S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Traffipaxot mindenkinek!

2008.05.09. 12:27 scheerti



Nos,  május közepén sem járunk, máris van, aki csengetheti a 300 ezer forintos büntetést, vagy ha úgy tetszik: támogathatja a rendőrségi alapot. Olvasom az Indexen, hogy már vasárnap lelőtték a hetest 134 km/h-val a városban. Ezt a hírt hallva, minden rendpárti bősznyugdíjas büszkén húzza ki magát, hogy most aztán vége a kulák világnak, szorulni fog a gazdag, ő meg újra büszkén viselheti a vörös csillagot a mellén, mint az uralkodó osztály hőse. Mert ő nem megy ilyen gyorsan a városban az ezres Stifttel. És tényleg. Mióta ezt a kedves rendszert bevezették, kombi autókat vezető családapák fékezik szögletesre az abroncsaikat minden sebességkorlátozó tábla előtt, akkor is, ha bőven a megengedett tempó alatt mentek. A fehér autók láttán pedig a közelkedők egy részének sebessége a harmadával csökken, akkor is, ha az a  valami csak egy kempingező család az út szélén, történetesen fehér autóban:


MER' RENDŐRÖK, HE!


Félreértés ne essék, 134 km/h-val menni a városban nem szép dolog, meg felesleges is. Jár a büntetés, nem vitatkozom. Az eddigi rendszer szar volt, aláírom. A rendőrnek is idegesítő lehetett a héten már harmadjára beidézni a 'zállampolgárt, mert fénykép készült róla, mikor az M7-es autópályán kétszázzal repesztett. Állampolgárunk ilyenkor megnézte a képet, és közölte, hogy olyan közeli családtagja vezette az autót, akire nem köteles vallomást tenni. És röhögve távozott, a rendőrségi előadó meg nyelt kettőt, és betette az anyagot a "baszhatjuk" fiókba. Hohó, de az nem úgy van, hogy a rendőrséggel csak úgy szívózunk, jött is az okos gondolat, fizessen a tulajdonos. Vagy vezessen menetlevelet mindenki, aki kölcsönadja a kocsiját másnak. Mert az teljesen életszerű.  Kitalálták azt is, hogy nem kell már megállítani a szabálytalankodó autóst, elég ha a traffi dolgozik. Igazuk van, ilyen melegben még hőgutát kap a rendőr, ha kiszáll a kocsiból, télen meg fázik, ezzel spóroltak az egyenruhán is. De igazából a rendőrök ne trafizzanak már, jó biznisz ez másnak is, gondolták. És tényleg. Az önkormányzatoknak is legyen traffipax, meg a vállalkozóknak is lehessen. A kapitalizmus ilyen. Mindenkinek joga van profilt váltani.  Van jobb biznisz egy önkormányzatnak mint egy traffipax? Talán az aranytojást tojó tyúk, de azt meg jól eldugták, még a Raiffeisen bankos tahó család se találja meg. Stipi-stopi.

 Szóval önkormányzaték vesznek fix traffit, telepítik, aztán kasza. Felvétel megy a rendőrségre, onnan a tulajdonoshoz, ő fizet, az önkormányzat meg a tárgyév végén kap egy valag lóvét a büntetésekből. Fogalmam sincs mennyibe kerül manapság egy traffipax, de az biztos, hogy hamar behozza az árát. De természetesen én vagyok a barom, hogy olyat gondolok az önkormányzatokról, hogy pusztán anyagi megfontolásból vennének mérőműszert. Nekik az a céljuk, hogy az után gyerekét sétáltató kismamát ne gázolja el a száguldó teherautós. Ha ez megvalósul és mellé még jön egy kis pénz is, az csak jó, nagy duzzogva azért elteszik. Csak nem tudom mi lesz akkor, ha itt mindenki szabályosan kezd el közlekedni, üzemi ötvennel a városban, kényelmes kilencvennel lakott területen kívül, és mindenki udvariasan áll meg a pirosnál, nem előz záróvonalon. Mert ugye ez lenne a cél? Vagy az, hogy lehessen kaszálni? Ezt mindenki döntse el maga. Addig marad a villogás, meg a füstölős satuzás minden felbukkanó fehér autó láttán. Azért remélem, hogy az OBB mutatóiban is megjelenik a nagy szigor eredménye, elvégre az lenne a cél, hogy a balesetek számát az EU által előírt mértékben csökkentsük, aztán ha eljön a Kánaán, és minden magyar autós valódi európai lesz, akkor engedünk majd a nadrágszíjon. Már ha marad rajtunk gatya.

142 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr57461205

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wuff 2008.05.09. 14:05:32

"60 helyett 70 az 30,000ft.
30 helyett 40 az már 80,000Ft"

Ez szerintem nem így van: 0-50-ig 30%-os túllépéstől 30000Ft, 51-100-ig 20%-os úllépéstől 30000Ft. Nem?

ReplacementChiller · http://rc.com 2008.05.09. 14:07:13

Majd ha mindenki betartja mondjuk az 50-es sebességhatárt, akkor le lehet majd vinni 40-re, aztán 30-ra, stb...
A napokban sokkal gázabb volt közlekedni, mint előtte. Baleseteket is láttam, mentőket is hallottam. Korábban nem ilyen arányban. Pályán is rosszabb menni, mert a 150:170 km/h között 20 km/h különbség van, könnyebb észrevenni, mint a 130:170 között. Ott már 40. Meg mondjuk nem taposok rá a gázra, hogy a kamion előtt érjek be, hanem mögé megyek, aztán max 110-el mehetek a belső sávba, ott meg már 60 km/h különbséggel kell észrevennem ha valaki közeledig. Sokkal veszélyesebb és sokkal több koncentrációt igényel.

Desert 2008.05.09. 14:07:37

"A tulajdonos csak a vezető gerinctelensége esetén és miatt fizet"

baromság. a tulajdonos, akkor is fizet, ha az igazi gyorshajtó odaadja a kezébe az összeget, lévén neki semmilyen hátránya nem származik belőle, a gyorshajtó pedig megúszta mind a pontokat, mint a jogsielvételt, szóval hülye lenne bárki is bejelenteni, hogy ki volt az igazi gyorshajtó, igy szépen meg is lehet kerülni az egészet.

ergh 2008.05.09. 14:08:11

Desert-nek igaza van.

Innen látszik hogy az egész csak a pénzgyűjtésről szól.
A törvénymódosítás meg azért kellett, hogy a magántraffik is könyebben üzemeljenek..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.09. 14:08:15

zorglub,

na, most megmondtad a frankót. Méghogy nem a tulajdonos fizet? Próbáld ki egyszher, hogy ér e három kilót bármelyik barátságod. Majd meglepődsz. És pontosan ott a gáz, hogy az alkotmányjogász szerint is gáz, hogy egy gyilkosságnál nem kell vallanod a családtagodra, egy ilyen estben pedig igen. Ezek brutális összegek. Én a harmincas táblánál 40-el megyek, és pont annyi büntetést kapok, mint aki kisiklat egy villamost és összefirkálja, vagy az, aki felgyújtja a tévészékházat??? Normális? Európai?

labi 2008.05.09. 14:08:36

Ó, hogy sajnálom a szegény városban 100+ km/h-val hajtót, hogy már nem tud kibújni a bünti alól röhögve úgy mint eddig. Ronda gonosz önkormányzatok!

Lázaggyatok bazzeg, hogy nehogy már így legyen, és szegény-szegény gyorshajtók továbbra is száguldozhassanak városokban és mindenhol máshol is...

Vagy basszatok ki a gonosz önkormányzatokkal és ne hajtsatok gyorsan, máris veszteséges lesz nekik a készülékvásárlás.

Normálisak vagytok Margitok? :)

ede 2008.05.09. 14:10:34

Egy dolgot értsünk meg!
Nem tudod bvetartani a szabályokat mint példáúl egy 30 as táblát.
Szarul vannak kitéve, mert a 30 as tábla azért 30 ra van irva mert úgyis 40 el mész legalább ott. Okos "okoska" szabálykövető barátaim csak egyszer próbáljatok meg szabályosan menni a 30 as tgáblák között és meglátjátok milyen élhetetlen a város. Pl Sasadi út vége felüljáró alatti kanyar.... 30 al mentem kipróbáltam, belém is jöttek ketten :-)

jtrj 2008.05.09. 14:12:06

LABI

Arról az önkormányzatról beszélsz aki a táblákat is kihelyezi?
Mondjuk a 30-ast az útfelújításnál, amit aztán "elfelejt" levenni.
De a traffit nem felejti el pont arra a helyre kiállítani.

