S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

T mint faszkalap!

2007.10.16. 09:54 scheerti

Meg nem nevezett város,meg nem nevezett része, csípős, hideg reggel, az ember ilyenkor inkább csak azon töpreng, hogy milyen módon tudná a reggel pillérkövét jelentő kávét csendesen elfogyasztani egy sarokban. A reggeli eszmefuttatást azonban különös mozdulatok teszik értelmetlenné. Tanulóvezető kislány érkezik fosmetál színű autóban, látszik, hogy még az órái elején jár,  a maga béna bájával próbál átkecmeregni az autójuk orrát idegesen ki-kidugó, az önmegvalósítás rémével és az 1.2-es Opel Combo-val küzdő túlvezérelt területi képviselőkön és a városi tahóság kiskirályaiként ismert profitorientált kisárruszállítók hadán. Az oktató nyugodtan, szinte még félálomban mutogat, látszik rajta, hogy nem ma kezdte.   A váltások hangját több száz méterről is lehet hallani, autóbuzi füllel ez nem a legszebb dallam ami a reggeli kómát jobbá teheti.  A 30-as korlátozást kínosan betartva igyekszik delikvensünk a meg nem nevezett város egyik körforgalma felé,  a háttérben azonban feltűnik egy erősen fekete 7-es Bangle BMW, a sötétítés nem az ablakokon, inkább az utastérben található, erőteljesen próbálkozik, hogy az adott szakaszon a lehetőségeihez képest az összes közlekedési szabályt áthágja, így nem zavarja különösképp a záróvonal sem, sorra alázza a kanyarodósávban az összes autót, látszik,hogy siet. Tanulónk hamar felfigyel arra,hogy valami eszetlen sebességgel közeledik felé ezért igyekszik a háromszori körülnézés után szépen becsorogni a körforgalomba. De Nini, feltűnik egy gyalogos akinek mint jó diák, szépen elsőbbséget ad, átengedi és várja, hogy indulhasson. A BMW ekkor csikorogva fékez mögötte amitől a kislány úgy megriad, hogy nyomban lefullasztja a kocsit, ettől -ha lehet még jobban pánikol- és újra megtorpan a valaha szebb napokat látott ütött-kopott tanulóautó, a koncentrálásban az sem segít, hogy a BMW-ben ülő kopaszerős a kocsiban üvöltő zenével megegyező ritmusban adagolja a gázt, folyamatos 4-5000-es fordulat közelében tartva a bajor csodát. Tanulónk bátor, újra nekirugaszkodik, de ismét nem jár sikerrel. A BMW-s megunva a 10 másodpercnyi várakoást hangos dudálásba kezd, az ablakot leengedve faszkalapozza a tanulót és az oktatót.  Ugyebár mégsem hagyhatja, hogy a reggeli ámokfutást holmi balfasz tanulóvezető akadályozza, ezért izomból lök egy hátramenetet és a tanulóautó mellett hangosan dudálva kikerüli az akkorra már a talpáig izzadó nebulót, szerencséje van, a kötelező haladási irányt jelölő tábla talpánál a díszburkolat épp csak jelzésértékű,  simán elfér, nem is kell bűvészkednie sokat, épp marad annyi ideje,hogy a jobb ablakot lehúzva lekurvázza a kiscsajt és magabiztos kanyarvétel után a 30-as megengedett sebesség duplájával repüljön ki a körforgalomból. A kínos eset után tanulónk rögtön indít a mögötte lévő autósok egyike sem dudál (őket is letólta a bömös,záróvonalon vagy kanyarodósávban),nem próbálja kikerülni őt hasonló módon, az utcán bámészkodók drukkolnak a csajnak,hogy sikerüljön a manőver, és láss csodát, sikerül, az autó hangján azért hallani, hogy nem oktató indult el hanem a csaj, a BMW ekkor már csak a távoli lámpás kereszteződésnél látszik, pirosat kapott, a tanuló és az őt követő autók nemsokára utolérik, pontosabban csak utolérnék ha kedves barátunk nem kanyarodna balra. Ahogy zöldre vált a lámpa azonnal felbőg a precízen túráztatott motor, a vezető látja, hogy szemből csak egy busz indul, az úgyis lassabb, a telezöld meg csak a 200 lóerő alati kocsiknak kötelező... Szép is arra gondolni,hogy BMW-s barátunk néhány éve ugyanúgy ott ült a tanulóautóban és várta, hogy az emberek ne szopassák ha egy mód van rá...

