S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

A germanizmus találkozása egy vadlóval!

2007.11.06. 19:50 scheerti

Szentül meg voltam győződve, hogy állat reklámokat csak japó verdákról lehet készíteni, minél kisebb annál jobb. De nem. Érdekes, hogy pont egy olyan autóról van szó aminek nem túl sok köze van Európához, sőt mondhatni annyi nacionalizmus szorult bele hazájában, hogy számunkra az újvilág négy keréken guruló megtestesítője a 60-as évek óta amikor az Autó-motorban megjelenő képekre generációk rejszoltak miközben Trabantra vagy Zsigulira vártak a Merkúr telepről.




Ez az autó már akkor is annak az életformának a megtestesítője volt ami itt Európában sosem lesz. Hiszen mibe tettek itt 7 literes V8-as motort? Volt ugyan itt is hasonló, csak kombájnt vezetni valahogy mégsem ugyanaz. És akkor 40 évvel késöbb idebasznak egy reklámot, hogy nézd és szenvedj paraszt. Azt hiszem ha a bicskei kubaiak megpróbálnak Miamiba evezni én is bekéretőzök a csónakba. Legroszabb esetben Kubába visznek ahol meg ilyen autók vannak. Ennél csak jobb lehet!

Hozzátenném, hogy érzek némi költői túlzást a videóban, nem jellemző, hogy az Autobahn királyaiként ismert német márkák bármelyike letakarodna az amerikai sógor miatt az útból, az olaszok pedig egy hangos muhaha-t engednének az arcába, majd mind a 12 henger ádáz kacajjal visítaná túl a tucatvényócat.

36 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr58220639

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2007.11.06. 20:02:08

egy menekültcsónakban mindig van eggyel több hely! :D
szóval sztem beférnék még én is. ;)

lacalaca · http://lacalaca.blog.hu 2007.11.06. 20:36:42

Muhaha,az ott az egy Carrera GT, ami leúzódik??? MUHAHA!!!

camell 2007.11.06. 23:20:33

Nono! Kedves előttem-és utánam kommentezők- NE FIKÁZZUK AZ AMERIKAI IZMOKAT, ha szépen kérhetném, jó?! Nekem ez is Instant Get, de egy sima ucai '68-as Fastback még inkább...
És akkor még egy helyet, ha kérhetnék...

D-Fens 2007.11.07. 07:31:59

Hol is volt Európában '57-ben szériagyártásban 370 lóerő? Pontiac GTO...
Amerikában gyártották a nagybetűs Autókat, ma már sajnos elkurvultak.

LápiLidérc 2007.11.07. 08:22:17

hát ez nevetséges. ha jól láttam akkor egy Carrera GT húzódott le? Röhög a vakbelem... ez a nagydarab amerikai szar szerintem még kanyarodni sem tud. (merevtengely van ebben is hátul)? A beltere meg kb. az 1.2-es Kalos színvonalán lehet...
Nem is folytatom.

LápiLidérc 2007.11.07. 08:25:05

bocs camell. most olvastam a kommentedet. nem akartalak megsérteni, de túlzás a reklám. nem kicsit, de nagyon!

D-Fens 2007.11.07. 08:25:58

LápiLidérc, kitalálom...
18 éves rohadó BMW-vel jársz, mert a német autó a király...

LápiLidérc 2007.11.07. 08:30:08

D-Fens. majdnem. de egyébként nem jársz túl messze az igazságtól. Valóban a német a király autó, de monnyuk nekem nem 18 éves, nem rohad és nem BMW. a többi stimmel!
és ha szerinted a reklám reális és ez a mustang a király, akkor csak sajnálni tudlak.