BEe

Lexon 2008.05.09. 14:12:47

Nézzetek már utána a jogszabálynak, mielött hözöngeni kezdtek!
Lakott területen 50 helyett 64: nincs bünti. A 30ezres bünti 65-75 km/h között van.
Nem értem, mit ugattok. F@xom az összes száguldozóba...
Egy érvetek van, a kintfelejtett 30-as tábla. Gratulálok.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.09. 14:15:01

Lexon, majd ha elkúrsz egy záróvonalat, mert nem látszik az esős úton a szar festés miatt, és küldik a csekket, akkor ugye az ő kurva anyjukat?

hiissaa 2008.05.09. 14:15:46

a szabályok nem azért vannak, hogy megb*sszák.

azok a kis köcsögök, akik attól akarnak nagyok lenni, mert mernek szabálysérteni, olykor még bűnözni is, mert valami miatt (apa nagyautója, bmw-ódi-merga triumvirátus, stb) úgy gondolják, ezt nekik szabad (uram bocsá', kötelező), most fogják vissza magukat.
tessék kipróbálni, milyen is szabályosan közlekedni. ha nem irritál a másik köcsög, aki leelőz, amikor 50-nel hajtasz ott, ahol ez a megengedett, rájössz, hogy nem veszítesz semmit azon, hogy te nem voltál aznap olyan f*sz, mint a többiek.
ha pedig nem akarsz elkésni, indulj el időben, s ne arra gondolj elindulás előtt, hogy majd jól megtolod az autódat valahol, hogy lefaragj az idődből.
vegyenek sok traffipaxot az önkormányzatok. vagy veszek én egy raklapnyit, s bérbe adom.

setse 2008.05.09. 14:16:47

Lexon

Nem a büntit vitatjuk, hanem hogy a jogszabály EU szerint is jog és törvényellenes, és nálunk mégis megcsinálják.
Fotozzanak le, állítsanak meg büntessenek meg.
Ez így korrekt.
A rendőrők és az önkorm. nem akarnak semmit csinálni, csak fizetettni.

zorglub 2008.05.09. 14:17:01

scheerti:

Nem próbálom ki, mert akinek odaadom az autót, arról tudom, hogy az olyan primitíven egyszerű szabályokat, mint a sebességkorlátozás be tudja tartani.

Másnak pedig nem kell odaadni.

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.09. 14:17:21

Tegye föl a kezét, akit indokolatlanul kihelyezett vagy kinnfelejtett 20-as 30-as táblánál már bemértek. Az ismerősöm ismerőse nem ér.

Juan 2008.05.09. 14:19:03

Mikorka Kálmán:

"A SZABÁLYOKAT be kell tartani!"

Ez egy alapvetö tévedés. Nem az emberek vannak a szabályért, hanem a szabályok (törvények az emberért). Igenis van olyan szituáció, amikor a szabályt felül kell birálnia az embernek, persze ésszel, és ez a nehéz benne. Van egy mondás, mely szerint "A szabályok azért vannak, hogy az ostobákat kordában tartsák, a bölcseket pedig útbaigazitsák".

Mondok is egy példát: Volt idöszak, amikor az volt a szabály, hogy nem bujtathattál zsidót. Be kellett tartani ezt a szabályt? Ki cselekedett jobban, aki betartotta vagy aki nem? Mindenki válaszoljon sajátmagának lelkiismerete szerint.

toth 2008.05.09. 14:21:00

Carl Lazlo

Eddig valószínüleg, nem sok ilyen eset volt.
De most TE tedd a kezed a szívedre, és mondd meg hogy ha te üzemeltetnél traffit (és ebből pénzt kapnál), te hová tennéd?
Na?
Hát persze hogy a sík egyenes főútra, ahol kintmaradt a 30-as tábla.
UGYE?????

movhu 2008.05.09. 14:22:08

Lexon 2008.05.09. 14:12:47
A szabáylsértési törvény létezik ma is. Tehát, ha te 50 helyett 64-el mész, akkor nincs KÖZIGAZGATÁSI BÍRSÁG, de szabálysértési kiszabható, aminek itt 30 E a felső határa. A kettő együtt nem szabható ki, tehát 65-nél már automatikusan 30E közigazgatási jár.
Tehát most ne essen senki abba a tévhitbe, hogy 64-el bünti nélkül lehet menni!

hiissaa 2008.05.09. 14:24:20

juan, te kevered a szezont a f*szommal. ne legyél már ennyire elborult. ne állj meg a stop táblánál, ne állj meg a vasúti kereszteződésben, menj a kórház területén 130-cal, stb... sorolhatnám én is azokat a baromságokat, amiket a te hozzászólásod alapján ki lehetne találni. a zsidóbújtatást ne vedd egy kalap alá a közlekedési szabályok szándékos megszegésével. qrwa messze állnak ezek egymástól, te, non-juan...
de nincs harag

Hózentróger 2008.05.09. 14:24:32

Örülök, hogy itt a blogon, mindenki nagyonnagyon örül ennek az idiotizmusnak, ami ebben az országban folyik.

DE! Egyvalamit áruljatok el. Kipróbáltam, tegnap délután, hogy mindent betartok. Miért kurvaanyázott, miért jött a seggembe, miért akart megölni a piros lámpánál mindenki, amiért már a sárgánál fékeztem?
Ilyenkor hol a faszban vagytok ti, akik úriemberek az úton?
Miért gondolom azt, hogy álszent majmok vagytok mind?

134 km/h-val menni a városban nem szép dolog, meg felesleges is. 2008.05.09. 14:25:18

megy a rinya, hahha :)

zorglub 2008.05.09. 14:25:26

setse 2008.05.09. 14:16:47

"a jogszabály EU szerint is jog és törvényellenes": mert nem állítanak meg?!?

Akkor még nem utaztál autópályán Európában! Gondolod, hogy azért nem látsz büntető rendőröket autópályák mellett, mert arrafelé nem használnak traffipaxokat? Ott is bemérnek, aztán majd jön a levél.

A gépjárművel közlekedés fokozott jogi felelősségvállalással jár az egész világon. Pl.: ha a féked nem jó és baleset lesz belőle, akkor is te leszel a felelős, mert a te általad használt gépjármű okozta a balesetet. Neked viszont jogod van ezen túl a szervíz ellen megtenni a megfelelő jogi lépéseket.

movhu 2008.05.09. 14:26:36

Indokolatlanul kifelejtett táblánál nem. Eddig kettő helyen fizettem:
-Nyílt útszakaszon, belterület, vasúti átjáró 30 helyett 46. Pont több, mint 50%, feljelentés lett belőle, nem helyszíni. Érted? 46-al süvítettem át :)
-VIdéki város, tábla előtt 20 méterrel bokorból lézeres. Ott elkezdtem gyorsítani, 64-el kaptak le. A tábla előtt...

Igen, mindkét esetben áthágtam a szabályokat, ez tény. Csak ezek most nem annyiba kerülnének, mint akkor.
Nem ismerős ismerőse, rokon, első kézből: Nem kint felejtett, hanem úthibák miatti 30-as tábla belterülten, 2 km hosszan. Lézeressel leszedték 48-al :(

Mike36 2008.05.09. 14:26:42

ott sántit a történet, hogy a rendőrség eddig is leszarta a dolgot, nem kell melózni vele, ergo most szívnak, nem akkor

zorglub 2008.05.09. 14:26:43

" 134 km/h-val menni a városban nem szép dolog, meg felesleges is. 2008.05.09. 14:25:18
megy a rinya, hahha :)"

De még mennyire! :))))))))))))))))))))))))))))))

huh · http://huh.hu 2008.05.09. 14:28:44

Mit hulyezitek Balkani Gerlet? Eleg jol megmondta a frankot. Aki 126tal megy _BELTERULETEN_ az dogoljon meg (kiveve ha epp szulni keszul a felesege a hatso ulesen es a korhazba siet).

En is tul szoktam neha lepni a megengedettet, nem tul jelentosen, de a kisebb tullepesekett az uj szabalyozas sem bunteti (pl. 50 alatt 30% tullepesig nincs semmi, 50-100 kozott 20% tullepesig, 100 felett 10% tullepesig, rendorseg honlapjan kintvan), nem tudom miert kell ezen felhaborodni. Ja hogy nem lehet elkerulni a buntetest sehogy se? Sot mar helyszini korrupcio se nagyon lehet, mert utolag kell fizetni? ES?

Persze biztosan lesz 1-2 "veletlenul" kintfelejtett 30as tabla, ami miatt en is anyazni fogok, de ettol meg jo ez az uj szabalyozas.

Szerintem nagyon gaz, hogy megy az ember valahol a megengedettnel tobbel, pl. autopalyan, remenykedve, hogy nem merik be es jon vmi idiota es villogtat, mert neki nem eleg meg ez sem. Remelem az elso 300K-s birsag utan eleg lesz, mert jelenleg az autopalyakon az ilyen idiotak miatt nem lehet normalis sebesseggel (130-140) menni folyamatosan, ha van egy kis forgalom. Vagy mesz a belsoben 160-170-nel, hogy ne villogtassanak le tul sokan, vagy mesz kulsoben a teherautok utan 90-100-zal, nincs mas, legfeljebb az, hogy szlalomozol 130-140-nel ...