41 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr45197804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2007.10.16. 10:50:04

"sötétítés nem az ablakokon, inkább az utastérben található" :DDDDD
amúgy azt hittem, h lesz vmi csattanó, körforgalommal szemben összeütközik a yarddal, v a lámpánál melléállnak, és konstatálják, h megérte.
de így is szép reggeli életkép volt. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.16. 11:33:23

A történeteknek csak a mesében van jó vége:)

ommm 2007.10.16. 11:43:44

három napja történt hasonló eset. próbarendszámos, nagyon fekete Citrom C-Crosser cikázott a kb 70-80-al csordogáló forgalomban, szorított, jobbról-balról, majd a pirosnál nagy fékcsigorgással megállt egy fehér Vectra mögött.
na, akik utána jöttek, szépen megálltak, egy mögötte, egy mellette, majd a Vectrás is kiszállt az autóból és szépen "kérdőre vonták" a nyakkendős köcsög baromállatot.
így is lehet.

guyko 2007.10.16. 12:14:07

Én láttam egy happy end-eset! Váci úton a balra kanyarodó sávot használta előzésre az okos Ford Escort-os, majdnem felugratott a köztes járdaszigetre, majd nagy nehezen visszatért a rendes sávba.
Aztán jött a piros lámpa, hősünk pedig csikorogva próbált megállni a lámpáknál állók előtt, de "sajnos" belecsúszott egy Honda CRV-be.
Azért idézőjeles a sajnos, mert a fékezés közben úgy lehajolt a kocsi eleje, hogy a motorháztetőt kapta el a Honda ütközője, így a Ford szerintem motorig összetört :).
Gondolom szegény Hondás kocsija is kapott, de talán 10.000-ből kihozzák neki a javítást. Ja, csaj volt a vétlen, így bunyó nem lett.

CycoD 2007.10.16. 12:22:41

Na azért nekem lenne egy olyan kérdésem is, hogy a drága tanulók miért mindig a csúcsforgalomban próbálnak meg alakítani valamit!
Nekem annó az oktatóm mindig azt mondta, hogy a maximális megengedett sebesség közelében, de azt nem átlépve kell autózni, és ezt a szabályt kőkeményen be is tartatta velem. Talán ebből is következően az csak kicsit idegesít, ha pont előttem megy egy tanuló (na, bumm, így jártam), de az nagyon, ha 50 helyett éppen csak 30-cal.
Másik: ha a kiscsaj ennyitől lefullad, akkor húzzon vissza szépen a rutinpályára, mert még van mit tanulni: ha a friss jogsival egy vasúti átjáróban fullad le, mert megijed a közeledő vonattól, akkor ott is ezt játssza el?
A közlekedés szerves része (sajnos) a stressz, ezt vagy meg kell tanulni kezelni, vagy hagyni az egészet!

imi 2007.10.16. 12:23:45

Urban legends. De Igaz lehet. Azt gondolom, meg kell vagy ketszaz ev tartos demokracia, hogy maskepp legyen. Egy meg nem nevezett (angolszasz kultura emlojen nevelkedett orszag) meg nem nevezett varosaban velem is megtortent, hogy amig parkolo helyet kerestem es emiatt lassabban hajtottam, bekoptek az ablakomon. Nem talaltak el.
Fel a fejjel barataim!

toxikus 2007.10.16. 12:29:27

CycoD 2007.10.16. 12:22:41
szerinted a tanuló dönti el,h mikor merre menjen?
"ha a friss jogsival egy vasúti átjáróban fullad le, mert megijed a közeledő vonattól, akkor ott is ezt játssza el?" mer szted akkor vált pirosra, amikor már ott a vonat?
gondolom amúgy te már 1 évesen profi vezető voltál.
lol:D

