Szörnyű érzés lehet elmenni otthonról ha az ember duplagarázsában egymás mellett áll egy Mclaren F1 LM és egy Ferrari Enzo. Mindekettő zseniális és mindkettő drága.Nagyon. A világ legbutább kérdését tette fel egy barátom mikor ezt a video-t küldte nekem. Melyik kéne? MINDKETTŐ,természetesen. A Mclaren F1 LM( Le Mans) változatából készült 5 darab. Ennyi. Nem több. Összesen 72 utcai használatra készült F1-et gyártottak,28 versenyautót és 7 prototípust. A tulajdonosok között olyan nevek szerepelnek mint Gordon Murray (ezen nem is kell meglepődni),Ron Dennis ,Jay Leno ,Ralph Lauren vagy Rowan Atkinson. V12-es BMW által fejlesztett 620 lóerős motor, 3.1 másodperces 0-100, 386 km/h-s végsebesség, szénszál mindenhol,középre helyezett ülés a jobb irányíthatóság érdekében,egyszóval mindent alárendeltek a sebességnek. A Ferrarinál más a helyzet,ott az elegancia is sokat számított. A nevét Enzo Ferrariról, a márka alapítójáról kapta és méltó is a nevéhez. 2002-ben leplezték le a Paris Motor Show-n. Induloára akkoriban 643,330 dollár volt és a gyártandó 349 darab mindegyikét még a gyártás beindulása elött eladták úgy,hogy a Ferrari választotta ki,hogy ki veheti meg ezt az autót. Az alapkövetelmény az volt,hogy az illetőnek már legyen egy Ferrari a birtokában és részt kell vennie egy vezetéstechnikai tréningen amin bemutatják neki az autó képességeit. Ezen procedúrák ellenére az Enzo-t elkapkodták mint a cukrot. Az autó mai ára bőven másfélmillió dollár felett van hiszen annyira ritka és a Ferrari nem gyárt belőle többet.6000 köbcentis V12-es blokkja 650/660 lóerőt teljesít ezzel brutális menetteljesítményt kölcsönözve az exkluzív sportautónak. Hiába volt azonban a Ferrari elővigyázatossága, a Enzo-ból már így is több darabot összetörtek ezzel pótolhatatlan veszteséget okozva.
Vicces,hogy van akinek az Enzo ereje nem elég. Ezeknek az igencsak perverz embereknek találták ki az FXX-et az Enzo alapjaira épült szupercsodát amiből a Ferrari következő szupersportkocsija fog születni. A 6 literes erőforrás lökettérfogatát 6,2 literesre módosították és az így kapott 800 lóerővel még a legelvetemültebb pilóták is elégedettek lehetnek. További érdekesség,hogy az autó nem kerülhet utcai forgalomba mégis volt aki kifizette érte az 1,3 millió dolláros árat.
Ferrari FXX
És a végére itt a már korábban beharangozott video benzinkúti számolgatással és a fenntartási költségek sorololásával ami abszurd ezeknél a kocsiknál hiszen akinek nem fáj kifizetni több millió dollárt egy a mindennapokban használhatatlan autóért annak nem valószínű,hogy gondot okozna a horribilis szervizdíj.