LápiLidérc 2007.11.07. 08:34:16

egyébként a BMW már akkor a legkirályabb kocsik közé tartozott, mikor amerikai kocsi mégcsak az amerikaiaknak kellett.
A helyzet azóta annyiban módosult, hogy mostmár nekik sem kell. lehet itt fényezni a dolgokat, meg dobálózni a '60-as, '70-es évekkel... de nem ártana néha nyitott szemmel szétnézni.

iGor 2007.11.07. 08:35:57

A Carrera GT-t vezető megfontolt német pilóta tudja - hiszen a rádióból értesült róla -, hogy az Autobahn következő szakaszán az eső miatt keresztbeállt egy teherautó és torlódás alakult ki, ezért lehúzódik, mert hamarosan egy lehajtóhoz ér. Senki ne gondolja, hogy ennek bármi köze lenne egy csíkos amerikai autóhoz.

FiktívÁllat 2007.11.07. 08:46:31

vagy pedig meglátta a tükörben, hogy jön ez az amerikai izé, és a csíkok láttán a röhögéstől nem bírván tovább vezetni lehúzódott, hagy örüljön a yankee a ford taunus (vagy valami hasonló) alapjaira épített "muscle car"-jában.

VrapThor 2007.11.07. 08:49:35

én azthittem ez poénos videó...
megint megnéztem, télleg az!!!
nem tudok mégcsak hasonlatot sem írni...

SZEVASZTOK!!!

pancho_sanza · www.nst.blog.hu 2007.11.07. 09:15:05

Ugyan már srácok!
Lehet fikázni, de aki azt mondja, hogy nem ülne bele és nem szeretné egyszer megtaposni azt a bizonyos pedál, az hazudik...
Mert lehet mondani, hogy Jessica Alba nem tetszik, de ha éppen meztelenül arra vár, hogy mutass valamit, akkor mutatni fogsz. Vagy buzi vagy, de az már más téma.
Egyébként értem én, hogy az Opel Kadetthez is kapcsolódik egyfajta (és Magyarországon gyakori) "német autó über alles" életérzés, de azért ez mégis más!
Én nagyon bírom a kígyóról elnevezett amerikai autókat: Viper, Mustang SVT Cobra, bár nyilván én vagyok a hülye, hogy Győzikéhez hasonlóan nem a jól bejáratott BMW, Audi, Mercedes hármas valamelyikéhez vonzódok...

Pusztuljatok_Motorosok 2007.11.07. 09:17:36

igen, pancho_sanza te vagy a hülye!

GYŐZIKE A KIRÁLY!!!

VrapThor 2007.11.07. 09:26:21

nyilván kipróbálná mindenki. ahogy a púpos wartburgot is mindenki kipróbálná, vagy a velorexet.
és nemtudom, miért kell állandóan az audi-bmw-mercedes hármast fikázni. ez az összetákolt mustang a közelükbe se ér. jó-jó, sokkal olcsóbb nyilván, de most nem erről beszélünk.
és hogy a viper jó autó-e? hát hogyne lenne az! és ha pl. a porsche turbo-hoz hasonlítjuk? nos, ott viszont már esélye sincs!

ommm 2007.11.07. 10:25:04

Fastback. Csak az kéne. Azonnal.

murci 2007.11.07. 10:45:00

Az új mustang egy kurva jó autó, Abszolút nem zavaró az amit a belsejéről írtatok, ott ahol tapizod egyáltalán nem gagyi, és csak az alapváltozatok szarok kanyarodásban, az erősebbekbe beraknak mindkét oldalra egy plusz stab rudat, szal azok tudnak kanyarodni, a merev tengely meg azért kellett, hogy 6 milió alatt tudják tartani USA ban az árát, természetresen nálunk a gyökér állam miatt sokkal többe kerül, ezvan. Egy kurva nagy hibája van az a rém buta bc, és a szar fejegység, de azt meg lehet cserélni, a v8 hangja meg valami eszméletlen ha megtiprod picit, hozzátenném, hogy a csíkok az már túlzás, és egy Carrera GT a büdös életben nem húzódna le egy kocsi elől sem, soha. Mondtam mindezt úgy, hogy olasz autóm van jelenleg, és bimmer fan voltam (amíg nem volt egy E30 asom - na azzal sokat szoptam, most a Fiattal megh semmi gond, ki érti ezt) :)

