S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Motorosok az erdőben! Mi a megoldás? (Frissítve)

2007.05.17. 08:15 scheerti

Friss: Időközben a témában elolvastam Tóta W. Árpád tavalyi írását amely mintegy vizionálja az alábbi esetet. Egy rövid részt idéznék az írásból ami rávilágít arra,hogy milyen a motorosok megítéslése  Magyarországon:

A probléma megoldható, és nem kell megvárni, amíg dühödt polgárok szögesdrótot feszítenek motorosnyak-magasságba. Először is kijavítjuk a szabályozást, és kijelentjük, hogy aki nemzeti parkban engedély nélkül robbanómotort üzemeltet, attól elvesszük a járművet, dobra verjük, és az árából fülemülét ültetünk. Illetve ebből a pénzből fogjuk finanszírozni azt a gyorsreagálású erőt, amely tettenéri őket.


Kezdődjön a történet a legelejéről. Illetve valahonnan az az elejéről mert,hogy pontosan mi volt a kiváltó ok arra már senki nem emlékszik. Veszprém megyében nem csak a Balaton van, hanem a Bakony is amit egy ideig mindenki arra használt amire akart. A motorosok motoroztak, a gyalogosok nagyokat túráztak az erdészek pedig csak a fatolvajokra,szemetelőkre és az orvvadászokra figyeltek fokozottan. Egyébként bárki csinálhatott amit akart a környék erdeiben,jól érezhette magát és nem kellett attól tartania,hogy bármilyen attrocitás éri. A helyi-meg nem nevezett-erdőgazdaság azonban a fő ellenségei sorába állította a motorosokat az utóbbi években. A történethez hozzá tartozik,hogy régen maximum 2-3 falusi srác ment MZ és Pannonia motorkkal az erdőben,újabban pedig 10-15 fős csapatokban járnak motorozni az emberek enduro motorokkal amiknek irgalmatlanul hangos a kipufogójuk. Az erdőgazdaság arra hivatkozik,hogy a motorosok tönkreteszik az utakat,a védett növényeket,és megriasztják a vadakat. Tudni kell azért,hogy a társaság bevételeinek egy része vadászatokból folyik be,és valljuk be őszintén: a vadászoknak nem jó ha valaki elötte megriasztotta a vadakat,mert a ca. 50 000 hektáros területen úgy eltűnik mint a huzat és akkor aztán lehet égni a német vendégvadászok elött. Sok motoros vagy motorosbarát hivatkozik arra,hogy a Stihl fűrész zaja is megriasztja a vadat,ugyanis fakitermelés is folyik,méghozzá elég intenzíven,komplett erdőrészek mennek az ajkai hőerőműbe,de ezzel csak újabban kezdtek el foglalkozni. A helyzet évek óta súlyos,zajos viták és szócsaták zajlanak le a helyi újság hasábjain szinte naponta.  Két éve a-továbbra sem megnevezett- erdészeti mogul odáig ment,hogy krosszmotoros rendőröket engedtek az erdei utakra azért,hogy a különböző bűncselekményeket megakadályozzák. Itt is persze arról volt szó,hogy a rendőrök hamarabb elkaphassák azokat akik fát lopnak,szemetet raknak le vagy épp engedély nélkül motoroznak az erdőben. A dolog nem ismeretlen a legtöbb megye számára,hallottam már a Mecsekben elkobzott quad-ról és a Bükkben baszogatott terepbiciklisről is akiről a rendőrök azt hitték,hogy motoros. Tehát a feleknek nem sikerül megállapodásra jutniuk,mert a motorosok nem tömörülnek szövetségbe,aaz amúgyis elbaszott nagy erdőgazdaság meg nem tud minden motoroös kérésével foglalkozni. Minden helyinek van véleménye a témában,van aki azt mondja,hogy a motorosoknak semmi keresnivalójuk az erdőben,van aki pedig azt,hogy igenis van mert régen is lehetett és nem okoznak nagyobb kárt mint a járművek.A környezetvédők a merev elutasítáas pártján állnak,vagyis nem érdekli őket,hogy a motoros hol megy,a lényeg,hogy ne ott ahol ők vannak.. Ugyanis a terepmotorosok 5% baromállattól( ez minden kategóriára igaz) eltekintve általában rendes emberek,akiknek igenis fontos az,hogy tiszta erdőben mehessenek,nem is mennek le az erdei utakról,kivéve az a bizonyos 5%,de őket az se zavarná ha aknakmező lenne körülöttük. Van két álláspont amelyek nem túlzottan akarnak közelíteni egymáshoz és kezd nagyon eldurvulni a helyzet: A ma reggeli újságban Motoroscsapda címmel jelent meg egy írás amit előszötr átalpoztam mert azt hittem megint valami jogi útvesztő szerencsétlen motorosok számára,esetleg új adó vagy hasonlók. De tévedtem. Ez KONKRÉT motoroscsapda volt. Méghozzá egy nyakmagasságban kifeszített drót. És egy motorost meg is fogott, az volt a srác szerencséje,hogy éppen állt a motoron és nem ment gyorsabban 20 km/h-nál különben nagyon komolyan megsérült volna. Így is hosszú vágás keletkezett a karján, a védőfelszerelésének köszönhetően a mellkasa nem sérült.És nem ez volt az első eset,hogy valaki a tettlegességig menjen el a motorosok ellen. Volt aki kihegyezett fakarókat tett egy árok aljára úgy,hogy ne látszódjanak és a motorosok belehajtsanak. Nyilván elmebeteg barom aki ilyet csinál,hiszen ott 10-12 éves srácok is motoroznak a felnőttekkel akik lehet,hogy sokkal súlyosabban megsérültek volna. De legalább abba belegondolhatott volna,hogy járnak arra biciklisek is akiken nincsen zárt sisak, ami megvédje az arcukat. A helyzetre megoldást kell találni,nagyon sürgősen mert ha elszaporodnak az ilyen támadások akkor elöbb utóbb valaki nagyon rosszul jár...

71 komment

Címkék: motorosok

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr5977100

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2007.05.17. 09:07:46

ez már azért kicsit durva nem?
sajna mindenütt vannak gyepes agyú exkomcsi "környezetevédők", akik aztán túlbuzgóságukban esetleg még megölnek valakit...
barmok...

Tommi 2007.05.17. 11:33:30

Ebben nekem is van tapasztalatom... Apám előző munkahelyí autója egy sötétzöld Ssang-yongg Korando volt, még a régi nagy kocka. Na, ha azzal mentünk ki az erdőre, minden motoros megfordult, mikor észrevett minket :)

George 2007.05.17. 13:20:09

Ha volna elegendő jó, karbantartott, elérhető árú krosszpálya, valószínűleg sokkal kevesebben mennének ki az erdőbe. Aki meg kifeszítette a drótot, meg leverte a cölöpöket, azokat bele kéne küldeni...

