S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Hülye franciák, francia hülyék!

2009.11.23. 21:05 scheerti

Franciák. Sokan gyűlölik őket, ha másért nem, akkor azért, mert franciák. A magyaroknak ott van Trianon, de ha másért nem, már csak azért is buzik, mert csigát esznek. Nekem van más okom is, sokkal triviálisabb, mint a húszas évek külpolitikája. Van egy autóm, francia. Mikor megvásároltam, már lendültek is a magasba a mutatóujjak: szopni fogsz. Akkor csak legyintettem, mind hülye, aki gondolkodás nélkül szarozza. Aztán nekik lett igazuk, a baráti mutatóujjak helyett Pierre és Jean-Jacques tartják felém büszkén a középső ujjukat: megvetted lúzer, innentől a te bajod

Az történt, hogy az egyébként tökéletesen működő autó egy nap nehezebben indult, majd megtorpant hidegen. Melegen hibátlanul üzemel, nem is kell neki több két percnél, hogy bemelegedjen és hibátlanul használhatóvá váljék. Gyertyacsere, gondolta Stirlitz. De nem, a gyertyacsere nem segített. Az üzemanyagszűrőt is cseréltük, az sem. A légszűrőcsere sem. Mi lehet még? AC-pumpa? Lehet, hogy nem kap elég anyagot? Lássuk. Öt nap állás után spriccelt a benzin a csőből, ez nem AC-s. Akkor itt bizony valami elektronikai probléma lesz. Francia autónál? Kizárt dolog. Ja, nem. Izé, könnyen lehet. Némi (rengeteg) matatás után a szerelő kiderítette, hogy a fojtószelep-potméter egyik lába szakadt. Hát, zseniális. Nagyjából beszerezhetetlen alkatrész, még akkor is, ha az ember ismeri Prokee-t, aki álmából felébresztve is utánad tudja dobni a cikkszámot és az árat, mandínerből. 

Azért felhívtam a helyi Renault-nagykövetséget, hátha ők majd mondanak valamit, egyáltalán létezik-e ilyen alkatrész. Létezik, komplett befecskendező-rendszer, ami nem is francia, hanem német, Bosch. 160 000 magyar pénzért. Hát, anyátok, mondtam magamban és azonnal bontókat kezdtem kutatni. Azt persze kitalálhatjátok, hogy sehol nem akadt bontott 1.4-es Renault, a legtöbb helyről nem is válaszoltak az e-mailre, a telefonos megkeresés is rendre azt az eredményt hozta, hogy itt kóla van. Az, a szopa-kóla. Sebaj, majd Prokee újfent. De ezúttal ő sem, sajnos nincs ilyen alkatrész, nem is gyártják, nem is lehet kapni, egyáltalán. Ajajjj. De semmi baj, nekiállunk megforrasztani, hátha. És akkor jött a felismerés, hogy az őrült békaevő, a sápadtarcú csigazabáló, az országharmadoló pribék lyukas torx csavart használ.  Azt eddig is tudtam, hogy ők az idióta szabványok nagymesterei, ahhoz túl rövid ideig voltak náluk vendégségben a németek, hogy ezen változtassanak. 

A műszaki Kiszel Tündéknek mondanám, hogy a lyukas torx-készlet nem fordul elő minden háztartásban, sőt, a barkácsáruházakban se adják 599-ért konténerből. Na, nem beszerezhetetlen, de vidéken próbáljon valaki délután(itt este) hatkor bármiféle szerszámboltba bejutni. Lehetséges, de csak hidegvágóval. Ó, az átkozottak. 

Nincs mese, szükség van egy magyar szabványra, egy olyanra, ami semmivel és senkivel nem kompatibilis. Ez zárná a tejesdobozt, a sörösüveget, még a bort is, nem beszélve az ipari felhasználásról. Képzeljük el milyen érzés lenne a kitikkadt francia turistáknak jéghideg ásványvizet osztogatni, amit aztán nem tudnak kinyitni, csak a szállodában, ahol már semmi kedvük nem lesz az addigra langyos löttyhöz.  Majd megtanulnák, hogy lehet itt még bazmeg. A köcsögök.

 

 

15 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr721547374

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

biker_kolee 2009.11.23. 22:13:39

Kitartás és csigavér. Bár a csigát inkább nem emlegetem.

Seafalcon · http://szekelyistvan.hu 2009.11.24. 09:26:47

Hány éves a kocsid? Az én franciám 9-ikben van, lehet, hoyg hamarost én is?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.24. 10:44:04

94-es, nem fiatal. De az újabbakkal még több baj van:)

zoli69 2009.11.24. 13:23:36

Jól értettem? A NÉMET alkatrész szart be? Azt nem lehet beszerezni? Nem a BOSCH-t kellene szidni?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.24. 16:16:36

Nem, mert a Bosch azt gyárt, amit gyártatnak vele.

