S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Anyu nézd egyedül is megy!

2007.07.08. 14:22 scheerti

Még mindig meg tudok lepődni Amerikán. Nálunk nagyjából elképzelhetlen lenne,hogy egy alig 11 éves gyerek részegen leutánozza a kaszkadőröket és 160-al repesszen. De ott ez nem meglepő. Autómata váltós kocsit vezetni furcsa érzés ha az ember tisztességes váltóhoz szokott,az első tanács amit kaptam az a következőképpen szólt:

-Rallyversenyző vagy?
-Nem,miért kérded?
-Akkor felejtsd el a bal lábad mert megkeveredsz és keresni fogod a kuplungot fékezésnél.
-És ha rallyversenyző lennék?
-Akkor nem akarnál autómata váltós kocsit vezetni.


De azért elképesztő,hogy ennyire egyszerű vezetni,tényleg nem kell hozzá semmi más csak az,hogy az ember tudja tekerni a kormányt és tudja nyomni a gázt. Aztán megy. Ez valakinek biztos nagyon bejön,nekem abszolút nem. Még ha fokozatmentes csodaváltókról van is szó.És nagyon nem tetszik,hogy itthon is lehet olyan jogsit csinálni ami kizárólag automata váltós kocsi vezetésére jogosít fel. Ez lehet,hogy bejön Amerikában ahol az autók 90%-a automata de itthon én megmaradnék a jó kis kézi kapcsolgatásnál,lehet,hogy ez maradiság de nekem pont ez adja meg a vezetés kvintesszenciáját. Az,hogy minden második plázapina remegő lábú pincsikutyát simogat a kocsiban és mellette még igyekszik a tükörben a sminkjét is helyretenni még úgy-ahogy belefér,én sem vagyok szent,szoktam például telefonálni vezetés közben amit büntet a törvény,az elöbbieket nem. Érdekes. De az már kicsit sok,hogy a sok hülye képtelen megtanulni NORMÁLIS autót vezetni. A lényeg,hogy az autómata váltó a kényelem miatt kell az emberek többségének. Megértem azokat akiknek a napi 6 óra dugóban állástól úgy bedurran a lábuk a kuplungtól,hogy másnap mozdítani se bírják. De könyörgöm,miért kell jogosítványt adni olyannak aki nem képes elboldogulni egy manuális váltóval?

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr79114020

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2007.07.08. 16:45:25

egyetértek :) amerikában ez vicces dolog, mész két kört egy háztömb körül természetesen automata autóval és megkapod a jogsid :) meg is halnak 50.000en évente...

TillZ · http://www.hatekonysag.hu/blog/ 2007.07.08. 20:04:16

megtanulni vezetni sztem is kéziváltóssal kell.
mellesleg nekem is egy automata mercury-m van és nagyon bejön.

felejtős a kézifékes indulás, telefonhíváskor a váltóval szerencsétlenkedés és nem fáradok el, ha egy nap 500 km-t lenyomok vele.

bal lábbal én is próbálkoztam, mikor gokartversenyre készültem. kishíján lefejeltem a szélvédőt... :-)

Tommi 2007.07.08. 21:32:11

nem szeretem az automata váltót...

Triznyai Döme 2007.07.08. 23:29:09

Tudod, én még olyan Csepelen tanultam vezetni,
ahol a SZINKRONIZÁLATLAN váltó miatt duplakuplunggal kellett váltani (lefele meg + gázfröccs) de valahogy nem volt akkora élmény. Tavaly pár kilométeren kipróbálhattam a szomszéd Volvo nyergesét, automata váltóval. Hááááát... Szóval inkább a Volvo.
Eleinte nekem is gondjaim voltak a bal pedál hiányával (asszony robotizált váltós rözsót akart), de morvakönnyű hozzászokni. Még akkor is, ha városi forgalomban inkább lökdösöm a kart, mint kitotóznám, hogy a kis okos szerint ippeg mellik fokozatba illenék pakolni (aztán 10-ből 9-szer annak rendje és módja szerint el is qrja).