Zolus 2007.05.17. 15:27:20

Az ilyen baromnak eltördelném a kezeit az biztos. Velem is volt egyszer hasonló kocsival. Olyan 50 körül mentem a földúton waresszal, a paraszt meg kibaszott valami követ vagy nemtom mit a motorháztetőre. Ha bejön az ablakon lehet hogy leviszi a fejem. Csak fasz voltam, mert nem vertem meg, mert azt mondta rendőr azt elhúztam a gecibe. Csak 5 perc múlva nyugodtam meg annyira hogy leesett hogy kamuzott. Vissza is akartam menni megrugdosni egy kicsit, de eltűnt a faszkalap. A drót szerintem 50-60-nál leszedi a motoros fejét. Nemtom mit verik a nyálukat, szerintem jelentéktelen környezeti kárt okoznak. Védett növények? Ugyan már, egy 10 centi széles kerék nem fog hektárokat kiírtani, és különben is általában az utakon mennek. Georgenak pedig igaza van, nincs ebben a kurva országban egy hely, ahol az ember kiélheti egy kicsit magát. Az egyik cégnek is van egy baszott nagy parkolója, néha kijárnak oda gyakorolgatni kocsikkal, motorokkal, 10 percen belül ott van a rendőr baszogatni. Pedig szerencsétlen csak ismerkedne a kocsival, és talán nem döglik meg az első éles helyzetben, amikor századmásodpercek alatt kell korrigálni. Bocs a sok rizsáért, de az ilyen gecik felbasszák az agyam.

szatyi 2007.05.17. 15:31:35

Megint két dologról van szó, amit erőteljesen egybemosnak a tisztelt vitatkozó felek, ahogy az már mifelénk szokás.

Az egyik az az, hogy lehet-e egyáltalán a más erdejében motorozni. Szerintem lehessen. A quad meg a KTM erre való. Jó nagyot lehet vele csapatni még a dimbes-dombos Nyírségben is.

A másik viszont az, hogy az óriási felháborodással előadott történetek nagy része természetvédelmi területen zajlott. Aki ilyen helyre viszi a gépét, azt semmiért nem tudom sajnálni. Lője le a vadőr a tapló barmot!

Szabály kell, jó, betartható, igazságos szabály, amit minden áron be kell tartatni.

Zolus 2007.05.17. 19:30:41

Hallottam olyanról is, hogy állítólag külföldön vannak kiadott térkép hogy hova mehetsz és hova nem. Nem tudom ebből mennyi igaz, de az ötlet jó, mindkét oldal jól járna vele.

Tommi 2007.05.17. 20:07:30

Szerintem azzal járna jól mindkét oldal, ha itt M.o.-n adnának ki egy kib*szott térképet... Vagy kipróbálnák ott fent, milyen az erdőben motorozni... Egyből békén hagynák az erdei motorosokat...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.17. 20:24:56

szatyi,ez épp nem természetvédelmi területen történt. Mondom,50 000 hektárról van szó,nehogy már ne lehessen használni. Az as helyzet,hogy a családomnak van erdeje, nem túl nagy,de azért erdő. Nem mehetek a saját erőnkben motorral mert beugat az erdész,hogy mit keresek arra. Kurva sokszor volt olyan,hogy egy haverom pickup kocsijával mentünk az erdő szélére páran hülyülni egy kicsit és a vadászok majdnem belelöktek az árokba,hogy álljunk félre. Nem is volt időnk kiszállni már ugrottak is ki a kocsiból,hogy mi a faszt csinálunk. Fogta a fegyvert a kezében,és nézegette a kocsit,hogy hol a puska. Kurva idegesítő volt,mert ez gyaktran megtörtént. Motorral meg nem állok meg nekik. És tényleg van pár vadbarom akinek tökmindegy,hogy a hóvirágmezőn megy át vagy a patakba hordja a sarat a motorral. Ők megérdemelnék a defektet,8-10 km motortolás közben lenne idejük eltöprengeni azon,hogy nem csak övék az erdő... Én szeretek az erdőben motorozni.A természetvédelmi terület sem egyszerű annyira. A szomszédos hegyoldal a Balaton felvidéki nemzeti park területe. Sok ismerősömnek van ott szőlőterülete,az idősebbek motorokkal járnak erdőnek,úgy még egy-egy pohár bort is tudnak inni. Ha megtiltják ők akkor is fognak menni, és gondolhatjátok,hogy a rendőr nem fog a KTM-es után menni aki nem áll meg nekik( én se állnék) jhanem elkapja a kisöreget a Simsonnal.

Zolus 2007.05.17. 21:01:04

Ja, akkor ott csak nekik szabad terepjáróval menni, mi? Jópofák.

Tommi 2007.05.17. 21:15:45

az tény, hogy a magyar közlekedési rendőrség... inkább nem is írom le, úgyis tudja mindenki, milyen, meg hol tart...

murci 2007.05.17. 22:55:11

ugyan én már nem motorozok (sajna, szalagkorlát rulez ;) ) de akkor sem értem miért van a körtyezetvédő felháborodva, hát az a rohadt erdő olyan csöndes, a motorhang feldobja, mikor bringázom erdőben mindig mp3 lejátszót kell hallgatni mert nincs semmi hang (madarak néha offkórz),
egyetlen attrocitásom csak bringával ért eddig, de akkor egy kiadós ugatás és anyázás után meguntam és inkább arrébb mentem, a "zöld" meg csak monta tovább a magáét.

kicsit mind a 2 elvakult oldal a végleteket képviseli, nem veszik figyelembe a másikat, önzőek, IGEN a körtyezetvédő bal***** is önzőek, mert leszarják ha jól akarod érezni magad, meg néhány motoros is az (ők vannak kevesebben), baromi egyszerű lenne a megoldás, az emberelnek egy kis türelmet, empátiát adni injekció fomrájában :)

kíváncsi lennék a "zöldek" vajon az elefántokat is baszogatnák amikor hangosan trombitálva zabálják a faágakat meg tiporják a cserjéket??

"a mocskos elefántok hát nem szétb*sszák a környezetvédelmi terültetet?!" :DD

ugyanmár most pár gazér kell rinyálni?

az állatok védelmét viszont osztom mert őket szeretem, de a gazokat meg a zőccségeket meg a virágokat nem, most akkor rossz ember vagyok :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.17. 23:19:59

A környezetvédők nagyjából bekaphatják! Én úgy gondolom,hogy köztük is van két véglet. Én úgy védem a környezetet,hogy nem szemetelek,sőt néha másokét is összeszedem a ház közelében mert így normális. Viszont van aki odaláncolja magát egy hídhoz,hogy Bush mondjon le és G8 ne jöjjön össze. Kb ilyen szinten vannak azok is akik szörnyű állathalált vizionálnak minden motorosra. De tény,hogy nem vehet mindenki 20 hektár földet magának ha motorozni akar. Nálunk nincsenek (még) alternatívák csak szankciók és ez szerintem Európában elfogadhatatlan...

