S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Robban az EGOBOMBA - Avagy, hogy vezetnek a csajok?

2007.10.23. 18:16 scheerti

Magyarországon, ahol egyébként mindenki kurvajól vezet egyre többször hallom 17-30 éves csajoktól, hogy mennyire jól vezetnek. Ez azért vicces, mert én sem merném kijelenteni, hogy überfasza driver vagyok, hiszen elismerten jól vezetni alig páran tudnak. Mégis van valami egészen szürreális abban, hogy az a csaj akit kiengednek a forgalomba és nem fullasztja le a kocsit egy 5 kilométeres úton huszonháromszor már büszkén kijelenti, hogy ő bíz jobban vezet mint sok férfi. Szép dolog az egyenjogúság, ez vitathatlan de azért úgy érzem ez kicsit túlzás. A legtöbben azzal jönnek, hogy ők egy év alatt több kilométert vezetnek mint néhány pasas egész életében. Igen, és? Ez mit jelent? Rutint feltételez, ami hasznos dolog csak kurva mellékes szempont egy-egy balesetveszélyes szituációban amiben nem sok embernek van rutinja. Hallottam már olyan nagymenő dumát miszerint a csajok sokkal tehetségesebbek mert nem rutinból vezetnek,  sokkal figyelmesebbek és előzékenyebbek mint a férfiak. Ez is egy hozzáállás, persze erre meg az válasz, hogy túl rövid szoknyában vizsgázott a delikvens a forgalmi vizsgán. Érdekes viszont, hogy egy-egy ilyen hölgy társaságában sok srác épp csak enyhe mosolyt enged el mikor arra kerül a sor, hogy ki mennyire "Jani" az utakon, valahol megértem őket is, nem akarnak órákig tartó veszekedést. Hiszen egy jogosítvánnyal rendelkező magyar nőt -elenyésző kivétellel- azzal lehet a legjobban felhúzni, hogy szarul vezet. Az ego jó dolog, szép az önbizalom, csak épp az utakon ennek semmi keresnivalója. Minden hülye le tudja nyomni a gázt tövig, egy idomított csimpánz is némi banánért, a probléma ott kezd el jelentkezni, hogy a tökéletes vezetés feltételei ritkán adottak. Vannak kalapos    Suzukis tatter-mammerok akik nemritkán forgalmi akadályt képeznek, gyalogosok, és bármíly meglepő, kis hazánkban négy évszak van, ennek megfelelően az időjárás sem mindig kedvez a sofőrnek. Volt szerencsém találkozni olyan frissjogsis kislánnyal aki büszkén újságolta, hogy ő bíz a kanyarban is tud előzni, a barátja viszont nem. Társalgásunk ott jutott mélypontra mikor elárultam neki, hogy kanyarban nem azért nem előzünk mert nem tudunk párhuzamosan elmenni a másik kanyarodó autó mellett hanem azért mert nem látjuk, hogy jön e valami szemből, és egy 20 tonnás Rába Steigerrel való találkozás összekócolná a példás gonddal ápolt frizuráját.  A tükröt kizárólag sminkelésre, az indexet csak és kizárólag rendőri jelenlét esetén használó, mobilozó HP-ra nem is térnék ki, sokkal joban bassza az agyamat, hogy huszonéves gólyalábú modellpicsákkal akarják szemléltetni a biztonságos közlekedést akik kizárólag tűsarkú cipőben vezetnek, és látszik rajtuk, hogy a biztonsági övet olyan undorral kötik be - a hitelesség kedvéért, most az egyszer, légyszi ,naaaaaa- , hogy az embert azonnal elfogja a gyilkos vágy.  Mókás dolog ám a fizika, ezt általában a helyszínelők szokták mondani mikor a szupertapasztalt és "különbenisjókocsimvan" csaj kilinccsel előre kirepül a kanyarból, azért mert nem fogja fel, hogy a gázpedál lenyomása és a fék időnkénti kezelése még nem teszi őt ralisofőrré. Kellemetlen dolog ez,  pláne akkor ha valami hiba történik és delikvensünk nagy izgalmában  a szembejövő sávba kormányoz és pont jön valami szembe... Nincs abban hiba ha valaki azt állítja magáról, hogy jól vezet, lehet ilyet csinálni, bár én nem szoktam ezt hangoztatni mert nekem is még bőven van hova fejlődni, csak azt szeretném megértetni a gyengébb nem képviselőivel, hogy ha eddig még nem lökte bele egy 40 tonnás szerelvény őket az árokba az még nem azt jelenti,hogy tudnak vezetni. Továbbá az sem vall szuper sofőrre, aki azért nem köti be a biztonsági övet mert az kényelmetlen. A tolószék is az. A vezetés közben telefonáló és cigiző tüneményeket -akik bután néznek az intézkedő rendőrre- minimum egy év jogosítványelvétellel büntetném. Gyorshajtásról nők esetében nem szeretek beszélni, mert aki azzal feszít, hogy az M7-en tövig nyomta "mackóka" Audijában a gázt és két kiló felett repesztett az csak simán hülye és életveszélyes de semmiképp nem dinamikus. Jobban szeretem a hazánkban minden baleset okozójaként feltüntetett idióta kifejezést a relatív gyorshajtást. Sok csajjal találkoztam akik nyikhaj stílusban vezetnek, nyélgáz aztán satufék, no index, szerintük ez dinamikus. Szerintem meg hülyeség. Nem tudom miért érzik magukat a nők alsóbbrendűnek az úton, de sokan azzal próbálják ezt kompenzálni, hogy a KRESZ szabályait figyelembe véve ugyan, de azokat csak csekély mértékben betartva igykeznek baromállat módjára haladni. Számomra édesmindegy, hogy az elöttem haladó nő avagy férfi, ha nem bénázik akkor egyenjogú közlekedési partnernek tekintem. Aztán ott a jó öreg parkolás, a frankót megmondva itt bizony lenne még mit tanulni hölgyeim. Bár ismerek olyan csajt aki iszonyatosan szépen és jól parkol azért a legtöbbüknek nehézséget okoz beállni egy olyan helyre ahova egy Ural teherautó simán befér. Lehet tanulni és gyakorolni, nem szégyen az, sőt inkább dícséretes mint meghúzni az autót aztán magyarázkodni otthon, hogy valójában nem te voltál a hibás, az a fránya betonoszlop jött túl közel.  Fogalmam sincs hány női olvasója lehet az S-blognak, őszintén megvallva nem lehet túl sok, de azért tőlük kérdezném, hogy érzékelik e az alábbi állítások igazságát akár magukon, akár más nőkön? Tudom, ez a poszt iszonyatosan soviniszta és kirekesztő volt, és igen azt is tudom, hogy lesz itt olyan kommentező csaj aki motort cserélt a  Honda Civicben az út szélén, és ment Svájcig szakadó hóesésben miközben sorra hullottak ki előle a hozzám hasonló kihaénnem műmájerek. Továbbá tisztában vagyok vele, hogy néhány kommentező csaja sokkal jobban vezet mint mi akik csak irogatunk az autókról. És igen, tudom, minden női kommentező kivétel lesz akiről még fel sem tételezi senki, hogy bármi olyasmit csinált valaha is ami itt elhangzott. Szó nincs arról, hogy a nők bénán vezetnének, távol álljon tőlem minden ilyen kijelentés, nekem csupán azzal az elenyésző hányaddal szemben van kritikám akik teljes mellszélességgel állnak ki a saját vezetési tudásuk mellett...

71 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr89205069

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

murci 2007.10.23. 19:51:27

Ez tényleg elég sovinisztára sikeredett, de egyet kell értenem jónéhány pontjával.
Példának: anyám pl. elég jól vezet, de parkolni azt k*rvára nemtud, viszont azt hiszi tud. ebből kifolyólag a harmadik hátsó és második első lökhárító, illetve bal első elem szolgál az autón :)

kihagytál valamit: ha veszélyhzet van és sikerül elkerülni többnyire továbbhajtok nyugisan hiszen a majdnem az nem AZ (a férfiak zöme is így tesz), szemben a Nőkkel (nem reprezantatív minta mert csak 4 példám van rá, ahol én is ott voltam) akik kiszállnak az elkerült eset után veszekedni egy jót, bár anyámat már leszoktattam róla (Haggyadazt gyerünk tovább...) Ennek csak azért nem látom, és láttam soha értelmét mert amúgyis stresszes életünket még jobban elbaszarintjuk vele, és azt a kevés idegsejtet még ritkítjuk egy kis konfrontációval, de mindenkinek lelke rajta.

