S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Megacápa

2007.02.01. 17:04 scheerti

BMW E24. Mond neked valamit? Nem? És ha azt mondom,hogy a 6-os cápa Coupé? Na ugye,hogy ugye. A BMW a méltán híres  E9-es utódjaként dobta piacra a 6-ost. Egyértelműen a fiatalabb vásárlóközönséget célozták meg a sportos kupéformával,és a ma is elegáns és divatos belsőtérrel. Mindezt 1976-ban. 30 éve,amikor itt minden tizenéves álma egy ezerkettes zsiguli volt azok odaát a gonosz nyugaton ilyen kocsikkal jártak:

 

Paul Bracq a BMW akkori vezető tervezője álmodta meg a BMW jellegzetes vezető felé fordított kezelőszerveit és műszereit. Ezt először az E24-esben láthatták a márka iránt elkötelezettek. Ezt a BMW sajátjának számító dízájnjellegzetességet 25 éven keresztül az M1-en kívül mindegyik utcai BMW magán viselte. Az E24 karosszériáját eredetileg teljes egészében a Karmann gyártotta. Több mint 86 000 eladott példánnyal a 6-os BMW sikeres kupé volt. Ennél a mennyiségnél közrejátszik az is,hogy az autót 1989-ig gyártották. Az első példányok nagyon rozsdásodtak így azokból már keveset lehet találni,de a késöbbi 80-as évek második feléből kikerülő szériákt már komoly átrozsdásodás elleni védelemmel látták el. Sportos karosszériáját több tuningcég is meglovagolta,az Alpina,a Hartge, és a Schnitzer Motorsport is készített tuningolt változatokat az E24-es BMW-ből. 1989-ben a még nagyobb 8-as váltotta le az E24-est. Többféle kiváló motorral volt elérhető a legnépszerűbbek azonban egyértelműen a CSI változatok motorjai voltak. Ezek a soros hathengeres motorok 218 lóerőt teljesítettek,304 Nm nyomatékkal és így 7,3 másodperc alatt repítették a másfél tonnás óriácápát nulláról százra. Ezzel a motorral a végsebesség 225 km/h volt. Ehhez az amúgy is tökéletes motorhoz nyúlt hozzá az M a BMW házi tuningvállalata. A motor így 286 lóerőt teljesített, amihez 340 Nm nyomaték párosult. Ez 6,4 másodperces 0-100-ra és 255 km/h végsebességre volt elegendő. Az Alpina B7 Turbo Coupé, 330 Lóerős lett, és félelmetes 267 km/h-s végsebességével az autópálya réme lett.

 Figyeljük tátott szájjal  Jose Juan Torres Rallyversenyzőt a 6-os BMW-ben.

 

 

 

4 komment · 1 trackback

Címkék: bmw e24 coupé 6 álomautó

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr8432802

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Heelspalace.Com 2017.10.30. 13:51:12

MBT Shoes Help to Diminish Pressure And Burden - 2012 Christian Louboutin SALE

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.10. 19:30:33

Lassan már hiteltelen leszek, de imádom 6er-t... persze főleg a 635i és az M635CSi :))

1 BMW-és 2007.02.24. 13:52:14

Szia Ha legközelebb írnál a BMW-ről nézz útána légyszi, az adatoknak. Az E24 szerintem nem erre való sokkal inkább pálya autó mint rally.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.24. 16:06:31

Az az igazság,hogy a youtube-on nem sok pályautós video van,hidd el általában utánanézek....

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.24. 16:46:20

1 BMW-és és utánanézhetne a dolgoknak... Az E24 valóban túraautóként lett híres, de ez igaz az M3-asra is mégis raliztak velük, de említhetném a 911-es Porsche-t is.