S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Blogger ha írsz...

2007.12.10. 12:13 scheerti

Tisztelem Tóta W. Árpádot, bejegyzései között vannak egészen pikírt zseniális írások is, de néha elszalad vele a ló. Annyira liberális, hogy az már büntet. Nagyon tetszett például mikor gyakorlatilag zéró motoros tapasztalat nélkül kiugrott az erdőben motorozók ellen anélkül, hogy tudta volna mibe nyúl. Környezettudatos, ez tény. Nem tisztem megállapítani, hogy van e joga bárkinek az erdőben motorozni mindenesetre én ha ritkán is, de szoktam. Jött is a kommentözön a Tóta-blogon, hogy micsoda szemét aljas senkiházi vagyok, hogy ezt merem abban az erdőben ahol már gyerekkoromban is tettem. Mert az erdőbe csak suttogva lehet bemenni hiszen ott csak Bambi lakik, és a motortól megretten. A golyóspuskával és kutyákkal járó vadászoktól biztosan nem. Na mindegy, ez a régmúlt, azóta van új bejegyzés, van min felháborodni. Tóta W. a SUV-okkal és azok tulajdonosaival játszik meccset. Aki régóta olvassa a blogot az elolvashatta a korábbi álláspontomat a SUV-okról, ami azóta némileg módosult. A SUV kényelmes. A poszt megszületése óta vezettem nem is egyet, és azt tapasztaltam, hogy a korábban kisautósként leírt dolgok csak demagóg faszságok, minden olyan tágas, akár egy limuzinban, rálátsz a forgalomra, király vagy és nyugodt. Semmi értelme izmoskodni úgyis te vagy az erősebb. És parancsolsz. Félnek tőled mert nagy autód van és keményebb. Érezhető, hogy a kispolgár az összekuporgatott Suzukiban retteg, nehogy belökd az árokba, és még a komenizmusból ránkmaradt büntető jellegű Skodás úrvezetők is izzadtan bámulnak a tükörbe ha meglátják a hatalmas autót a tükörben. Nincs féknyomkodás, nincs kibaszokveled-lassítás, helyette lehúzódás és tisztelet. SUV-ozni egészen különös az elötte utált szörny másfél óra alatt a legjobb barát lesz. Nem élményautó, magát az élményt az adja, hogy félnek tőled. Pontosabban az autódtól. Rögtön elmúlik amint kisautóba ülsz át, újra gyűlölheted a monstrumokkal járókat és papolhatsz fogyasztásról és ózonlyukról az Északi sarkon elhulló pingvinekről. A SUV-val az ember tényleg királynak érezheti magát, ezért hajlamos túlvállalni bizonyos helyzeteket de akkor is azt érzi, hogy ural mindent, nemcsak az autót, az egész utat. Valami hasonló érzés lehet oroszlánnak lenni a szavannán. Hiába nagyobb nálad a kamion, tudod, hogy te gyorsabb vagy és keményebb. Sok támadás éri a SUV-ot, hogy nem biztonságosabb mint egy személyautó. Lehetséges, de basszákmeg, mi Magyarországon élünk ahol az átlagautó amivel találkozik nem egy Caddi' hanem egy Opel Corsa amit ripityára zúz, kivasalja akár egy vonat. Félelmetes, hogy egy átlagos, kissé környezettudatos embert mennyire meg tud változtatni egy ilyen autó pár napos vagy hónapos használata. Környezettudatosságról szót ejtve mindenki azt írja, hogy nem durvább mint bármelyik tíz éves autó. De ez téged, mikor benn ülsz a full-full extrás kocsidban nem érdekel, teljesen hidegen hagy. Továbbra is vallom, hogy kizárólag vásorsi használatra SUV-ot venni prosztóság, meg persze felesleges is, továbbra is a városi motorozás, kisautózás és tömegközlekedés híve vagyok, az, hogy ezek közül hazánkban egyik sem adott már más tészta. P+R parkolókkal és rendszeres, tiszta és kúlturált buszokkal meg lehetne oldani sok ingázó mindennapi gondját. Nem kellene parkolóhelyet vadászni és az órát etetni folyamatosan, este pedig feszülten ordítani ha valaki bénáázik elöttünk a nagy dugóban. Máshol ez már működik. Nálunk persze őrzött parkoló kéne bekamerázva minden egyes négyzetcentit hiszen nálunk egy P+R parkoló svédasztal lenne az autótolvajoknak. Jó lenne továbbá elkerülőutat építeni ami a fővárost egy az egyben kikerüli, talán nem hullana a nép oly gazdagon az M0-áson sem ha meg tudnák oldani a városi kamionok problémáját. Meg persze jó lenne ha többen motoroznának, annál fürgébb dolog a városi föld feletti közlekedésre úgysincs, de várom a tippeket a repülő autókról. Mindazonáltal nem mozgatna meg különösebben ha a SUV tulajdonosok  dupla-dupla átírási illetéket fizetnének, vagy kitiltanák őket a városból. A belvárosi úthasználati sarc sem érdekel, valahogy kikerülné mindenki, hiszen Magyarországon vagyunk, ahol mindenki tudja mi a helyes, csak mindenki leszarja. Leírtam Tótánál is, de leírom ide is. Nincs Európában még egy olyanország ahol az autósokat ennyiféle módon tudnák leszopatni mint nálunk. Beleépítik a benzinbe az útadót, gondolom ezt azért fizetjük, hogy járhassunk a meglévőkön és nem azért, hogy újak épüljenek vagy netán a meglévőket karbantartsák. Kifizeted az eredetvizsgát ami 30 napig érvényes, aztán újat kell csináltatni. Milyen jó érzés, hogy azt feltételezik, hogy 1 hónap után belepiszkálsz a kocsidba és motort cserélsz titokban (amit szintén leírtam). Aztán ott a jó öreg súlyaó kiváltására tett kísérlet a teljesítményadó. Nyilvánvaló ökörség, ha én teszek egy direksztszűrőt és egy sportkipufogót egy 15 éves Turbós autóra mint Karotta csinálta, és a papíron szereplő 160-ról mondjuk 200-ra nő a loerők száma akkor adócsaló, bűnöző szemétláda vagyok, hiszen erősebb autóval járok. Micsoda boldogság. Aztán ott a jó öreg Köbcentinkénti átírás díja. Az kinek is megy? Mi is szerepel a csekken? Ja, APEH, persze! Miért is? Vettél autót? Fizess paraszt, ha kocsira van pénzed akkor az a pár tízezer amit mi lehúzunk meg se kottyanhat, ugyebár. És a legszebb: a Regisztrációs adó. Egységes Európa? Lófaszt, így mulat a magyar. Az úgy látszik senki nem érdekel, hogy mindenféle vonatkozó EU-s törvénnyel szembemegy, dehát ez ilyen magyar szokás. Ungarische virtus, teccikérteni? És teljesen korrekt az is, hogy Brüsszel nem bassza szájba az illetékeseket, hogy nem kéne lehúzni a parasztot mindenféle jogalap nélkül. De sebaj, mi majd megoldjuk. Ha eltörlik lesz más, nehogy külföldről bejöhessenek a normális állapotú autók a Ladák és Warnyúk helyett. Árpádnak talán maradnia kéne a tényfeltáró-baszogató újságírásnál, az kifejezetten szórakoztató, ez viszont csak vitákat szít...