Kedvenc eddigi balasetem amit láttam egy vasárnap délelőtt esett meg: gyalogszerrel haladtam haza a boltból, mikor feltűnt egy nagyon szép bordó Range Rover Vogue az újabb fajtából, (eddig minden OK fasza kocsi) benne két ...öö... (áhh mind1 leírom) Picsa. egyik bőszen magyaráz, míg a barátnője aki a sofőr szerepét imitálta lefelé néz és SMS-t ír 2 kézzel (nemhiszemelbazdmeg), mondom ez azt gyönyörű. Nem mentek gyorsan, kb 40 el, lakó pihenő izébizé, meg gondolom sms miatt.
tőlem 20 méterre egy IFA típusú konténeres szemetes sittel megrakva szépen kikanyarodott eléjük (nyílván ő is hibás volt, h nem nézett körül rendesen) A Range minden fékezés nélkül olyan szinten belerongyolt az IFA ba, nem tudtam h ilyen könnyen törik a Rover, de tört. csajszik rendesen elmosódott sminkkel szálltak ki... szerencse h nem mentek gyorsabban, nagy bajuk nem lett, "mackóka" meg majd vesz nekik új Range t
csak azért mondtam, el, mert van igaszság a földön. (arra most nem térnék ki, hogy mivan ha egy gyerek rohan ki eléjük, lévévn h lakó pihenő övezet és errefelé elég sok picúr van)

Az én vezetési tudásom viszont eléggé hiányos mivel keveset vezetek és azt sem gyorsan, parkolni viszont nagyon megtanított apám annak idején, mert drágább egy karosszéria elem, mint pár óra gyakorlás alatt elfogyasztott benzin, szerinte

ennyi. :)

istvan 2007.10.23. 20:52:10

Tényleg nagyon találó, amit leírtatok.
Magam részéről a következőket tenném hozzá.

1.Még nem találkoztam olyan női vezetővel, aki beengedett volna a sávjába a budapesti dugóban. Még akkor sem, ha éppen állt az autóval a dugóban. Mindezt azért, mert megszokták, hogy mindig a nőt engedjük előre?

2. Nagyon nem tudnak a forgalommal együtt haladni. Többségük folyamatosan akadályozza a mögöttük jövőket. Nem értem ha a sor 70-el megy, miért kell nekik 40-el haladni. Ez csak a dugók kialakulásában segít.

3. Nagyon nem figyelik a jelzőlámpát, amikor zöldre vált. Hölgyeim, olyankor illene sebességbe tenni és elhúzni. Ha másért nem, azért, hogy a mögöttük jövök is tovább tudjanak menni.

Utolsó. A parkolás és hátramenet tényleg nehezen megy a hölgyeknek, de ez még nem baj. Türelmesek vagyunk az egysávos utcában is, akkor is ha 10 percig tart a művelet. Esetleg kiszállunk és segítünk. Csak könyörgöm hölgyeim, előtte legyenk szívesek legalább 10 méterről kitenni az indexet...

Elnézést, ha megbántotam valakit.

?aMano 2007.10.23. 20:58:03

Lassan 1 eve vezetek Michiganben, latni kene, hogy itt az USA-ban mennyire civilizaltan vezetnek. A rendorrel meg nem lehet lacafacazni, nem kell sokaig hulyeskedned amig azt veszed eszre, hogy a visszapillantoban villog a zsarufeny. Hogy mi az oka a kulonbsegnek? Talan itt a kocsi annyira a mindennapok resze, hogy ha nem tudsz vezetni, elveszted a jogsidat kb annyi, mint sivatagban viz nelkul maradni. (nagyon keves helyen van jo tomegkozlekedes). Ha hibazol, lassan gyulnek a pontjaid, egyre tobb es tobb a biztositasod, akar egy gyorshajtas miatt is. A vegen oriasi osszegeket koltessz a biztositasra. Ez jozan belatasra birja az embereket, de meg vagyok gyozodve, hogy nem csak ezert vezetenk jobban, hanem mert nem annyira tahok az emberek, civilizacio van itt.

Dido 2007.10.23. 21:02:05

Eddig még soha nem állítottam, hogy milyen jól vezetek. Ismerettségi köreimben lévő nők, elég jó vezetők. Itt ez alatt azt értem, hogy nem száguldoznak, de nem is túl lassú a tempó, azaz másokat sem hátráltatanak. Nem teremtenek vészhelyzeteket. Én bevallom, nem tudok jól tolatni, sőt, azt is bavallom, hogy jobban érzem magam, ha miközben vezetek a párom mellettem ül. Kb. 10 éve van jogsim, de viszonylag ritkán vezetek, tahát nekem rutin nem igazán alakulhatott ki. Vészhelyzetben egyszer voltam-szemben eg őrölt előzött, de szerencsére padkára lehúzódással sikerült elkerülni abalesetet. Természetesen az illető nem állt meg, nekem defektem lett. Itt azt is bevallom, hogy autókereket sem tudok cserélni ;)
Véleményem szerint a parkolni nem tudás, avagy szabályok figyelembe nem vétele pedig nem nem függő. Láttam már zebrán parkolókat, nem beszélve a járdáról, mikor a gyalogosnak kell az utra a kikerüléshez lemenni...stb. Gyalogosként közlekedve többször jártam úgy, hogy a zebrán történő átkeléshez félig átértem, de a jobbról jövő kocsik nem álltak meg. Mögöttem pedig szintén megindult a kocsi forgalom én meg középen állok. Nem túl jó érzés. Persze statisztikát nem készítettem, hogy akik végül mégis megálltak átengedni, azok nők, vagy férfiak.
Van olyan fárfi ismerősöm, aki annyira száguldozik, hogy rettegtem a kocsijában. azóta nem voltam hajlandó beülni mellé. Eddig én még anyázásokat nő szájából nem hallottam. Szép számmal vannak az erősebb nem képviselői közül olyanok, akik reggelente élvezettel olvasnak újságot vezetés közben. Persze egyik barátnőm felajánlotta egyszer, hogy elvisz valahova, és a vasuti átjárónál le sem lassított.
Szerintem figyelmetlenek, felelőtlenek, rutintalanok...stb mindkét nemnél szép számmal vannak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.23. 21:12:46

Lehet, hogy én járok rossz társaságba de még a vadállat, szarráültetett és tuningolt autók tulajdonosaitól ( akik pedig nagy mesemondók) sem hallottam annyiszor azt bizonygatni, hogy ők jól vezetnek mint csajoktól.

asbi 2007.10.23. 21:14:51

"Továbbá az sem vall szuper sofőrre, aki azért nem köti be a biztonsági övet mert az kényelmetlen. A tolószék is az."
ezen aszalok 10 perce :D

az írás jóra sikerült! kösz érte

Dido 2007.10.23. 21:27:43

Kedves scheerti! Én nőként még soha nem mondtam, hogy milyen jól vezetek -ami a korábbi bejegyzésemből ki is derül, hogy tényleg nem vagyok rutinos;) ellenben rengetegszer hallottam férfiak szájából öndícséretet. szomorúan hallom, amikor egymásnak dicsekednek, hogy mennyivel száguldanak...stb. Amikor próbálok az urakra hatni, hogy talán mégsem kéne, akkor csak mosolyognak rajtam. Egy motoros ismerősöm -akik külön kommentet megérnének- szintén dicsekedett hatalmas sebességével. Előlre közölte, hogy elő ne álljak azzal aszöveggel, hogy kelllenek av esedonorok. Én "bölcs" nőként annyit mondtam neki: vigyázz a testedre, hisz ez az egyetlen hely ahol élhetsz. Kb. 5 nap múlva felhívott, és közölte velem, hogy visszafogta a tempót, mert én voltam az egyedüli, aki nem arrogánsan közelítette meg a témát, és tényleg elgondolkodott a szavaimon. Ezt a szöveget mondtam egy olyan férfi családtagnak is, aki korábban soha nem kötötte be magát. egy későbbi találkozáskor meglepődve tapasztaltam, hogy be volt kötve. Közölte, hogy az elmúlt húsz évben ilyet még nem csinált. De ez a mondás elgondolkodtatta. Persze valakinél ez sem jött be :(
Kedves férfiak! Azt pedig a nők nevében köszönöm, hogy türelmetek van a tolatást kivárni. (De ti szeretnivaló erősebb nem képviselői, eddig hányszor jutott eszetekbe megköszönni a gyangébbik nem képviselőinek, ha kivasaltak rátok valamit? Tudom, arra ti is képesek vagytok, csak lassabban... Hát kb. ahogy ti vasaltok, úgy tolatunk mi nők).