Zolus 2007.05.18. 00:42:56

A zöldek álszent köcsögök. Megjelennek egy konferencián, mindegyik saját kocsival... Ő is ugyanúgy hozzájárul a környezetszennyezéshez, mint akárki más, csak ő papol, meg jártatja a pofáját és azt sem tudja miket beszél. Azért azt megnézném hogy egy biciklis milyen természeti kárt tud okozni. Még egy Tour de Vértest se venne észre az erdő.Ha annyira védeni akarja a környezetet, akkor használjon pottyantós budit, köttesse ki az áramot, és ne használjon semmit amit az ipar állít elő, és persze járjon gyalog (na jó, egye fene a bicaj még belefér). Na akkor majd jogosan pofáznak. A környezetvédelem kurva fontos dolog, de a zöldek sokszor több kárt okoznak mint hasznot, pl vízi erőművünk is miattuk nincs. Paks se tetszik nekik, akkor megkérdezném tőle, hogy mégis mi a faszból legyen áramunk? Biztos vagyok benne, hogy reggel ő is berakja a kávéját a mikróba, este meg leül tévézni. Scheerti, tök igazad van ebben az utolsó mondatban, és ez nem csak erre a témára igaz.

szatyi 2007.05.18. 08:04:50

A zöldek általános megítélésével nagyjából egyetértek. Azt meg nem tudtam, hogy a saját erdejében se motorozhat az ember. A természetvédelmi területes dolgot viszont fenntartom. Visegrádon lakom, egyébként is sokat járom az erdőt a Bükkben, Zemplénben, Börzsönyben. Nálunk a sorompóval lezárt, kitáblázott területen szoktam a legtöbb quadossal találkozni, mert van ott egy jó kis siratófal, kacskaringós út a gerinc alatt, aztán egy vaddisznódagonya. Biztos élvezetes lehet ott csapatni. De az akkor is a vaddisznóké. Megnézném a tisztelt egybenyakút, aki az X5-ös után kötött utánfutón viszi ki a két quadot, mit szólna ha két vaddisznó venné használatba az ő fürdőszobáját. De a vaddisznó ilyet nem csinál, mert az kultúrált állat :)

Nem tudom tudjátok-e, de olyan szabály is van, hogy fokozottan védett területen a túristaútról gyalog sem lehet letérni. Mert ott laknak az állatok.

Tomi · http://www.discovery.atw.hu 2007.05.18. 08:28:45

Én miskolci vagyok és kerékpározom. A bükkben is megjátszák a köteles trükköt, nem csak a motorosok miatt hanem miattunk is. Jó mostanában régen volt rá példa, de akkor sem akarom hogy melkassal vagy nyakkal vegyem le a fák közötti kötelet úgy, hogy rajtam csak egy bukósisak van, nem teljes védőfelszerelés (bár abban is veszélyes).

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.18. 08:39:46

Félreértés ne essék,nekem se tetszene ha valami majom egy 25-30 milliós terepjáróval beállna az erdőm szélére,lepakolná a Quadokat és elkezdene ott sarat dagasztani. Én is úgy gondolom,hogy ki kéne táblázni,hogy hova lehet bemenni és hova nem. Biztos lenne olyan aki leszarná a táblát is,de azzal meg úgyis csinálhatsz akármit,úgyis megcsinálja... Olyan környéken lakom ahol egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek a környék települései arra,hogy legyenek kerékpár és túristaútjaink. Szerencsére azért még találni olyan mezőt,régi katonai repteret ahol lehet motorozni úgy,hogy a kutyát nem zavarja....

Tommi 2007.05.18. 10:45:35

Az az igazán kár, hogy a szentkirályszabadjai laktanyát, ahol ha jól tudom reptér is volt, elhanyagolták... Ha valakinek eszébe jutna felújítani és valamiféle tanpályát(?), versenypályát(?), vagy csak valamilyen autós-motoros szórakoztatócentrumot csinálna belőle, az lenne az igazán jó... Lehetne menni autózni, motorozni legálisan...
De kinek van erre pénze?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.18. 11:24:34

Tommi,ott reptér üzemel,fene tudja mennyi pénzért vették meg,de az biztos,hogy ott most ilyen fapados gépekkel járnak a Balcsira dagonyázni a németek. Sármellékhez hasonlóan ez is magánkézben van és kurva nagy lét fog kaszánli az üzemeltetője ha rendesen beindul. Szóval ott autós-motoros dolog felejtős...

Tommi 2007.05.18. 13:08:22

Ja, bocs. Ezt nem tudtam...

t4rg3t 2007.05.18. 15:27:13

Sajnos ez tipiks Mo-n, hogy tiltás az van alternatíva semmi... Miskolcon már annyival jobb egy kicsit, hogy van egy kisebb pálya a város szélén, szoktak is ott motorozni a "krosszosok" de az azért nem hiszem, hogy ettől még ne lennének az erdöben is. A dolgok sajna nem fekete-fehérek és sem az eszetlen tiltás sem az ámokfutó mindenhol motorozás nem megoldás. Átlátható ésszerü szabályozás kellene, de héé ébresztö... ez Magyarisztán :-/

Tommi 2007.05.18. 18:09:46

Miskolcon még annyira nem rossz a helyzet, ha más nem elmész a hegyekbe szerpentinezni... De itt a bakonyban csak erdei utak vannak, ha egy jót vezetnél...

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.05.19. 09:39:17

hát defurcsa hogy a természetvédelmi területen nem lehet ön és közveszélyes módon motorral emberkedni nem? ha annyira akarsz motorozni és nem az erdőben akkor csinálj kezdeményezést hogy legyen alternatíva rá. Azóta kicsit sarkas a véleményem a motorosokról
mióta egy a bükkben fél méterrel húzott el mellettem de még volt ideje visszaszólni hogy a "kurva anyádat mászkálsz errefele", tudomásom szerint ezt a neonzöld-rózsaszín motoros gyereket havonta elkapják és összverik a erdészek de ez őt nemigazán zavarja.meg az is elég idegesítő hogy negyed órát nem lehet menni anélkül hogy motorbőgést kéne hallgatni, még szebb hogy a túristák már nem mernek az ösvényeken mászkálni mert a primitív motorosok kedvenc szórakozása hogy mennyire tudnak ráhúzni az emberre.
maximálisan támogatom hogy drótozzák be az erdőket hogy legyen valódi veszélye az erdőben motorozásnak, hiszen azért motoroznak ott nem?

camell 2007.05.19. 10:47:10

Kedves Szaros gerle! Remélem, nem fogja egyszer a te egyik rokonod/ismerősöd fejét levágni egy ilyen drótkötél. Igenis ott, ahol TÉNYLEG SENKIT nem zavar, miért ne lehetne motorozni, vagy bringázni? Szóval, kellene egy részt nekik lekeríteni.

Dr. Stein (törölt) 2007.05.19. 10:59:03

Erdei motoros kérdés = Dragunovkérdés

Met ott nem csak városi állatok élnek meg (mint a motorosok), hanem az őz, a mókus és sorolhatnám. Akiket jól elhajszoltok onnan.

murci 2007.05.19. 11:39:19

ááá nem tudom elhajszolni, bringával utol sem érem ;)
vagy bringázni is tilos?

