Caterham, a Westfield és az Irmscher igen.

Till Zoltán · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2007.07.26. 23:59:36

Érdekes, hogy 28-40 lóerővel is élvezetes autót gyártottak.

Bár a 4 ütemű Trabi is erre a receptre épült :D

v8rollin 2008.05.17. 18:01:48

A cseh Kaipan is gyárt 7-es replikát és elég jutányos áron lehet beszerezni (értsd: olcsóbb mint egy Caterham vagy Donkervoort).Ráadásul jól is megy ugyanis 1.8 literes hengerenkénti ötszelepes Audi turbómotor hajta(kb.150-160 lóérő).