S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Áldozás a szovjet ipar oltárán!

2007.10.31. 15:50 scheerti

Ha van olyan mai napig aktív rallyautó a magyar mezőnyben ami csak kicsit is B-csoport like, akkor az a Lada, sok ralis videót láttam már de ez valami elképesztő. Az autóbuzi a maga egyszerű valójában fel sem fogja, hogy micsoda küzdelmet vív a pilóta azért, hogy az autó egyáltalán megmozduljon. A gyári házba befabrikált versenyváltó furcsa elrendezése még hagyján, de amikor láttam, hogy a szervókormány erőssége attól függ, hogy a driver előző héten mennyit gyúrt alkarra, na akkor már kicsit röhögtem, de azért büszke is voltam, hogy hazai videóról van szó. És a kormánykerék? Raliautóban ekkorát még sosem láttam, tévében is csak az Onedin család barkós kormányosa kezében. A motor pedig valami csodálatos, bár hegynek felfelé kicsit olyan hangja van mint az ácsmester Barkasának, de azért küzd becsülettel. Lehet, hogy mégiscsak van valami ebben a Ladában amiért szeretni kell?

Íme itt a videó, okolásul mindenkinek aki nem hisz a szovjet iparban!


42 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr84214359

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rognork 2007.10.31. 19:19:12

váááhh, ez állat! közben integet a közönségnek!
állat hangja van.

scheerti vegyél egy p125-öt.

proci 2007.10.31. 20:01:07

az út ráz ennyire, vagy a motor jár ennyire egyenletlenül. pár pillanatban nem tudtam eldönteni, h mi is az igazság....:)

b-max 2007.10.31. 20:01:54

Annyit had jegyezzek meg, hogy a lada-nál mindenki jön hogy ohh csoda szovjetipar meg hipiszupi orosztechnika, de miért orosz meg szovjet ez mikor az olaszok tervezték ????
Ez az autó attól nagy hogy FIAT. (nem vagyok fiat fan amúgy, sőt.)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.31. 20:12:12

B-max, soha, ismétlem soha nem készült FIAT motoros Lada, ez óriási tévhit, pont attól masszív, hogy a ruszkik kicsit átalakítgatták, az 1200-as blokk olasz létéhez illetve származásához kétség sem fér, az csak egy dolog, hogy abból lett minden más.. De csiszoltak rajta és teljesen más anyagból készültek pl a hajtókarok mint az olasz motoré, de igazából ezt majd egy Lada fan kikéri magának és leanyáz minket úgyhogy nem folyok bele, lényeg a lényeg: FIAT motoros Lada gyárilag nem készült...

intkom 2007.10.31. 20:15:14

érdekes, ahogy egyik pillanatban szamurájként küzd és szinte látni, ahogy kidagadnak az erek az arcán, aztán odanyom 2 nyuszifület a közönségnak :)

lápi lidérc 2007.10.31. 20:56:03

b-max 2007.10.31. 20:01:54
Olasz ám a lófaszt!
Az első (kereklámpás) 1200-as Zsigulik voltak olasz tervezésűek (azok is csak részben, bár valóban megvették a licencet a szovjetek). Aztán semmi több.
Ez az autó attól nagy, hogy orosz. Meg hogy hátsókerékhajtás, meg ilyenek. Meg hogy nagyjából agyonverhetetlen. A Fiat - bármelyik - a tizedrészétől hanyatt vágná magát, amit egy Zsiga még röhögve elvisel.

scheerti · scheerti.blog.hu 2007.10.31. 20:12:12
Az első sorozatok (Magyarországon annó I-s rendszámmal) csakugyan olasz motorral voltak szerelve. Kevés volt belőlük, és sportcélokra nem voltak jók (Zsigulival rallizó szerelőoktatóm szerint).

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.10.31. 21:06:48

A téma már korábban is felmerült a Belsőségen, ott írta Csikós Zsolt újságíró a következőt:

"nem is tudom, hogyan kezdjek hozzá, kérlek ne haragudj meg rám, ezzel generációk álmai dőlnek össze, de talán nem az én bűnöm, hanem a korabeli, hiányos kommunikációé. A Zsigulikban, Ladákban soha nem volt olasz motor. Még olyan sem, ami emlékeztetett volna valamilyen Fiat-motorra. A Zsigulihoz licencet adó 124-es Fiat először nyomórudas motorral jelent meg (az 1100-as négyhengeresét tákolták tovább), aztán a végén kapott egy kétvezértengelyes, fogazottszíjasat. A Zsiguli motorját eredetileg a Campagnola terepjáró utódjába szánta a Fiat, aztán soha nem csinálták meg. A ruszkiknak viszont eladták. Ilyen egyvezértengelyes, felülvezérest, láncos, 1200-as, 1300-as, 1500-as motor semmilyen Fiatban nem volt, ha keresel találsz egyet, komoly szexuális ellenszolgáltatásokat kérhetsz, pedig szigorúan heteroszexuális vagyok, ráadásul családban,két gyerek apja. Mielőtt elkezdesz kutatni, csak annyit mondok: nagyon sok autótörténésznek beletört ebbe már a bicskája. Az olasz motoros Zsiguli komcsi legenda. De persze szép."

