S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Maga Duncan MacLeod

2007.01.24. 18:25 scheerti

Tegnap volt német motor, ma angol lesz. 1913-ban egy kis vállalkozás kezdett motorokat gyártani Birmingham-ben Norton néven.                                                                  

 

 

Ezek a motorok kis szériában készültek és a kor előrehaladtával egyre több versenyen kápráztatták el a közönséget gyorsaságukkal, és megbízhatóságukkal. A világ egyik leghajmeresztőbb motorversenyét a Tourist Trophy-t ( erről külön is fogok majd írni ,remélem) 10 alkalommal nyerték meg a Norton versenyzői a két világháború közt. A II. világháború alatt a Norton egy egyszerű 500 cm³-es egyhengeres motorral szerelte a típusait. Ez az erőforrás megbízható volt,de nem volt túl erős és sportos. A világháború után sok Norton sportmort lehetett látni Triumph blokkal,mert az akkori Forma 3 könnyű,gokartszerű autóit Norton motorokkal szerelték fel,amit a gyár természetesen nem adott el nekik külön,ezért kénytelenek voltak kibelezni a versenymotort.  Ezeket az átépített motorokat TriTon-nak nevezték a Triumph motor és a Norton váz utánA szívátültetés egyébként ma sem ismeretlen a motoroknál,hiszen a világ egyik legerősebb és legjobban tuningolható motorja, a Suzuki Hayabusa 1300 cm³-es motorját kiveszik és beleteszik valamilyen Kit Car-ba.  Ennek az az oka,hogy sokkal könyebb mint egy autó motorja, és kis tuning segítségével simán hozza a 200 lóerőt. A 60-as évektől az az U.S.A. volt a Norton eladásainak fő központja. Hamarosan azonban csődközeli helyzetbe jutott a vállalkozás amikor is az angol Villiers család felkarolta és megmentette a gyárat. Sajnos a gyár azóta már bezárt de az ezredforduló táján kísérletet tettek a legendás márkanév felélesztésére. Sok sikert hozzá!

Hogy miért a bugyuta cím? Duncan MacLeod volt a hegylakó,az újkori főnixmadár,az elpusztíthatlanság szinonímája. A Norton is örök és elpusztíthatlan,reméljük sikerül feltámasztani.

 

A legismertebb modellek

Dominator

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1949-től gyártották 500 köbcentis motorral,különösen jó úttartását a vázkialakításának és súlyelosztásának köszönhette,késöbb 600,majd 650-es kéthengeres motorral gyártották.

 

Atlas

Az Atlas a Dominator 600-as motoját kapta meg aminek a lökettérfogatát 750-esre változtatták. A felfúrt motor miatt erős vibráció érződött rajt és a "furcsa" üléspozíció is sok vásárlót elriasztott. Meglepő,hogy az U.S.A.-ban  többet adtak el a vártnál.

 

 

 

 

 

 

Commando

 

A Commando  a Norton talán legismertebb modellje. 1967-ben mutatták be és egy kísérleti kéthengeres motorral próbálták árulni de a vevőknek ez a motor nem tetszett a megbízhatlansága miatt,ezért a Nortonnál kénytelenek voltak beleültetni az Atlas 750-es erőforrását. Késöbb apiac elvárásaihoz igazodva a Norton 850-es erőforrást használt a Commandohoz.

 

Commando 961

És íme itt van az újraéletsztési kísérlet eredménye. Az új modellt az U.S.A.-ban gyártják, Oregon államban. 961 köbcentis blokkja 80 lóerőt ad le, és egyenlőre csak 200 példány készül belőle. Érdekes megfigyelni a motoron,hogy modern külseje ellenére nem központi rugózású a váz, a lengőkart két ( Ez a Triumph gyár 10 órányi termelése) A folyamatos sorozatgyártás beindításához 10 millió dollárra lenne szükség.

 

Norton Crossmotor a 60-as évek elejéről.

 

3 komment

Címkék: motor nosztalgia norton

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr1730750

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.25. 10:21:10

Micsoda témák! Isle of Man TT, Triton, Norton! A TT egy igazi legenda a több mint 60 km-es körrel (várom a post-od a témában). A Triton-ról akkor olvastam először, mikor megjelent az első Triumph Speed Triple: Alan Cathcart a motor revüben megjelent cikkében a Triumphot café racer-ként vezette fel, és írt a Triton-ról és társairól.

Egy apróságot hiányolok: a Wankel-motoros Norton-okat. Persze, lehet, hogy majd később post-olsz a témában, én meg lelőttem a poént :) Mindenesetre, ha egyszer sikerül előbányásznom azt a motor revüt, amiben szintén Alan Cathcart tesztelte Ron Haslam Norton-Superbike-ját (RCV 588, vagy vmi hasonló), beteszem post-nak (a szériamotor - F1- mr-tesztjével egyetemben).
Bocs, hogy ilyen bő lére eresztettem!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.25. 11:15:32

Lesz majd elvileg egyszer külön wankel motor post amiben lesz autó is és motor is.

ommm 2007.05.13. 21:50:48

ez az baszod. és a srácnak, akinél voltunk egy eredeti tritonja van, amivel valaha versenyeztek odaát. kurva állat gép...érdemes lenne gyszer eljönnöd erre, főleg, ha már meglesz a cafém