Ádám 2007.10.16. 12:30:01

Sajnálom, hogy ilyen bunkók vannak az utcákon és veszélyeztetik a kicsiket, véletlenül nekem is ilyen hetes Bmw-m van és fizikailag is igencsak az átlag fölötti megjelenéssel rendelkezem, de ezek emberek viselkedését elitélem ha van rád módom ezt ki is fejezem nekik, pedig ki se kell szálnom a kocsiból. Ne féljen senki csak legetek határozotabbak

Norbi 2007.10.16. 12:31:07

Tudtommal az összes Bangle 7-es automata. Azt azért nehezen tudom elképzelni, hogy azért üresbe rakta többször is, hogy túráztathassa. De lehet. Vagy nem értek az automata túráztatáshoz :) Kicsit kiszínezett a sztori (miért nem segített az oktató az indulásban, ha már az egész környék rájuk várt?), de persze sajnos tömegével látni ilyen eseteket az utakon. Sajnos szinte már mindennapos. Szerintem kár volt ezért a sztoriért billentyűt ragadni..

Béla 2007.10.16. 12:36:21

helyszíni kivégzést neki.

Atika!!! 2007.10.16. 12:44:25

"Na azért nekem lenne egy olyan kérdésem is, hogy a drága tanulók miért mindig a csúcsforgalomban próbálnak meg alakítani valamit!"
Az jobb lenne ha a tanuló frissjogsival kényszerülne bele a délutáni csúcsba? Szerintem bőven nem. Így legalább rájön hogy ha nem pofátlankodik, akkor jobban jár metróval.

"ha a friss jogsival egy vasúti átjáróban fullad le, mert megijed a közeledő vonattól, akkor ott is ezt játssza el?"
Ha már látja a közeledő vonatot akkor rég elbaszott valamit. Amúgy pont ezért is kell csúcsforgalomban (is) vezetni az órán, hogy fel tudjon készülni az ilyen helyzetekre. A rutinpályán kicsi a valószinűsége hogy valaki csikorogva fékez mögötte. Ott még udvariasak egymással a tanulók.

today05 2007.10.16. 12:48:04

öö automata verdánál nincs olyan állás hogy N? dial N for Neutral :D

Matfu 2007.10.16. 12:49:25

Nagy paraszt volt a BMW-s, ok. Kis megjegyzés: az amúgy is túlterhelt Budaörsre, ahol lakom, az 1-es (100-as) főútra települt nemrég pár autósiskola. Nem is részletezem, mindenki képzelje el magának pl. a hétfő reggeli csúcsot 5-6 tanulóval...

guy 2007.10.16. 12:57:33

Norbi! inkább meg sem szólalok, ha valamihez nem értek. még jó, hogy kiröhögted magad az állításod végén, mert jogos!
ha nem teszed üresbe, akkor is lehet túráztatni a gépet! új 530-s gépen rendszeresen bemelegítjük a gumikat egyhelyben. autómataváltóval kék füstöt szippantva, mert az olyan bódottág!
szóval igenis lehetséges, mert 2 pedál 2 lábbra nem is vészes, és ha az emberben már több, mint millió Km van, akkor nem is olyan nehéz megcsinálni.

Alaca 2007.10.16. 13:01:23

Hogy miért a csúcsforgalomban közlekednek?
Mikor nincs csúcsforgalom Budapesten? Kb. reggel 5-ig és este 9 után. Nagy ötlet!

BB 2007.10.16. 13:07:48

Azért vannak ennél cifrább történetek.
Vasárnap délelőtt kimentünk a családdal sétálni a hegyre. Visszafele fogaskerekűvel. Egy óra körül szálltunk le az utolsó előtti megállónál. Kétéves gyerekkel megyek át a zebrán (!) a János kórház felé. Elmegy mellettünk (még nem értünk át az úton) egy fehér Ford Fiestával egy nagy benga cigány, és utánunk üvölt, hogy "mennyé bazmeg, ne nézelődj". Gratulálok.

