Nemrégiben beszélgettem az egyik haverommal az új BMW típusokról. Azt kérdezte,hogy vajon lesz e BMW M1-es. Mondtam neki,hogy már van.Nem értette a dolgot. Másnap elküldtem neki gy képet egy 1978-as M1-es BMW-ről. A válasz csak ennyi volt: Hűbazze'. 1972-ben a BMW kijött egy prototípussal aminek 4 hengeres középmotorja és felfele nyíló ajtói voltak. Akkor még senki nem fűzött nagy reményeket a kis Turbocsodához,úgy gondolták,hogy 1-2 kiállítás után a süllyesztőbe kerül. A BMW-nek viszont más céljai voltak az M1-nek nevezett autóval. Ezen akarták kipróbálni az újításaikat. A felfelé nyíló ajtók már nem kápráztatták el a közönséget, a középre szerelt Turbomotor annál inkább. Az autó jóval szélesebb volt az akkori BMW-k többségénél és egy kisérleti fékerőelosztót is szereltek bele.( ABS). Az autó utcai változatát 1978-ban dobták piacra,M1 néven,késöbb a BMW minden sportos modellje megkapta az "M" betűt. ( Motorsport).
Utcai Motorváltozatok:
2 literes, 200 lóerős 4 hengeres Turbomotor( BMW turbo 1972)
3,5 literes 277 lóerős hathengeres
Versenymotorok
6 hengeres versenymotorok, 470 és 850 lóerővel(turbófeltöltés)
Az utcai változatok 5,6 másodperc alatt gyorsultak 0-100-ra, és végsebességük 262 km/h volt. 1985-ig a leggyorsabb szériaautó volt a német gyártók autói közül.
Nelson Piquet a BMW M1 versenyváltozatában.