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.05.19. 11:58:46

murcicicamica, összehasonlítottad már egy bringa hangját egy motoréval? és édes camellke, tudod nekema családomban nincsnek erdőben motorral emberkedő parasztok

Endúrós 2007.05.19. 15:04:58

Öcsém ami itt folyik azt már nem lehet elhinni!!Mijen jó baszogatni a másikat ugye?! (motoros-nem motorost)Ugy látszik itt már nagyobb problémát okoz egy két keréknyom a gyepen mint a szeméttelep az erdő közepén,vagy hogy teljesen kiírtják az erdőket,vagy éppen az erdészeknek az elszórt mocskai!Mert személy szerint én nem szemetelek,nemis szemeteltem,meg nemis fogok szemetelni az erdőbe,ha épp arra járok mocival!De ugy mégis ezzel a szemeteléssel mijen példát akarnak mutatni az erdészek,ha még maguk is szarnak az egészbe!De bezzeg a motorosok azok aztán húha pusztítanak!!!Sőt irtanak!!!Azt nem állítom,hogy nem hangosak,mert akkor hazudnék.De csak akkor hangosak ,hogyha tolják ami kifér!!Személy szerint nem ilyen vagyok,mert bármikor adodhat váratlan helyzet,szóval el kell ismerni motorosok között is vannak őrültek de szerintem ezek ritkábbak!!Mert aki normálisan közlekedik azt hallani sem lehet!

Gépesített civilizációnkban az elfáradt, eltompult „átlagemberek” nem is érthetik meg a különbséget, hogy mást jelent az autóból az üvegablakon át bámulni kifelé a tájra, és mást jelent a motoron ülve a táj részévé válni. A motoros érzi-átéli a szél simogatását, az erdők, mezők illatát, a motorkerékpár erejét, a táj végtelen vonalát, a távolság hangulatát, saját személye gyengeségét, jelentéktelenségét, a kényelmes, laza utazósebességnél. A gyorsaságnál a tér-idő kapcsolatát, a szél viharos erejét, az ember és a gép összeszokott ritmusát, harmóniáját, a kockázatot, a veszélyt. A motoros nem motortulajdonost vagy motorral utazót, hanem életmódot, életszemléletet jelent.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.19. 16:15:05

Gerle,te valószínüleg találkoztál azzal a bizonyos baromállat 5%-al amiről korábban írtam. Az ilyet igenis kapják el,verjék össze,vegyék el a motorját stb stb.

Stein,ugye nem gondolod komolyan,hogy én jobban megriasztom a vadat mint a seggrészeg vendégvadászok akik mindenre lőnek ami mozog?

Erdőben azért jobb motorozni mert nem kell figyelni,hogy mikor jön jobbról a mellékutcából egy baromállat aki elvasal. Endurós leírta már,hogy lehet normálisan is motorozni...

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.05.19. 18:18:21

ez a 100% inkább, kivágom az ultima ratio-t természedvédelmi területen motorozni illegális
szoptátok, ha levágja valamiteket a drót akkor még téged vesznek elő a rendőrök

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.19. 18:36:17

De azt értasd meg,hogy nem minden erdő természetvéddelmi terület. Ahol ez megtörtént az sem az. Nyilván én sem fogok fokozottan védett növények között csapatni eszetlen módon...

Tommi 2007.05.19. 23:08:26

Ez ott kezdődik, hogy nem kell esztelen módon csapatni...

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.05.20. 06:15:57

amúgy meg az egy keréknyomnyi rongálásról szóló érvhez hozzászólva, miért fáj az neked ha belédnyomnék egy kést? hiszen alig egykét négyzetmiliméter!

Endúrós 2007.05.20. 09:46:14

Tisztelt Szaros Gerle! Miért talán az kevésbé fáj neked ha felnyitnám a testedet és teletömném szintetikus anyaggal??Mert kb. olyan ez mint amikor a hordó olajat teherautokról odaöntik!Vagy az erdő közepén egy TV?az kevésbé fáj persze!ugye!Meg különbenis csak azoknak látszik a keréknyomja akik a kijelölt utról letérnek,amit általában egy jobb érzésű endúrós nem tesz!

camell 2007.05.20. 13:25:22

Kedves mindenki! Úgy látszik, hogy az egész kezd átmenni mocskolódásba... nem kéne. Tartsuk tiszteletben azt, hogy ha a másik normálisan jól akarja érezni magát, és azt normálisan teszi, akkor miért ne tehetné meg? És igen: aki hülyebaromállat, az haljon meg. Meg az is, aki ezt nem tartja tiszteletben. Drága Dr Stein, drága Szaros gerle: ne menjetek akkor ti se ki az erdőbe, mert ti is felzavarjátok az erdő nyugalmát!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.05.20. 14:00:48

Csak megemlíteném,hogy konkrét megoldást eddig senki nem javasolt az ellenzők közül.

camell 2007.05.20. 14:16:48

Na, igen. De ez mindennel így van. És ha már ott van egy bazi nagy erdő, akkor miért ne lehetne kijelölni egy motoros-, és/vagy bringás pályát? Merthogy akkor már tényleg felelősségre lehetne vonni az életveszélyesen motorozó tapló őrülteket... Magyarisztán, tényleg.

Zolus 2007.05.20. 23:19:52

Legalább van humorérzéked. :) Amúgy fel tudtad már dolgozni a gyerekkori hóvirágszedések horrorisztikus emlékeit?

[] (törölt) 2007.06.13. 23:26:57

"Gépesített civilizációnkban az elfáradt, eltompult „átlagemberek” nem is érthetik meg a különbséget, hogy mást jelent az autóból az üvegablakon át bámulni kifelé a tájra, és mást jelent a motoron ülve a táj részévé válni."

az lenne a tiszteletteljes kerdesem, hogy mi lenne, ha felemelned a zsirosra hizott valagadat a motorrol, es ugy valnal a taj reszeve? hm?




[] (törölt) 2007.06.13. 23:31:36

amugy meg az egy faszsag, hogy "ahol senkit nem zavar" - mindenhol zavar.
ugyanugy, mint ahogy jardan autozni is mindenhol zavar - a gyalogosok azert vannak a jardan, mert kozlekedni szeretnenek, az erdobe meg azert megy az ember, mert kusst es nyugalmat akar.

ha terepezni akarsz, veszel magadnak foldet es epitesz palyat ra a sajat penzeden, csokolom.

GregShepard 2007.06.14. 09:15:35

Látom megy itt a vita pro és kontra.. és mind a két oldalnak van igazság az érveiben.. amit már többen említettek előttem: hiányzik az ALTERNATÍVA! az emberek különböznek, mindenkinek mást jelent a kikapcsolódás. egysek sétálnának az erdőben élvezve a csöndet, mások a motoros/quados túrázást tekintik szórakozásnak. a családunkban van egy quad, nem vagyok az agyatlan csapatás híve, de nem is csak erre lehet használni ezeket a gépeket. Pécs környékén lakom, tehát a környezetemben van hegy is, erdő is bőven hálistennek. miért nincs olyan erdő ahol túrautak vannak és a sétálni vágyok élvezhetik a csöndet (meg a fakitermelés barátságos hangját), és ettől pár km-re olyan útvonalak, ahol a motorosok, bringások kiélhetik a saját szenvedélyüket? ma m.on-n hiányzik a kompromisszumkészség.. mindent csak tiltani, mert azajó. leszarni h van egy másik tábor is aki másképp vélekedik. mikor növünk már fel???