Csak tudnam hova a a francba siet mindegyik mercis/bmw-s/audis/terepjaros (tisztelet a kivetelnek) ennyire, gyakorlatilag mas autoval nem jatssza ezt senki.

Carl Lazlo, Esq. 2008.05.09. 14:29:04

Akkor jó. Ha majd lesz ilyen, akkor visszatérünk a témára.

Én a pénzt akarnék beszedni, akkor is tudnék Budapeseten vagy 80 olyan helyet, ahol kéne (balesetmegelőzés céljából) a fix trafi és hülyére keresné vele magát az önkormányzat, ja és ezeken a helyeken jellemzően 50-60-70 a korlátozás.

Debiztosrichtigkibaszásbólmajdcsakazértisodateszik.
Jó. Lássam. Addig nem verem a nyálam.

Mike36 2008.05.09. 14:29:23

arról meg ne beszéljünk, hogy már megint nem a gyorshajtó szív, nem tőle veszik el a jogosítványt, hanem az üzembentartó/tulajdonos, ergo megint nem arróól szól a dolog, hogyan fékezzük meg ámokfutó vezetőtársainkat habnem a pénzről, a harácsolásról
hány 30-as tábla van kinn feleslegesen az utakon? az egész orszég alul van táblázva, ami most ezzel nem is fog megváltozni, mert kell a pénz
nem csodálkoznék ha a centrum kft mostantól majd faxolna is, aztán majd jönnek a kamuképek alapján kiszabott bírságok

Juan 2008.05.09. 14:29:44

hiissaa,

Nem azt irtam, hogy _mindig_ meg kell szegni a szabályokat. Hanem azt, hogy vannak és lehetnek olyan szituációk, amikor nincs értelme a szabályokat betartani. Persze sokkal többször van az, hogy célszerü betartani.

Mondok egy másik példát: Van egy ovoda és egy iskola az utcámban. Kint van a 30-as tábla. Nagyon helyes. De kérdem én, éjjel 3-kor is értelmes és kötelezö dolog ezt a szabályt betartani?

Káposztakukac 2008.05.09. 14:29:51

mark levinson: azért, mert aki itt fröcsög az járműbe csak akkor ül, ha felszáll a bkv-ra, volánbuszra. úgy nem nehéz osztani az észt.

zorglub: fiam, az objektív felelősséget nagyon kevés jogrendszer ismeri a közlekedési szabálysértéseknél. ne essél illuzióba, németben sincs, franciában sincs. az más kérdés, hogy az ottani morál miatt nem mindenki azzal kezdi, hogy "a rokonom vezetett", továbbá a rendőr van olyan ügyes, hogy a lefényképezett autós fotóját összehasonlítsa például az autó tulajának az igazolványképével.

Ban_Dee 2008.05.09. 14:29:55

Az azonnali jogsielvétel v. el nem vétel kérdéshez egy adalék:
még sulis koromban egyik srác azzal jött be hogy nézzétek, tegnap elvették a jogsimat.
És mutatott egy papírkát, amit ilyenkor kap az ember: XY, ekkor és ekkor ezért és ezért jogsi bevonva, gépjárművel (xyz rendszám) lakó/telephelyére a legrövidebb útvonalon evonulni köteles.

Vagyis _hazáig még vezethetsz!!!_
Ja, és a srác kapta ezt úgy hogy balesetet okozott (hál'isten nem sérült asszem senki) de cserbenhagyva lehajtott onnan, a kocsi leírása alapján később kapták el a zsaruk.

hiissaa 2008.05.09. 14:31:06

Mark Levinson,
én betartom, nekem is anyáznak. melyik útvonalon jársz? egyszercsak a két szabálytisztelő ember (te és én) összetalálkozik, s azt látjuk, hogy a másik mögött ott dudál és anyázik a fél város...
micsoda kép!!!
:D

laci 2008.05.09. 14:31:42

márbocs, de mi a baj azzal, hogyha valakit szabálysértésen kapnak és fizet?? főleg, hogy mások életét veszélyezteti...
nem értem...
tanulnunk kell még ezt az európa, meg kultúra nevű valamit...

Hózentróger 2008.05.09. 14:33:42

laci:
'főleg, hogy mások életét veszélyezteti...'

Hát a nagy lófaszt veszélyezteti bárki bárkinek az életét is indokolatlan 30-nál 62-vel.
Bazdmeg, vezettél te már autót?

movhu 2008.05.09. 14:33:57

Mégegyszer elmondom lassan, hogy mindenki értse:

50 km/h-rás korlátozásnásnál 30 % alatt is van büntetés, az új törvények ellenére. A különbség annyi, hogy ott továbbra is szabálysértési eljárás keretében szablyák ki a büntetést, ami max 30 ezer lehet, és az előadó dönti el, hogy mennyi.

Manyizga (törölt) 2008.05.09. 14:34:32

Kiváncsi vagyok, mikor kezdik el hasonló szigorral büntetni mondjuk a tilos helyen dohányzókat/szemetelőket. Ők is másokat veszélyeztetnek felelőtlen/nemtörődöm magatartásukkal. :))

Wuff 2008.05.09. 14:36:16

"Tehát most ne essen senki abba a tévhitbe, hogy 64-el bünti nélkül lehet menni!"

Akkor viszont rá nem vonatkozik az objektív felelősség?

Mike36 2008.05.09. 14:36:51

szerintem hazsnáljunk eletromos kocsikat immár, ami max 40-nel megy
vagy lehetne minden autó előtt egy lovas piros zászlóval
esetleg tiltsuk be az autózást, és akkor senki nem fog meghalni az utakon, sőt, nagy sztrádákat sem kellene építeni, arról nem beszélve, hogy újra szép nagy lenne az ország, mert mire gyalog eljutok Miskolcról Szegedre, az legalább 3 nap

movhu 2008.05.09. 14:37:34

Roa 2008.05.09. 14:36:16
Ebbe bele se menjünk...az új rendszer úgy rossz, ahogy van...

Mikorka Kálmán 2008.05.09. 14:37:43

Juan

TE tévedsz!

Emberiességi, meg hasonló dolgokat nem lehet idevenni. DE egyébként amikor tilos volt zsidókat bújtatni és ELKAPTAK, akkor meg is B*tak érte... ÉS SENKI nem mentett volna fel miatta ugyanis az volt a ROSSZ szabály, de szabály volt! Egy MÁSIK RENDSZERBEN rehabilitálhattak, de az már más tészta teljesen, ahhoz el kellett érni, hogy más legyen a szabály!

Itt nem hivatkozhatsz arra, hogy szerintem ez a tábla marhaság, illetve hivatkozhatsz, de senki nem fog foglalkozni veled. Persze ha eléred, hogy megváltozzon úgy a jogszabály visszamenőlegesen, hogy "akit 30-as táblánál megbüntettek, annak vissza kell fizetni az általa befizetett bírságot", akkor rendben. Ha nem akkor buktad.

Ugyanis SEMMILYEN bíróság nem fogja azt mondani, hogy ugyan a jogszabály ezt mondja ki, de Juan barátunk "józan esze" az a törvényen felül áll, így neki mégse kell bírságot fizetni. Azt mondják, hogy ez van barátom, ez a szabály. Max., ha az Alkotmánybíróságra mész és az kimondaná, hogy a 30-as tábla indokolatlan kitétele alkotmányellenes, akkor menekülhetsz.

Azzal, hogy a szabályok értünk vannak, azzal egyetértek. DE ez nem önmagától van így. A politikusaink ránk oktrojálnak sok szabályt, amit akkor is kötelező sajnos betartani ha nem tetszik... EL KELL ÉRNI, hogy megváltozzon, de addig nem mondhatod, hogy nem tartod be.

Mondhatod, de megbüntetnek, méghozzá jogosan, mert a jogALKALMAZÓ az nem bírálhatja felül a jogALKOTÓT. Rendőrség, ügyészség, bíróság az jogALKALMAZÓ neki azt kell végrehajtani, amit a sok seggfej politikus megalkot... (Lásd az egészségbiztosítási törvényt is végre kellene hajtani, ha nem sikerülne visszavonni...)

