S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Ez egy kicsit sok(k)!

2008.04.04. 09:30 scheerti

Mennyivel drágábbak nálunk a motorok mint külföldön? Sokkal. Ez még mindig kevés információ, ezért kicsit utánamentem a dolgonak, hogy mennyire vagyunk messze a tejjel-mézzel folyó kánaántól? Azt kell mondjam, tragikusan messze. Pont ezért néztem meg elsőként a Suzuki új modelljeit, hátha jó összképet kapunk arról, hogy mennyi az annyi külföldi bontásban és idehaza. Na nézzük:

A Suzuki talán legismertebb és leghirhedtebb modellje a Hayabusa. Egy igazi vadállat, annyi lóerővel, amennyi egy átlagos felsőközépkategóriás szedánnak is becsületére válna. A legújabb, 2008-as modellre a gyártó 11999$-os MSRP-t ad meg (Manufacturer's Suggested Retail Price-Gyártó által javasolt kiskereskedelmi ár). Ez egyáltalán nem sok, ha kicsit számolgatunk, ez a dollár árfolyamának változásától függően úgy kétmillió forintra jön ki, még regadóval, és mindenféle sarccal is jó árnak mondható. Minden normális országban ennyibe is kerül. Nálunk nem. És ne feledjük, hogy a kereskedő ennél olcsóbban kapja meg, szóval a saját haszna ezen már rajta van. Az USA-ban konkrétan ennyiért, vagy picit többért kulcsot nyomnak a kezünkbe, itthon pedig ha ennyivel odaállítunk a kereskedőhöz, akkor visznek az íróasztalhoz, hogy aláirathassák a hitelszerződést. Az itthoni áráról egyelőre nem tudok nyilatkozni, de az biztosnak látszik, hogy jóval 3 millió forint felett lesz. Értjük, ugye?



De említhetnénk rögtön a kistestvért is, amely még mindig iszonyatosan erős, és egyes szakértők szerint a legjobb a kategóriájában. Ez a GSX-R 1000 K7. Ennek a motoronak a 2007-es modellje kapható itthon, a gyártó által megadott ár 11399 $, ami 1,9 millió forint, szintén  kerekítve. Itthon ez a modell a hivatalos árlista szerint  2 998 000 forintba kerül, ekkor persze te fizeted még a forgalomba helyezést, és az összes felmerülő költséget. Persze ezekben az árakban már benne van a regadó, a mocskos. Meg a szállítás, meg a nyomtatópapír, meg midnen más is..


De mehetünk tovább is, a Honda tavalyi CBR600RR modellje a gyártó szerint színektől függően kb. 9499$-ba fáj minden motorozni szeretőnek, aki ezt a modellt választja. Ez 1,6 millió forint.  Itthon ugyanez 2,5 millió forintba kerül regadóval. Ezen a motoron a Honda lebontása szerint a regadó 180000 forint. Ez majdnem 1 millióval több a gyártó által ajánlott árnál. Borzasztóan sok pénzról beszélünk.
A Honda CBR1000RR 11499$, ami majdnem 2 millió forint, itthon 3,2 millió forint regadóval.


Most komolyan, el tudja valaki képzelni, hogy egyes országok között ekkora árkülönbségek létezhetnek? Mi kerül ennyibe? A szállítás? A regadó? A tárolás? Kérem valaki, aki ebben illetékes magyarázza már el nekem, aki nem tudom felfogni, hogy itthon miért kerül minden motor( márkától függetlenül) többe mint a világ jobb részein.  És vajon miért olcsóbb a BMW motor az USA-ban mint ott ahol gyártják? De ugyanez elmondható bármiről, számítógépről (bocsánat mekintosról), autókról(azokról főleg), hogy Amerikában olcsóbb mint itthon. Nem tudom elhinni, itt van egy kurva négyszázmilliós, és egyre bővülő piac, amit úgy hívnak, hogy EU, és erre a piacra egyáltalán nem vonatkoznak ezek az árak? Hja kérem, mert az amerikai nem hülye (legalábbis ebben nem), nem fogja megvenni drágábban a külföldit, inkább akkor megveszi a hazai terméket. És egyáltalán, mi joga van Abszurdisztánnak regadót szedni, mikor a többi államban ilyen nincs? Évek óta folyik róla a vita, és az EU mégsem rúgja őket seggbe, hogy ezt nem így kéne, pajtások. Miért van az, hogy nem képes kiállni magáért egy normális szervezet, aki tiltakozni akar az ilyen sarcok ellen? Miért van ez? Kérem magyarázza már el valaki, mert nem értem!

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr68409003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Don 2008.04.04. 09:38:06

Ez mindenben igy van, valoban. Valoszinuleg arrol van szo, hogy az allamok akkora piac, hogy kisebb haszonnal is (nagyon) megeri jelen lenni. Az EU kisebb piac, ott lehet behozni az elmaradt hasznot. Ha az EU egyseges piackent viselkedik, esetleg az euro atveszi a dollar szerepet a penzpiacon, akkor van ra esely, hogy az arak kiegyenlitodnek. Persze arra is van esely, hogy a kinaiak letaroljak a piacot, es mindennek pofatlanul magas ara lesz mindenhol, kiveve ott.

