S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Válaszd az igazit

2007.01.25. 09:47 scheerti

 Nemrégiben beszélgettem az egyik haverommal az új BMW típusokról. Azt kérdezte,hogy vajon lesz e BMW M1-es. Mondtam neki,hogy már van.Nem értette a dolgot. Másnap elküldtem neki gy képet egy 1978-as M1-es BMW-ről. A válasz csak ennyi volt: Hűbazze'. 1972-ben a BMW kijött egy prototípussal aminek 4 hengeres középmotorja és felfele nyíló ajtói voltak. Akkor még senki nem fűzött nagy reményeket a kis Turbocsodához,úgy gondolták,hogy 1-2 kiállítás után a süllyesztőbe kerül. A BMW-nek viszont más céljai voltak az M1-nek nevezett autóval. Ezen akarták kipróbálni az újításaikat. A felfelé nyíló ajtók már nem kápráztatták el a közönséget, a középre szerelt Turbomotor annál inkább. Az autó jóval szélesebb volt az akkori BMW-k többségénél és egy kisérleti fékerőelosztót is szereltek bele.( ABS). Az autó utcai változatát 1978-ban dobták piacra,M1 néven,késöbb a BMW minden sportos modellje megkapta az "M" betűt. ( Motorsport).

 

 Utcai Motorváltozatok:

2 literes, 200 lóerős 4 hengeres Turbomotor( BMW turbo 1972)

3,5 literes 277 lóerős hathengeres

Versenymotorok

6 hengeres versenymotorok, 470 és 850 lóerővel(turbófeltöltés)

Az utcai változatok 5,6 másodperc alatt gyorsultak 0-100-ra, és végsebességük 262 km/h volt. 1985-ig a leggyorsabb szériaautó volt a német gyártók autói közül.

Bild:BMW-M1 Piquet 1980-05-24.jpg













Nelson Piquet a BMW M1 versenyváltozatában.

4 komment

Címkék: m1 bmw turbo racing

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr330850

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.01.25. 10:11:51

Otthon egy kb 1,5x1 méteres poszter van az M1 Procar-verzióról a szobámban bekeretezve. Anno 1994-ben 10 márkáért vettem a BMW-Múzeumban, Münchenben. Kell-e ennél többet mondanom? :))

furious · http://autobuzi.freeblog.hu 2007.01.25. 22:25:04

Nekem megvan Matchbox-ban :).
Egyébként én úgy tudom hogy a Lamborghini kezdte fejleszteni, csak beletörött a fejszére.(pénzügyKár.Inkább ezen gyúrhattak volna az LM gépszörnyeteg helyett.
www.motorbase.com/profiles/vehicle/index.ehtml?i=141046240
A címen egyébként finom képek vannak az M1ről.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.01.26. 07:34:19

Valóban de még nem az M1-et hanem az elődjét, az utcai M1-hez már semmi közük.

oli 2007.08.31. 18:23:33

Hali ! köpjél le ,7 végén zugban volt veterántali ,de csak 1968-as ig.A tali végén az egyik utcából egy narancs vöröses m1 kocogott ki ,meg egy espirit turbo. érthetö ,hogy ök nem vettek részt a talin.
Az összes helyem kifogyott a gépemröl persze.
Nagyón dübörgös ,de finom hangja volt, beleborzongtam egy kicsit.
Ha látom legközelebb lefotózom akármi is legyen.
oli
süti beállítások módosítása