0xFFFF 2007.10.31. 21:24:13

Azért a rallye autók motorjai egy versenyesek voltak....de a zsiga, az utcai, tényleg agyonvághatatlan volt. :) ...bár a komfort messze elkerülte.

rúdugró 2007.10.31. 21:37:45

Az biztos,hogy a rallyautók motorjai sem egyversenyesek..
Tudtommal létezik Fiat motoros verzió is,csak kérdés mit nevezünk Fiat motornak.
Biztosan létezik olyan verzió az első példányokban,ami más,mint a többi,annak elöl van a motorszáma,és vastagfalú a blokkja.
A kezdetekkor a gyártásban tudtommal részt vettek segítőként az olaszok is,és ezeket a példányokat hívják Fiat motorosnak..
Na most ez vagy így van, vagy nem,de az biztos...:D
Az is biztos,hogy ezek a blokkok jobb minőségűek voltak,és ma is ,30 éves létükre kiváló tuningalapok..
Jaaaa...és azért pattog ennyire,mert 2,7bar-os guminyomás volt az utcai gumiban..:D

soco · http://webcsatorna.hu/sorozatok/motorter 2007.10.31. 21:56:47

Ha többet szeretnél megtudni róluk akkor itt van két kis video, jó szórakozást :)

webcsatorna.hu/filmek/Lada_01&show=10

webcsatorna.hu/filmek/Lada_02&show=10

Doktor Gonzo 2007.10.31. 21:58:06

A kilinccsel előre kanyarodás lehetősége Isten egyik nagy adománya. Legyünk hálásak érte!

Sladin 2007.10.31. 22:43:38

Az a nyuszifül egyszerűen zseniális... :D

b-max 2007.10.31. 23:22:55

Értelek benneteket, és nem is akarok kereszteshadjáratot vivni, csak az alap tervekre gondoltam azok azért olaszok. Mert kb. az összes szovjet gépjármű valamilyen koppintás/tervvásárlás, maguktól nem sok mindent tudtak összeeszkábálni, pl. a zilnek is amcsi vér folyik ereiben. Más kérdés, hogy olyan sok ideig gyártották ezeket hogy volt idejük tapasztalatot gyüjteni, és igy már tudtak elismerésre való dolgokat produkálni.

balli 2007.10.31. 23:39:36

Urak!

Itt valaki nagyon szerény:
A bal1-ben a fentebb hozzászóló Rúdugró követte el a gépészkedést.
Gratula!

Azoknak a petrolhead kollégáknak akik nem járatosak a kortárs rallyban hagy ajánljam a jelenleg legjobb honi Ladás honlapját:

www.balazsocsi.hu

A ladás videók nagyon kemények, tempóra is, sok EVo elvérzik mögötte. A budapest parádé klipben meg láthatjátok hogy fogadja ezt a közönség.

lee wei · www.lee-wei.com 2007.11.01. 00:23:35

fasz@ vidió. kár hoty nem kinnai.

tibsi 2007.11.01. 00:31:06

Én még gyerekkoromban a saját szememmel láttam FIAT motoros Zsigulit. Kicsi voltam (kb. 8-10 éves), de egyértelmű volt a motorblokk felirata: FIAT. Akkor ez mi volt? (Lehet, hogy utólag beleoperáltak egy eredeti olasz motort?)

tr 2007.11.01. 00:37:12

Sehol egy rendőr? Lakott területen ilyen gyorsan?

dark future · http://www.andocsek.hu 2007.11.01. 01:35:56

RE: tr 2007.11.01. 00:37:12

"Sehol egy rendőr? Lakott területen ilyen gyorsan?"

Én is épp erre gondoltam. Mi van, ha vmelyik házból kisétál egy öregasszony? Vagy kitolat egy traktor? Volt rá valami különleges engedélyük, vagy mi a bánat?

Toni a hegyrol 2007.11.01. 02:13:59

Hagyjuk mar a faradt Lada-tokat!:)

Auto kell ide, es az ahhoz szukseges igazi tudas!

www.youtube.com/watch?v=512fDAilYqI

0xFFFF 2007.11.01. 04:01:33

rúdugró. Pedig de, érdeklődj olyan rallye-soknál, akik ladával nyomták...na jó, a blokk túlélte a hajtást, de a többi csere, meg felújítás.