Bogoj 2007.10.16. 13:08:02

CycoD 2007.10.16. 12:22:41
az ember ritkán szokott lefulladni vasúti átjáróban. a lefulladás leggyakrabban induláskor szokott megtörténni, a hölgy is azért fulladt le, mert megállt a körforgalomnál, és az indulás volt problémás...
síneken csak a bolondok állnak meg. ha látom, hogy nem férek át, mert lassú a forgalom, megállok a sínek előtt, és ott várok. ezt szerintem az oktatáson az ember fejébe verik...

Delice 2007.10.16. 13:34:16

BB hozzászólásával kapcsolatban megjegyezném hogy én is rühellem mikor a zebrán sétálgatnak nézelődnek-az nem arra van! A zebra arra való hogy átmenjenek rajta nem ott kéne csodálni az időjárást és megejteni a délutáni sétát. Hozzáteszem hogy mindig megadom a gyalogosoknak az elsőbbséget ahol nincs jelzőlámpa,de mikor két percig kelnek át a 3 méteren és közben vihognak bele a pofámba,na akkor én is ideges leszek.

verka 2007.10.16. 13:39:40

CycoD, köszi.
Kurva aranyos vagy, mert hát persze, hogy Te nyilván sose viseltél T-t...
Egyrészt a vasúti átjárót már részletezték, másrészt nem tudom, te milyen iskolába jártál, de add már meg légyszi a címét, én is szeretnék ott tanulni, ahol én szabom meg, hogy mikor megyek vezetni. ja igen, kizárólag forgalommentes helyen kellene nekünk menni, hisz úgy majd nyilván jobban lehet alkalmazkodni friss jogsival a hozzád hasonló jófejekhez... vagy szerinted tényleg örökké a rutinpályán kéne körözni, képzelt barátokkal.
öcsém, bocs, de te teljesen hülye beképzelt f@szkalap vagy, king of the road:-)

Leonard Zelig 2007.10.16. 13:42:53

A történetek érdekesen is tudnak alakulni. Így volt ez, amikor az autószerelő bátyám (volt vízilabdázó OB-1 120+kg) próbálgatott egy kis polszkit és jött a kalapos-nyakkendős-fukszos-merdzsós és muszkliskodni akart.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.16. 13:43:25

A sztori nem kiszínezett, így történt..

nickita 2007.10.16. 14:32:07

jó, akkor legyen szürke kis történet :)

Dr Kangörény 2007.10.16. 14:37:09

Bár én már 20 éve szereztem a jogosítványt (Jézusom, ilyen öreg vagyok?!), de úgy tudom most már mindenféle forgalmi körülmények között kell vezetni, csúcsforgalomban, sötétedés után, autópályán, stb.
Egyébként Pesten mikor nincs csúcsforgalom?
Egyébként én nyugodt vagyok amióta egy megtermett vas figyel a kocsimban arra az esetre, ha az ilyen bunkók esetleg emberkedni is próbálnának.

Rocko- 2007.10.16. 14:44:50

CycoD: és szerinted a forgalombeli rutint hol szerezze meg?
Delice: nem hiszem, h nézelődni állnak meg az emberek, csak pusztán attól, h elindulnak az egyik oldalról, az nem jelenti azt, h a túloldali sávon is átengedik őket.

murci 2007.10.16. 15:05:54

fura, én e34 esen tanultam vezetni (fekete 525 tds), és soha nem volt ilyen problémám :D
amúgy a legkirályabb dolog tanulóautóval alázni mert az akkora tahóság, hogy már szép

nem feltétlen bmw specifikus dolog ez, az tény, hogy az oktatónak ki kellett volna szállni és elbeszélgetni az agresszív sofőrrel kicsit, és anno án is lefulladtam néha tanulóként, sztem nemgáz ha valaki lefullad, azon a 2-3 percen amit mögötte töltök nem múlik semmi, a dugóban előzgetés, tolakodás is max 40-50 másodperc előnyt jelent ezért felesleges