Mike36 2008.05.09. 14:39:29

az abjaa a blog iróójának, hogy normális szabályok ekllenének, és azokat be is tartaná
ergo egy kanyarba nem 30-as táblát rakánának ki, ha azon be leghet kanyarodni 60-nal is biztonságosan, hanem 60-ast
svédek miért tudják megcsinálni
ha ott korlátozzák a sebességet annak oka van
nem egy magáncég/önkormáényzat pénzéhsége
de mondom, jönnek majd a centrum féle dögkeselyük, és majd kapod a számlát 5 év múlva, aztán bizonyítsd hogy te arra nem is jártál akkor és ott

diktatorikus kleptokrácia 2008.05.09. 14:40:31

népszerű a téma :)
indítsunk engedetlenségi mozgalmat, tartsuk be a szabályokat, s ne engedjük a dudálós-villogós-letolós köcsögöket száguldozni. használd az irányjelzőt, ahol kell, hogy aki mögötted jön, tudja, mi a szándékod. jobbratartás a többsávos utakon, sebességhatárok, záróvonal tiszteletben tartása, elsőbbség megadása, telefonálás 'handsfree'-módban, egyebek. mindennapi közlekedőként látom, hogy az alapok hiányoznak. és mennyi embernek van mégis autója, jogsija (?)...
juan, érteni kell az iróniát :)

H2000 2008.05.09. 14:40:53

Remélem a sok igazságosztó, elégedett, csöves szuzukis hamarosan beleszalad egy 65-be, lakott területen. (Ködlámpával persze, ami a 2. extra volt a ződmellény mellé.)
Én megvettem a detektoromat.
Egyébként, ha levinnék lakott területen kívül 20 km/órára, akkor szinte 0-ra esne vissza a balesetek száma. F.szfejek....

Hózentróger 2008.05.09. 14:40:57

Mike36:

Vagy ne menjünk messzire, ott van Horvátország. Ott is korrektek a táblák.

huh · http://huh.hu 2008.05.09. 14:41:28

Mike36 2008.05.09. 14:29:23
"arról meg ne beszéljünk, hogy már megint nem a gyorshajtó szív, nem tőle veszik el a jogosítványt, hanem az üzembentartó/tulajdonos"

Miert is szivna a tulajdonos?! Buntetopontot nem kap, a penzt meg nyilvan nem o fizeti ki, hanem az akinek kolcsonadta a kocsit. Nem kell olyannak kolcsonadni, akiben nem bizol meg annyira, hogy leperkalja a buntit, ha o kovet el a kocsiddal valamit ... ENNYI.

Kicsijoe 2008.05.09. 14:42:15

Az lesz a vicces,hogy akik meg tudnák szegni az 50 km/h feletti korlátozásokat úgy,hogy kijöjjön a 300K-s bünti,azok nem fognak szívni.Max ugyanolyan szériatartozék lesz a drágább kocsikban a lézerblokkoló,mint a tolatóradar avgy a navigációs rendszer.Azért lássuk be,szökőévente egyszer lehet megcsípni valakit 210-zel főúton...jelentősen ritkábban,mint 30-as táblánál 70-nel...na,vajh hol fog állni a traffi?Megint a kisemberek fognak szívni.Mondom ezt annak fényében,hogy tegnap törték totálkárra 120-szal a kocsim egy 50-es táblánál.
Mert sajnos nem tudok hinni benne,hogy a zsaruk,és pláne a magántrafik ezekre fognak vadászni.Azt sokkal inkább realitásnak látom,hogy a 20-30-as tábla,vasúti átkelő előtt 2-300 méterrel kihelyezett táblánál 30-cal való haladás,stb-t fognak ellenőrizni...

diktatorikus kleptokrácia 2008.05.09. 14:44:07

Manyiga,
hozzászólásod alapján lehetne nyitni egy kuka-blogot is. agyarország lassan úgy néz ki, mint egy bűzlő szemétdomb. s ezen a szemétdombon hamarosan már csak x5-ml-q7 valamelyikével lehet közlekedni. de azokkal meg gyorsan, hogy ne érezzék az érzékeny orrok azokat a szagokat... :D

Wuff 2008.05.09. 14:44:09

"Vagy ne menjünk messzire, ott van Horvátország. Ott is korrektek a táblák."

Hehe. Magyarországon a 20-as tábla azt jelenti, hogy útépítés volt ott 5 éve, Horvátországban pedig azt, hogy 180 fokos kanyar következik szakadékkal szegélyezve.

Juan 2008.05.09. 14:47:38

Mikorka Kálmán,

Nem tagadtam, hogy a szabályok megszegése büntetéssel járhat. Ettöl még lehet olyan szituáció, amikor akkor cselekszel helyesen, ha megszeged a szabályt. Akkor is, ha megbüntetnek érte. Azaz van olyan szituáció (ritkán, elismerem), amikor akkor cselekszel ésszerüen és helyesen, ha megszegel egy szabályt. Ehhez persze ész és megfontoltság kell, hogy az ember felismerje, hogy mikor érdemes és értelmes megszegni az adott szabályt.

Igazad van abban, hogy nem igazságszolgáltatás hanem jogszolgáltatás van. Emiatt lehetségesek olyan faramuci és idióta szituációk, hogy a BKV ellenör megbünteti a két kar nélkül embert (pontosabban a kiséröjét) mert nincs nála a papir, hogy nyomorék. EZ pontosan a szabályok szigorú betartása és betartatása. Egy normális országban a biróság kiröhögné az ellenöröket - hiszen nem az számit, hogy nála van-e a papir, ha nyilvánvalóan nyomorék. A másik oldalról meg pont emiatt lehetséges, hogy fél budapest rokkantkártyával parkol, mert hiába kapják el, hogy "Hello, te nem is vagy nyomorék", azok a fránya szabályok megvédik, holott egy normális országban simán megbüntetnék 100ezer forintra, hiába van érvényes rokkantkártyája (ha tényleg nem rokkant).

Juan 2008.05.09. 14:51:10

Egyébként tényleg, nézzük meg a másik példámat:

Van egy ovoda és egy iskola az utcámban, szinte egymással szemben. Kint is van ott a 30-as tábla. Nagyon helyes. De kérdem én, éjjel 3-kor is értelmes és kötelezö dolog ezt a szabályt betartani?

Ki mit mond erre ?? Te betartanád ?

Kicsijoe 2008.05.09. 14:51:23

Mondok is egy ilyen példát: másfél kilométeres 8-10%-os emelkedőre felvezető kanyargós,keskeny út teljesen jogosan záróvonallal végig,az út szélén jó mély vízelvezető árok.Mész felfelé,és észreveszel egy előtted békésen kerékpározó vénasszonyt.Ha a kresz által előírt szabályok szerinti helyet hagyod,mikor megelőzöd,azzal átléped a záróvonalat.Nyilván nem gázolhatod el,és nyilván nem fogod felvenni az általa diktált tempót (2km/h).Ha a dombtetőn áll a zsaru,és készít egy fotót,ahogyan a záróvonalat félig átlépve megelőzöd a kerékpárost,300K.Ugye,milyen ésszerű,és mennyire jogos lenne?

Mike36 2008.05.09. 14:52:43

huh
aha mert neked olyan haverjaid vannak akik perkálnak, és nem ingyentaxinak hisznek
na meg persze, nem tőled vonják le a pontot, hogyne

de nem a perkálással van a legynagobb baj, hanem azzal, hogy
- nem azt bünteti aki elkövette a dolgot, ergo vegyék el a jogosítványát, büntessék meg, hanem a pénz
- magácégek, akik ott fognak csalni ahol csak tudnak, politikusi hátszéllelel persze
- megint nem értünk vannak a szabályok, hanem ellenünk, aztán csodálkoznak, hogy miért érezzük úgy, hogy nem miénk az ország, hanem mi vagyunk a fejőpstehenek, akiktől minden pénzt el lehet szedni, nem csak a gyapjunk kell már de a bőrünk, és a vérünk is

Mike36 2008.05.09. 14:54:07

ja arról nem bezsélve, hogy mostntól Mo-n továbbra is szabad száguldozni, csak legyél hozzá elég gazdag

movhu 2008.05.09. 14:57:16

A hosszú záróvonalas büntire egy tipikus példa a 4-es úton Albertirsa magasságában a két OMV kút. Ott 1 km-en záróvonal van, pedig jól belátható az útszakasz. Rendünk éber őrei ott is állnak rendszeresen.
Juan 2008.05.09. 14:51:10
Erről van szó. Értelmetlen szabályok. Csak egy pici kiegészítő tábla kellene alá, hogy 7-18 vagy ki tudja.
Ez a pénzről szól. Ha másról szólna, akkor nem ez lenne, hanem olyan törvny született volna, hogy bizonyos határ felett helyben elveszik a jogsid, és hazáig kapsz eg ideiglenes engedélyt. De nem ez van. Száguldj és fizess. Most már meg sem állítanak...akinek meg nagy autóra futja, az ezután a Casco és biztosítás mellé betud éve 1-2 millió büntit is. Szerintetek számít annak, akinek tízmilliós autóval jár, aminek a fennntartása egyébként is sokszázezer havonta?
És persze lézerblokkolóból olyan brutálisat vesz, hogy a megyében leáll minden traffi :)

Johnny336 2008.05.09. 14:59:00

Arra leszek kíváncsi hány törvényhozó honatya fog belecsúszni majd trafiba. És abból mennyit büntetnek meg.

