S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Egy kékvérű szörnyeteg

2007.02.08. 11:15 scheerti

Már rég volt motor úgyhogy most lesz. Nem is akármilyen. Meccanica Verghera Agusta azaz MV AGUSTA. Az Agusta család(olasz) nemesi származású volt és repülőgépgyártással foglalkozott. Az alapító halála után az eredetileg repülőgépgyártó vállalat már a II. vh. elött piacra akarta dobni a saját motorkerékpárjait de a háború közbeszólt és a vállalkozást lefoglalta a háborús ipar. 1945-ben kezdhették el végül a gyártást egy 98-(lent)nak nevezett típussal ami késöbb a Vespa átvett. Késöbb az 50-es években még utcai motorjaikkal majd a 60-as,70-es években már a motorsportban nyujtott teljesítménnyel magasodtak ki a többi gyártó közül. Sajnos anyagi problémák miatt 1980 táján megszűnt a gyártás. 1992-ben a  Castiglioni csoport felvásárolta. 1997-ben 5 évnyi tervezés és fejlesztés után megjelent az egyik legszebb olasz motor a piacon. Az MV Agusta F4-es. Először csak a nagy múltra visszatekintő piros-ezüst színekben lehetett kapni,ami a visszatérő retro stílusnak köszönhetően hatalmas siker lett. A fényezésen kívül azonban minden megújult. Az F4  folyamatos megújulásokon esik át,de ez ebben a kategóriában elengedhetetlen. A fejlesztők a Suzuki GSX R 1000-es és a Kawasaki ZX-10 R ellenfelének szánták a motort de ezeken a modelleken mind megjelenésnben mind teljesítményben túlmutat.Az F4 1000 S és R négyhengeres soros motorja  128 kW/174Le teljesítményű,ehhez 111 Nm nyomaték párosul ami az 1000-es kategóriában nagyon megbecsülendő. Az alkatrészek minőségében sem engedtek a minőségből az olaszok,erről árulkodik a fordított Marzocchi első villa,valamint az elöl két 320 mm-es négydugattyús,hátul 210mm-es Brembo tárcsafék. 810 mm-es ülésmagassága és 192 kg-os súlya igazi sportmotorrá teszi az F4-et ami utcán és pályán is kiválóan használható.

Az F4-ből készült egy SENNA változat amit a korábbi Forma 1-es világbajnok AYRTON SENNA után neveztek el,ebből a változatból mindössze 300 darab készül és a befolyó összeget a SENNA által alapított hátrányos helyzetű gyerekeken segítő alapítványnak utalják. A motor technikai paraméterei megegyeznek a gyári F4-esével azonban ezeknek a sorszámozott példányoknak teljesen egyedi a fényezésük. 2006 nyarán kezdték el árulni a SENNA típust 29.900,00 €-s áron és nagyon kevés van már belőle,valószínüleg gyűjtők fogják ezeket megvásáolrni hiszen egy ilyen széri az évek múlásával nem veszít értékéből.

Bild:MV Agusta F4 1000 Senna-3.jpgF4 1000 Senna




És hogy a nyálelválasztásotokat fokozzam,itt egy kiváló olasz nyelvű videó az F4-ről.

 

 

 

4 komment

Címkék: motor agusta f4

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr934808

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.20. 10:42:21

Igazi gyönyörűség!! A tervező, Massimo Tamburini nagyon tud valamit, elvégre a Ducati 916 és 888 (és még mások) is az ő tollából származnak, és ő a Bimota-ból a "ta". Bár semmi nem térithet el a Ducati-hívőségtől, de az F4-től ellágyulok...

Don 2007.03.08. 22:52:38

Engem az Apriliaktol nehez elcsalogatni, de az MV Augusta... Hat igen.
Moto Morinirol nem lesz hasonlo bemutato?

Don 2007.03.11. 20:40:23

Szamitok ra :)
Bar lehet, hogy a Gilera se lenne rossz valasztas, habar ma mar csak robogokat gyartanak, azert nekik is jo hosszu a tortenelmuk, 1930 korul mar negyhengeres, ketvezermutengelyes 350-essel dontogettek sebessegrekordokat (~280), aztan ott lenne meg pl. a futurisztikus cx a '90-es evek elejerol...