a BMw kről: nem értek egyet, azzal, hogy sokan a közúti tahóság sinonímájaként tekintenek rá. Hangsúlyoznám, hogy a BMW különösen a nagyobbak (ötös, hetes) nem jaszkarizásra, állatkodásra való. Ezeket legjobb a méltóságteljes suhanásra használni, szoktam E65 öst vezetni, és annak ellenére, hogy nagyon meg tud indulni, mégsem nyomom mindig, elég a tudat, hogy ha akarom megy, és pont ez a lényeg, ilyenkor nem kell fensőbbségesen viselkedni, fitogtatni hiszen úgyis tudjuk, hogy erősebb (és ezt a többiek is tudják)

szal az ilyen bálnák sztem cruise olni vannak, meg sztrádázni, pattogni ott a honda civic, fiat bravo, és a többi kis mérgezettegér (nekem is ilyenem van)

egyébként az ilyeeseteket már észre sem veszem, annyira mindennaposak.

RoFä 2007.10.16. 15:12:02

Ilyen esetekre szívesen tartanék egy elforgatható rendszámú kopottas, de erős autót, mondjuk a Deathproof-ban látottat.

Nekem két óra kalapálás, neki kétmillió plusz Áfa.

Prez (törölt) 2007.10.16. 15:52:22

RoFä: jaja, rövid IFA vasúti sínből hegesztett lőhárítóval, még a festék sem kopik :)
Murci: az a baj, hogy aki 5-7-es BMW-t vesz, az általában kiskirálynak érzi magát (megy a cég, király vagyok, stb.)... Ergo az utakon is király. Egyébként én azt vettem észre, hogy a Volvok nagy része is kezd felzárkózni ehhez a mezőnyhöz.

Prez (törölt) 2007.10.16. 15:52:57

RoFä: jaja, rövid IFA vasúti sínből hegesztett lökhárítóval, még a festék sem kopik :)
Murci: az a baj, hogy aki 5-7-es BMW-t vesz, az általában kiskirálynak érzi magát (megy a cég, király vagyok, stb.)... Ergo az utakon is király. Egyébként én azt vettem észre, hogy a Volvok nagy része is kezd felzárkózni ehhez a mezőnyhöz.

Laposmacska 2007.10.16. 16:27:11

Ez komoly volt :)

Tommi 2007.10.16. 20:44:22

Nekünk ide a parkolóba kellene egy ifás, vagy egy uazos emberke... Kicsit megleckéztetni azokat, akik odaállnak párhuzamosan a fallal úgy, hogy nem lehet normálisan kitolatni...

heavy mental 2007.10.16. 21:12:57

Nekem is van sztorim.
Én a forgalom vizsgám előtt egy órát vezethettem, hogy "hozzászokjak a fogalomhoz és az autóhoz".
A vizsgára ODAFELÉ tartva, a céltól kb három sarokra "macisajtom" volt, állok, nem jön semmi, megmozdítom az autót mégegy szétnézés.
Jön egy barom ezerrel, megállok, ERRE A MÖGÖTTEM ÁLLÓ FASZJANCSI KIS TAKONY GYEREK BELÉNKJÖN HÁTULRÓL.
A vizsgámra haladva!!!
A büdösparaszt hátratolat, de menekülni nem tud, nincs hova. Rendszáma megjegyzésre majd fölírásra kerül, félreállunk, a görény meg füstölő gumival el...
Nem tudom mi lett vele, lehet, hogy az oktatóm végül semmit sem tett utólag, de az oktatóautónak nem lett baja, mert vadiúj, gyárilag vonóhorgos volt, és az oktatóm (egyébként respekt és tisztelet, Lacibácsi!!!) még akkor nem szedte le.
Vajon utólag leszedte? Nem hiszem...