Easyrider 2008.04.04. 10:37:38

Sokkal alacsonyabbak az adóterhek az USA-ban, mint az EU-ban. Mást nem tudok kitalálni.

Norbe 2008.04.04. 10:40:27

Inkább hasonlítsuk össze a többi EU-s ország áraival. Az is érdekes lehet!

Kifordított kacagány 2008.04.04. 10:46:36

az alacsonyabb adóterhek(pl áfa ott 7% itt 20%) csak egy része ennek a különbségnek. egy másik része pedig az amit Don is írt, hogy ott annyiért lehet eladni. a harmadik része pedig az, hogy itthon kevés a fizetőképes vásárló, emiatt a kereskedőnek abból a kevésből kell megélnie aki ki tudja fizetni ezeket a luxustermékeket(a legolcsóbb szar swift is luxustermék a félreértések elkerülése végett). ahhoz, hogy jól éljen belőle és számottevően gyarapodjon nagyobb haszonnal kell eladnia a termékét. egy negyedik része meg valószínűleg az, hogy a kereskedők is a banki hitelek terhei alatt nyögnek, amit a vásárlónak szintén ki kell fizetnie.
egyetlen megoldás az lenne, hogy senki nem fizet ilyen irreálisan magas árat a termékekért, illetve egyáltalán nem vásárol senki gagyi szar termékeket(lásd: tesco virsli). ennek persze a lehetséges valószínűsége a nullával egyenlő

bsz 2008.04.04. 12:00:26

A CBR 1000 RR Ausztriában sem olcsóbb, konkréten 16.000 kemény €-ba kerül (azt hiszem ez a listaár), tehát talán még drágább, mint Magyarországon.

hope 2008.04.04. 12:05:03

A helyzet az, hogy a magyar piac iszonyatosan pici, a fizetőképes kereslet meg pláne (erős ellentétben az USA-val). Ezért dolgoznak hatalmas árrésekkel a kereskedők, forgalmazók.
Egy termék ára mindig annyi, amennyit megadnak érte. Az már más kérdés, hogy ha nincs alternatív jószág. Meg nálunk még nem alakult ki az egészséges fogyasztói hozzáállás sem.
Ehhez jön még hozzá, hogy idehaza nagyon magasak az állami terhek, az eladót és a vevőt egyaránt szivatják. Erre mondják ugye egyesek, hogy az adócsökkentés segítene a dolgon. Csak nekem az az erős gyanúm, hogy Mutyiországban a kevesebbet is elcsalná, aki tudná...

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.04. 12:37:30

Ugyanez van az autókkal is..sajnos :'(

bug 2008.04.04. 12:45:15

Bár a különbség nagy részét nem magyarázza, de az amerikaiak a nettó árat adják meg, erre még rájön az államonként különböző ÁFA (ált. 7-8%).

Andris 2008.04.04. 12:55:44

a magyar piac kicsi, de talán kevésbé "éhes" árazással még lehetne találni benne tartalékokat. A regadóhoz pedig: szerintem komoly jattokat ad a hazai gépjármű kereskedő szövetség, a döntéshozóknak, hogy továbbra is a túlárazott, - és használtként sokszor roncs állapotúból visszapofozott "törésmentes" vasaikat vegyük meg.

Rocko- 2008.04.04. 22:01:33

ez van, zsebforgató kis geci hivatalnokok országa vagyunk.
ugyanitt érdeklődnék vmi használható állapotú (sérült elem nem zavar, csak menjen a gép) 125-ös speedster kinézetű motor iránt, 50-es papírokkal. :)

madbalee 2008.04.04. 23:18:26

Az autóknál sem jobb a helyzet. Nem a legjobb példa, mert Európában nem kapható, de az új Civic Coupé SI kb. 22.000 dollár (~3,7 milla) az USA-ban navigációval, minden extrával. Míg nálunk a Civic Type R 7 milla. ÉS kivételesen az SI durvább, mint a CTR. Majdnem dupla ár!!!!!

@ 2008.04.05. 11:09:00

Az ellen bezzeg van szervezet hogy emeljük az autópályák sebességkorlátozását. Mikor papika még trabival töttyög. Ezen kéne előbb változtatni, és talán a járműpark életkora is csökkenne, és akkor lehetne ilyenekkel is foglalkozni.

rognork 2008.04.05. 16:21:46

azért nem tudsz ellene tenni, mert nincs autós szervezet. jelenleg ott tartunk, hogy sikerült bármilyen nemű összetartást előre szétverni azzal, hogy a fejünk felett okosan egymás ellen hangolják a népet. mindegy, hogy jobb-bal, autós-buszos-bringás-motoros, esetleg városi/vidéki, bármi miatt szövetkezik valaki, a többi alábasz. tutira rossz szemmel nézik. ennek megfelelően nem tudnál megfelelő mennyiségű autóst megfelelő ideig annyira együtt tartani, hogy legalább 3 órát lebénítsa az országot. bkv-st lehet, mávost lehet, orvost lehet, mert őket összetartja a munkahely, de az autósokat semmi. és ma nincs olyan párt, aki felheccelné az autósokat meg a taxisokat, mint anno az szdsz 90-ben.

lehetne tenni a regadó, a pofátlan jövedéki ellen, csak össze kéne fogni, aztán ripszropsz lebénítani az országot 2 napra. lenne eredmény, az tuti.

