S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Az utolsó Bugatti

2007.02.06. 21:03 scheerti

Ha szóba kerül a Bugatti Veyron,- aminek a fejlesztése és az előállítása több időt vett igénybe mint 3 másik autónak,ennek ellenére mégis veszteséges a gyártása- mindenki elkomorodik,hogy ez a Bugatti már nem az aminek az öreg Ettore megálmodta a fürge mozgékony kis kék versenyautókat. Merthogy a Bugatti versenyautó. VOLT. A Veyron egy kínosan precíz műgonddal összerakott státusszimbólum unatkozó gazdagoknak akinek a Ferrari Enzo túl sportos. Merő giccs. De nem erről lesz szó hanem valamiről aminek-halványan ugyan- de még köze volt Ettore Bugatti örökségéhez.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ettore Bugatti

 

Az  EB110

Az 1989-ben újra életre keltett márka első autója az EB 110 volt. Ettore Bugatti a márka 1947-ben elhunyt alapítójának tiszteletére kapta meg a típus az EB110-es nevet,ugyanis Ettore 1991 Szeptember 15.-én lett volna 110 esztendős. 1992 elején bemutatták az EB 110 sorozatgyátott változatát így 1957 után végre lehetett újra Bugatti-t vásárolni. Időközben a Volkswagen konszern bekebelezte a kicsi ám annál híresebb autómárkát és nyomást gyakorolt az EB110 gyártására. Így létezik az,hogy két változat készült az EB110-ből. Úgymint SS(SUPER-SPORT) és GT (GRAN TURISMO). Előbbiből 220 míg az utobbiból mindössze 70 darab készült.  AZ EB110 nevének és különleges motorjának köszönhette hírnevét. A V12-es erőforrást kézzel gyártották,3500 köbcentiméteres hengerűrtartalma elsőre nevetségesnek tűnhet a szupersport kategóriában,azonban az EB110 motorjának teljesítményéről 4 turbófeltöltő gondoskodott ezzel olyan távlatokat nyitva az autó elött amiről még a tervezői sem mertek álmodni. Természetesen a lehető legjobb helyre került a motor,középre. A GT változat motorját 560 lóerőben maximalizálták, ez 8000-es(!) fordulatnál állt rendelkezésre,a 611 Nm-es csúcsnyomaték azonban már 4200-as fordulatszámnál jelen volt a motort ekkor 1,05 Bar nyomással töltötte a négy Turbo. Az SS változat 610 lóerejéről ugyanaz a motor gondoskodott,ám itt a töltőnyomást 1,2 Bar-ra növelték,ezzel 8250-es(!) fordulatszámnál volt jelen a Lóerőmaximum,a nyomaték 650 Nm-re növekedett. Természetesen a karosszérián is könnyítettek amennyit csak tudtak a kor legmodernebb szénszálas anyagait és könnyűfémeket használtak mindenhol.Az ajtók a Lamborghinikhez hasonlóan felfelé nyílottak,egy automatikus spoiler pedig az autó stabilitását volt hivatott megtartani nagy sebességnél. Ezt a megoldást Porschékon láthatjuk újabban,hiszen a 300 km/h felett előbukkanó spoiler nem fogja zavarni a bámészkodó autóstársakat. Az EB110 GT menetkész súlya 1620 kg a 0-100-as sprintet 3,49 másodperc alatt futja végsebessége 342 km/h,míg az SS változatnak -ami 1570 kg- csupán 3,3 másodpercre van szüksége a nulláról százra való gyorsuláshoz.Végsebessége 351  km/h-nál csúcsosodik ki. A műszerfalának puritánsága még talán Ettore örökségét hivatott továbbvinni hiszen ez mégiscsak egy egy versenyautó,pontosítok,ez mégiscsak egy BUGATTI. Az UTOLSÓ.

 

Végezetül zárjuk a nosztalgiázást egy EB110 videóval a Top Gear tolmácsolásában,és IGEN EGY BUGATTI LEGYEN KÉK,A KÉTTÓNUSÚ FESTÉST HAGYJUK MEG A MITSUBISHI PAJERO PICKUPOKNAK.

 

A Pajero-n jól mutat ,elmondhatjuk ugyanezt egy egymillió dolláros autóról is?

 

 

 

 

 

 

 

 


 


 


 


 


 

 

 

 

4 komment

Címkék: bugatti legenda álomautó eb 110

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr4434227

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.02.07. 08:30:06

És Csehországban nemrég eladósorban volt egy...ugyanilyen kék...csak nem volt rá pénzem

furious · http://autobuzi.freeblog.hu 2007.02.08. 18:20:43

Figyeljétek meg a rendszám fölötti Bugatti hűtőmotívumot.Valahogy nekem is olyan érzésem van hogy az EB 110 még "tisztességes" Bugatti.A Veyron-ra már egy komplett "retro" hűtőt rábiggyesztettek,nekem mégse tetszik.Nekem túlerőltetettnek, felfújtnak tűnik a Veyron dizájnja.A Bugatti-ról nekem mindig elegancia,kecsesség jelent meg lelki szemeim előtt.(a Veyron megjelenéséig)

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.20. 10:34:09

Mindig mosolyt csal az arcomra, mikor valaki a Veyron-t nem emeli az egekbe, mert én sem nagyon bírom :) Persze nagyon impresszív meg minden, de nem kellene, akkor sem, ha lenne rá pénzem. Az EB110 SS viszont fent van az álomlistámom azóta, hogy megjelent! V12 4 turbóval, összkerékhajtás, nyami-nyami :))

Neuber, Ismar · http://www.cafemodelismo.ismarview.com.br 2007.06.14. 19:42:24

which the reference of Blue Bugatti EB 110? I have a kit (plastico) to mount in scale 1:24, I would like to paint in the correct color, am modelista and live in the Brazil.

Ismar
süti beállítások módosítása