Mindenkinek van kedvenc kocsija. És akinek van kedvenc kocsija annak van kedvenc Ferrarija is. Na ilyen nekem a Testarossa. Tudom,tudom,hogy tömegcikk az Enzohoz képest,és ha ezt O.P. olvasná valószínüleg körbe is röhögne a 250 GTO után de ez van, nekem ez tetszik. A Testarossa piros fejet jelent, ugyanis a gyönyörű V 12-es motor szelepfedeleit pirosra festették. Egyes állítások szerint nem ez volt az első "pirosfejű" Ferrari,de kétségtelenül ez maradt meg az emberek emlékezetében ha a Testarossa szóbakerül. DOHC motor Bosch K-jet benzinbefecskendezővel. Ezek a bonyolult K-jet rendszerek szoktak előszeretettel megdögleni az öreg Porschékban is... Az autó elég nehéz ,1530 kg és aerodinamikai szempontból is csak közepesre értékelhető. A motorja 390 lóerőt ad le,de így is 5,3 másodperc alatt repíti a kasztnit 0-100-ra. A negyedmérföldes gyorsulást is 13,5 másodperc alatt teljesítette. Ez mai szemmel már nem sok hiszen a tengerentúlon bőven 8 másodpercen belül járnak már,de azok drag versenyautók amiknek nem kell kanyarodni,másrészt köztudott,hogy az amerikaiak nem normálisak. Ezekre az adatokra már csak az kapja fel a fejét aki az utóbbi 20 évben a Marson élt,hiszen vannak olyan autók amik sokkal gyorsabbak,sokkal jobban kanyarodnak és sokkal jobban lassulnak. De képzeljük bele ezt az autót a 80-as évek építőkockából kirakott autói közé és sírjunk. Sajnos ez a kocsi nem járt be akkora filmes karriert mint a "Magnum Ferrari" néven elhíresült 308-as,de a Miami Vice-ban (aminek a remake-je borzalmas) egy ilyennel üldözték a bűnt több-kevesebb sikerrel. Az eredeti Testarossát 1991-ben 512R típusjelzéssel láztták el. Felhúzták a 4.9 literes motorját 428 lóerőre,hogy ne nézzen vissza a Monte Carlo-i hegyek között. 1994-ben még kapott egy módosítást 512M-néven( Modificata). A motorjába megint belepiszkáltak,így lett a végső változat 440 lóerős. Ekkorra a Testarossa már az utolsókat rúgta 96-ban le is váltotta az 550 Maranello.Csodálatos olasz vas,igazi Ferrari,talán a legszebb.... Szerencsére eleget gyártottak belőle ahhoz,hogy bárki hozzájuthasson. Bárki akinek van nagyjából 60 000 eurója erre a szépségre.
Pirosban a legszebb.
A V12-es "pirosfejű"
A legelső pirosfejű 1958-ból