Dido 2007.10.23. 21:30:50

Bocsánat a sok korábbi elgépelésért (igen egy nő, aki nem csak tolatni nem tud, de még a bejegyzései után át sem olvassa, hogy milyen betűket ütütt félre)

Ivan Kozirev 2007.10.23. 21:32:49

Mókás poszt, én is remélem, hogy lesznek csajok is a kommentelők között! Csatlakoznék istvanhoz, én is az előzékenység és a zipzár elv ismeretének/alkalmazásának hiányát rónám fel a hölgyeknek. Amúgy gyalogosként is azt tapasztaltam, hogy a legritkább esetben engednek át a zebrán, még akkor sem, ha ráutaló magatartásként esetleg elindulok...

dórimóri 2007.10.23. 21:34:53

Nem lehet, hogy a csajok azért bizonygatják ennyire, hogy tudnak vezetni, mert a pasik iszonyatosan kritikus véleménnyel vannak? legalábbis én akkor bizonygatom, hogy jól tudok vezetni, amikor gyomorgörcsöm van attól, hogy megint be kell ülnöm a volán mögé.
egyetlen autóval vagyok barátságban, az alfával, ami az első kocsim volt és elég sokat mentem vele. De bármi egyéb kocsiba egyáltalán nem szívesen ülök, a gazdája úgyis árgus szemekkel figyel, mivel gyilkolom le éppen kedvenc autóját, akárhogy is igyekszem. :)
amúgy én is ismerek olyan pasit, aki alkalmatlan közúti közlekedésre. ő ugyanúgy bizonygatja, hogy jól tud vezetni, mint én.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.23. 21:36:24

Dido, a hozzászólásod érthető és világos volt, helyesírásba és elütésekbe belekötni a hülyék szoktak, én a legritkább esetben sem. Tartalmilag teljesen egyetértek vele, nem mondom azt, hogy az utak királya legyen minden csaj, csak azt, hogy vannak olyanok akik annak képzelik magukat még akkor is ha ez egyértelműen hülyeség. A motorosokról már született néhány korábbi bejegyzés, ha van kedved olvasd el őket. Én sem szeretek a parkolóban ülve sztorikat hallgatni, hogy ki-milyen tempóban esett be egy-egy kanyarba és mennyivel döngetett a felüljárón...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.23. 21:43:46

dórimóri, a pasik nem szeretik a kocsijukat odaadni senkinek mert féltik őket. Ez kb ugyanolyan mintha valaki téged kérne kölcsön egy körre, még akkor is ha jóbarát (bocs Árpád). De aki normális az megtanítja a csaját vezetni, nem üvölt vele. Láttam olyan ötvene párt ahol a faszi magából kikelve hörgött, hogy mit csinál az asszony. Így én sem tudok vezetni, gyűlölöm ha valaki belehörög a vezetésembe. Akinek nem tetszik ahogy a másik vezet az vagy tanítsa meg neki rendesen vagy ne üljön be mellé. Nekem ez a véleményem .Támogatom a családi vezetésoktatást:)

A csajoknál azért lehet az udvariatlanság mert kizökkenti őket a ritmusból egy-egy váratlan helyzet. Nem véletlen nem látsz csajt megállni balesetnél vagy zebrán, sokan inkább idegesen markolásszák a kormányt és továbbmennek "nehogy baj legyen". Az ilyen úgymond udvariatlanságot bármikor elnézem, de azt utálom mikor egy nő visszaél a nemével és tahó módon tolakszik..

cukorka 2007.10.23. 22:01:52

azért mondják annyit a nők, h jól vezetnek, mert folyamatosan arról papoltok, hogy milyen szarul. nem, ez nem igaz, és ha te (cikkiró) egyenrangúnak kezelnéd a nőt a vezetésben akkor nem írnál le ennyi hülyeséget. (ja, kezdésnek a vesszők kirakása is megtenné). amúgy ezt a cikket meg kellett volna hagyni egy nőnek, mert tény, hogy a legtöbbjük tökszarul vezet (és nem azért, mert cigizik, telefonál és nem index-szel, annak ugyanis csak közvetve van köze a vezetéshez), de az is tény, hogy a legtöbb pasi is tökszarul vezet, sőt egyre szarabbul. és ha megnézel egy hétfő reggeli munkába menetet az utakon, akkor pontosan látszik, hogy mi is az a dinamikus vezetés, és hogy hányan űzik a forgalomban. nem tudom, nyilván te csak cicuka audis barátnőit ismered, akik arról magyaráznak milyen jól vezetnek, én viszonylag kevés nőtől hallok ilyet, viszont aki ezt mondja, az - bár nem cserél olajat a saját verdájában, hiába szerinted ez is feltétele a jó vezetésnek - elég gyorsan fel tud váltani mondjuk egyesből kettesbe, nem előz záróvonalas kanyarban, megadja a jobbkezet, nem satuzik feleslegesen és nem áll meg nullára, mielőtt bevenne egy kanyart. nekem már az is elég lenne, ha ezt mindenki betartaná.

ja, istván kommentelő, aki még sose látta, hogy egy nő beengedné a dugóban, amikor bepofátlankodik a sor elejére:

de vannak ilyen nők, akik még ilyenkor is jófejek, bár az kicsit furcsa, hogy azt írod soha nem engedik be, majd rögtön utána, hogy nem tudnak a forgalommal haladni és akadályozzák azt a negyven miatt. akkor ezek szerint mégis csak beenged a nő. pisti, vagy te csak állsz és vársz, míg a nő fél óra után egyesbe rakja? vagy csak irogatod a marhaságokat, hogy felhúzd szegény nőket a hímsoviniszta dumáddal?

dórimóri 2007.10.23. 22:10:46

A csajoknak nagy általában jóval kevesebb vezetési rutinjuk van, mint a férfiaknak. És amíg marad a tendencia, hogy a közös / családi / nagyobb autót a férfi vezeti, miért várjuk el, hogy az évente háromszor volán mögé kerülő csaj zökkenőmentesen vezessen? szólj, ha rosszul látom. ez rutin kérdése, semmi másé.

Béla 2007.10.23. 22:12:11

Teljesen egyet tudok érteni a poszttal. Nem tudom ki nézte a sofőrök első részét. aki látta biztos emlékszik xéna/széna hogy a faszba hívtákra.
a csaj egy büntetés volt a vezetés terén, de ő állította hogy mániája sebesség, és imád száguldozni. köszi neki így utólag is. Rengeteg nővel találkozok, akik sokat vezetenek, és sokat azt hiszik hogy attól vezetnek jól, ha:
-nem engednek be maguk elé senkit.
-tolják az előttük lévőt
-lendületes gyorsan vezetnek(közveszélyesen)

Ráadásul az legújabb fajta az emancipálodott metropolita csaj, aki trendi autójával, szigorúan mobiltelefonálva közlekedik. Ebből a fajból fejlődött ki a dzsippem van, szőke vagyok, és folyamatosan dumcsizok a barinőimmel.

De a józan, vezetni tudó nők is utálják ezt a típust.

Sündisznócska 2007.10.23. 22:21:35

Csaj vagyok, nem vezetek kurva jól, hiába van 17 éves korom óta jogsim, amit 20 éve használok aktívan...
Sőt, sok férfival ellentétben tudom, hogy miben kellene fejlődnöm, tudom, hol vannak a korlátaim, és erre tekintettel vagyok, ha vezetek.
AZ általánosításokról meg tényleg csak annyit, hogy be szoktam engedni egy csomó autót magam elé, HA normálisan, és nem tolakodásból óhajtanak sávot váltani...
Ahogy át szoktam engedni a gyalogosokat, időnként kiengedek valakit az alárendelt útról, és lassítok, ha kutyát látok az út szélén.
Bár, lehet, ezek mind-mind a "jajdeszarulvezetnek acsajok" kategória?
Viszont, ha nem engedek be magam elé valakit, az azért van, mert utálom a tolakodókat, akik közül sok nem, csak, hogy simán tolakszik, de látva, hogy egy nő (lsd még béna csaj) ül a kormánynál rám húzza a kormányt, így gondolva kikényszeríteni a dolgokat.
Hát, ez nem szokott sikerülni, mert ugyan udvarias vagyok, de nem hülye, és nem is ijedős...
Ja, és nem megyek negyvennel, ahol hetvennel lehet, és nem alszom el többször a zöldnél, mint bárki más, csak azért, mert nőnek sikerültem anno.
És nem írok posztot arról, hogy hogy vezetnek a férfiak, mert "A FÉRFIAK" -ról nem lehet megmondani, hogy vezetnek.
Van, aki jól, van, aki rosszul, és van, aki rosszul, de azt hiszi jól, vagy legalábbis, jobban, mint "a nők".
Baj, csak ezzel a kategóriával van....

Béla 2007.10.23. 22:24:10

"de látva, hogy egy nő (lsd még béna csaj) ül a kormánynál rám húzza a kormányt, így gondolva kikényszeríteni a dolgokat."

ezek a gondolatok vajon kisebbségi komplekszusaitokból fakadnak? és ezt ellensúlyozandó nem engeditek be az embert?

hopsza 2007.10.23. 22:27:59

Nő vagyok, van jogsim. Sok nőismerősöm van jogsival. Sose hallottam őket a vezetési tudásukat fennhangon, az általad leírt stílusban dícsérni. Sose volt egyiknek se komoly balesete. Többségük szeret vezetni, és szerintem ez nem bűn.