Rocko- 2007.11.07. 11:37:35

scheerti, egy ki ajnáló, hátha kedvet kapsz hozzá, h post legyen belőle:
www.legalja.hu/current/final/20071107_ifa.jpg

Grafithuszár 2007.11.07. 11:39:46

Asszem, 2 éve volt az a top gear, pontosabban Clarkson special amiben Jeremy kiment Amerikába, és amerikai autókat hasonlított össze Európai riválisokkal. Az alap Ford Mustangot egy "Ló" Mustang is leelőzte. Nem vicc. Asszem egy egyszerű kis oválon 40 sec alatt ment körbe az autó a ló meg 38 sec....
A Shelby meg ugyanolyan sz@r mert nem csináltak vele semmit csak arősebb motort raktak bele, kanyarban ugyanolyan pocsék.
Ha már Mustang akkor Roush, bár azt is lealázta egy Lotus Exige.

www.metacafe.com/watch/339391/mustang_roush_vs_mustang_shelby/

www.metacafe.com/watch/339382/mustang_roush_vs_lotus/

@ 2007.11.07. 12:02:24

Azért ne fikázzuk már a 18 éves német autókat. Nekem van egy 85ös 320im, és tud menni. És nem rohad, ha karban van tartva. Jobban semmiképp mint más kortársa. Sok tekintetben pedig még mindíg felveszi a versenyt egyes mai autókkal. Pl. futómű.
Arra hogy hol volt akkor az európai, német autógyártás, csak ennyit mondok: M3.
Birtos a sározók egyike sem hallott róla, mert suzukival járnak, miközben ferrarira meg lambora élveznek. De arról hogy mi az a vörös disznó már fogalmuk sincs.

VrapThor 2007.11.07. 13:16:20

nekem, mint ahogyan írtam is, a BMW az egyik kedvencem, viszont nemtom mi az a vörös disznó.
mi az? :)

murci 2007.11.07. 13:51:36

félreésrtés ne essék, nem fikázom a német gépeket, imádom a BMW ket, (már ha rám értetted a fikázást) :)

én csak anno kifogtam egy elhanyagolt széthajtott példányt, igazából a megbízhatóságával és a difijével voltak nagy gondjaim
sajnos itthon az e30, e21, e28, e34 esek nagy része szét van hajtva és a végletekig el van hanyagolva, Németo. ban viszont láttam nagyon szép példányokat

Az M3 al viszont egy gond van ami miatt félnék beleülni pláne vezetni: a biztonságosságához képest baromira megy, m5 ösben pedig csak egyszer ültem a jobbegyen az masszívabbnak érződik

új Mustangban is csak egyszer ültem, azt mondjuk vezettem is kicsit, érzésre jobban megindul, mint a Bimmer. De a fékjei az m5 nek jobbak.

Szal kilyukadunk megint az alap konklúzióhoz, amit már sokszor megállapítottunk: nincs értelme összehasonlítani az usa és eu vasakat, mert más szisztéma szerint más vásárlókörnek készültek, mindkettőnek megvan a maga fílingje, ezért kell egy Plymouth Roadrunner és egy M5 ös (lehetőleg régebbi mert az E60 as okádék) a garázsba :))

