S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Titánok egymás ellen

2007.02.14. 12:13 scheerti

Szörnyű érzés lehet elmenni otthonról ha az ember duplagarázsában egymás mellett áll egy Mclaren F1 LM és egy Ferrari Enzo. Mindekettő zseniális és mindkettő drága.Nagyon. A világ legbutább kérdését tette fel egy barátom mikor ezt a video-t küldte nekem. Melyik kéne? MINDKETTŐ,természetesen. A Mclaren F1 LM( Le Mans) változatából készült 5 darab. Ennyi. Nem több.  Összesen 72 utcai használatra készült F1-et gyártottak,28 versenyautót és 7 prototípust. A tulajdonosok között olyan nevek szerepelnek mint  Gordon Murray (ezen nem is kell meglepődni),Ron Dennis ,Jay Leno ,Ralph Lauren vagy Rowan Atkinson. V12-es BMW által fejlesztett 620 lóerős motor, 3.1 másodperces 0-100, 386 km/h-s végsebesség, szénszál mindenhol,középre helyezett ülés a jobb irányíthatóság érdekében,egyszóval mindent alárendeltek a sebességnek. A Ferrarinál más a helyzet,ott az elegancia is sokat számított. A nevét Enzo Ferrariról, a márka alapítójáról kapta és méltó is a nevéhez. 2002-ben leplezték le a Paris Motor Show-n. Induloára akkoriban 643,330 dollár volt és a gyártandó 349 darab mindegyikét még a gyártás beindulása elött eladták úgy,hogy a Ferrari választotta ki,hogy ki veheti meg ezt az autót. Az alapkövetelmény az volt,hogy az illetőnek már legyen egy Ferrari a birtokában és részt kell vennie egy vezetéstechnikai tréningen amin bemutatják neki az autó képességeit. Ezen procedúrák ellenére az Enzo-t elkapkodták mint a cukrot. Az autó mai ára bőven másfélmillió dollár felett van hiszen annyira ritka és a Ferrari nem gyárt belőle többet.6000 köbcentis V12-es blokkja 650/660 lóerőt teljesít ezzel brutális menetteljesítményt kölcsönözve az exkluzív sportautónak. Hiába volt azonban a Ferrari elővigyázatossága, a Enzo-ból már így is több darabot összetörtek ezzel pótolhatatlan veszteséget okozva.

Vicces,hogy van akinek az Enzo ereje nem elég. Ezeknek az igencsak perverz embereknek találták ki az FXX-et az Enzo alapjaira épült szupercsodát amiből a Ferrari következő szupersportkocsija fog születni. A 6 literes erőforrás lökettérfogatát 6,2 literesre módosították és az így kapott 800 lóerővel még a legelvetemültebb pilóták is elégedettek lehetnek. További érdekesség,hogy az autó nem kerülhet utcai forgalomba mégis volt aki kifizette érte az 1,3 millió dolláros árat.

Ferrari FXX

 

 

 

 

 

 

 

 

 

És a végére itt a már korábban beharangozott video benzinkúti számolgatással és a fenntartási költségek sorololásával ami abszurd ezeknél a kocsiknál hiszen akinek nem fáj kifizetni több millió dollárt egy a mindennapokban használhatatlan autóért annak nem valószínű,hogy gondot okozna a horribilis szervizdíj.

12 komment

Címkék: ferrari ferrari enzo mclaren mclare f1

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr9036510

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

laze · http://laze.hu 2007.02.14. 12:49:20

mclaren, egyértelműen... enzo pfuj. :)

ommm 2007.02.14. 14:47:35

hmmm...és vizsgáld csak meg, hogy a jobb hőleadás végett mivel vonták be a McLaren bizonyos alkatrészeit???
arannyal vazze...arannyal...!
sokkal megelőzte a korát, ráadásul abban hárman is elférnek...F1 nálam egyértelmű...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.14. 14:55:44

Igen erre én is felfigyeltem mikor olvastam róla. De azért mindkettő kéne.

Tommi 2007.02.14. 15:21:30

nekem inkább Enzo... hogy miért? Szerintem sokkal szebb! Jobban szeretem ugyanis a kocka formájú autókat. :)

ommm 2007.02.14. 15:49:51

jajj, ha ezt a kocka forma szóösszetételt elsütnéd maranellóban nagyon rosszul járnál:))

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.14. 16:04:12

Nem tudok dönteni, mindkettő fantasztikus! Bár az Enzo szerintem inkább szögletes, mint kockás :))

Kicsit reklámoznám magam, legfeljebb scheerti kolléga kimoderálja :)

Az alábbi linken is egy titánról lehet olvasni, bár egy kicsit másmilyenről: attilag78.blog.hu/2007/02/14/brutus

Tommi 2007.02.14. 20:52:27

a kockát én is úgy értettem, hogy szögletes...

ykcky · http://www.maserati-club.hu 2007.02.20. 20:06:28

a postot olvasva tunt fel, hogy az orra lehet nem is az f1 szinonima miatt lett ilyen. ha szembol nezed, lasd fenn, vastagkeretes szemuveg. enzo ferrari? erzelgos vagyok, ha a digok kerulnek szoba.

AP (törölt) 2007.03.28. 01:00:17

Egyértelmű hogy az Enzo jobb autó!
Szebb, sokkal jobb fogyasztás mellett csöndesebb, normálisan be lehet szállni, füldugó nélkül is meg lehet benne maradni, jobban cseng a márkanév..

(ja, én elfogult vagyok, gyerekkoromban fejreejtettek maranello-ban)

David007 2007.09.07. 02:14:58

Az Enzo \"sajnos\" (és sajnos nem nekem sajnos,mert nem nekem kell választanom,melyiket vigyem haza) nem azt a gimagasló technologiát képviseli, mint az F1.DE ezzel még véletlenül sem mondom a Ferrarira, hogy gagyi :)
Titánium alkatrészek, Carbon , arany a hő miatt, szóval technikailag és belső térben igényesebb,mint az Enzo.A külsőt nézve meg összehasonlíthatatlan, kinek mi tetszik.Engem a Ferrari a Forma1es autókra emlékeztet,(de itt ez is volt a cél) az eleje végett.Az F1 es pedig arra a másikra, aminek nem tudom a nevét :) meg a Le Manson ugye...

Ferrarista 2007.12.03. 20:13:48

Én Ferraris vagyok nagyon. Mégha nagyobb is a sebessége a mclarennek akkoris az Enzot választanám ahogy a videon is mondják jobban irányítható ha ha 380km/h-s sebességgel mész és nem fordul a kormány akkor...
NEKEM FERRARI!

Ferrarista 2007.12.03. 20:15:19

Ja és a mclarennek amerikais beütésű a kinézete amit nem szeretek
süti beállítások módosítása