petixr600r · http://www.nemmondommeg.hu 2007.06.20. 18:44:45

Nem vágom miért kell ennyire kisarkítani ezt a nagy természetvédelmi kérdést.Néhány napja motoroztunk egy x helyen,szép,csodálatos környezetben,de az eggyik bokros,fás,patakmedres rész után egy akkora kibaszott nagy szemétkupac éktelenkedett a csodálatos hely kellős közepén hogy mjdnem áttestünk rajta....Néhány néhány km-el odébb pedig majdnem traktor elejére kenődtem fel
ami éppen a lopott fát vonszolta...Ésakkor még nekem a k*rva any*amat mert letiprom a gazt az erdőben...Meg a szegeny varosi puhatestűek nem tudnak kikapcsolódni a paraszt motorosok miatt.....Ez magyarország,és a magyaroknak joguk van erdőben motorozni!!!!!!

ui:elnézést a kitörésért...:O

peti.

petixr600r · http://www.nemmmondommeg.hu 2007.06.20. 19:03:31

Ja és akkor még a kis zöld emberkékről nem is beszéltem akiknek a hátára "don't kill tree" szöveg van felragasztva és egysoban fexenek a fullosan megrakott rönkszállító kamaz elött...
Ja..és mi lett volan ha a 7 vezért annakidején kitiltottág volna a gonosz természetvédők a kárpát kredencéből????...
ja..?!
Ui: Hajrá magyarország!

nempublikus · http://www.sportmotor.hu 2007.06.22. 23:07:41

Sziasztok!!!!!

Ki az igazi természetkárosító?

Azok a motorosok akik hétvégente "végigszántják" az erdőt
nem vágnak ki fákat nem szemetelnek nem lőnek le egy vadat sem.

Vagy azok az erdészek vadászok akik kivágatják körülöttünk az egész erdőséget és ezzel hatalmas vagyonra tesznek szert. És akkor még pofátlanul arra hivatkoznak hogy az öreg beteg fákat ki kell vágni.
A fakitermelés nyomán a különféle hatalmas munkagépek fél méteres nyomot hagynak maguk után (ezekben a nyomokban néha a krosszmotor is elakad) ezek a gépek szó szerint szántanak az erdőben, de ez mind nem számít mert mindenki azt hiszi, hogy a motorosok az igazi pofátlan bunkó emberek.
Erre perzse az a válasz hogy ők utánna rendbeteszik az erdőt, de mégis hogyan? Tolólappal letarolnak mindent, mert másképpen nem lehet ezeket a helyeket rendbetenni.
A motorosok milliókat érő védett növényeket kaparnak ki, de az erdészet figyel arra, hogy egy több hektáros fakitermelés során a védett növényre ne lépjen senki.
Nem tudunk úgy motorozni vagy kirándulni a bakonyban, hogy ne három méter magas farakások között kellene elhaladnunk.
Ha egy kicsit utánnanézünk a környékbeli illegális szemétlerakóknak több olyat találunk ami az erdészet gondozásában lévő területen van ezt miért nem hallani a médiában?
A motorosok zavarják az erdő nyugalmát megillyesztik a vadakat, de a motorfűrész hangja és a munkagépek zaja egész nap az nem zavar senkit. Az éjszakákat végiglövöldöző vadászok azok nem zavarják a vadakat. Csak a motorosok a hibásak.
Az a baj, hogy az erdőben kiránduló túrista csak a szépen kialakított túristautakat látja nem lát el olyan helyekre ahol tényleg természetkárosítás, és a sok fa(vagyon) elherdálása folyik.
Ha megkérdezünk egy erdészt, hogy mennyik növény hol található a környéken nem tudja megmondani viszont arra, hogy mennyibe kerül egy köbméter bükkfa azonnal tud válaszolni.
És ők azok akik az erdő érdekeit tartják szem előtt.

murci 2007.06.23. 00:58:46

Peti: Na olyankor kár, hogy nem egy psychopata vezeti a Kamazt, vagy én ;)

Szaros gerle / Lighting Enchanted Multiple Shots · http://gerlefeszek.blog.hu/ 2007.07.05. 00:07:16

nempublikus, ők a földterület tulajdonosai tehát érthető hogy lövik a vadakat meg kivágják a fákat. mellesleg láttad azokat az idiótákat akik TRAKTOROKKAL RÁMENNEK a földekre!!! az ember esze megáll!!! és mindenféle VEGYSZEREKET is fújnak rá!!!!! és ezek a parasztok azt hiszik hogy így készül az étel 8-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDd

de mi tudjuk, az ételt nagy kamionok hozzák a szupermarketekbe.

Sopánka76 2007.07.05. 09:51:20

Ciao emberek!

Szerintem mi természetjárók és ti motorosok meg tudunk egyezni. Jó sokhelyütt ki kell jelölni motoros krosszpályákat, az erdő meg maradjon meg csöndesnek. A természetvédelmi terület mindenképpen. Túl nagy a csönd? Nem hiszem! Pont azért megy ki oda a magamfajta, hogy ezt a csöndet élvezze! A vadászokhoz nem tudok hozzászólni.

A drótkifeszítés meg nem megoldás, lehet hogy bunkóság erdőben motorozni, drótot kifeszíteni viszont előre megfontolt gyilkossági kísérlet. Nem áll arányban egymással.
Amúgy én az MTB-seket se szeretem az erdőben, de ez már az én egyéni ízlésem, úgy érzem, ennyi toleranciát magamtól is elvárhatok...

Wannabe 2007.07.09. 19:07:34

"egy akkora kibaszott nagy szemétkupac éktelenkedett a csodálatos hely kellős közepén hogy mjdnem áttestünk rajta....Néhány néhány km-el odébb pedig majdnem traktor elejére kenődtem fel
ami éppen a lopott fát vonszolta.."

Olyan egyszerű ez a másra mutogatás mindig. A szemétkupac IS gond, a tolvajlás IS gond, a motorozás IS gond. Ha motorra volt pénz akkor jusson pályabérlésre is. Remek üzleti lehetőség lenne venni egy nagy üres félreeső telket és krosszpályát építeni rá. Dehát egyszerűbb bebújni a fák közé és anyázni ha valakinek nem tetszik.

Sajnos az ember elfoglalt egy csomó területet az élővilág elől, úgyhogy ami maradt, arra már vigyáznia kell. Ha elzavarjuk az állatokat a motorzajjal, akkor egyrészt felborul a már így is mesterségesen fenntartott egyensúly, másrészt - ami a komolyabb gond - az idióta, de vastag bukszájú vendégvadász nem nálunk költi a pénzét a kapitális bikára. Nem lesz miből jövőre vadat etetni, erdőt gondozni, szalonnasütőt, erdei pihenőt kiépíteni, illegálisan lerakott szemetet elvitetni, stb.

Keréknyom:
Az Egyesült Államokban (keleti parton biztos) a természetvédelmi területekről minden kerekes jármű ki van tiltva (még a talicska), mert a folyamatos keréknyomban végigfolyik az esővíz és az elképzelt mértékűnél jóval komolyabb eróziót idéz elő. A láb vagy patanyomok nem folyamatosak, azokkal nincs ilyen gond. Tehát nem a "10 centis sávban növényletaposás" c. demagógia a gond.

Az eggyéválni a tájjal a motoromon szöveg meg nem is tudom hogy szánalmas-e vagy röhejes.