Desert 2007.11.01. 08:21:59

"sok EVo elvérzik mögötte"

ez komoly? tényleg kérdezem, nem értek hozzá. Tehát veszünk egy tetszőleges szakaszt, odarakunk egy mai evo-t vagy imprezát (akár gyárit) bele egy, az autót kiválóan kezelő pilótát, majd ugyanigy egy tuning ladát és a ladás fog nyerni?
Vagy itt a hülyegyerekekről beszélünk akiknek apuci megveszi az evo-t, aztán egy évben egyszer kiszédelegnek egy pályára és egy vérprofi ladás lenyomja őket mint a bélyeget?

azta 2007.11.01. 08:49:14

azért egy versenyen ami igazán izgalmas az a Ladások mutatványa! szép az is, amikor a wrc-k nyomulnak, mintha zsinóron húznák őket, de amikor ilyen eszméletlenül kezelhetetlen ladák jönnek, megugrik a pulzus!

jó az audis videó is! a monitor mögül is majd beszartam! néztétek, milyen sziklába vágott úton hajt? képzeljetek el egy F1-es futamot ilyen bukótérrel :D

Bukowszky · http://bukowszky.blog.hu 2007.11.01. 09:03:06

mókás, Ladával előadni a nyusziugrást :) én csak bicajjal tudtam :) arra kicsit mégy gyúrni kellett volna asszem, hogy nyuszifület mutassak közben :) hahh :)

Endi 2007.11.01. 10:46:06

a csávó minden fokozatban rángatja a motort.... ilyenkor mondják, hogy kecskebenzint tankolt.

rúdugró 2007.11.01. 14:59:03

Hogy mit csinál?
:D
Rángatja a motort?
Beszarás..:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.01. 16:53:57

>Én még gyerekkoromban a saját szememmel láttam FIAT motoros Zsigulit. Kicsi voltam (kb. 8-10 éves), de egyértelmű volt a motorblokk felirata: FIAT. Akkor ez mi volt? (Lehet, hogy utólag beleoperáltak egy eredeti olasz motort?)


Szerintem csak simán összekeverted egy Polskival, amiből volt Fiat motoros. És bármilyen furcsán hangzik, Spanyolhonban is gyártották a Lada licencet, Fiat motorral SEAT 124 néven... De abból egészen biztos, hogy nem kerül ide egy darab se...

ommm 2007.11.02. 09:42:22

ez a pure autóverseny. csak te és a Vas. így kléne ennek lennie minden szinten

Rocko- 2007.11.03. 00:58:51

én is vaspárti vagyok, de sztem ez már sok. jobban kifárasztja a küzdés, mintsem, h a vezetésre tudjon koncentárlni. menjen inkább rodeózni! :D bár nem tudom ott mit kezdene a mitfáhrerével. :DDD

Boci 2007.11.03. 15:35:41

Nekem is volt annó Ladám, legalább 10, faragtam is őket rajongtam értük, de legyünk őszinték most bármelyik kóreai jobb a Ladánál. Amennyi pénzből ma építenek egy Ladát annyiból sokkal gyorsabb autót lehet építeni. Sőt, régen Ferjáncz Renault-ja is fényévekkel volt jobb a Ladáknál, a többi B-csoportosról nem beszélve...