Tomi 2007.11.07. 16:02:48

Rendszeresen olvasom a blogot, de ritkán kommentezek, viszont amcsi kocsiknál nem tudom megállni.
Nem írom le külön, hogy kinek címzem, aki végig olvasta a kommenteket tudja, hogy többüknek szól.
A Carrera GT gond nélkül maradhatna a belső sávban, ahogy még nagyon sok autó, mert rengeteg erősebb/gyorsabb kocsi van a Mustangnal, de ez csak egy reklám és nyomatékosítani akartak vele.
Az igaz, hogy az usa autók nem a legjobb kanyarvadászok, de ott ahol gyártják őket nincsenek kanyarok! Egyenesen menni meg merevhíddal is lehet!
Az amerikai kocsik belseje nem a legjobb minőségű a német vagy japán gyárakéhoz képest - ma! Nézzetek meg egy régi Caddy-t vagy Lincoln-t. De nem kell ezekhez viszonyítani, régebben (kb. 20 évvel ezelőttig) bármely amerikai gyártó jobb felszereltségű modellje felvette a versenyt az európai járművekkel, ráadásul extrák terén még túl is szárnyalta azokat! Az igaz hogy ma már nem ilyen a minőségük, de amerikában ez elég, ellensúlyozzák a nagy 6 és 8 hengeres V motorokkal és a rengeteg extrával. És ami a legfontosabb, a tengeren túlon a mai napig jelentősen olcsóbb egy autó, tehát ne mondja senki, hogy nem viselné el a rosszabb minőségű belteret, a tömérdek extra és a 3-4-5-6 literes motor mellet!
Ennyit amerikáról és autóiról, nem az elérhetetlen luxust fejezik ki mint a német gyárak, hanem az életformájukat, amiről bárki bármit mondhat nekem tetszik!

@ 2007.11.07. 18:05:06

murci nem rád értettem, hanem az előtted szóló, bizonyára suzukis, hondás kolegára:)
Sajnos nekem még nem volt szerencsém mozgó M betűs bmwben ülni, pláne mustangban, de ami késik...
'69 charger meg az új M3, abban nemrég ültem a BMW Weltben. Szerelmes lettem.

Rocko- 2007.11.07. 18:07:02

ha már Mustang:
totalcar.hu/magazin/hirek/?main:2007.11.07.&332661
és máris lehet forgatni az őj Bullitt filmet, csak Steve nélkül. :(

VrapThor 2007.11.07. 18:37:15

ha amerikának készül, ottani életformának, ottani stílusnak, meg nyílegyenes síkútra, akkor mit erőlködnek európában? főleg, hogy nem is nagyon kell senkinek a portékájuk?

VrapThor 2007.11.07. 18:39:42

ja, és ha ennyire az ottani stílusra készül, akkor miért nem veszik az amik? miért japán, koreai és német kocsikat vesznek helyettük? ha ennyire ott van az amcsi autó, akkor miért döglődik mindegyik ami gyártó lassan már 30 éve?

Tomi 2007.11.07. 19:00:10

VrapThor:
Hogy miért erőlködnek Európában? Ponnt azért mert ahogy fogalmazol, "döglődik" az autógyártásuk, itt is próbálkoznak az eladással, és lenne rá itt is vevő, ha nem kerülne 1,5-2x annyiba mint náluk, meg olcsóbb lenne a benzin.
Igaz, tényleg sok japán és német kocsit vesznek, németet a presztízs miatt, japán a megbízhatóság és a kis fogyasztás miatt (bizony, ott is emelkednek az árak a kutakon). Persze nem csak ez az okuk, ide is "betört" a Chevy, Caddy, Hummer, Jeep... Ezt nagyon hosszú lenne itt leírni.
És az ok, hogy miért döglődik az amcsi autógyártás 30 éve; ott a hangsúly a 30 évvel ezelőttön. 1973. olajválság. Innentől kezd csökkenni a Charger, a Caddy Eldorado és sok más modell mérete, megszűnik '74-től a Challenger, öszemegy a Mustang. Sajnos tényleg ott van a hiba, hogy rossz a belső minősége az amerikai autóknak. De a haldoklást nem lehet csupán néhány dologgal magyarázni, hogy megértsd eléggé kell ismerni az autótörténelmet és kísérő tényezőit. Egy igazi autóbuzinak nem kell elmagyarázni ezeket.

@ 2007.11.07. 19:10:55

Azért döglődő autógyártás ide vagy oda, elég sok Crysler 300Ct látni Bpn szaladgálni. Új chargerről nem is beszélve. ( Az egy dolog hogy mind mercidízel):)És mondjuk a Corvettet sem nevezném csődtömegnek. Hummert szinte mindennap látok (nem minősíteni akarom).
Azért hogy ilyent vegyen az ember kell egyfajta szerelem. Mondjuk lehet én is inkább egy E46 330ci. DE! Inkább egy ilyen lenne 8 milláért mint egy Civic Type-r.

