Ugye mindenki hallotta már,hogy
Lengyel-Magyar két jó barát... Most irigykedünk. Az EB miatt is, de az igazi autóbuzik más miatt is sárgulhatnak. Ha Lengyelország és az autó kerül szóba szinte mindenki a
Polskira asszociál,de újabban egész másképp kell gondolnunk a lengyel autógyártásra.

Elkezdtek ugyanis egy sportos roadstert gyártani
Leopard 6 liter Roadster néven ami a
Covette 6 literes motorját kapta meg ami úgy repíti a kis kézzel készült aluminium kasztnit mint a szél. A motoron az 1150 kilós tömeg miatt nem is kellett változtatni,a gyári 400+ lóerő és az 542 Nm nyomaték bőven elég arra,hogy az autót és két utasát 4 másodperc alatt repítse 100km/h-s sebességre. A vége 250 de egy teljesen nyitott,gyakorlatilag minden környezeti behatás ellen védtelen roadster esetében ez is sok.

Szélvédelem az NINCS. és most ne arra gondoljunk mint amikor egy kabrióban a felkavarodott menetszél kicsit megborzolja az ember haját,itt konkrétan a szélvédő is opcionális. Ugyanis ha nem kérsz akkor nem adnak. Mert minden darab egyedi. Úgy alakítják ahogy akarod. Nem tudom ki venné meg szélvédő nélkül hiszen bukósisakban túrázni viszonylag kényelmetlen egy autóban. A fogyasztása viszont elképesztő. 10 liter elég neki 100 kilóméteren -
persze ha nem kenjük mint a barom- így a 80 literes tank hosszabb túrákra is képessé teszi a kis fenevadat.Az elöl 305,hátul 288 mm-es négydugattyús fékek a motormérethez lettek igazítva így még nagy tempóról is gyorsan képesek lelassítani a kocsit.A hátul 17 elöl 16-os felnik szintén egyediek és az amerikai példától eltérően a vezetés élményéből is képesek valamit átadni a sofőrnek.Tudom én,hogy a
Retro a
Vorsprungba vetett hit megcsúfolása de azért jó néha egy-egy a régi korok szellemét felidéző autót is látni. Kicsit furcsa,hogy egy klasszikus brit roadster lengyel megfelelőjét amerikai szív hajtja. De ilyen ez a nemzetközi barátság. Az ára viszont horror. 150 000 dollár ami betudható annak,hogy alig készült még el belőle pár darab a gyártás beindulása óta,valamint annak,hogy minden egyes darab kézzel készül ami egy autó esetében elég sok időt jelent különösen úgy ha az alvázat sem nyúlják sehonnan hanem aluminiumból összehegesztik,hogy még könnyebb és stabilabb legyen. A bőrülések és a sok luxuskacat ellenére ez az autó képes lehet visszadni az autózás örömét azoknak akiknek a
Lotus Seven túl nyers, a Viper túl vad, a Porsche pedig túl kommersz.Nyilván vannak ennél szebb roadsterek is de azért nem rossz egy Káeurópai országtól. Kéne. És nektek?