Az egyik párja 3x törte rommá az alfáját. A másik egy Suzukit. A harmadik pasija pedig csak üvöltve képes vezetni. Egy férfiismerősöm van, aki még nem okozott balesetet.

Szerintem az országos statiszika mindent elmond. A többi szimpla, rövidlátó előítélet, amin a férfitársadalom vígasztalni próbálja magát. Csak hogy a női szakasz is meghúzza a frontvonalat :)

Sziasztok.

Didó 2007.10.23. 22:31:59

Kedves Béla! Sündisznócskának írt kisebbségi komplexussal kapcsolatos bejegyzésed nem volt szép. Ilyen bejegyzéssel kisebbségi komplexussal nem küzdő férfi nem szokott nőt sértegetni. Már bocs, de mire véljük nőként e bejegyzésed?

Béla 2007.10.23. 22:36:16

Azt írtam hogy nem engeditek be soha az embert. Erre ő azt reagálta hogy persze hogy nem. méghozzá azért mert látod hogy nő vagyok és ezt kihasználva akarom én ráhúzni a kormányt és bemenni elé.

Mi ez ha nem komplekszus?

Sündisznócska 2007.10.23. 22:40:39

Bélám!
Nem, nem a komplexusaink miatt van, azt szeretnénk, ha nem csak ránk húznátok a kormányt, mert az jár az alfahímnek, hanem, ha ütnél is, mert az is jár.
Majd csak megtanuljuk, hol a helyünk.

Addig meg az ilyen posztok magukért beszélnek (ugyanis nem az ellen keltél ki, hogy még az életben nem akartál nem, hogy tolakodni, de erőszakkal kikényszeríteni a pozíciót, ha már annyira elbénáztad a tolakodást, hogy a másik jóindulatára legyél rábízva...
Tudod, ha egyszer nem egy komplexusos "béna " csajszi fog abban a sávban állni, hanem egy magadfajta, csúnyán megszívod és netán az autót mellett más is törni fog...(tehát, jobb lenne megtanulni idejekorán, hogy csúnya dolog az erőszak, de, hát, ehhez lehet nem komplexus, csak egy kis gógyi kéne)

Dido 2007.10.23. 22:45:51

Béla, szerintem sündisznócskát nem ugyanúgy értelmezzük. Én úgy értelemezem, hogy a tolakodókat nem engedi be. Legalábbis, ha összefüggéseibe átnézed a bejegyzését, nekem így jön le. De ezen nem érdemes vitatkozni.

Szerintem sok-sok nő (és természetesen férfi) beenged maga elé valakit. Kivételek sajnos vannak.

Ismerettségi körömben egy srác általában nagyon szapulta a barátnője vezetését. Érdeke smódon amikor baráti összejövetelről való hazamenetel került szóba akkor nagyon tudta dícsérni (a lány nem ivott alkoholt, a srác igen). Azt hittem ez egyedi eset, de sajnos azóta egyre több ilyet láttam, hogy érdekes módon hirtelenjében buliból hazavezeteni sötétben, éjszaka nagyon alkalmasak a nők sok férfi szerint-ha ezen múlik, hogy ihasson alkoholt... Ez sem szép dolog.

Sündisznócska 2007.10.23. 22:47:03

Bélám!
Sajnos, olvasni is kéne, mert, hogy azt írtam, hogy beengedek mindenkit, aki normálisan közlekedik, azt nem engedem be, aki nem ezt teszi, hanem erőszakkal óhajt befurakodni, csak azért, mert nekem meg kellene ijednem tőle.
Persze, ha te is azok közül való vagy, akik gyakorta vélik úgy, hogy az elsőbbséget a nemek, vagy az autó mérete, köbcentije, márkája határozza meg (nem csak hapi van ilyen hanem csaj is, mert, hogy a dolgok nem a nemtől függenek), akkor persze érthető, hogy miért véled úgy, téged SOHA nem engednek be.

Béla 2007.10.23. 22:48:34

Így van sündisznó. Mi férfiak mind alfahímek vagyunk felsőbbrendűnek érezzük magunkat, titeket egyszerű nőket lenézünk, az élet minden területén így a vezetésben is.persze így van...

orvos látott?

Béla 2007.10.23. 22:50:23

pont rossz lóra tettél ugyanis kis autóm van, kis köbcentivel. az autómra annál pedig sokkal jobban vigyázok minthogy ráhúzzam valakire a kormányt és kockáztassam hogy nem enged be.

bad trip 2007.10.23. 22:58:03

\"elég gyorsan fel tud váltani mondjuk egyesből kettesbe\"

Ez még elég kevés a jó vezetéshez. Mint scheerti is utalt rá, azok, akik úgymond jól tudnak vezetni, autóversenyző élsportolók. Ebbe gondoljon bele mindenki, és ehhez mérje magát (és ne csak a nők!). Aki úgy érzi, hogy nagyon megy neki, az próbálja ki magát egy pályán - és ne a forgalomban -, mérje le az idejét, aztán kérjen meg egy profit, hogy menjen egy kört ugyanazzal az autóval. Így lesz fogalma róla, hogy valóban gyors, vagy csak a gázon tud állni. Pályán bevenni egy kanyart nem ugyanaz, mint kiállni az udvarból. Ezzel most nem azt akarom mondani, hogy mindenki képezze profivá magát, csak egyrészt ne cserélje össze a versenypályát a közúttal, másrészt ne gondolja, hogy úgy tudja uralni az autóját minden helyzetben, mint egy sokat tapasztalt pilóta, miközben csak a vezetés általános iskoláját végezte el az egyetemmel szemben. Még egy dolog: a versenyzők is a végletekig biztonságosan vezetnek! Esetleg a saját épségükkel nem törődnek annyira (lásd Colin), de ezért fizetik őket.

Jucus 2007.10.23. 23:09:32

Sziasztok, én teljes mértékben Dido-val értek egyet. Annyit még hozzátennék, hogy akik az M7-esen rendszeresen a seggünkben közlekednek a belső sávban - akkor is amikor 130-al haladunk, és tele van mind a két sáv, ergo sokkal nem lesz előrébb ha minket letol - azok eddig mindig férfiak voltak. Szóval akad köztük is jónéhány, amelyik azt képzeli, hogy dejól vezet, csak éppen ha baleset történik vagy bármi ami miatt erősen fékezni kell akkor már be is szállt a hátsó ülésünkre.
Egyébként én speciel sosem állítottam, hogy jól vezetek sőt, és inkább át is engedtem az embernek az élményt, mígnem rá nem kényszerültem egy szép szombati napon, hogy 1,5 év kihagyás után (akkor is friss volt a jogsim) kifordult bokájú emberemet lehozzam a Normafáról... Az első kanyarban ledudáltak, pedig mégcsak nemis mentem olyan lassan, legalábbis nekem a Normafáról lefelé a 40 akkor legalább 100-nak tűnt.
Viszont azóta igyekszem vezetni, egyre jobban megy, már haladok a forgalommal :) ámbár parkolni azt nem tudok, főleg ha tolatni kell, mondjuk a Lancer nemis kicsi, az ember meg szerintem nem elég türelmes hozzám, és ez kicsit megnehezíti a dolgomat. :))
De azért én igyekszem, és szerintem még sokan vannak így ezzel, nem csak festett szőke, bekötetlen, egyik kezében a cigi másikban a telefon típusú nők vannak az utakon.

cukorka 2007.10.23. 23:14:42

ja, mert én azt írtam, hogy attól vezet jól vki, ha fel tud váltani egyesből kettesbe, igaz? hagyjuk már ezt a jól vezetés dolgot, igenis jól vezet vki, ha nem zavar másokat, nem okoz balesetet és vicc, hogy szőke cicáknak tituláltok mindannyiunknat, akik a pasiaik hiperdrága kocsijában ülnek, mert van 5 ilyen. de csak ezeket veszitek észre, vajon mért? a nagy mellméret miatt? vagy? az elejét leszámítva ez persze nem neked szól badtrip, és persze csak sumáher tud vezetni.

Béla 2007.10.23. 23:23:33

Alap: aki azt állítja magáról, hogy jól vezet, az nem tud jól vezetni.

cukorka 2007.10.23. 23:28:10

jéé béla, milyen álszerény lett. és amúgy ez mindenre igaz. meg az ellenkezője is. akkor most mégis kinek vannak komplexusai, bélus?

Béla 2007.10.23. 23:29:32

cukorkám hol állítottam hogy jól vezetek?