Wannabe 2007.07.09. 19:13:33

Nempublikus, ugye neked nincs otthon semmi bútorod fából? :) Az erőműben a "biomassza" is importfa ugye?
A szörnyű fakitermelésről csak annyit, hogy hazánkban az erdős terület (a brutális pusztítás és 3 méteres rönkhalmok ellenére) folyamatosan nő. Dehát te ehhez is értesz nyilván. Jobban is mint az erdész.

nempublikus 2007.07.11. 09:56:41

Kedves Wannabe!!!!!!!!!!

Először is a másra mutogatáshoz annyit szeretnék hozzáfűzni, hogy a vadászok erdészek szemében az a főben járó bűn, hogy én az erdőben motorozom. Úgy gondolom amíg az erdőkazdálkodás két olyan problémát mint a szeméthegyek és a falopás nem tud megoldani addig nem biztos hogy a motorosokra kéne mutogatni. Meg ammerre én motorozom ott még nem láttam "behajtani tilos" vagy "védett terület" táblát ha látok akkor arra nem megyek, ha mégis mennék büntessenek meg. Amerikához pedig ne hasonlítsuk szerény kis hazánkat, mert nem mérvadó.

Másodszor: Én egyetértek azzal hogy a motorzaj megzavarja az állatokat az erdőben. De most gondolj bele abba is hogy a vadászok erdészek autói puskái stb is hangot adnak ki csak nem nappal amikor nem mozognak az állatok hanem éjszaka amikor megindul a mozgás. Te mitől ijjedsz meg jobban ha elmegy melletted egy motor vagy ha rádlőnek?

A fakitermelésről az a véleményem hogy ami haszon abból van, ha az mind az erdő javát szolgálná nem beszélgetnénk most itt. Csak az a baj, hogy a sok nagytudású erdőgazda ebből veszi meg a húszmilliós autóját, meg a félmilliós puskáit.

Utoljára csak annyi szeretnék kérdezni hogy láttál e már fakitermelést? Biztosan láttál. Nos akkor azt is tudod hogy ott munkagépek és mindenféle szállítójárművek dolgoznak éjjel nappal több hektáron. De én még kerék nélküli timberjacket nem láttam. te igen? Vagy űrhajóval termelik ki a fát?
De hát ilyenkor persze szó se lehet talajerózóról ugye?

Endúrós 2007.11.10. 19:17:02

Edelweiss!!

Figyu!! Te honnan mered állítani ,hogy dagadt vagyok (már bocs).Amugy meg ezt jol benézted mert nem vagyok az !! :P ugyhogy látatlanba meg pláne ne mondjunk véleményt. Ha teccik ha nem a "legnagyobb károkat" a külfödi pl.: osztrák motorosok csinálják akik behozzák utánfutón a gépeketmajd élvezik azt amit odakinnt nem tehetnének sohasem,mert abszolut de nincs semmi helyismeretük,csak mennek amerre látnak.De szerintem amit ők csinálnak károkat az semmi ahhoz képest amit a magyar fakitermelők,vagy éppen egy épp arrajáró "szemétszállító" zsiguli okoz.vagy egy eldobott stilfürészlánc fekszik a talajon.

Smokalot 2007.11.12. 19:39:46

Bonzsúr :o)
Nos, hát ehhez én is szólnék egy két szót, ha megengeditek. Motorozom, méghozzá endúrózok, tehát nem a belvárosban ijesztgetem az embereket, bár ez is előfordul. :o)
Hogy a laikusok elött is tiszta legyen a kép, az enduró az nem krossz. Teljesen másról szól.
A Krossz, az egy zárt pályán történik, ugratókkal és mandinerekkel tűzdelt, nem egész párszáz x párszáz méteres helyen.

Az endurózás, az egy KIJELÖLT, általában erdei szakaszon, sok tiz, száz kilóméteres távon folyik, itt nem repkednek az emberek, hanem olyan helyeken mennek fel/le/át stb... ahol egy épkézláb ember gyalog sem.

A krosszosok küzdenek 2x30 percet egy versenyen, egy endurós pedig 10-12 órát megy, általában 2-3 napon át.
Tehát mind a motor, mind a motoros máshogy van "belőve". Ezért nem jó keverni.
Egy krosszos, nem biztos hogy élvezi egy 130 méter magas és kurva meredek gyökerekkel, csikicsukival dúsitott siratófalon való hempergést.
Általában én sem szeretem a krosszpályát, mert nem repkedni akarok 30 métereket, hanem ,akár többszáz méteren cibálni a motort a földön a dágványban, a kidölt fák alatt, vagy éppen kurva magas siratókat megmászni, sziklákon keresztül, ahová EGY TÚRISTA sosem megy. stb...stb... :o)

No, szal a különbségekből talán sokan érteni fogják, hogy miért jó az erdőben motorozni. Ha lenne erre megfizethető lehetőség, akkor biztos vagyok benne, hogy odajárnék és járnánk rengetegen, így hagynám a sok Ultragyökér parasztot szemetelni az erdőben, vagy orvvadászni, vagy éppen tüzifát gyűjteni télire. Sajnos, nincsen erre lehetőség, pedig edzeni is sokkal jobban lehetne egy olyan helyen, ahol koppig tekerve a gázt küldhetem az erdőben és nem kéne minden túristaszalámi csoport mellett lelassitanom, és úgy elhaladni.
Mi a Pilisben küldjük, ha kell, ha nem :o)
DE, mivel mindig ide járunk motorozni, mert itt a jó, és itt szeretünk, ezért sosem ütjük el a túristákat, és nem is basztatjuk őket, mert elférünk mindannyian, akár békésen is.

Az, hogy kivel értek egyet és kikkel nem, abba most nem mennék bele. Lusta vagyok 3 órát írogatni:o)
Mindenre lehetőséget kéne teremteni, és utána betiltani.
Szivem szerint a "Hagyrongáljukszabadonazerdőt" csapatba tartozom, mert imádom. Megjegyezném azért, hogy nem rongáljuk közel sem annyira, mint amennyire it rémhirét keltik).
De bízom a korrupt politikusainkban, a többségében jó fej, de életképtelen magyar rendőrökben, valamint minden döntéshozó hivatalnokban.
Bízom benne, hogy egyszer valamelyik kötelezővé teszi ezen személyeknek a könnyű drogok használatát és végre észhez térnek :o)-~
Ha nem, akkor szaladjanak egy nyakmagas drót felé.)

Uff, én beszéltem. :o)-~

Csendhaver 2008.01.30. 10:07:15

Minden tiszteletünk a lakott területen illetve országutakon fellelhető, csekély hangjuk miatt alig észrevehető valódi motorosoknak! Ha viszont el akarják kerülni az általánosítást, intézzék el maguk a természetben kóválygó, óriási hangerővel repesztő barmokat, mert ha más intézi el, az nem fog finomkodni velük (randevú a baleseti sebészettel, stb.)!