VrapThor 2007.11.07. 19:16:09

kedves Tomi. költői volt a kérdés, amiket felsoroltál, azokkal tisztában vagyok. épp ez a bajom az amerikai kocsikkal. egyszerűen eladhatatlanok... és hogy miért? pont a azok miatt, amiket felsoroltál. japán, korea és európa lekörözte őket. minden téren. ez az, amiért az amerikai autó az én szememben az európai mögött van.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.11.07. 22:14:38

Félreértés ne essék, nekem nagyon tetszenek ezek az autók, sokkal inkább kéne egy ilyen szarul kanyarodó amerikai vas mint bármiféle SUV, bár szerintem ezt egy kicsit elpuhították, én is a Roush-ra szavaznék, az öreg Jack P51-es Mustang vadászpilótaként is nagyon bevált, de hál' istennek átnyergelt autótuningra. Jól autót tuningolni pedig csak úgy lehet, ha az ember egy típus mellett teszi le a védjegyét, Roush a Ford mellett voksolt ami nagyon bejött neki... Annyival nyersebb és tisztább mint a gyári, hogy a két autó össze sem hasonlítható. Európában kinek jutna eszébe 2007-ben merevtengelyes autót tervezni? Senkinek. Amerikában elmebetegek élnek. Mind azok, csak vannak akik jóra használják a dilijüket...

@ 2007.11.08. 02:54:13

A roush télleg jó lehet, egyszer volt a discoverin velük egy műsor. Az átalakított autóik mérföldekre vannak a gyári mustangtól.
De azt tudjátok-e melyik filmben szerepelt egy kettővel ezelőtti kocka roush?:P

Rocko- 2007.11.08. 11:48:40

@ 2007.11.07. 19:10:55
én is láttam pár 300C-t, de Chargerből egyet se, nemhogy régiből. mutatnál vmit? :)

Dönye 2008.06.25. 22:01:02

Szerintem egyik autót sem érdemes fikázni. Ami jó az jó. A csíkok pedig nem röhejesek, kicsit utánna kéne járni miről beszéltek. A reklámban a Shelby GT 500 szerepel, aminek a kaszni egy részén kívül ( és a beltéren kívűl, aminek viszont szerintem a formaterve az jó )semmi köze a sima Mustang-hoz. A Roush-al ( és más tunerekkel )is ellentétben teljesen más még a blokk is, a Ford GT szupersportkocsi motorját kapta meg a kompresszorral egyetemben, természetesen az öreg mester a futóművet, fékeket és a váltót sem hagyta ki. A porsche GT lehúzódása barokkos túlzás, de a reklám ezért reklám. A belső tér a hármakhoz képest gagyi, de olcsóbb is, és kellemesebb súlya miatt oda is tesz nekik, akár AMG, akár M, akár RS

Ricsike00 2010.10.25. 03:27:21

Na szevasztok tudorok.
Nem tudtam szo nélkül hagyni az osztogatásokat amiket prezentáltatok.
Nekem volt E30-an.Ugyan nem M,de volt.A csajom egy subaruval jár.Én most egy pajeroval.Egyidös velem.És a garázsban áll egy Taunus.Szoval csak annyit,hogy az amcsi kocsikat kultban semmi sem tudja lekörözni.Még az M-esek sem.
Amugy ha nem tévedek tudorok a BMW és a Merci is csinált merevhidas kocsikat!!!Vagy tévedek???...:)Europában pont azért vesznek ááámerikái kocsit amiért áááámerikában europait.Mer villognak vele és mert megtehetik,hogy külömbözzenek.Mert ha traubit iszol külömbözöl..:)A faterom 525tds-el jár és szerintem jo kocsi az is.Kinek a pap kinek meg a paplan.Nekem jol áll a taunus kel mert az tetszik off roadhoz meg pajero mert az jo.Utazni meg jo a subaru vagy a bömös.Szoval fikázhatok országokt meg kocsikat.De minden tipusbol van jo és rossz.Van retek merci is meg fiat is.
süti beállítások módosítása