Áhoy 2007.10.23. 23:42:11

Tévednek azok a hölgyek, akik azt gondolják, hogy a férfiak szerint csak az a jó sofőr, aki ezerrel megy és ekként veszi be a kanyarokat. Nem kell senkinek sem profinak lenni. Azt hagyjuk meg a versenyzőknek. Nem feltétlen kell tudni olajat, izzót, vagy kereket cserélni. Majd a szakibácsi, vagy egy rátermett férfi ezt is megoldja.
Szerény véleményem szerint az a jó sofőr, aki dinamikusan tud közlekedni, fel tudja venni a forgalom ritmusát. Tudja használni azt a nyavajás indexet és ha szükséges, akkor a fényszórót sem felejti el felkapcsolni. Nem bizonytalan az egyszerű forgalmi helyzetekben sem, amikor fel kell ismerni kinek is van elsőbbsége, vagy félre kell húzódni egy szűk útszakaszon, ne adj isten időben el kell indulni a zöldnél. Vagy olykor gyorsan kell kiugrani egy útkereszteződésből a forgalmas útra, felismerni és kihasználni azt a kínálkozó 3 másodpercet, amikor ezt meg lehet tenni és nem arra várni, hogy kihaljon az emberiség, mert akkor már senki sem lesz az utakon aki zavarná a kanyarodást. Tud hátramenetben is parkolni és nem azért köröz hosszú ideig és aztán parkol le fényévekre az uticéltól, mert csak ott tudott orral beállni 2 kocsi közé. És még nem is volt említve olyan sok minden.
Szóval az Isten mentsen meg minden közlekedőt a tétovázó \"vasárnapi\" mazsoláktól, akik mindezekre egyszerűen képtelenek, legyenek ők bármely nem képviselői. Az ilyeneket száműzném a volán mögül, mert a gyakorlás lehetősége mindenkinek adott.
A tévhiteket meg oszlassuk el: meglepő, de a nők többsége cseppet sem előzékeny. Ez mindennapi tapasztalatom. Továbbá csak akkor beszéljünk a vezetést tekintve a női óvatosságról, amennyiben a bizonytalanságot annak tartjuk. Mert sajna a hölgyek legtöbbje soxor nem tudja, hogy mit, hogyan, merre és meddig...

gyz 2007.10.23. 23:48:31

férfi rossz vezető: agresszív fasz, tolakszik, nyomul, gyorshajt, tilosbanparkol

női: bizonytalan, figyelmetlen, mindigszázdolgotcsinálegyszerre, ami azzal jár, hogy gyakorlatilag semmi nem megy, sohasem tudod, mi a következő húzása. Ja, és 10 kilométerrel a balkanyar előtt már betolja magát a belső sávba, és ott gurul.

szóval mind2 nemnek megvan a hibája.

ami engem a nőkben megdöbbent: saját statisztikám alapján gyakorlatilag (tehát elenyésző az ellenkező eset) soha nem köszönik meg, ha beengedem őket magam elé.

a kérdező 2007.10.24. 00:15:08

Jucus, a vészvillogót ilyen esetben is ér használni.

Valami gond van vagy az autóval, vagy a sofőrrel, vagy az úttal, vagy mindennel.

Lehet használtad, csak nem írtad.

a kérdező 2007.10.24. 00:31:31

Áhoynál a pont.
Most írtam volna hasonlót.

Versenypálya és közút nem ugyanaz.
Nem csak a vezető más.
Én például még sosem próbáltam belső sávból jobbra kanyarodni, pedig úgy nagyobb sebességgel, tehát gyorsabban lehet bevenni a kanyart. Sarkítva.
De azért érezzük az eltérést, ugye?

A másik. gyz statisztikáit sajáttal is ki tudom egészíteni. Tényleg elenyésző számban jelzik kéz feltartásával, esetleg villogóval a szívesség megköszönését.

Ezen kívül a telefon az, ami az őrületbe kerget. Mindkét nem esetében, ugyanakkor sokkal több nőt látok mobilozni vezetés közben, mint férfit.

Majd' elfelejtettem a végén.
Főleg a fiatalabb korosztály képviselőinél - ne sértődjetek meg, de valahol meg kell húzni a határt, szóval úgy 40 alatt. Jóindulatú voltam, nem? :)
Szóval igen nagymértékű agressziót tapasztalok a vezetési stílusukban. Sávváltás, előzés, gyorsulás, csak azért is én érek oda/fordulok be/stb előbb. Na mind1, az a baj, hogy este van, és valószínűleg ezt csak én értem most :P
Egyébként Budapestről beszélek.

Mondjuk ez a fene nagy női egyenjogúság téma következményeinek tekinthető.
Ez egy másik blogba kéne. Minek megkérdőjelezni a tényt. Egyenlőek vagyunk és kész.
Most ez hogy is jön ide..

Azt mondtam már, hogy jó vezető vagyok? :)

murci 2007.10.24. 00:36:45

Nah Scheerti a "gőzkiengedésedből" fasza kis vitát kerekítettél :D

Mondanék egy szerintem dolgot: Én nem attól tartok aki hülye de tudja magáról, mert fejlődőképes; Nem tartok az okostól aki okosnak gondolja magát mert csak beképzelt; Én a hülyétől félek aki okosnak gondolja magát mert az a legveszélyesebb elem, az élet minden területén kortól, nemtól, társadalmi osztálytól függetlenül.

És a Nőkkel az utakon semmi gondom, mert tőlem mindenki csinálhat amit akar, nem izgat, azé van a lökhárító meg a fék a kocsimon, De Isten mentsen meg minden férfit, hogy Nővel kelljen pókereznie :)) (K*rvanagyot lehet ám bukni ;) )

Tie 2007.10.24. 00:40:38

A pasik azért nem szívesen adják oda a csajoknak az autóikat, mert maguk sem ismerik az autót.

Nekem egy elég vaddisznó terepjáróm van, három éve masszívan ütöm-vágom is szegényt, eltördeltem már a hajtásában mindent, és a sok terepjárás közben megismertem az autómat. Azt is, hogy mennyit tud teljesíteni, mennyivel biztonságos még, és azt is, hogy mi milyen nehezen törik el benne.

Mostanában gyakran adom csajok (és más idegenek) kezébe az autót, méghozzá elég vad helyeken, terepen autózás közben (csapatépítő tréningek keretei között), és az első is nagyon kellemes meglepetés volt. Egyrészt nyugodt vagyok, mert tudom, hogy nem adja meg magát könnyen a technika, másrészt meg ténylg meglepő volt, hogy olyan emberek, akik életükben nem ültek terepjáróban, mennyire sok tisztelettel, és odafigyeléssel kezelték a monstrumot. Nem ütötték-vágták (messze nem úgy, mint ahogy én szoktam), még a csajok is nagyon ügyesek voltak némi bíztatás után.

Más kérdés, hogy ez a terepautózás mennyire releváns a forgalomban vezetéssel... A terepen nem nagyon van több autó a környéken, viszont sokkal jobban kell figyelni, koncentrálni az útra , az út környékére és az autóra is.
Én általában azt látom, hogy azoknak a csajoknak, akiknek nehezebben megy a vezetés, főleg a városi forgalom sok apró elemét figyelemmel kísérni nehéz, esetleg apró utalásokból helyzeteket megítélni. Pl. amikor az egyik autós nem villant, nem int, hogy beenged, de egyébként láthatóan lassít, helyet csinál - ezek nem mindenkinek tűnnek fel, nem mindenki veszi észre, hogy a másik már "kitalálta", hogy mi lesz a következő pillanat.

Tie 2007.10.24. 00:46:32

És hogy mi teszi a jó sofőrt?

Szerintem főleg az, hogy mindig tisztában van azzal, hogy mit csinál, látja, és érti az okait, és folyamatosan fejleszti magában ezt a hozzáállást.

És ebben benne van az is, hogy akár elmegy egy vezetéstechnikai tréningre, hogy megtanulja, hogyan lehet összeszedni a jégbordán elindult autót.

Ha ezek megvannak, akkor egy idő után kialakul az emberben egy olyan gondolkodásmód az autózásról, aminek szerves része az elemzés. Mind a maga, mind a többi közlekedő viselkedésének elemzése, megértése, ezzel együtt pedig megtanul egyrészt annyira apró jelzésekből következtetéseket levonni, amik a legtöbb sofőrnek fel sem tűnnek, és így szinte zökkenőmentesen tud elkerülni, vagy végső esetben megoldani veszélyes szituációkat.

cukorka 2007.10.24. 01:19:32

biztos sehol. mint ahogy én se állítottam, h ezt mondtad volna. csak ez a magasztos duma arról, hogy aki azt állítja jól vezet, az szarul vezet... azért jól láttam, hogy a komplexusokról írtál, ugye? olvass újra, jóéjt. lol

lápi lidérc 2007.10.24. 01:39:56

Láttam már jól vezető nőket, nem is egyet, de azt azért hozzá kell tenni, hogy ha valaki feltűnően bénázik az úton, melléérve az esetek 99%-ában kiderül, hogy nő az istenadta.
És emiatt jönnek a sztereotípiák.