Cpt. Flint 2008.01.30. 13:21:28

Előre tudom, hogy teljesen felesleges észérveket meg tényeket meg szakszerű magyarázatokat írni ehhez a poszthoz, mert senki le se fogja szarni és csak felbaszom magamat, de nem bírom megállni. A 'tisztelt' motorosok ugyanis annyi baromságot hordtak itt össze, hogy az már elviselhetetlen.
Kezdjük talán a törvényi oldallal: 1996. évi LIV. törvény (Erdőtörvény) 80-85. §. Ezt tessék elolvasni. Nem mennék bele mélyen, csak annyi, hogy még gyalog sem lehet akármikor és akárhová menni. Járművel meg csak az erre _külön kijelölt_ utakon szabad közlekedni. Itt van a megoldási javaslat, amit annyian hiányolnak a zöld oldaltól: tessék mindenféle civil szervezet (turisták, autóklub, motorosegyesületek, biciklisszakkörök) részéről olyan nyomást gyakorolni az erdőgazdálkodókra (a maszekokról is beszéljünk ám, ne csak a "mocskos állami" erdőgazdaságokról), hogy jelöljenek ki ilyen utakat.
Persze mindannyian tudjuk, hogy ez hiábavalóság. Nagy összegbe fogadok akárkivel, hogy az erdei motorosok/bringások 90%-a _nem marad meg az utakon_ mert abban semmi 'élvezet' nincs; nem azért ment az erdőbe. Viszont hiába nem hiszik el tisztelt kétkerekű honfitársak, igenis irtózatos károkat lehet a taposással okozni; elsősorban erózióval. Vékony az a kerék, viszont nagy tömeg gördül rajta és rendszeresen elkapar. És persze szó sincs itt 'egy-két' motorról/bicikliről. Amerre egy megy, megy a többi is; ha egy hétvégén arra ment, akkor az év másik 100 napján is. És olyan nincs, hogy 'kicsit engedjük', vagy lehet, vagy nem. Bizonyára vannak olyan helyek, ahol soha nem fordul meg járműves ember... viszont ha szabadon mehet az erdőben akármilyen jármű akárhol, akkor a frekventált területeken (Budapest és más városok környéke, Balaton-felvidék) ezen 'szórakozás' elterjedésével pár év alatt kipusztul MINDEN. (arról nem is beszélve, hogy a motorosok/biciklisek által kedvelt - meredek, sziklás - terepek _fokozottan érzékenyek_ a legkisebb eróziós hatásokra is.
Aki erdészmaffiáról meg a magyar erdők csökkenéséről vizionál, az szimplán hülye. Lesz szíves az ismeretségi körében keresni egy gyalogerdészt, aztán megkérdezni, hogy mennyit keres... meg utánanézni, hogy az utóbbi évtizedekben az ország erdősültsége hány százalékkal NŐTT. Nem mondom persze, hogy minden rendben van a magyar erdőgazdálkodás házatáján, de állítom, hogy egyre jobb irányba (azaz egyre tartamosabb és a társadalmi igényeket jobban figyelembevevő módszerek felé) halad. Lassan kikopnak az 'átkosból' ittmaradt régi szamléletű vezetők is.
Hablatyolnak itt páran, hogy a fakitermelés, meg a gépek milyen károkat okoznak... hát kérem, azt azért keményen bünteti az erdészeti hatóság és erdésznek aztán tényleg rendbe kell ám tenni. Csak éppen ott van felelős, ugye... mert a területnek van gazdája, és bármikor elő lehet kapni... ez egy (száz, ezer) hétvégi motorosról/biciklisről ugye nem mondható el. Tényleg, látott már valaki motorost/biciklist csemetét ültetni a 'jól bejáratott' endurós ösvényekre??? Ugye, ugye...
Azt is jó lenne figyelembe venni, hogy az erdő egyik alapvető funkciója a rekreáció... és bizony én azon a véleményen vagyok, hogy az nem erdő és nem nyugalom, ahol mesterséges eredetű zaj van és büdös benzinfüst. A kertedben nem szeretnéd, ugye? Érdekes...
Vadászat... hát, a vadászmaffia viszont tényleg létezik. De szerintem pont ők legkevésbé szólnak be, mivel többnyire ők is gépesítve járják keresztül-kasul az erdőt. Hozzátenném, hogy jelenleg az erdészet és a vadászat érdekei nagyrészt ellentétesek egymással; mivel a túlszaporodott vadállomány lehetetlenné teszi a természetes(hez közelebb álló) erdőkezelési módokat. Pl. az erdőgazdaságok (vadászati) árbevételük egy részét a vadkár miatti erdővédelmi bírságokra költik... szép kis helyzet, mi?
Na de mikor az 'állatok' védelméről van szó, akkor tessenek ám figyelembe venni, hogy a vadászható állatfajok az erdőben megtalálható állatfajoknak (legalábbis darabra és fontosságra nézve) csak elenyésző részét teszik ki! A többi az mind védett, vagy legalábbis szükséges az életközösség fenntartásához. És a motorozgatás őket is érinti, nem csak a muflont.
Namost, aki azzal jön, hogy a szemét, meg a falopás, azzal kellene inkább... na azzal közlöm, hogy ez tökugyanaz a mentalitás, azaz hogy az erdő közös tulajdon, tehát azt csinálok benne, amit akarok és le se szarom, hogy másoknak (meg a környezetnek) ez nem jó. Nem beszélve arról, hogy mások jogtalansága meg barom viselkedése ugyebár nem igazolhatja a sajátunkat... micsoda fasza ötlet má'; ha a rendőrség nem tud mit kezdeni az autólopás témával, akkor mifaszé zargatja a zsebtolvajokat is...

Hirtelen ennyi.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.30. 13:47:27

Ha előre tudod akkor minek írtál ennyit? Egyébként mi van ma, hogy idetalált egy kihűlt témára a sok lelkes környezetvédő? Maradjunk annyiban, hogy újabban kitalálták, hogy a szar 50-es segédmotorokra is rendszám kell.

Cpt. Flint 2008.01.30. 14:01:25

Mert felbasztál a hülyeségeddel, így megérdemled. Azért találnak ide, mert kipakolták az Index címlapra a hülyeparkolós posztodat. A téma amúgy nem hűlt ki, aki jár erdőbe, tudja. Nekem meg spec. szakma.

Cpt. Flint 2008.01.30. 14:12:26

Ja, és maradjunk annyiban, hogy én még a biciklikre is tetetnék (régen volt)... manapság 'kis'motorral v. biciklivel bármilyen közlekedési szabálysértést v. akár bűncselekményt el lehet követni az azonosítás veszélye nélkül, simán meglógva a rendőr elől is akár. Kivéve, ha elütik és a helyszínen marad kivasalva.
Tudom persze, hogy a rendszám ezt nem oldja meg...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.01.30. 14:55:04

és egy beröfögés szintű áltudományos baromságokkal meghintett kommentette büntetésnek szánsz? Eddig is hidegen hagytak a vadászok és az erdészek, ezután sem fog változni, térj vissza néhány nap múlva és olvasd el azt a posztot amin épp dolgozom. Ígérem, fel fogod magad baszni, sokkal jobban...

Csendhaver 2008.02.09. 18:46:20

A kismotorokra kissé túlzás az a rendszám, bár városban azokkal is lehet állatkodni. Na de biciklire? Azért ez mégiscsak máshogy áll a zajszint-dologgal! Az a néhány barom biciklis (mert ilyen is van, nemcsak motoros) meg csak összetöri a képét magától. Mindenesetre akkor se hangosak...

