BMW E24. Mond neked valamit? Nem? És ha azt mondom,hogy a 6-os cápa Coupé? Na ugye,hogy ugye. A BMW a méltán híres E9-es utódjaként dobta piacra a 6-ost. Egyértelműen a fiatalabb vásárlóközönséget célozták meg a sportos kupéformával,és a ma is elegáns és divatos belsőtérrel. Mindezt 1976-ban. 30 éve,amikor itt minden tizenéves álma egy ezerkettes zsiguli volt azok odaát a gonosz nyugaton ilyen kocsikkal jártak:
Paul Bracq a BMW akkori vezető tervezője álmodta meg a BMW jellegzetes vezető felé fordított kezelőszerveit és műszereit. Ezt először az E24-esben láthatták a márka iránt elkötelezettek. Ezt a BMW sajátjának számító dízájnjellegzetességet 25 éven keresztül az M1-en kívül mindegyik utcai BMW magán viselte. Az E24 karosszériáját eredetileg teljes egészében a Karmann gyártotta. Több mint 86 000 eladott példánnyal a 6-os BMW sikeres kupé volt. Ennél a mennyiségnél közrejátszik az is,hogy az autót 1989-ig gyártották. Az első példányok nagyon rozsdásodtak így azokból már keveset lehet találni,de a késöbbi 80-as évek második feléből kikerülő szériákt már komoly átrozsdásodás elleni védelemmel látták el. Sportos karosszériáját több tuningcég is meglovagolta,az Alpina,a Hartge, és a Schnitzer Motorsport is készített tuningolt változatokat az E24-es BMW-ből. 1989-ben a még nagyobb 8-as váltotta le az E24-est. Többféle kiváló motorral volt elérhető a legnépszerűbbek azonban egyértelműen a CSI változatok motorjai voltak. Ezek a soros hathengeres motorok 218 lóerőt teljesítettek,304 Nm nyomatékkal és így 7,3 másodperc alatt repítették a másfél tonnás óriácápát nulláról százra. Ezzel a motorral a végsebesség 225 km/h volt. Ehhez az amúgy is tökéletes motorhoz nyúlt hozzá az M a BMW házi tuningvállalata. A motor így 286 lóerőt teljesített, amihez 340 Nm nyomaték párosult. Ez 6,4 másodperces 0-100-ra és 255 km/h végsebességre volt elegendő. Az Alpina B7 Turbo Coupé, 330 Lóerős lett, és félelmetes 267 km/h-s végsebességével az autópálya réme lett.
Figyeljük tátott szájjal Jose Juan Torres Rallyversenyzőt a 6-os BMW-ben.