Ja, természetesen azon a vizsgán (is) elsőre mentem át... :)))

tom 2007.10.16. 21:38:27

Forgalmi vizsgán, velem:
Ugye ellenőrizzük lámpát, miegymást, szállok be öv, indulnék, fékpróbáznék, hopsz egy suzuki nemtommi dagadt manussal beáll elém. Nem férek el fékpróbához, csimmogok oktatóra, ő valamit kiszól, manus: "tekerd a kormányt öcsi" vagy hasonló.
Így kimaradt a fékpróba:)

Eddig egy vizsgán (a forgalmin) húztak meg nem tom ez volt e az, de nem bénázás miatt.

tom 2007.10.16. 21:40:06

Ja még egy sztori: tanulóként elém is rendszeresen bevágtak, nem kell ehhez bp, én kaposvári vagyok. Olyankor Józsibácsi nem átallott átnyúlni és erőteljesen dudálni, meg mutogatni:)

Rocko- 2007.10.16. 22:55:21

murci: én mozgalmat akarok indítani, h Audi/BMW/Merci márkájú autóval igenis lehet normálisan közlekedni. csak sajnos egyelőre az induló tőke nincs meg. :D
heavy mental: mikor tetted le a jogsit? nem volt túl sok az az 1 óra? ;p

heavy mental 2007.10.18. 00:02:58

Rocko-:
:)))))))))))))))))))))

Az oktatóm haragudott rám, mert tudtam vezetni.
Tanulóautó, valahol kispesten nyomultunk, ahol a villamossín a sávunkban van. Villamos előttünk, én a negyedik vagyok mögötte. Elkezdik kielőzni, visszakettő-teligáz, megelőzöm a villamost, mögötte a lámpa sárga. Átmentem rajta. Erre az oktatóm csak annyit mondott: TANULÓAUTÓVAL!?
De nem lépett a fékre...
:))))))))))))))))))

Meg egy parkolóban rutinoztunk (nekem már volt, hehe), a parkoló másik feléből elindul velünk szemben egy Opel Omega, és nyomul, de pont velem szemben.
Nyár volt ablak lehúzva, 10óra10nél fogtam ugye, bal kezem középsőujját jó magasra tartva kiraktam, jobb hüvelykujjam a dudán. A f*szkalap elrántotta persze (nyilván az hitte megijedek). Az oktató meg röhögött...

Ja Rocko-:
a rövid reakcióidő fontosabb, mint a hosszú jogsitulajdonlás...
:))))))))))))))))))

heavy mental 2007.10.18. 00:08:23

helyesbítés: az oktatóm szegény azért "haragudott", mert már tudtam vezetni, mikor odamentem hozzá, és így szegénynek nem volt annyi dolga mint másokkal.

(De azért sok okos dolgot mondott, például, hogy a fejfára nincs ráírva kinek volt elsőbbsége...)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.18. 07:10:55

A következő blogbejegyzés azoktról az okosságokról fog szólni amiket az oktatók mondanak, sokszor bölcsen.Mindenki kapott útravalót a jó öreg Laci/Pista/Béla bá'-tól úgyhogy lesz egy szép kerek kis gyűjtemény. Mindenki majd ODA írja le:)

George 2007.10.19. 00:41:39

Azért, hogy pozitív megjegyzés is legyen: Másfél éve vizsgáztam le Szegeden, én nem emlékszem attrocitásra, egészen emberségesen, türelmesen viselkedtek velem az utakon.
Viszont vannak az utakon faszkalapok. Aki a teljesen üres sávban (összesen két sáv az úton) 30-al megy 50 helyett. Mer ő most krúzol. Én meg haladnék, de előzni persze nem tudok, mer szemből jönnek. Hát kapja be. Ez esküszöm jobban idegesít, mintha bevágnak elém.

Rocko- 2007.10.19. 14:50:32

heavy mental: én úgy értelmeztem, h összesen 1 tanóra volt vizsga előtt, bár most, újraolvasva lehet másképp is. úgy már logikusabb. :)

Tommi 2007.10.19. 16:25:14

Ha minden jól megy, jövő nyáron már nekem is lesz jogsim :)

kacsa! 2007.12.09. 20:35:17

"BMW-s barátunk néhány éve ugyanúgy ott ült a tanulóautóban" ... Biztos vagy te benne? Van egyáltalán jogsija vajon?
süti beállítások módosítása