Béla 2007.10.24. 01:43:57

Igen a komplexusokról írtam. A te esetedben ez kiváló példa. látom a te esetedben az értelmes vita kizárt, így további balesetmentes közlekedést kívánok a sok alfahím között aki mind ellened van.

rexter 2007.10.24. 03:10:03

legremesebb elmenyem noi vezetohoz kapcsolodik. friss jogsi. buliba voltunk paran o nem ivott igy o vezetett. hajnali budapest, nyomja neki mint az allat, egyeket piroson at, jopar satufek. es azt hitte h jofej es vaganyul vezet. sokkal biztonsagosabban ereztem volna magam ha en vagy vmelyik haverom vezetett volna seggreszegen. egyebkent szerintem a fo aj az, hogy nem tudjak a tukrot hasznalni es ebol kifolyolag tobbsavos uton nem tunak savot valtani, nem erzik az utemet, gyorsitani agy lassitani kene vagy csak index ki es valtas, remalom.

0xFFFF 2007.10.24. 05:12:51

A helyzetet árnyalja, hogy a nők többsége kezdő vezetőként elköveti azt a hibát, hogy a pasijától kéri, üljön mellé és gyakoroljanak. Na ott és akkor kapja az önérzetük az első akkora pofont, amit nehéz kiheverni. a legtöbb pasi elég bunkón oktat ugyanis: "Mit csinálsz ?4 Hát nem látod, hogy...?! ...hát nem látja, azért kért segítséget, hogy tudja, mit is kéne látni.

Az én párom elég hamar megtanult, egész tűrhetően vezetni, de soha nem gorombítottam le, ha hibázott, hanem leálltunk és megbeszéltük a helyzetet. Talán elég ha annyit mondok, azon kevés sofőrök közé tartozik, akik mellett az anyós ülésen aludni tudok autózás közben, pedig ő talpig nő. Sok férfitársamról ugyanezt - mármint az alvást - nem tudom elmondani.

Okostoji 2007.10.24. 05:14:42

Valaki definiálja már le, hogy mit is jelent jól vezetni!

Jó vezető-e pl. az, aki még sosem csúszott meg autóval, mert mindig óvatos, és az élete első megcsúszása egy járdán haladó szerencsétlen életébe kerül? - Látszik-e a söfőrön, hogy több ezer vagy több tízezer tudatosan uralt megcsúszás áll a háta mögött már, és egy véletlenül adódó veszélyhelyzetet viszonylag könnyedén lekezel?

Jó vezető-e pl. az, akinek az autóján a hajtáslánc minden gyengébb szemét rendszeresen cserélni kell, mert képtelen harmónikusan vezetni az autót, hogy a lehető legkisebb erőfeszítésből hozza ki ugyanazt az eredményt. - Látszik-e a söfőrön, hogy tisztában van az autó és az autózással kapcsolatos fizika működésével?

Legyünk reálisak! A \\\"jó\\\" vezetéshez elméleti és gyakorlati ismeretek tömkelege szükséges, mély beidegződés, mint a pilótáknál, ahol a képzés főeleme a normálistől eltérő helyzetek kezelésének készségszintű elsajátítása. A tudás ott kezdődik, hogy tudjuk, mit nem tudunk és mit kell még elsajátítanunk.

Tie 2007.10.24. 06:36:21

"A tudás ott kezdődik, hogy tudjuk, mit nem tudunk és mit kell még elsajátítanunk."

Nabaze, maga marha jól összefoglalta, ami blablát lelöktem este.

mxplanet 2007.10.24. 07:23:02

Dido 2007.10.23. 21:30:50
Bocsánat a sok korábbi elgépelésért (igen egy nő, aki nem csak tolatni nem tud, de még a bejegyzései után át sem olvassa, hogy milyen betűket ütütt félre)
LOL másodszor sem olvassa el, de mindegy :DDD

a lényeg hogy igaza sheertinek :)
meg az h én kurva jól vezetek

Sbesz 2007.10.24. 10:09:23

TADA! Én vagyok az a srác aki semmi külömbséget nem tudott felfedezni a női és férfi vezetők között! Ezt a véleményemt ugyan csak 8 év folyamatos megfigyelésre alapozom, de mejdnem biztos vagyok benne. Már mondták nekem, hogy nem vezetek szarul, meggyőződésem, hogy ők még nem láttak igazán jó pilótát és azért mondják. Én már láttam. Rallyesofőr(tura) az illető, aki azt mondja, hogy állatkodni ott a versenyautója, a személyautó közlekedni való: tényleg arra is használja, de össze se lehet hasonlítani egyik soförrel sem a vezetés dinamikáját, valamit az autó pozicionálását az úton. Visszatérve igyekszem sokat tanulni és néha már egy út során megelégszem, hogy most egész jól sikerült az a 2-3óra amit vezettem, másnap meg elcseszek egy két dolgot. Van egy elméletem miszerint nincs annyi balfék mint amennyi tűnik, csak olyan sokkal találkozunk, hogy abból néhány lehet most hibázik először a legutóbbi 3000km-en. Visszatérve a nemek harcára kb. ugyanannyi balfék nőt láttam mint amennyi férfit: a nőknek nagyot kell mondani, mert túl kritikusak vagyunk velük szemben. A férfiak meg a róluk kialakult nézet szerint egyszerűen elhiszik, hogy ahogy vezetnek az jó. Én Budapesten és Veszprémben vezetek rengeteget és hallgatom a történeteket és bizony Veszprémben mindenki Schumacher, legalábbis ezt mesélik és bizony a legtöbb mellett ültem is, kiderült, hogy időnként könnyen össze lehet téveszteni a kucsmás skodással. Így visszagondolva több ilyen férfit ismerek mint nőt.
Ergo: rengeteget kell tanulni és jusson eszünkbe milyen frankó vezetők is vagyunk arról, mikor legutóbb elrontottunk valamit és az agyunkat kidudálták a helyéről, vagy ugyancsak egy hiba után csak hosszabb mentőmanőverrel tudtuk elkerülni a tetemes anyagi kárt. Szerintem nincs olyan aki ne csinált volna hülyeséget és aki elég keveset csinál szerintem az már jó vezetőnek számít.

ommm 2007.10.24. 12:42:27

végigolvastam az összes kommentet.
elsősorban szia dórimóri, jóhetnél vmikor errefelé is Árpádhoz.

összegezve csak annyit fűznék hozzá, hogy a posztkomcsi országok útjait jelenleg 98 százalékban olyan "sofőrök" töltik meg akiket kizárólag faszkorbáccsal és hüvelykszorítóval lehetne civilizált viselkedésre tanítani.
uff.

Manó 2007.10.24. 12:42:50

Szia!
Mint jogsival rendelkező női egyed :), igazat kell adnom abban a néhány pontban amit kiírtál, még ha az nyers is. Közlekedési morálról nők és férfiak esetében nem beszélhetünk. Vannak persze vagyonos pics@k, akik ballagásra megkapják a BMW 1süket utána meg úgy kanyarodnak be, hogy 2 sáv szükséges nekik a művelethez. Sajnos tapasztaltam. Meg persze azt is, hogy a lányok előnyben részesülnek a vizsgabiztosoknál. De, hogy egy picit a pasikról is szót ejtsek...nincs türelmetek a nőkhöz. Apámból kiindulva végig ordíbálja az utat ha nem úgy veszek be egy kanyart ahogy azt ő a 25 éves jogsijával megteszi. Én ezek után nem csodálom azokat a csajokat akik hasonló módon próbálnak rutinra szert tenni. Sokkal könnyebb lenne nekünk ha magunk sajátíthatnánk el, csak persze jönnek az anyagias cívódások, hogy ha összetöröd az autót akkor... Meg persze a negatív diszkrimináció, amikor befékezik az egyik autó...biztos jön a férfi felől egy olyan megjegyzés, hogy ez tuti szőke.
Nem lehet minket nőket ennyire beskatulyázni. Pasik és lányok között is vannak kezdő vezetők, akiknek igenis meg kell tapasztalniuk egy helytelen döntést (itt most nem a frontális összecsókolózásra 120al gondolok), hogy utána abból tanulva egyre jobban tudjanak vezetni. Az aki ennyire könnyedén beszél a nőkről, annak vagy nincs jogsija, vagy már az őskor óta a volánnál ül. Igen, és még valami...a diszkós baleseteknél általában a srác ül a volánnál.