Egyébként szerintem jelentősen meg fog nőni a ráfutásos balesetek száma, mert sok helyen szépen benn van a fák között a 30-as tábla, nem láthatóan, véletlenül észreveszed, és reflexből két lábbal állsz majd a fékbe 90-ről, mert "tuti van itt trafi". Persze, lesz, nem is ez a kérdés. Csak amikor egy jól megpakolt kisteher tol le az útról, akkor mérlegelsz: Fotózzanak le 200%-os sebesség-túllépéssel, vagy a Transit beköszönjön a csomagtartómba, személyi sérülést okozva!

Bandi 2008.05.09. 15:13:57

Hehe. Nagyon helyes. Büntesség meg csak aki száguldozik. A baj meg mindig ott kezdődik amikor valakik szabályok felett állónak képzelik magukat, mert ők okosabbak.

laci 2008.05.09. 15:14:59

tehát akkor mindenki szerint igy jó a helyzet ahogy most van. hagyjuk igy. tökéletes. nem kell szigoritani.
?!
Milenne ha minden sofőr szépen betartaná szabályokat? akkor is ha SZÁMÁRA abban a pillanatban éppen nem tűnik ésszerűnek egy 40es tábla. de lehet hogy ott eddig 15 gyereket gázoltak halálra az elmúlt 5 évebn. honnan tudod köcsög?
ki vagy te hogy felülbíráld a szabályokat, mert te sietsz vazze? hogy előbb odaérj 3 perccel?
komolyan nem értem.
Magyarország.
szevasz
ha meg annyira sietsz, annyira fontos a dolog, akkor megér 50-100 ezret nem? vagy annyira már nem vagyunk gazdagok? annyira már nem is fontos az a fontos dolog?
beszarás.
hol élek?

guszti 2008.05.09. 15:23:29

Szar a törvény csurcsótány és baráti körének zsebe megint hízik aki nap mint nap vezet több száz km az nem fogja betartani a kint felejtett 30-as táblánál a sebesség korátozást, mellesleg megjegyzem lehet gyorsan vezetni mások veszélyeztetése nélkül is, csak le kell vezetni egy pár száz ezret kérdés, a németeknél miért nincs ennnyi baleset tudomásom szerint ott gyorsabban vezetnek (a fejekben kéne rendet rakni nem agyon baszni az embereket mert előbb utóbb kiborul a bili és az fent is büdös lesz nem csak lent.

emc2 2008.05.09. 15:29:28

Bandi Laci

Nomen est Omen


Egyszerűen gondolkodtok.

bandikának üzenem 2008.05.09. 15:30:59

Bandika, most már kiinternetezted magad, visszaülhetsz az 1.1-es skodafabiádba.
A rendőröket megkérném, Bandikát ne "Büntesség meg !"

Gaben 2008.05.09. 15:33:04

Én az objektív felelősséggel teljesen egyetértek, a magasabb büntinek is lehet értelme.
A magántrafi viszont nagyon gáz, abból Centrum 2 lesz.
Ezt úgy kéne megoldani, hogy ha az önkorm tenni szeretne valamit, vegyen egy trafit a helyi kapitányságnak, és szálljon be az üzemeltetési költségekbe. De magáncéget nem engednék a közelbe.

Gabó 2008.05.09. 15:33:57

Kis falum bejárata előtt van egy tényleg veszélyes fehér aszfalttal burkolt "S" kanyar, közepén híddal-patakkal. Télen rendszeresen lefagy. Néhány éve a veszélyre fehívandóan kihelyeztek egy 40-es táblát. Azóta talán csökkent a balesetek száma, bár a aszfalt cseréje jobban megoldotta volna a problémát, igaz a tábla olcsóbb volt. A kanyar után a faluig vezető nyíl egyesen úton is érvényes a tilalom. Találjátok ki hol áll rendszeresen a trafi? Megmondom a falu elején. Csak így tovább, lesz itt rend.

Bandi 2008.05.09. 15:35:03

Ezt a dolgot nem kell túlbonyolítani. Ha csinálunk szabályokat, azokat be kell tartani.

Trap István 2008.05.09. 15:41:11

A hatalmon lévők ezt is el tudják intézni...

Legfeljebb majd többe kerül _minden_nyom_nélkül_ kivetetni a rendszerből a felvételt... Vagy esetleg megéri majd ezt az opciót választani, 200-ból már úgyis megoldható ez is. Se papír, se priusz. Csak ez megint keveseknek (lesz/marad) elérhető.

Az autós menetoszlopoknak (drága politikusainknak, illetve becses, tisztakezű vezetőinknek) pedig ezentúl is mindent szabad lesz.

És akinek pl. ez a szakmája, mert: taxis, területi képviselő, üzletkötő, kamionos stb, az mit fog csinálni? Valószínűleg fizet majd, akár a katonatiszt.

1977ex 2008.05.09. 15:41:56

érthetetlen számomra ez a rengeteg hozzászólás hogy igen is be kell tartani a szabályokat és ezek ilyen jók és olyan jók és végre ettől vége a száguldozásnak. hát max meseországban. szerintem itt a legtöbb hozzászóló nem akar városban 120 vagy 220-al tépni. aki ennyivel megy én nem büntetném hanem helyben fejbelőném. úgy gondolom az váltja ki a felháborodást, hogy az eldugott 20-as, 30-as táblák okozta kellemetlenségek miatt sokak fognak 10 ezreket fizetni. ebből lesz a nagy bevétel nem pedig az éves szinten előforduló maximális 300ezres büntetésből. namármost azon meg lehet vitatkozni hogy hova kell 30as tábla hova nem. tény viszont az hogy ebben az országban indokolatlanul sok olyan közúti tábla van kihelyezve, aminek semmi értelme és haszna nincs. pl amerre én járok haza, fától nem látni 30-as tábla van olyan útszakaszon ahol még kóbormacska sem jár, jól belátható egyenes útszakasz. kérdem én minek? ha én itt 40 vagy 50-el fogok menni ugyan már kinek lesz ettől rosszabb? ja hogy lehet épp majd egy kisgyerek hirtelen elémugrik? persze elképzelhető, de ugyan csak elképzelhető olyan úton is ez ahol pl indokolt lenne a 30-as tempó de ott mégis lehet 50-el menni. balesetek akkor is lesznek ha minden kocsi csak 10-el mehetne max. mellesleg a drága szülők is elmagyarázhatnák a drága gyereknek, hogy nem kéne az út közelében játszani, mert nem éri meg. de most ezt hagyjuk is.
nézzük csak a túlünk nyugatabbra lévő orszégokat. elég nagy szigor van és elég húzos büntik is vannak. mégsem szívózik senki azért ott mert túllépted a sebességhatárt 5-10km/h-val. de nem is ez a lényeg. ezekben az országokban az illetékes hivatalok felmérték az adott útszakaszokat, olyan táblákat helyeztek ki amivel normális haladást tesznek lehetővé. ahol kell ott lassan kell menni ahol lehet ott megengedett a nagyobb tempó. elég sokat jártam európában, de olyat még sehol nem láttam ahol indokolatlanul lenne sebességkorlátozás. Ennyit kéne csak ebben az országban is elérni és senki nem lázongana az ilyen büntetési tételek ellen, mert onnantól már csak tényleg az eszetlen gyórshajtók problémázhatnának. én sem minősülnék annak mert 50-el mertem menni.
és hát azokank akik meg arra hivatkoznak hogy nem kötelesek családtagokra terhelő vallomást tenni, csak annyi most sem. nem kötelező, nem teszed meg kifizeted te a büntit. az az érdekes ha valakit elkapnak gyorshajtásért akkor mindig épp a családtag vezet akit nem akarunk beköpni. felelőséget kellene vállalni!!!
aki meg szeretne többszázzal szakítani azoknak ajánlom hogy szóljanak még az ismerőseiknek és gyüjtögessenek egy kis pénzt és menjenek ki versenypályára repülőtérre vagy bármilyen közúttól elzárt területre és ott tolja neki ahogy csak tudja.

Juan 2008.05.09. 15:43:51

Bandi, az a probléma, hogy a szabályok szükségessége változik idövel. Azaz nem örökérvényüek. Emiatt van olyan szituáció, hogy egy szabály már nem a legjobb, de még érvényes. Ezt már nem biztos, hogy mindig be kell tartani, pont azért mert van értelmesebb (ésszerübb, etikusabb, stb.) viselkedés mint a szabály bamba betartása. Elismerem ritkán van ilyen, de van ilyen.

Persze elismerem, hogy azoknak akik nem gondolkodnak a legegyszerübb a szabály bamba betartása, mert igy nem kényszerül rá a fejtörés fárasztó munkájára. (Emiatt volt sokáig nagyon célszerü pl. a tizparancsolat. Egyszerüen be kellett tartani és pont. És máig is sok embernek ezért jó, mert nem kell sokat tökölni rajta...)

