S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

A hierarchia magasiskolája

2007.01.24. 09:32 scheerti

Teganp este írtam az Alfás postot és egy felsorolásnál találkoztam egy autóval amiről már rég nem hallottam. Egy kis cég gyártotta ami Modenában alakult 1959-ben. A tulajdonos Alejandro De Tomaso volt. Már korábban is kísérletezett egy csővázas-középmotoros autóval ami 70P néven futott és a Shelby által használt V8-as motor került bele. Akkoribban Giorgetto Giugiaro aki a Ghia vezető tervezője volt, előállt egy merőben új formatervvel. De Tomaso a  Ghiának tervezett karosszériát megerősítette és egy 4,7 literes V8-as Ford motort szerelt bele és elkészült a Mangusta. 

 

De Tomaso Mangusta

 

 

 

 

 

 

És,hogy miért pont Mangusta?  A Manguszta egy apró menyétalkatú állat ami képes megölni a kobrákat is. De Tomaso ezzel azt üzente,hogy a Mangusta képes legyőzni Shelby Cobráját.  Természesen nem a 7 literes Cobra ellenfeléül szánta De Tomaso a Mangusta-t. Tisztában volt vele,hogy a 427-es Cobra-val nem veheti fel a versenyt a Mangusta,viszont a 289 köbhüvelykes motorok között esélyes lehet. Ilyen motor hajtotta A Shelby Mustang 350 GT-t, A Ford GT 40-es egyes kísérleti típusait és a Shelby Cobra régebbi változatait,amit valóban képes is volt legyőzni.

 

Manguszta

 

A De Tomaso Mangusta prototípusa 1966-ban készült el. Egy évvel később került gyártásba,ekkor az acél karosszériaelemeket elkezdték felváltani az aluminium lemezek. Ránézésre az ember teljesen olasz sportkocsinak gondolná és tehnikai megoldásai is a kor legmodernebbjei közül kerültek ki. Olyan apróságokkal meg nem foglalkoztak akkoriban,hogy a motor melegétől átforrósodott az ajtó és ez kis kényelmetlenséget okozott kiszálláskor. 30 évvel késöbb az első Viperek-nél is jelentkezett ez a probléma,mikor az oldalt kivezetett kipufogóktól átforrósodott küszöbök odaégették pár amerikai lábát. Gyorsan be is perelték a gyártót, ezért utána már nem gyártottak oldalt kivezetett kipufogót.A Mangusta talán legnagyobb különlegessége az ablakzsanérokhoz hasonló motorháztető.  A négy gyártási év alatt ( 1967-71) több mint 400 darab Mangusta készült el.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technikai adatok:

Motor:  V8-as OHC 5.seb váltó.

Lökettérfogat: 4727 köbcentis Ford. ( Shelby small block)

Lóerő: 305

Végsebesség: 249km/h

0-100: 6,1 s

Súly : 1400 kg

 

 

 

Borzcsíkos Mangusta

 

 

 

3 komment

Címkék: mangusta álomautó de tomaso

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr2530617

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.25. 10:31:59

Igazán szép és különleges autó!

Alias Seraf · http://www.woicemodified.atw.hu 2008.01.26. 15:40:26

Hát ez símán megette Shellby Kobráját!! :)

Lally 2008.01.26. 19:37:24

A small block-ra felülvezérelt hengerfejet rakott?
Mert az eredendően OHV(nyomórudas), nemde?