Jucus 2007.10.24. 12:53:51

Kedves kérdező, sajnos eszünkbe sem jutott vészvillogózni, habár ott hirtelen nemis tudtam volna eldönteni, hogy szabad-e szimplán csak azért mert nem vezettem egy ideje és valószínűleg bénázni fogok... Ennyi erővel igen sokan vészvillogózhatnának. :-)

Kedves Béla! Ezt imádtam! :-)
"Igen a komplexusokról írtam. A te esetedben ez kiváló példa. látom a te esetedben az értelmes vita kizárt, így további balesetmentes közlekedést kívánok a sok alfahím között aki mind ellened van." :DDDDD

Béla 2007.10.24. 13:00:46

"habár ott hirtelen nemis tudtam volna eldönteni"

ez mindent elmond.tipikus.

Jucus 2007.10.24. 13:05:21

Na ezt már nem imádtam annyira.

Ja és nem egyedül voltam, hanem volt velem egy igazi Férfi is. És neki sem jutott eszébe.

Egyébként te mindig azonnal tudod mi a helyes döntés?

Béla 2007.10.24. 13:29:23

Szó sincs róla. 8 éve van jogsim kb 150-180ezer km van a lábamban. Apám rallizott valaha, így mindig gondoskodik róla nehogy azt higgyem jól vezetek:)

Jucus 2007.10.24. 13:41:28

Ezek szerint a "tipikus" mindenkire értendő, nem csak a nőkre?

Béla 2007.10.24. 13:53:19

A bizonytalanság főleg a nőkre jellemző.

Grafithuszár 2007.10.24. 15:00:08

Nagyjából egyetértek a bejegyzéssel, csak annyit fűznék még hozzá, hogy tapasztalatom szerint ha olyat látok hogy valaki kicsit lekoccolta az előtte lévőt, vagy meghúzta az autó oldalát, a városban, az szinte 90% hogy nő. Ha viszont olyat látok/hallok, hogy valaki 200-al elszállt az autópályán, vagy felelőtlenül előzött, az szinte biztos hogy férfi.
Persze, lehet mondani kivételeket, (én is tudok) de attól még szerintem igaz amit az előbb leírtam.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.10.24. 17:42:00

Nálam is volt már néhány női sofőrös poszt, de talán itt volt eddig a legjobb oda-vissza adogatás a kommentezők közt, pedig ez pont egy poénos poszt. :)
autozz.blog.hu/2007/10/11/szoke_no_vezetni_tanul

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.24. 21:57:22

>és bizony Veszprémben mindenki Schumacher, legalábbis ezt mesélik és bizony a legtöbb mellett ültem is.

Nekem is volt szerencsém a legtöbbhöz, bár a Hotelparkolóban jaszkarizó hülyegyerekekt nem számolom bele mert ők inkább csak mesélnek mint autóznak:)

Rocko- 2007.10.25. 14:46:57

elsőre egy mondatot ragadnék ki, azzal egyetértek, a többi felesleges szerintem. szóval az esszencia szerintem ez: "Számomra édesmindegy, hogy az elöttem haladó nő avagy férfi, ha nem bénázik akkor egyenjogú közlekedési partnernek tekintem."
mellettem csak egy nő van, aki rendszeresen vezet is: az az anyám. az, h öreg vagy h nő, hát nem tudom melyik rovására, vagy melyiknek van egyáltalán köze, de nem vezet túl jól. nem az a kifejezetten mindnehol béna, hanem inkább túlzottan óvatos, megijedős féle. szóval inkább én vezetek, ha egy kocsival megyünk. mindenkinek jobb az. az már egy másik téma, az "nők a jobb egyben", amikor ők magyaráznak, és elvonják a figyelmet. lásd Winkler cikke Belsőségen, vagy amikor annyira meguntam az egészet, h inkább lehúzodtam, és mentem gyalog. na, azóta nincs belepofázás.
és akkor magamról. nickből nem derül ki, de férfi vagyok, pár éve már vezetek, balesetet még nem okoztam, a forgalom helyzeteit jól reagálom le, próbálok szabályosan közlekedni és sajnos vagy szerencsére még nem próbáltam ki, h vészhelyzetben hogyan reagálok.
ja, és egy csaj, de akár egy srác úgy mutathatja meg, h milyen jól vezet, ha nem tűnik ki a forgalomból. ne a szája járjon, hanem mutassa meg, h nem vadállat és nem tötymörög.

murci 2007.10.25. 16:02:27

< vagy amikor annyira meguntam az egészet, h inkább lehúzodtam, és mentem gyalog >

Rocko :D ez jó tipp, ki fogom próbálni, nálunk a hugom és a csajom is előszeretettel játszik "navigátort" (anyámmal nem szoktam utazni)
Nem tudom meg fognak e lepődni :)

nekem sajnos már volt nemegy balesetem, nem örülök, hogy volt, de azutolső nagyobb óta sokkal több ésszel megyek, igaz előtte sem voltam egy állat, kivétel télen a havas teszkóparkoló :)

Szal nem kívánom senkinek, hogy nagy balesete legyen, de egy.két koccanást muszály megélni, hogy tudja az ember fia mivel "játszik", és sok friss jogsisban szerintem csak asz első koccnál tudatosul mekkora felelősség van rajta ha volán mögé ül

Rocko- 2007.10.25. 17:08:56

hát sokadik alkalomra már nem volt választásom. és én inkább így oldottam meg, mint egy kiadós veszekedés után egy lámposzlopon végezve.
amúgy nagyon szívesen gyakorolnék én, hátsókerekes kocsival is meg minden, csak nem tudok olyan nagy térről, ahol biztonságosan próbálgathatom a saját v kocsi korlátait. ahol meg lenne, az fizetős, és perpill nem engedhetem meg magamnak. azis amúgy érdekes, h mennyit pénzt kihúznak a zsebből biztonság címszó alatt. lásd dárga pénzért vezetéstechnikai oktatás, minnél drágább kocsid van, annál több biztonsági felszerelés.

@ 2007.10.25. 21:24:59

Asszem én is egyetértek a cikkel, alapból szerintem sem való nők kezébe kormány. Viszont az én anyám jól vezet. Mármint persze hogy nem egy rali pilóta, de még sosem panaszkodtam rá, balesete sem volt. Mondjuk valószínűleg közrejátszanak azok a dolgok, hogy nagypapám vezetésoktató volt, én is tőle tanultam az alapokat, illetve hogy apukám nem vezet. Én igen, már 3 éve hivatalosan is.:P
A hugomról még inkább nem nyilatkozom, neki nemrégóta van jogsija, és még úgy vezet mint egy kezdő csaj. De majd dolgozunk a stílusán:P

Tommi 2007.10.25. 23:07:54

Az én édesanyám is egész jól vezet, ahhoz képest, hogy nő...
De apám sokkal jobban. Mondjuk ő meg állandóan idegeskedik, ha valami nem úgy történik, ahogy kellett volna... Az előzési procedúrája meg örök vitatéma...
Rocko: Ilyen navigátorproblémák még nem voltak, mivel nem én vezetek, hanem én navigátorkodom sajnos... :D De ha lesznek, ezt a módszert én is kipróbálom.

Rocko- 2007.10.26. 14:38:40

Tommi: az egy dolog, h navigálásról lenne szó, de nem. ez csak belepofázás. navigációnál meg azt szeretem, amikor 3-an 3 félét mondanak, h "erre van a mizzoménmilyen kórház, arra a józsi néni lakik."jó, de hol kell lefordulni balra? "jaaaa! azt itt kellett volna."

csoki 2007.10.29. 19:28:09

szerintem jó sofőr az, aki a váratlan forgalmi szituációkat is gyorsan meg tudja oldani, dinamikus vezet,(ami szerintem kissé elcsépelt szerepet kapott mára), ugyanakkor előzékeny,(az esetek 90 százalékában betartja a szabályokat) és törekszik sajátmaga, illetve járműve korlátainak megismerésére (akár tanfolyamok, pályavezetés..). Szerintem ezek mindenképpen kellenek ahhoz hogy valaki a közutakon jó vezetővé váljon.
Egy másik felvetés: kivisziknek egy ilyen bizonyos _jó sofőrt_ meg egy olyat, akinek volt néhány balesete, (vezetési stílusából adódóan -nem a tulkokra gondolok-) egy mindkettejük számára addig ismeretlen pályára, majd egy napos gyakorlás után lemérik a köridőt. Végül úgy hozza a sors, második számú versenyzőnk 1 másodpercet ver mintasofőrünkre. ergo: jobban vezet nála, de közúton nem jobb söfőr, mivel több alkalommal is részese volt balesetnek...

fonak 2007.10.31. 22:51:32

Magyarországon a férfiak 90%-a állítja hogy jobban vezet és jobb az ágyban, mint a többség. A nőktől meg korábban meglepő lett volna nyílt színen ezek bármelyikét hallani, de most már fel akarnak zárkózni :)

z 2007.11.01. 10:55:04

A post minden szavaval egyetertek, kiveve azzal, hogy a hencegesnek, vezetni tudasnak a vilagon barmi koze volna a nemhez. Ha barmihez akkor inkabb a korhoz, az ember inkabb fiatalon schumaher, bar van aki kesobb is az marad.