és jönnének a tömegközlekedők (értsd: akinek nem telik kocsira): kurva autósok mit geciznek, fizessenek a rohadtak.

jönnének a fuvarozók: te engem ne tartsál fel, mert rádesik 40 tonna kavics. és így tovább.

na ezért ilyen drága egy autó. és ezért nem ítélem el azt, aki sk vagy d felségjellel autózik ezen a tetves földön.

TPZ 2008.04.05. 20:44:56

(Ha rajtam múlna, a tízszeresébe kerülnének. Addig legalábbis, amíg tanulunk egy kis motoros kultúrát.)

Egyébként rognorkkal értek egyet, nincs érdekvédelem, nincs összefogás, nincs közös fellépés, nem tudunk fellépni semmilyen igazságtalan, jogszerűtlen (vagyonszerzési illeték? heló, magyar nyelv, mi?) sarc ellen sem. Kiskoromban arról álmodoztam, hogy amint megszerzem a jogsit, belépek a MAK-ba. Tizenegy éves a jogsim, nem léptem be, nem is fogok, mert nem látom, hogy tennének BÁRMIT is az érdekeinkért.

kispia 2008.04.06. 10:31:46

Anno az átkos vége felé,vagy már a demokráciánk hajnalán kérdeztük az akkor még létező Mobil cég vezetőit,miért kerül az Indiából importált Suzuki Eko(pedálos moped)annyiba,amennyi.Ő mondta,hogy a motort ugye dollárban fizetik,majd a behozatal után szorozzák 2-vel,rápakolnak ezt-azt(vám,stb)majd ezek után kerül eladásra.Ugy látszik,a kétszeres szorzó mai napig népszerü!

Taurin Project 2008.04.07. 14:41:31

Subaru Impreza STi-t néztem USA-ban. Majdnem a fele, mint itthon.

TPZ-nek: Amikor '99-ben megjelent az első Busa azóta vágytam rá. 89 óta van jogsim, de csak 2 éve van ekkora motorom. Semmiféle motoros kultúrának nincs köze ahhoz, hogy egy teljesen kezdő hülyegyerek vesz magának egy 180+ LE-s motort és nem tudja megülni. Számtalanszor láttam már ilyet. Kötelezővé lehetne tenni legalább 4 lépcsőben a jogsi megszerzést. A motoros rutin-oktatásról: ügyes vagy-e, ha kikerülöd a 3 bólyát és tudsz 8-asban körbe tologatni egy motort? Ezek után meg jön a 180 LE? Újítani kellene az okításon is. (Ennyire azért nem kell: www.youtube.com/watch?v=bWaq0zOaAVU :) )

LaszloG 2008.04.21. 22:38:02

Néhány megjegyzés: 1. Az az amerikai adófajta, amit ÁFA-ként emlegettek, az nem az. A neve Sales Tax, minden eladásnál rá kell számolnia a kereskedőnek az eladott áru árára. Mértéke államonként, néhol államon belül is eltérő, általában 6-8%; vásárlásnál vigyázni kell, mert a feltüntetett árban szinte soha nincs benne (tehát a $499.99-ért kitett digifényképező a valóságban $543,49 ha pl. Los Angelesben veszed meg). Az ÁFÁ-tól azért tér el komolyan, mert nem hozzáadottérték-típusú adó, azaz a kereskedő nem igényelheti vissza. Vannak alóla kivételek, tipikusan az élelmiszereket nem szokta terhelni. 2. Az EUR-USA árkülönbség sajnos nagyon sok téren megjelenik. néhány kiragadott példa: - elektronika, optika (pl. egy jó DSLR is sokkal olcsóbb a nagy víz túloldalán) - szoftver: nézzétek meg egy nagyobb szoftvercég árait - ruhák: Írországban multicégnél dolgozó ismerősök komolyan szokták várni a rendes évi/kétévi amerikai tréningeket, mert akkor szénné vásárolják magukat az USA-ban kb fele annyiba kerülő világmárkákból -- és ebben illatszer, ruha, cipő, minden benne van. Ja és akkor még nem is említettem az amerikai outlet-kultúrát: "never ever pay full price". A járműárak is, bár ezek a némileg eltérő műszaki tartalom miatt nem mindig hasonlíthatók össze direktben, de a nagyságrendek megvannak. Amerikában sokszor más motorokkal (környezetvédelmi szabályok, Kalifornia különösen durva), más lökhárítókkal (alacsony sebességű ütközésekre más szabályozás vonatkozik), és általában mgasabb alapfelszereltségi szintekkel mennek ki az autók, mivel kint nem szokás a telefonkönyv méretű főkatalógusból összeikszelgetni az autót. Van 2-3 (na jó, 4-5) motor és felszereltségi szint, és kész.
süti beállítások módosítása