rúdugró 2007.11.03. 16:58:24

Igen.Ez tényleg nem egyszerű..igazából ezzel az autóval mi megyünk,és senkitől nem várom,hogy megértse,miért pont ezzel a drága,elavult dínoszaurusszal megyünk.Kb olyan nehéz dolgom lenne ,mint elmagyarázni egy süketnek Mozart zenéjét,vagy egy vaknak a szivárvány szépségét.
Egy ilyen autóval menni NEKÜNK hihetetlen élmény,és ha van akinek ez tetszik (köszönjük a szerzőnek) nagyon örülünk,de akkor sem lövöm tarkón magam,ha nincs ilyen.
Elmondhatom,hogy volt szerencsém nagyon sokfajta autóban ülni,WRC-ben is utaztunk,és sok elsőkerekes autót is próbáltunk,Hondát,Cliót,és Suzuki Gti-t is.Azokkal is nehéz igazán gyorsan menni,de egy ilyennel hihetetlen élvezet..
Tudom,hogy nem mindenkinek okoz örömöt,ha egy ilyen kapcsolókörmös váltót egyesbe rakva az olyat csattan,mint egy jól bevágott műhelyajtó,hogy ezen az autón kuplungolás nélkül is lehet oda vissza váltani,és nyilván aki nem érzett még ilyet,annak nem is tudom elmagyarázni.
Aki próbálta már tudja..
De egy egyszerű példát csak..vegyünk két lovat..egy jól beidomított derék ,jóindulatú mént,és egy igazi,goromba,ilyesztő vadlovat..
Egy akadálypályán biztosan a lovaglásra termett mén lesz a gyorsabb..node micsoda élmény a vadlónak akár csak a hátán maradni is?!
Hátha még a pályát végig is tudod csinálni vele..
Itt az élményt pontosan az adja,hogy egy zabolátlan ,tüzes vadlóra tudtad erőltetni az akaratod..
Nyilván az idomított hátast nincs esélyed verni,de nem is ez e cél,viszont az élmény páratlan..
Valami ilyesmi a lada ,főleg egy VFTS a maga nemében.
Nyilván így sem érti mindenki,nem is baj.
Csak azt szerettem volna tudatni,hogy a Lada melletti választásunk tudatos.
Már kétszer is váltottunk (egyszer Suzukira,egyszer BMW-re) de mindkettőben halálra untam magam,úgyhogy mindkétszer visszatértünk a Ladához..és mégvalami indok.
Ez egy ízig vérig "A"-s autó,amit más típusból nem tudsz kihozni ennyiből..ez tény.
Ebben az autóban nem unatokzom soha..SOHA!
:D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.03. 22:20:50

A szerző hozzátok hasonlóan autóbuzi, és a látvány is boldoggá teszi ha egy izgalmas autóról ír, akár látatlanban is. A koreai jó verdát csinál feelingben viszont agyhalott egy Ladához képest. Minden tiszteletem azoknak akik a nehézségek árán is hajélandóak egy olyan autóval versenyezni ami gyakorlatilag csak élményt ad, de azt többet mint bármi más. Nem véletlenül nagy a népszerűséhge ezeknek az autóknak, és nem véletlenül versenyeznek még vele. Tény, hogy az A-s rali inkább viszi a pénzt mint hozza, és az autórestaurátorokhoz hasonló eszement elhivatottság kell ahhoz, hogy valaki egy ilyen drága sportot finanszírozzon saját maga vagy bárki más szórakoztatására..

AP (törölt) 2007.11.04. 09:03:59

Csodálatos jármű, ami minden egyes beleölt fillért visszaad élményben!

Akinek csak a cigánylada vagy a melóslada ugrik be a ladáról, az persze nem érti ezt.

vnc 2007.11.04. 09:27:36

Hmmm, miért címeznek újabban minden keresztbemenős-rallys videót driftnek? Szerintem sértés a rallyra nézve... Igen, Lada, ez már-már életforma. :-) Én 8 éve járok CSAK miattuk versenyre. És ezen nem is szándékozom változtatni.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.04. 09:57:35

vnc látványosan próbáltam kerülni a drift szót a bejegyzésben, én is láttam a címét, és nem is értettem:) A drift sodródást jelent, végülis a Lada sodródik is, de másképp, ez vérbeli raliautó nem gumiégető driftjárgány. És ez így van jól.

rúdugró 2007.11.04. 10:36:26

azért,mert nem tudok angolul,és azt szerettük volna,hogy olyanok találják meg,akik szeretik a csúszkálós videókat..az igazi drift egyébbként szerintem az,amikor a tempót használják a csúszáshoz,nem a méregerős motort..ezért nézik a bemeneti sebességet is..

TCSA · http://make.blog.hu 2007.11.04. 13:50:06

Egyszer vezettem versenyre felkészített Ladát, az élmény maradandó... a tolókerekes váltó kiosztása pedig megszokható; egy jobbra fent, kettő balra fent, alatta három, középen fent 4 és középen lent 5. Rüki jobbra le. Két kört mentem egy murvás földúton, érzésre legalább százzal; utána persze kiröhögtek, hogy 60 is alig volt, miért nem toltam? :) Tisztelet a sofőrnek!

csiky944 2007.11.04. 16:24:44

Rúdugró alias Cipi?

rúdugró 2007.11.04. 19:06:38

rúdugró alias koncz robi

csiky944 2007.11.05. 18:47:02

Bocsi,McKoncz néven valahogy jobban ismérlek :)
Hát igen te egy igazi állat vagy :) nagyon érzed a Zsigákat
Nagy respekt neked ember :)

Diablo 2008.01.07. 04:00:29

Lada Forever! Én utcaival nyomom,hegesztett diffivel és nem sokára zsugor mocival.

Tommi 2008.01.07. 17:17:07

Ez állat... Ezek a Ladás versenyzők meghazudtolják a fizika törvényeit. Végig azt vártam, mikor dobja el, ehhez képest egyszer forgott meg. Dúúúrva.
süti beállítások módosítása