Amúgy meg, ha jól látom a jövőt, unokáim már a kormánykeréken és gáz-fék pedálokon is legalább olyan jót fognak szórakozni, mint mi a T modell előgyújtás állítgató bajuszán. Dzsójsztikk rulez!

oPal 2007.07.09. 08:39:32

Azért egy rendes szekvenciális váltó se annyira vészes, ami az A osztályba leledzik :)

Rocko- 2007.07.15. 18:21:54

automata nekem sajna kimaradt az eddigi rövidke autós életemból. anno vezethettem volna egy E32-es 3,5-es automatát, de mindig addig tologattam (fényképezés, sokan menjünk, mert jó móka), amig eladták. aztán megvolt az E32 730i V8, manual, de automatának azóta se kerültem közelébe. azóta meg annyira hozzászoktam a kapcsolgatáshoz, h nem is tudnék mit kezdeni sztem a bal lábammal, ha semmit se kéne csinálnia.
szóval az automata szerintem inkább dugóba való, ahol valóban sokat fogyaszt, de legalább nem lesz izomláza vkinek a jobb bicepszében, sőt teniszkönyököt se kap. :D
szóval automata kipróbálására várok, remélhetőleg nem sokára közelébe jutok. (valszeg egy 2002 körüli A4-esben)

Wien 2007.07.19. 09:20:16

Abszolult nem ertek egyet. Az automata valto egy kenyelmi szolgaltatas, es valoban sokkal egyszerubb vele a kozlekedes. De ettol miert nem NORMALIS egy auto? Ilyen alapon az onindito helyett meg kurbli, az index helyett jelzokar, a duda helyett meg piroszaszlos kisfiu kene minden auto ele, mert azzal meg meg komplikaltabb lenne a kozlekedes. Minek is? Attol majd mindenki jobb vezeto lesz? Miert NORMALIS egy auto attol ha nehezebb vezetni? Esetleg be kene vezetni hogy a rutinvizsgat nyergesvontatoval vagy nehezmunkageppel keljen megcsinalni ahhoz hogy szemelyautot vezethess? Ha valaki automata valtos jogositvanyt szerez azt valoszinuleg azert teszi, mert nem akar manualis autoval veszodni, mert NINCS RA SZUKSEGE. Mert automata valtos autot vesz maganak, azzal jar. En meg B-kategorias jogsit, mert KENYELMESEBB ha egy kozepkategorias szemelyautoval jarok, mint ha egy csuklosbusszal kene. Ha meg elkerulhetetlen a busz, akkor veszek ra jegyet vagy berelek egy buszt soforrel. Ettol meg NORMALIS vezetonek tartom magam. Ja es nem hiszem hogy lenyegesen rosszabbul vezetek amiota automataval jarok, mint mikor manualis valtot hasznalam. Ha ilyen egyszeru lenne a tortenet, hogy minel tobb pedalt hasznalsz annal nagyobb az IQ-d, akkor az Akademia tele lenne darukezelokkel...

Pathfinder 2007.07.22. 11:09:54

Pályafutásom az autóvezetés terén számomra is meglepő múlttal bír (két éve véletlenül vettem észre, de igen nagy döbbenettel, hogy már húsz éve szereztem a jogsit :-( Ez idő alatt számtalan, és mindenféle típusú autóhoz volt szerencsém. Régen azt tartottam, hogy nem "ember", aki automata váltós autót vesz, akkor még minden kilométerem a vezetés élményével telt az utakon. Ma már azt mondom nagyon jó dolog egy automata váltós autó, ha simán "közlekedni" akarok, csak legyen benne némi teljesítmény. Szerintem egy Range Rover Vouge - bár automata váltós - vezetése komoly élmény és nekem nem hiányzott benne a kapcsolgatás :-))) A jelenlegi autóm mindemellett manuális 6-os váltóval bír. Bár félreértés ne essék, de itt nagyon igaz a mondás (kicsit módosítva is): kinek a pap, kinek a papné, illetve mikor melyik!

CARTSHEE 2007.11.27. 13:44:46

Az van hogy én sem vagyok már egy új jogsis 1988-ban vizsgáztam. Traabanttal kezdtem, majd 2104 combi lada, aztán suzuki swiftek... Szóval manuális életemben a nagy élmény 95 nyarán következett be, vezetnem kellett egy öreg már akkor 8 éves Chrysler voyager automatás légkondis gépet, (ami a jenkiknek tök természetes) EMBEREK! akkor jöttem rá, ezek olyat tudnak amit mi nem! Kényelmes fotelben + 35 fokos kinti hőségben fütyörészve, kis gáz, kis fékkel hömpölyögni a körúti forgalomban, felülröl néha lenézve, hát mit mondjak, nem semmi. Mig a "manuálisak" szorgalmasan tornásznak, percenként 30 szor.
ÉN AUTOMATA PÁRTI LETTEM! 2 nyáron vezethettem ezt a gépet, IMÁDTAM!