Hozzászólás © 2009.11.25. 11:18:45

"... a szerelő kiderítette, hogy a fojtószelep-potméter egyik lába szakadt. ..."

"Ajajjj. De semmi baj, nekiállunk megforrasztani, hátha. És akkor jött a felismerés, hogy az őrült békaevő, a sápadtarcú csigazabáló, az országharmadoló pribék lyukas torx csavart használ."

Csigavér! :D
De mi köze egy speciális szerszámnak a forrasztáshoz? Ha már a forrasztandó alkatrészhez jutottatok akkor lehet csak forrasztópáka kellene. (Már ha tényleg a fentiekben említett probléma van csak.)

dhrbikes 2009.11.25. 11:41:05

Nemár, hogy egy hardcore autóbuzinak nincs otthon lyukas torx készlete?? :)

(Én könnyen dumálok, bringához kellett így vettem, és ha már vettem akkor lyukasat, mert az jó a simához is, fordítva viszont nem)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.25. 12:37:33

@Hozzászólás ©:

A speckó szerszám ahhoz kell, hogy le tudjam venni:D

@dhrbikes: Ez bizony igaz, és az a vicc, hogy olyan van, ami akár jó is lehet lyukashoz is, de sehol nem találom.

zoli69 2009.11.25. 13:46:52

@scheerti: Szia!
Azért mert a franciák rendelésére gyártott, attól még neki kellene biztosítani az alkatrészellátást. Nem?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2009.11.25. 15:17:46

@zoli69:

Namost az van, hogy Prokee szerint a többihez van iylen alkatrész, ehhez nincs. Nem is gyártják, rendelni se lehet. De ez a motor amúgy is szopó, motorkód alapján például nem tud hozzá Prokee kuplungot se rendelni. Azért, mert bunkó francia, aki húszféle beszállítóval dolgoztat, képtelenség hozzá csak úgy simán alkatrészt szerezni. Kevés autó van, ami megdolgoztatja Prokee-t, ez pl olyan.

=Daniken= 2009.11.25. 21:57:34

"Azért, mert bunkó francia, aki húszféle beszállítóval dolgoztat, képtelenség hozzá csak úgy simán alkatrészt szerezni."

kábé meg is van az oka a híres fracia autós totemoszlopokon hirdetett megbízhatatlanságnak...a faszariság...istenkém, amikor csak francia (főleg ipari) cégnél jártam, mindíg mindenhol letolatták a gatyát mindenkivel, kijátszották egymással szemben a beszállítókat...de inkább befogom, mert ez is sztereotípia és bőven szubjektív vagyok.

EPP · http://eppcobra.blogspot.com/ 2009.12.12. 11:18:07

Rönyó tulajként én is tudom mi az a SZOPÁS!

Tavaly áprilistól Novemberig szoptam a tragaccsal, mert időnként nem indult, valami elektronyos zűr miatt az immobilizer letiltott amikor épp beröffent volna. Ha órákig szarakodtam vele, akkor azért beindult, azután hetekig nem volt baj. Eleinte azért nem tudták megcsinálni, mert nem tudtam prezentálni a problémát, aztán késöbb már azért nem, mert nem tudtam vele odamenni... Szervízből szervízbe mentem vele. Majdnem szévertem. Volt olan, amikor a szervízben megnyugtattak, hogy többet ilyen baj nem lesz vele, fizettem, beültem, kulcs elfordít, effekt a szokott, erre a szerelő fordul, hozza a pénzt, hogy inkább visszaadja, de ő nem vállalja!
Szerencsére találtam egy szervízt, ahol értenek ezekhez a csigabaszó tragacsokhoz /mással nem is foglalkoznak egyébként/, és ott (2 napi szopással, próbálgatással ugyan) kiderítették, hogy a műszerfal korrodálodot földelése a ludas. Szóval a csomagtartó bal oldalán a kárpit alatt a 10-es csavaral rögzítet földelést kellett csiszolni meg kontaktspézni! Bassza meg a francija mérnök a bulldogját!

Amúgy kevés más dolog van, ami ennyire ki tud hozni a sodromból.

EPP · http://eppcobra.blogspot.com/ 2009.12.12. 11:22:33

Az már inkább poén, hogy majdnem felfaltak miatta az oroszlánok családostol, mert épp a szafari parkban az oroszlánoktól 3 méterre bírta szétszakadni magát az ékszíj, persze rögtön be is mászott a vezérműszíj alá, és innen már csak tréleren volt további út. Ki volt írva, hogy ha baj van hármat kell dudálni. Szerintetek érdekelt valakit, hogy SOS-t tülkölök? Az oroszlánon kívül? Nem vagyok ijedős, de amikor csak a francia bádog választ el a 300+ kilós cicától, az elég beszarás.
süti beállítások módosítása