Néhány napja a Belsőségen azt írtam Rácz Tamás Xantia postjához,hogy nem vennék francia autót. Aztán utána átgondoltam,hogy mégis lenne pár francia kocsi amit szívesen vezetnék minden nap. Hármat sikerült összegyűjtenem. Nem kellett sokat vadászni hiszen ez a három autó szinte mindenkinek ismerős lehet.
1,
Renault 5 Turbo (R5 Turbo)
A Renault a 80-as években sok gyártóhoz hasonlóan a rallyban látta a megoldás,ehhez kiváló alapot választott. A motor középre került egy módosított 5-ös karosszériában. Utcai változat csak azért készült, mert a Rally 4-es csoportjánaklapkövetelménye volt,hogy az autóból minimum 400 darab készüljön utcai változatban is. Így kapott az utcai R5 egy 1400 köbcentis turbómotort ami 160 lóerőt teljesített. Ez akkoriban több volt mint elég. A fejlesztések eredményeképp a Rallyversenyeken használt R5-ök elérték a 350 lóerős teljesítményt. Nem is csoda,hogy Jean Ragnotti rallyversenyző megnyerte vele a Monte Carlo Rally-t. Kétséget kizáróan a 80-as évek egyik legjellegzetesebb sportkocsija volt és a maga nemében páratlan.
2,
Peugeot 205 T 16
Nem mindenki tudja,de a GTI nem a legerősebb utcai 205-ös volt. Bár 1,9 literes 130 lóerős motorjával hamar a hot-hatch-ek egyik legnépszerűbbike lett mégis elmaradt a 205 T16-tól.A B-csoportos Rally szabályainak értelmében a Peugeot kénytelen volt 200 darab utcai T16-ost is legyártani,hogy indulni tudjanak a versenyken. Ezek az autók 1,8 literes 16 szelepes Turbómotorokkal voltak szerelve ( innen a T16).A Turbónyomás szabályzása arra szolgált,hogy a 200 lóerősre "butított" autót az úton tudja tartani a vezetője. A még így is brutális menetteljesítményeinek és hírének köszönhetően gyorsan szétkapkodták az utcai T16-osokat. Többségében versenyautók épültek belőlük és Rally vagy pályaversenyken vettek részt.
3,
Renault Clio V6
A képlet egyszerű volt a Clio V6 tervezésekor. Nem kellett mindent előről kezdeni hiszen az R5 alapjaiból sokat tudtak meríteni a tervezők .Nyílt titok volt autós körökben,hogy a Renault megkísérli reprodukálni az R5 sikerét egy méregerős középmotoros sportkocsival. A választás az akkor második generációnál tartó Clio-ra esett. A döntés ésszerűnek tűnt hiszen a Clio kiváló alapot jelentett egy ilyen utcai szörnyeteg létrehozásához. 2001-ben elkezdett gyártásakor a 3 literes V6-os motor 230 lóerőt teljesített ami félelmetes teljesítmény egy kisautóhoz képest. Természetesen a futóművet és a fékeket is a teljeítményhez hangolták. 2003-ban a V6 átesett egy facelift-en aminek köszönhetően a lóerők száma 255-re duzzadt.A midnennapi használatot nehezítette a közel 14 méteres fordulókör és a rendkívüli teljesítmény amit nagyobb sebességnél csak jó reflexekkel megáldott pilóták tudnak az úton tartani. A V6 gyártását 2005-ben leállították aki azonban szeretne egyet biztosan elöbb hozzájut mint az előző két autóhoz.