Egy archetipusa a magyar soforoknek az emancipalt plazacica, aki tobbnyire telefonal, egyenjogusagat aggresszivitassal hangsulyozza, es ha balfaszkodik akkor nem bocsanatot ker hanem k*rvaanyaz. Indexet meg eleteben nem hasznalt, valoszinuleg azert mert nem megy a szine a sminkjehez. Hozateszem ugyanez a faj az anyosulesrol is ordibal mikozben macika a soforulesen inkabb menne mar, mert o tudja hogy elbalf*szkodta.

A fenti tipus parja a kopaszkocsog, macho baratunk akiben tombol a tesztoszteron, bmwt vagy mercit vezet, mindenhol furakszik, a seggedben megy ha nem allsz felre, ha utolered a palyan versenyezni kezd. Es megver ha utoler a pirosnal.

A fentiek ha barati tarsasagba kerulnek hamar elkezdenek villogni a vezetni tudasukkal amire amugy nagyon buszkek. Rovid ido mulva a tarsasag osszes tagja tudja hogy Budapesten melyik kanyart mennyivel lehet bevenni. A vicc az hogy az okozott baleseteket is ugy meselik mintha azert tisztelet jarna nekik ("hubazdmeg ne tudd meg milyen szar erzes volt kinyirni azt a gyalogot").

Aztan ott van a totyizsele, aki az elozo tipusokkal ellentetben nem 30-as tablanal megy 70-el hanem forditva. Aki az autopalya belso savjaban 80-al megy, a tukrot nem nezi, ha nagynehezen megis lemegy akkor elotte meg fekez egyet. Ez a fajta letezik mammerben es tatterben, fiatal tyukban es toketlen csaladapaban is. Ezekre igazan nem lehet haragudni, de felni muszaly toluk. Azert azt megjegyeznem, hogy e faj noi kepviseloi jellemzoen tisztaban vannak a korlataikkal es ezeket keszek beismerni barkinek. Altalaban orulnek ha megszabadulnak a kormanytol, es az azzal jaro felelossegtol.

A kulonosen idegesito faj a kispolgar. Altalaban Szuzukival jar, bar nem kizarolag. Nem offenziv ha nem provokaljak, de ismeri a jogait, elsobsegehez az utolso csepp vereig ragaszkodik. Energiaja nagy reszet lekoti hogy autostarsait nevelje igy a vezetesre sajnos mar nem nagyon jut ideje. Kulonosen bosszantja ha draga vagy pimpelt verdaval akarnak ele besorolni. A cipzarelvet nem ismeri, o a savelfogyas elott 200 meterre besorol es kulon idegesiti hogy masok, akik nem, igy elonyhoz jutnak. Ha autopalyan utolered a belsoben, nem megy le. Ha nem tagitasz mogule, nevelo celzattal finoman beleall a fekbe hatha felcsavarodsz egy fara es abbol majd megtanulod. Ha szembejon veled amikor elozol valakit az orszaguton akkor az arcodba tolja a reflektort, hatha igy elvakit es tenyleg az arokban landolsz es abbol majd megtanulod. Eme faj kepviseloi az esetek tulnyomo tobbsegeben ferfiak.

Es akkor meg csak a negykerekuekrol beszeltunk. A motorosrol nem, aki a fraszt hozza rad amikor kilohusszal megy el a dugoban allo kocsisorok kozott, terdebe akadva egy ket tukorrel amit korabban elcsapott. Aki motornyi szeles ha o eloz, de autonyi szeles ha en eloznem. Aki ugy cikazik hogy csak a kondenzcsikot latni de blogon, forumon es totalcaron sir hogy nem figyelnek ra elegge a mocsok autosok.

Vagy a bringasrol aki menetrendszeruen lezarja a varost lehetoleg akkor amikor mennel valahova a csaladdal, figyelmesseget kovetel az aggressziv autosoktol, pipa ha gyalog van a bicikliuton, de a jardan szivbaj nelkul legazolja a haromeves gyerekemet ha eletotyog.

Vagy a kamionosokrol, akik ha bedugul az M0 beallnak egymas melle, es tobbszaz meteres helyet hagynak ki maguk elott. Mogottuk a kilometeres kocsisor, elottuk a kihalt palya, es a lehajto ahol te szeretnel lemenni. Akik ha kaicsot szallitanak valahogy sosincs ponyva a rakomanyon es akik miatt igy minden evben bejon egy szelvedocsere es minden par eves auto motorhazteteje ugy nez ki mintha soretessel durrantottak volna meg.

Szoval rendben, altalanositgassunk, a diszkriminacio az emberi gondolkodas velejaroja. De akkor mar inkabb a fenti kategoriak, mint a nemi leosztas. Termeszetesen mindez szigoruan imho.

Jol pedig az vezet aki ismeri a korlatait, es nem lepi at oket.

rúdugró 2007.11.04. 19:50:45

Az utolsó mondatot nem értem..
Aki nem lépi át a határait sohasem,az azt sem tudja,hol vannak azok..nemde?
Ez egy nyilván összetett dolog.Van balfasz nő is,és férfi is,szépszámmal.
Egy nő sosem olyan agresszív,mint egy férfi,ez tény,de nem csak az lehet veszélyes,aki agresszív.
A baj az,hogy a nők a deffenzivitás teljse hiányával küzdenek,és sosem gondolnak előre semmit.
Sodródnak a forgalommal,és nem irányítják azt.
Az a jó vezető szerintem,aki a vezetés nagy részében az őt körülvevő forgalomban figyeli a résztvevők magatartását,és ELŐRE KÖVETKEZTETNI TUD a partner várható reakciójáról.
Aki villámgyorsan tud döntéseket hozni a NEM VÁRT forgalmi szituációkban is,mert pl látja,hogy a kerezsteződést megközelítő ,a vezető magatartása nem utal arra,hogy szándékozna a mondjuk nekem járó elsőbbséget megadni..
Több tucat esetről számolhatnék be,és szomorúan láttam olyan haláleseteket,ahol annyi is elég lett volna,ha elengedi a féket,és 5 centit mozdít a kormányon,pánik nélkül..
Ami a nőkből hiányzik,az az,hogy szinte semmilyen képességük nincs arra,hogy a forgalmi helyzetből áradó szituációt előre megítéljék,így annak bekövetkezésekor már késő..
Nem véletlen,hoyg nincsenek jó női autóversenyzők.
Az audival világbajnokká lett hölgyet hagyjuk,mert nagyon nagy versenyző állította azt Jutta kisasszonyról,hogy akkor a Quattro-val még egy idomított majom is bajnok lett volna,olyan techniki fölényben volt.
Ez mind azért van,mert a helyzetmegítélési képességük sokkal fejletlenebb,mint a férfiak egy részének.
Van sok balfasz férfi is,ez tény..
De arányaiban kevesebb,mint nő.
Ez is tény..

z 2007.11.07. 18:31:31

Mar miert kene atlepni a hatarokat hogy tudjuk hol vannak? Miert ne lehetne mondjuk biztonsagos becslest alkalmazni?
Aki atlepi a hatart az tobbnyire csinal valami grimbuszt, hacsak nincs oltari makja, vagy nem zart palyan van.

A noi gondolkodasrol alkotott velemenyedet meg nem osztom. Persze en nyilvan mas noket ismerek mint te :)

Nem peldalozni akarok de a mi csaladunkban a nok meg egy balesetet sem okoztak (parkolas kozben sem), a ferfiak meg zsinorba torik az autokat. Pedig mindenki nagyjabol ugyanannyi kilometert vezet.

rúdugró 2007.11.09. 20:58:36

Nagyon egyszerű.
Azért ,mert aki sosem lépte át,az nyilván nem tudhatja,hogy hol van.
Nyilván lehet 50%-al alatta lenni is,de akkor fogalamad sincs,hol az a határ,ahol még ura maradhatsz az autónak.
Példákat hagyjuk,ha csak a mai napomat vesszük alapul,3 ellenpéldát tudnék mondani..
Péld nyilván mindenre vanb,és persze annak az ellenkezőjére is..:D
A lényeg a többségben van..

z 2007.11.13. 18:29:35

Senki nem mondta hogy a cel a hatarok pontos helyenek az ismerete. Amirol te beszelsz az a versenyzes, amirol en az a kozutakon valo kozlekedes. Az elobbiben az ido lefaragasa a cel, az utobbiban a biztonsagos odajutas.
Na mind1.
süti beállítások módosítása