Dani barátomnak mutattam a blogot nemrégiben és tetszett neki. Mondtam,hogy mondjon egy autót mert kéne még ma írni valamit de valahogy semmi nem jutott eszembe. Ekkor vágott szájon a felismerés,hogy Daninak is különleges verdája van. Miért ne írnám meg? Olasz is,sportos is,miért ne szeretnénk? Egy Alfa 33-ról van szó,de nem a lakossági 1.4- es 74 lovas hanem az 1712 köbcentis 132 lovas boxer. A 33-ast 1983-94 ig gyártotta az Alfa Romeo. A különböző változatokból 800.000 db kelt el világszerte és ezzel a márka legkelendőbb autójává vált. A formaterv nem túl látványos de ezt betudhatjuk a 80-as évekbeli rablógazdálkodásnak,és különben is kit érdekel HA LELKE VAN. Márpedig az olasz autónak lelke van,néha hálás és odaadó, máskor követelőző mint egy kivénhedt ringyó egy párizsi lokálban. Az Alfa akkoriban ugyanúgy ragaszkodott a boxermotorhoz mint manapság a Subaru. Nehezebben hozzáférhető mint a többi motor,de valahogy megvan az a hangulata,hogy az ember valami mást hajt. Aki ült már akár egy V8-asban,esetleg egy Wankel motoros Rx-7 esben annak ezt nem kell megmagyarázni. Dani kocsija már az 1989-es facelift utáni 136 Lóerős 161 Nm- nyomatékú motor Katalizátoros változata ,így 132 lóerőt teljesít és kb 155 Nm nyomatékot. Ha figyelembe vesszük az autó viszonylagos könnyűségét akkor ez nagyon szép eredmény. A gyári adatok szerint ez a sportos 33-as 8,2 alatt futja meg a százat és a vége 205 körül van. A 33-ast az éppúgy híres 145-ös és 146-os váltotta. A mai napig kiváló tuningalap és első sportos autónak kitűnő.Ha a 80-as években élő olasz gengszter lennék és gyorsan akarnám lehagyni Rizzo felügyelőt (Piedone) biztos ilyennel járnék.
Pályára termett
Meghökkentő részletek:
Alfa romeo 33 Stradale 1967-ből.
Ha az 1960-as évek középmotoros olasz sportkocsijairól beszélünk akkor mik ugranak be? Lamborghini Miura,Ferrari Dino,De Tomaso Mangusta. Ugye-ugye? Kevesen tudják,hogy az Alfa Romeo épített egy Tipo 33 Stradale nevű autót (fent). Ez a kocsi korának tipikus könnyű sportautója volt,aluminiumból készült karosszériájával és 700 kg-os súlyával és tárcsafékeivel komoly sportautónak számított. 90 fokos V8-as motorjához 6 sebességes váltó csatlakozott. ( 1967 ! ) V8-as motorja mindössze 2000 köbcentis volt és 230 lóerőt adott le. Elképesztő 7700-as fordulatszámig lehetett pörgetni a vasat ha a tulaj nem sajnálta. A végsebessége 162 mph-volt(259 km/h) ami meglepően jó hiszen a Ferrari Daytona 4,4 literes V12-es motorja 350 lóerővel "csak" 275 km/h -val repítette a kasztnit.