Csendhaver 2008.02.09. 19:04:37

A motorosok meg jobb, ha csak maradnak a pályákon meg az utakon, lehetőleg ott se telebőgetve a környéket. Ha azzal jön a barom, hogy papírja van a nyitott kipufogós járműről, egy teendő marad: lenyomni a torkán, lehetőleg szőlőkaróval együtt... Jól nézünk már ki, nem elég, hogy a városok okádják a zajt!

motorosvadasz 2008.02.09. 22:13:08

Nekem van motorom is, meg quadom is. Erdőbe is járok (nem motorral), vadászom is.
Én mégis Flint kapitánnyal értek egyet. Tudom milyen érzés motorozni, és van rálátásom az erdő-,vadgazdálkodásra.
Én nem engedném a motorosokat az erdőbe.
Ha elegen összeállnának biztosan lehetne olyan területet venni ahol maguknak motorozhatnának az ezt igénylők. De amihez már legalább két ember kell, ott szinte biztos, hogy nem tudnak megegyezni. A másik probléma, hogy ezt a területet is gondozni kellene valakinek...

szelíd motoros 2008.02.10. 13:17:23

mutassatok akkor olyan térképet, vagy egy olyan oldalt ahol az jelenik meg hogy a Bakonyban hol lehet LEGÁLISAN, szabadon motorozni az aszfalton kívül.Ha tudtok ilyet,akkor írjátok,vagy küldjétek el az alábbi email címre: majo723@citromail.hu
Köszönettel: Egy szelíd motoros

Csendhaver 2008.02.11. 11:46:30

A válasz pofonegyszerű erre: a jelenlegi, házilag vagy sportkipufogóval "feljavított" járművekkel, ami a legtöbbnek van, sehol se lehet, aszfalton se, de még autóúton se. Létezik egy olyasmi, hogy csendháborítás, amiről úgy tűnik, igencsak mélyen és hosszasan szeretnek hallgatni az itt kommunikálók. Ez már régebben is szabálysértésnek számított, tavaly pedig a zaj- és rezgésvédelmi rendelettel szigorodott. De mert valóban léteznek "szelíd motorosok", akik úgy tűnik, tudnak úgy csinálni, ahogy előbbiekben írtam, felteszek ide egy olyan oldalt, amin az említett térkép van, ha megtalálom. Tavaly ősszel láttam valahol ilyen oldalt. Valamivel viszont számolni kell: amíg félkilométerekről hallatszó gépbőgetés zavarja az erdők, mezők és általában minden lakatlan terület nyugalmát, addig lesz szögesdrót, karó, gödör, csapda, vasvilla, puska, bunkósbot és a többi nyalánkság! És esetleg a normális szívja meg...

Csendhaver 2008.02.11. 12:09:18

Vagyis a gyengék kedvéért (Szelídmotoros és kollégái ezt ne olvassák el, csak az értelmi képességekben túltengő bőgetős barmok): KUSS legyen azokban a rohadt erdőkben meg abban az egész kib****tt természetben! És a városban sem éppen hiányoztok, ha nem tudjátok visszafogni magatokat, dögöljetek meg!

motoros-ellenség 2008.03.04. 08:45:29

Csendhaver, az általad írtakkal egy kivételével egyetértek! Amivel nem: amelyik ezek közül a dúvadak közül szelídmotorosnak mondja magát, azt már rögtön jófiúnak tartod? Biztos még nem ugráltál félre ezek elől a vadbarmok elől! Csak egy olyat mutass, amelyiknek nincs elszállva az a benzingőzös agya!

yamahaman 2008.03.04. 11:01:18

Először is, sajnálom a fenti cikkben szereplő motorost! A természetben randalírozók újabb közvetett áldozata. Bár több cikk is van erről, ahonnan kiderül, nem egészen volt ártatlan... Az erdővédőknek igaza van.(Igaz nem ilyen formában, de igen mérgesek!) Nem elég nekünk motorosoknak az aszfalt? Az erdőt is tönkre kell tenni??? Nem tudom mit gondolnak a "kedves" terepesek, amikor belépnek az erdő (mező, stb.) területére?! A fene a gusztusukat, hogy ez az új szórakozásuk! A hobbi-hivatkozás itt igen gyengécske... Szégyelljék magukat!

yamahaman 2008.03.04. 11:05:19

Motoros-ellenségnek: minden motorizált kétkerekűre azért remélem, nem vicsorogsz! A "közútiak" között többségben vannak, akiknek nem benzingőzt tartalmaz a feje agy helyett!

baromirto 2008.03.12. 14:02:50

Miért van az, hogy aki terepmotort, quadot, terepjárót vesz, az meghülyül??? Normális ésszel nem lehet az ilyesmit csinálni? Most szerintetek, egy ilyen másként viselkedne egy enberrel szemben? Elsodor egy biciklist valahol egy kis összekötő úton, aztán azt is jól fejbe rúgja...
Az "edzés" nem egyéb soknál, mint sátáni ösztöneik kiélése. Az ilyet embernek nevezni durva sértés a valódi emberi lényekre!! Íme egy cikk, febr. 27-i:

"Agyonrúgott egy őzet egy terepmotoros Szalaszenden, miután motorjával felzavarta az állatok csoportját és az egyik őz beakadt egy kerítésbe. A motoros a fennakadt, magatehetetlen állatot ölte meg. A fiatalember ráadásul egy gyümölcsösben tette mindezt, ahol engedély nélkül motorozott. A motoros először elmenekült, később visszatért ellopni az őz tetemét. A rendőrök elfogták, állatkínzás miatt eljárás indul ellene - közölte szerdán a Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Rendőr-főkapitányság."

pucros 2009.12.14. 02:28:33

Tavaly NagyHidegHegyre felmenet láttunk három quadost. Irtáson mentek felfelé, turistaúton lefelé (volt forgalom, gyalogosok addig félreálltak), aztán újra. Odafent aztán kérdőre vontuk őket, "hát minket meg a kirándulók zavarnak" - mondták. Kiderült, hogy az erdőgazdasággal állnak szerződésben, ugyanis ott ők vigyáznak a rendre, illetve ha valaki megsérül, ők tudják elszállítani a mentőig.

Eddig a tények.

A véleményem meg az, hogy ha ilyen "szolgálat" létezik, akkor arra képzés és szabályozás kell, illetve ha ez megvan, akkor meg aszerint kellene működni és viselkedni. Mert amit mi láttunk, az önfeledt szórakozás volt a természetvédelmi terület kellős közepén, mindennek a leszarásával... gondolom, azzal együtt, hogy még nekik van joguk rendreutasítani másokat. És persze biztos van olyan kötelességük is, hogy hegyimentőnek is kell lenniük ha olyan adódik.

Azért írtam idézőjelbe hogy "szolgálat", mert lehetne éppen szolgálat is, nem pedig előjog a szórakozásra, ürüggyel.

pucros 2009.12.14. 02:38:26

A járművek alapesetben arra valók, hogy az ember és cókmókja eljusson velük A-ból B-be. Lehet szórakozás is ezt-azt vezetni, de az ilyesmire külön pályák kellenek, ahova tud nem odamenni az, akit zavar. Mint ahogy a fegyverbuzi se "éli ki magát" akárhol, hanem odamegy a lőtérre és ott ügyes.
Meg lehet ezeket a dolgokat szervezni.
süti beállítások módosítása