Bandi 2008.05.09. 15:44:01

Kedves "bandikának üzenem", Nagyon mellélőttél, nincs 1.1-es skoda fábiám. 2000-es 170 lovas, sportos imázsú autóm van. (valóban csak széria és nem több 4 évesnél, nem széttuningolt öreg szar, mint sok nagyonfaszagyereknek) Viszont nem attól áll a cerka, h letolok másokat az útról, meg lakott területen 100 felett döngetek. Nem mondom, hogy soha nem léptem át a sebességkorlátozást, ha megbüntetnek érte, akkor viszont nem fogok itt ordibálni. Egyébként pedig eszembe sem jutna városban 126-al menni, akinek viszont igen, azt basszák meg érte jól.

Rejtélyes 2008.05.09. 15:45:36

Kicsijoe:
"Lézerblokkoló"... Mire észlelnéd, hogy bemérnek lézerrel, már be vagy mérve... Fénysebesség rulz :)

Utánanéztem, és szinte mindenütt illegális :) Ha meg észlelik, hogy nem tudnak rólad értékelhető adatot beszerezni, akkor kimennek megérdeklődni pár kollegával és egy szerelővel hogy mi is van a kocsiban, és a kocsidat meg elviszik valamilyen indokkal. :D

diktatorikus kleptokrácia 2008.05.09. 15:49:08

okoskék és okoskák, aki nem tudja, mennyi az annyi, az első szerényebb büntetésének összegét költse egy vezetésbiztonsági tréningre. ott aztán megtudhatja, hogy ahol az 50-es tempónál kilépő gyereket/embert/anyát/kutyát/lovat/tevét nem üti el, ott százzal hajtva ugyanannyival b*ssza telibe a gyalogost. és nem azért, mert az autója szar, hanem a reakcióideje.

ninimimi 2008.05.09. 15:49:41

Nem vagyok éppen rendpárti - pontosabban nem vagyok az ész nélküli rend pártján -, de az érdekelne, milyen indokkal legális nálunk a radarjelző? Franciaországban pl. bűncselekmény - jó tudni! -, de van még pár, nálunk több demokratikus tapasztalattal rendelkező ország, ahol szintén. A közlekedés biztonságára gyakorolt negatív hatása egy ilyen eszköznek vitathatatlan.
Ha pedig összevetjük a legtöbb európai országban legális lehallgató berendezések, távmikrofonok nálunk brutális - öt év börtönnel is fenyegetett - tilalmával, akkor egyszerűen elképesztő ez az ellentmondás. Tessék már megnézni, mennyi az egyiknek és mennyi a másiknak a potenciális kára, veszélye!

1977ex 2008.05.09. 15:49:41

Bandi 2008.05.09. 15:35:03

"Ha csinálunk szabályokat, azokat be kell tartani."
namost ezeket a szabályokat szerintem nem mi csináltunk, hanem max 100-400 hozzánemértő sofőrökkel közlekedő, életébe nem ment még 30-al, haszonleső tahó, akikre én sosam szavaztam. Hitler is csinált szabályokat. amiket ott is be kellett tartani. csak kérdés hogy jók voltak e azok a szabályok? ugye hogy nem.

Ban_Dee 2008.05.09. 15:54:39

Juan 2008.05.09. 14:51:10

Hmm. láttam én már sebességkorlátozó táblát olyan kiegészítő táblával, amin -tól -ig időpont van.
Pl. az Árpád fejedelem útján 60-as tábla 22-06-ig kiegészítő táblával. Ez speciel pont fordított, mint amit írsz, de az elv hasonló. Iskoláknál lehetne ilyen csak 30-as v. 40-es és mondjuk 7-17-ig kiegészítéssel.
Bár igazából erre való az a háromszög alakú tábla, ami gyerekekre figyelmeztet...
Sajnos, aki azt sem veszi figyelembe, az a 30-ast is lesz@rja...
Sőt, tovább megyek, aki igazán törődik azzal, hogy ne veszélyeztessen másokat, az akár mindenféle tábla nélkül is lassan megy egy belvárosi mellékutcán, mert akármikor kiléphetnek elé. Belvárosban néhány utcában az 50 is soknak érződik néha - kint a Soroksári úton meg például a 70-t se érzem olyan hú de soknak.

Bandi 2008.05.09. 15:55:59

Juan, nem mondom egyáltalán, hogy mindem szabály jó, én is közlekedem Magyarországon. Viszont attl a pillanattól kezdve, hogy te elkezded a saját ízlésed szerint értelmezni, felmerül a kérdés, hogy hol a határ? Egy adott szituációban 50 helyett vajon 60-70-80-90-100? Neked 80, másnak 60 , a harmadiknak meg 120. Ki dönti el? Mindenki magának?
Ez így nem működik, ezt anarchiának hívják, és nem jó irányba visz. Nézd meg, azok az országok sikeresek a világban, ahol viszonylagos szabálytisztelet van. Ahol elfogadják az emberek, hogy ok, társadalomban élünk, ezek a játékszabályok, eszerint játszunk, akkor is, ha ezek nem mindig mindenhol a legjobbak. Azok az országok ahol meg mindenki maga dönti el (fejlődő országok, kelet Európa stb) pedig nem vidám helyek.

diktatorikus kleptokrácia 2008.05.09. 15:56:59

te, 1977ex, komolyan gondolod, amit írsz, vagy csak úgy hóbortból veregeted a billentyűket? ne hitlerezz, he, valaki már megtette ott az elején. nagyon ostoba dolog a piktort és az ő szabályait a kresz-hez hasonlítani.

Fifibá 2008.05.09. 16:01:43

Mark Levinson 2008.05.09. 14:24:32: "Kipróbáltam, tegnap délután, hogy mindent betartok. Miért kurvaanyázott, miért jött a seggembe, miért akart megölni a piros lámpánál mindenki, amiért már a sárgánál fékeztem?"
Na, ott a pont. Csatlakoznék: tényleg, miért?

diktatorikus kleptokrácia 2008.05.09. 16:02:43

nézzétek meg azokat az ojrópai országokat, ahol sokan közlekednek. csak a köcsög friss bevándorlók hágják meg (egyszer/először) a szabályt, aztán majd a helyi renderők őket. csak ennek az abszurdisztánnak agyarjai hisztiznek... szabály, tartsd be. ennyi. szabály (írott vagy íratlan), hogy felebarátod nőjét nem. felebarátod a nődet sem, ugye? és ha mégis meghágja valaki a szabályt/nődet? ya, hogy te meghághatod a másét, de a tiedet senki?

Bandi 2008.05.09. 16:03:00

1977ex,

Ezekre én sem szavaztam, de ilyen indokkal a legtöbb szabályt nem kell betartani, mert azok hozták, akikre nem szavaztam. Ez nem vezet sehova, illetve igen, de csak a káoszba.

Hitler meg nem jó példa, most itt demokrácia (féleség) van, akkor is, ha éppen az kormányoz akire nem szavaztál.

stat 2008.05.09. 16:05:07

Hát tényleg röhej :ennyi álszent f.fejet mint itt . Fura , hogy veletek nem találkozom városban mert én nem ugy vettem észre , hogy ennyien betartanák a kreszt. Vagy ti vagytok azok a szerencsétlen, vezetni nem tudó b.armok akik 20-al bénáznak de képesek parkoláskor neki menni a másiknak. Szálljatok magatokba . EZ a rendszer csak annak a sok gy.ökér vállalkozónak meg az önkormányzatoknak jó akik most telerakják a várost traffipax-al.
Nos a sok 'jaj de jó a traffipax'-nak kivánom rohanjatok (d-vel) bele egy 30-as táblába 50-el aztán jöhetek sírni. Már ha el tudjátok érni azt a sebességet.
Balkáni Gerlének meg csak annyit hogy te tényleg Balkáni vagy csak nem Gerle hanem MARHA!!!

bazalt 2008.05.09. 16:05:58

Tudományos híradónk következik:

Lézerblokkoló: mint a neve is mondja, ez egy aktív zavaró, ami nem csak érzékeli, hanem a megfelelő jelsorozat leadásával BLOKKOLJA a lézeres sebességmérőt. Az autóhoz eljutott jel MINDIG erősebb lesz mint az autóról visszavert, ezért egy jó minőségű detektor (akár lézer, akár radar), mindig előbb fogja venni a jelet mint a trafi. A blokkoló amúgy a Kékfényben is szerepelt, akkor tudtak értékelhető jelet venni a kocsiról, amikor 20 m-re volt a trafitól, és a kocsiban már jó ideje visított a detektor. Külföldön ez úgy néz ki, hogy amint észleli, a sofőr fékez, majd kikapcsolja a blokkolót, és máris van mérhető jel. A radardetektorra meg az vonatkozik amit fentebb mondtam: előbb fogja észlelni mint a trafi a visszavert jelet. Egy kivétel van: ha eleve úgy szerelik fel a trafit hogy mire belefut az autós, addigra már a visszavert jel is elég nagy legyen (pl. kanyar), vagy olyan későn kapcsolják be.