Gáspár Gábor 2008.03.30. 03:45:28

SZERINTEM HA VALAKI ÉLVEZI A VEZETÉST MANUÁLIS VÁLTÓT HASZNÁL.SOK BAROM FÜTYÜLTETI A GUMIKAT ÉS UTÁNA BÜSZKÉN FESZIT AZ AUTOMATA VÁLTÓS KOCSIJÁBAN
DE KÉPES E LENNE UGYAN ERRE EGY MANUÁLIS KOCSIVAL
VÉLEMÉNYEM SZERINT AZ AUTOMATA A KÉNYELEM ÉS SZŐKE PINAVIRÁGOKNAK KÉSZÜLT.
ELŐNYE HA A JÖVŐBEN MINDENKI CSAK AUTOMATÁT FOG TUDNI VEZETNI AZ ÉN AUTÓMAT EGY BAROM SEM FOGJA TUDNI ELLOPNI :))))

MINDKÉT TIPUSNAK MEGVAN A MAGA ELŐNYE ÉS HÁTRÁNYA IS. DE EGY IGAZI SOFŐR MANUÁLISON TANULJON VEZETNI
HOGY A KÉSŐBBIEKBEN MILYEN KOCSIT VEZET AZ MÁR AZ Ő VÁLASZTÁSA

zita7 2008.04.12. 17:12:06

5 évig éltem Amerikában és ott szerettem meg az automatát. Ma már nem is tudnék nem automatát vezetni. Nem vagyok szőke nő, de minek világítsak gyertyával, ha felkapcsolhatom a villanyt is? A kuplungozás szerintem el fog tűnni húsz éven belül. Mint ahogy a jumbo jeteken is már a robotpilota vezeti a gépet, a pilóta igazán csak "felügyel". Akkor az a pilóta nem is igazán tud repülőt vezetni?

Egyébként a témát elindítónak annyit, hogy Amerikában az emberek tudnak vezetni, spec Kaliforniában ahol éltem, sokkal kevesebben halnak meg az utakon, holott a forgalom pl Los Angeles környékén magyar szemmel nézve egy science fiction a 12 sávos autópályákon. Nem azért vezetnek az amerikaiak automata autót, mer hülyék ahhoz, h megtanuljanak vezetni. Hanem mert tudják, h egy ahol és ahogy ők élnek (fél élet az autóban eltöltve) praktikusabb.

Sok bajom van az amcsikkal ezért is jöttem haze, de spec tényleg jobban vezetnek, mint mi mert az autó kisgyerek koruk óta az életük része és már a gimiben van gépjárműoktatás. Sebességkorlát betartva, (kivéve, ha üldözik őket a zsaruk:-) közlekedési normák ég és föld a magyarhoz képest pl. tízből kilencen beengednek a sávba, ha bekéredzkedek, még dugóban is. Egy anyázásban, egy "leszorítalak mazsolában" nem volt részem. Kis is voltam akadva az elején:-)

Gondoltam megosztom veletek:-)

Róbert Gida 2008.04.12. 21:13:47

Nos én már 14 éve vezetek, évente 50.000 km-t, az utolső 75.000-t egy autómata Volvo S60 kormányánál ülve. Mindig kíváncsi voltam arra milyen lehet az autómata, és most, hogy megvan már tudom, hogy nem akarok mást. (hozzá kell tegyem hobbiautónak van egy kézi váltós Honda CRV-m 2002-es,de azt jobbára terepezni használjuk oda meg megfelel ezzel a "hibával is") Véleményem szerint minden ellenzőnek érdemes lenne kipróbálni milyen autómatával közlekedni, és két fintoregás között észrevenni az előnyöket (biztonságosabb, mert nem arra figyelek, hogy hanyadikban vagyok, előzésnél nem kell visszaváltanom,stb hanem a forgalomra tudok maximálisan figyelni, ráadásul biztosan nem váltok mellé....
Egyetértek azon véleménnyel, hogy ez a jövő útja, olyan ez mint az autómata klíma, abla, ablaktörlő, lámpa, ezeket már elfogadta mindenki, az autómata váltót is elfogja, a fanyalgóknak meg marad majd a nyafogás.
süti beállítások módosítása