Híradó vége, érettségi vizsga:

Ha a max. bünti 300k, és egy profi radardetektor+lézerblokkoló beszereléssel ennek 2/3-a, vajon hány bömbis és merdzsós kötsög fogja k. gyorsan installáltatni? Bónuszkérdés: ezalatt hány 60+ éves 'életveszélyes száguldozót' fognak 20-as meg 30-as táblánál úgy kilőni, hogy a kocsija eladásával kell hogy kitermelje a társadalomra hihhetetlen mértékben veszélyes cselekedetének következményét?

rend a lelke mindennek 2008.05.09. 16:06:09

két, totál eltérő európai tapasztalatomat osztamám meg:
1. Finnország: drákói szigor, a semmi közepén is PONTOSAN betartják a pl 90-t az országúton és még csak 92-vel se mennek soha. Pedig az alacsony népsűrűség miatt nem sokan vannak az utakon.
2. Németország: autopálya, óriási tranzit forgalom és mindenki 160-180-al megy, a rendőr is. És épp most szavazta le a kormány újra a sebesség korlátozó beadványt.

Én a kombi megoldásra szavaznék: drákói szigor+ reális sebesség korlátozás. Pl autópályán a 150 kmh teljesen ok, városban pedig a 70 kmh.

a 30kmh mögé pedig nem engednék magántrafipaxot, mert az tényleg csak a pénről szól

Juan 2008.05.09. 16:06:46

Bandi,

"Viszont attl a pillanattól kezdve, hogy te elkezded a saját ízlésed szerint értelmezni, felmerül a kérdés, hogy hol a határ? "

Igy igaz. Ezért irtam többször is, hogy:

- esetek többségében a szabályt célszerü betartani
- ha áthágod a szabályt, akkor is ésszel és alaposan megfontolva.

Persze belátom, hogy ezt nem lehet reklámozni, mert akkor mindenki azt gondolná mindig, hogy éppen _most_ célszerü áthágni ez vagy azt a szabályt.

Rocko- 2008.05.09. 16:08:11

nocsak-nocsak, index címlap? :)
a véleményem változatlan.

ede 2008.05.09. 14:10:34
Sasadi út végén nincsen kanyar, se felüjár. az Budaörsi, amire gondolsz. :)

Rocko- 2008.05.09. 16:10:13

Lexon 2008.05.09. 14:12:47
van bünti: x pont.

mgs 2008.05.09. 16:12:05

A K anyjukat! Aki rendszeresen közlekedik (én napi 3-400km-t), az tudja,h a jelenlegi szabályok, táblázottság stb. betarthatatlanok! Ezt kotra károly is megmondta nemrég a rádióban. Csak és kizárólag pénzgyűjtésről szól. A rendőrökről meg külön megvan a véleményem,mert gusztustalan amit csinálnak, mindenféle lehetetlen helyről mérnek elbújva. Aki vezetett már európában az tudja,h ez BALKÁN!!!

bazalt 2008.05.09. 16:12:39

Bandi 2008.05.09. 16:03:00

Hitler tökéletes példa, ugyanis _demokratikus_ úton került hatalomra. Hogy aztán mit csinált, más kérdés. A szabálytiszteletről meg annyit, hogy most egy 80+ éves öregembert akarnak bíróság elé citálni azért, mert 60 éve betartatott egy törvényt. Tessék mondani, akkor ezt így hogy?

Nefarian 2008.05.09. 16:15:09

Sztem egyszerűen két malomban őröltök, és elbeszéltek egymás mellett. Úgy vélem, mindkét irányvonal kissé szélsőséges. Az is, aki szerint a 30-as tábla az 30-as tábla, ha törik, ha szakad. A másik pedig, aki szerint 130-al városban, az "nem szép dolog".
A hétvégén Győrből jöttem haza M1/M7-en családdal a Velencei-tó mellé. Jöhet a kérdés, miért arra, ha van a 81-es főút. Mondjuk azért, mert a 81-esen utálok közlekedni, kész életveszély az iszonyat sok (többnyire vendégmunkás) barom miatt. Fél éves kisbabával a hátsó ülésen inkább választom az autópályát. Jöttem, 130-at tartva. M0-ig ha 200-an nem HÚZTAK EL mellettem, akkor semennyien. Nem, nem finoman megelőztek...amikor feltűnt egy traffira figyelmeztető tábla, hirtelen mindenki tudott 130-al menni...úgy 500 méteren át, aztán újra tövig a gázpedált...

Ha valaki 130-al megy városban, azt nem 300K-ra kell büntetni, hanem lefoglalni az autóját 1 évre, és kötelezni, hogy tegyen új KRESZ vizsgát. Ha valakit az autópályán 200-al érnek utol a rendőrök, azt azonnal kiszedni az autójából, autó lefoglal (mint a súlyos szabálysértés eszköze), önjelölt Schuminkat pedig otthagyni az első parkolóban, és közölni vele, hogy 1 évig nem látja az autót. Ez még a gazdagabbjának is jelentős érvágás lenne, és talán meggondolná...aki 250-el száguld motorral, attól is elvenni a motort egy jó időre...értsétek meg, valamit lépni kell, mert ami most van, az KATASZTRÓFA.
Ami a "fizessen a tulajdonos" szabályt illeti: ha X kölcsönadja a kocsiját, és az illető 200-al megy vele a pályán, és elkapják, az legyen a sofőr baja. Ha a rendőrök megkérdezik, hogy ki vezette az autót, a tulaj simán mondja meg, aztán vigye el a sofőr a balhét. Ha nem mondja meg, akkor meg a tulaj is simlis a dologban, és akkor mit sajnáljam azért, hogy őt büntetik meg? Nem kell sunnyogni...
Magam részéről azt is teljesen helyénvalónak tartom, hogy a kétpontos fotózást is alkalmazzák. Tudjátok, amikor lefotóznak 2 különböző helyen, és megnézik, mennyi idő alatt értetek át az első pontból a másodikba. Ha a két pont között 100 km van, és az eltelt idő 30 perc, akkor nincs vita...ez a módszer amúgy kiváló a lézerblokkolók ellen, amiknek a használatát amúgy sem értem...aki lézerblokkolót használ, az már sumákol! Hiszen, ha szabályosan menne, miért kellene neki a blokkoló?

stat 2008.05.09. 16:37:10

Nefarian :
Téged tényleg zavar ha megelöznek?!
Szegény ember , gondolom az életben is eléggé hátra vagy szorulva és ez frusztrál (munkahely stb.)

mohaa 2008.05.09. 17:25:58

A belsőségen, autózz-on is mindig előjön ugyanez a nyavalygás. Jaj, mostantól szabályosan kell közlekedni!
Eddig is kb. 10%-al (városban 20%, 50 helyett 60) hajtottam gyorsabban a megengedettnél, ezután is ennyivel fogok.
Soha nem kaptam még büntit gyorshajtásért.
Akit meg megb***nak az így járt.
Tudom, rohadt önző állat vagyok de nem érdekel a sírás.

Desert 2008.05.09. 17:30:17

"nem érdekel a sírás."

ne izgulj, a gazdagokat meg az aprópénzes büntetés nem érdekli és ugyanúgy le fog szarni mindent és mindenkit, mint eddig. A ideológiai eltérés meg ott van, hogy néhányan azt mondják ez nem megoldás, hanem egy rossz vicc: a gazdagok csinálnak amit akarnak, az olcsójánosok meg jobb ha meghúzzák magukat és nagyon gyorsan letakarodnak a gazdagok elől. Néhányan meg ehhez tapsikolnak, hogy de jó lett most nekünk.

Gaben 2008.05.09. 18:51:33

Ha jól tudom, Svájcban, ha 30-cal meghaladja az ember a sebességkorlátozást, befizetheti az éves (!!!) bére 20%-át. Szegény is, gazdag is.
Szóval ott sem csak azért van rend, mert olyan jófejek a lakosok.

Kicsijoe 2008.05.09. 19:07:10

"A Somogy, Tolna és Baranya megyei adatokat Pécsett dolgozzák fel. Ebben a három megyében 7-éig 398 határozat született, az autósoknak egyébként 30 napja van arra, hogy befizesse a büntetéseket. A fényképfelvételeket nem csatolják a határozathoz, ezeket egy esetleges fellebbezés esetén használja a rendőrség bizonyítékként. Ebben a régióban eddig a legmagasabb büntetést egy kaposfüredi autós kapta, ő egy 30-as táblánál hajtott gyorsan, 130 ezer forintos bírságot szabtak ki rá.

A Szabolcs-Szatmár-Bereg,- Hajdú-Bihar- és Jász-Nagykun-Szolnok megyei adatokat Nyíregyházán kezelik. A Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Rendőr-főkapitányság a Független Hírügynökséget úgy tájékoztatta, hogy a megyében 159 határozat született 6 millió 760ezer forint összegben. A legmagasabb kirótt büntetés 130 ezer forint volt, mert az autós 50-es táblánál 105-tel hajtott. Hajdú-Bihar megyében 491 határozat alapján összesen több mint 18 és félmillió forintnyi büntetés róttak ki. Itt is folyamatosan dolgozzák fel a sebességmérő kamerák által készített 1361 felvételt. Ebben a megyében is 130 ezer forint volt a legmagasabb büntetés, amit hét autósra is kiróttak. A többségük 30-as táblánál lépte túl a sebességet.

"

Index . hu

Ennyit arról,hogy neeeem,véletlen sem a 30-as táblánál bírságolnak.És ez még csak a kezdet...

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.09. 21:58:52

Rájöttem!!! Megvan!!!

ÉN VAGYOK AZ ÁLLAT!!!

Mi a faszért kell nekem internetezni meg blogokba írni, azokat olvasni??? Amikor ide a 80 % baszakodni jár, azzal, aki megpróbál a másik értelmessel épeszű eszmecserét folytatni...

Azok, akik ennyire a szabályok betartatása és a gk-vezetők (bimmer, merga, 2-300 LE kinek mire sül el a pisztolya) fikázására mennek:

1. Köcsög kis provokátorok, akik úgylehet még a 14-et se töltötték be, de már ennyi idősek olyan kis gecik, hogy bármikor bárkinek jobban be tudnak ugatni, mint egy gyakorlott öreg olájcigány a "parasztnak"...

2. Nincs (volt de odalett vagy sosem volt) auója, így neki mindegy: ha neki nincs, másnak se legyen, dögöljön meg akinek autóra telik...

3. Egy született balfasz, aki teli van kisebbségi komplexussal azért mert másnak - még azt se mondom hogy drágább vagy újabb - de "alkalmasabb" autója van "állatkodni", amit ő is szivesen megtenne, de egy guminyikkanásnál többre nem futja. Ráadásul azt hiszi, hogy ő sosem fog beleesni a "ne ítélj, hogy ne ítéltess" kategóriába: remélem ő lesz az első, aki áldozata lesz az általa annyira dicsőített "szabadrablásnak" - mert annyira sötét is, hogy nem látja: az önkormányzatok és a Rendőrség is annyira alul-finanszírozottak, hogy KELL nekik az így megszerezhető bevétel. Ha ez az ára, akkor trafival: egy hét alatt bejöhet az ára!!! Ha meg akadozik a lóvé, ki kell baszni egy 30-as táblát - azt ugyanis megnézném hogy hányan fognak perelni olyan részen, ahol két éve nem folyik útfelújítás már, csak a tábla "gyökeret vert" és remek kis casus belli...


Bevallom, hogy én is mentem már városban 100-120-szal, egyébként kényelmesen a 60-70 a tartható. Hogy elüt valakit az ember??? Hát mi a faszt keres ott egy gyalogos, ahol minden lámpa piros, kivéve a zöldhullámot???

Arról sem én tehetek, hogy 90 helyett kb. 110-120 a kényelmes utazó városon kívül. Ez fáj olyan kurva nagyon, hogy másnak ez a végsebesség-közeli állapot??? Az egyik autómon nekem is. De nem rándulok görcsbe, ha valaki megelőz, mert kevesli a 90-et (feltartani azért nem akarok senkit).

Egy biztos: miattam senki nem szenvedett balesetet soha, sőt jópáran úsztak meg gányos helyzetet, amikor ők voltak a gyámoltalanok. Ez nem jelenti azt, hogy "szűz" vagyok, viszont akkor és ott senkit nem vittem magammal, nem azért mert így sikerült, hanem mert "gyorsan menni lehet, ahol a körülmények biztonságosan lehetővé teszik"!!!

Az se én voltam, aki miután megelőzték 120-szal, kitaposta az 1.3-as Suzi lelkét, hogy visszaelőzzön. Hagytam. De nem bírta tartani a tempót, hiszen öten ültek benne!!! De nem bírta elviselni.

Úgyhogy le van szarva minden fikázós-általánosítós köcsög, meg az is, aki dilettáns módon hiszi azt, hogy a szabályokat őérte hozták. Évekig nem volt fontos, hogy biztonságos legyen a közlekedés... A mai napig nem fontos a bűncselekmények áldozatainak jogi-, erkölcsi- és anyagi kárpótlása sem: persze, hiszen ez nem hoz, hanem visz a konyháról, ugye!!!

Tisztelet a kivételnek, de a nagy többség véleményére - mint értékelhetetlen - SZAROK!!!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.09. 22:01:43

Yericho850: Ha a neved mögötti szám egy 850-es Fiatot takar, akkor ezen a blogon mindig lesz értéke a kommentednek!

yetiahegyrol 2008.05.09. 22:23:13

Ez a Balkán... itt csak így lehet nyomatékosítani! Sztem akár még meg is duplázhatnák a bírságokat lazán.

csiky944 2008.05.09. 22:37:00

aham,már a hsz-ek számában is láttam,h itt index címlap volt :D

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.09. 22:40:05

Scheerti:

Kiábrándító leszek: csak szeretnék egy 850-es Fiatot (én állat, gyűjtöm az autókat, persze pénzem az nincs rá: ma adtam túl az első autómon...)

De ne aggódj, nem is Bimmert takar, bár az is elférne a zuzámban:-)

Most csak 75, 88, 92 és 225 LE-s gépek vannak... nagy részük darabokban:-(

Azért az se mindegy, hogy valakinek a segge alá tolják a nagygépet, vagy a szájától vonja meg a falatot és saját kezével építi újra azt, amit mások a zsebpénzből megvesznek és azután gyorsan le is amortizálnak...

Ezért is lázadok az új szabályok ellen: minden vagyok csak tehetős nem!!!

...de a többség máris a véremet követeli, mert szvsz az új szabály SZAR...

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.09. 22:42:05

yetiahegyrol:

Nem jól látod, nem kell duplázni a bírságot: sokkal nagyobb visszatartó erő lesz, ha a szomszédját is megkúrják ugyanúgy...

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.09. 23:33:21

Mellesleg az új szabály további áldozatai korántsem az eszement jaszkarik lesznek, hanem a "rutinból" vezetők, akik gyakran járt útvonalon már fejből tudják, hogy hol mennyivel lehet... még ha nem is szabad, merthogy a józanész nem tilcsa...

ckck 2008.05.10. 00:28:10

Nagyon tudnak bosszantani a kinn felejtett 30-as táblák, meg az egyéb felesleges szabályok. DE: a megoldás nem a mindenáron áthágom és most jól megmutatom, legalábbis szerintem.
Csak hogy egy példát hozzak:
Bp, Petőfi-hídról buda felé lejövet a MOL-kút előtt van/volt egy baromi hosszú lassítósáv vagy minek hívják. Gond nélkül belefért az indokolatlan kategóriába, ráadásul emiatt itt nem lehetett megállni a KRESZ szerint.
Megoldás: a közelben lakók e-mailjei az önkormányzatnak, hogy indokolatlannak találják vizsgálják felül. És lőn, meg lehet nézni, ma már mindig parkolnak ott szabályosan és csak a valóban indokolt utolsó részén tilos a megállás, amit külön tábla jelez.
Látsz egy kinnfelejtett 30-as táblát szóljál. Európa erről szól!
És ha csesznek rá, nem szedik le stb.. na majd akkor újra beszéljünk a témáról.
Ha 90-el megyek vagy ha 50-el és leelőznek mer szabályos voltam én nem fogok utána menni. Attól, hogy neki sürgős, nekem még nem.
Hogy ott nem indokolt a 90-es korlátozás?? Lásd fenti módszer..

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2008.05.10. 07:04:48

ckck:

Elgondolkodtató az ötleted...

Mindössze annyi bajom van, hogy egyrészt ezt a kifigyelős dolgot foglalkozás-szerűen lehetne űzni, másrészt látva/tapasztalva a Közútkezelő hozzáállását, már az is eredménynek lenne tekinthető, ha válaszolnának az e-mailra, pl. hogy "nincs jobb dolgod,"

Végülis nem kerül semmibe, szvsz megpróbálom...

ckck 2008.05.10. 17:56:33

Yericho850:

Kiváncsian várom eredménnyel járt-e!

Azt hiszem énis elkezdem ezt aktívabban űzni, bár az utóbbi hetekben nem emléxem ilyenre..
süti beállítások módosítása