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr36258986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2007.12.10. 12:51:05

valahogy én is így látom

múltkor azon gondolkoztam h mindenről lehet népszavazást "csinálni" aláírásokkal,akkor miért ne lehetne ezt megtenni a regisztrációs adó eltörléséért?egy egyszerű népszavazás lenne......

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.10. 13:02:39

Egyfelől igaz, hogy valóban úgy tűnik, Tótának nincs igazán rálátása az autósok szopatására, másrészt ebből az is kiviláglik, hogy Tóta valszeg a többi témáról is ilyen hozzáértéssel, beleérzéssel ír.

De:

1. Az erdőbe kurvára nem való a motoros, örüljünk, hogy van erdő. Az erdő Bambié, és a kirándulóké, Te a motorral mehetsz krosszpályára is.
2. Én is motoroztam erdőben.
3. Valszeg fogok is motorozni erdőben.
4. Ha nagyon büntetik, valszeg nem fogok motorozni erdőben.
...
10. A suv-ok feleslegesen nagyok, sok benyát fogyasztanak, sok szennyezést bocsátanak ki.
11. Nem félek a suv-októl.
12. Tetszenek a suv-ok.
13. Vennék, ha ki tudnám fizetni az árát és főleg a fogyasztását hajlandó lennék.
14. Valszeg ha ki tudom fizetni, akkor is vennék, ha aránytalanul drága lenne az adó, de ha pl. nem mehetek be vele a városba, akkor nem.

Namost, ha mindebből kivonjuk, hogy én mit szeretek bennük, és a saját szubjektívumaimat általában, akkor marad az, hogy nagy, sokat fogyaszt, szennyez, motoros erdőbe nem való, örüljünk hogy van még erdő, tehát ezt adó- és büntetésemeléssel meg lehet óvni a riadozó Bambit, gazdaságosabbá lehet tenni a fogyasztást, és jobbá a levegőt. (Mondjuk utóbbiban nem hiszek, azt a teherautók kitiltásával lehetne elkezdeni.)

ommm 2007.12.10. 14:30:01

ehhh...azért nem ilyen egyszerű az egész
na gyertek el a találkozóra és megdumáljuk :)

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2007.12.10. 14:52:06

"A golyóspuskával és kutyákkal járó vadászoktól biztosan nem."

ez a legnyomorultabb sunyi fasz szöveg. a pistike is, tanárnéni, a pistike is. a vadászat és az erdészet az erdőgazdálkodás része, de egyébként meg kurvára semmi közöd hozzá: motorosnak természetvédelmi területen nincs helye, ha odamegy, el kell venni a motorját örökre, ha ugat, szájbaverni gumibottal. jó hogy nem már tankkal megy "sportolni" a büdös paraszt.

ha meg azok közé tartozol, akiknek a seggét csak 200 ló bírja el, akkor fogyózz.

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2007.12.10. 15:04:39

"Nincs Európában még egy olyanország ahol az autósokat ennyiféle módon tudnák leszopatni mint nálunk."

Dánia: 180%-os regadó (Koppenhágában). Igen, koma, a 20 millás SUV ott majdnem 60. Nem is sok mászkál belőlük.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.10. 15:24:59

És a SUV-októl elvonatkoztatva? Te veszel egy Toyotát és kifizeted a gatyádat, ezért inkább jársz majd békávéval, ugyanazokkal a buszokkal amivel a gyereked is meg talán az unokád is fog, ugyanazokon a mocskos utakon, mert nem lesz paraszt akinek a pénzéből rendberakják. Leszarom mennyi adót fizetnek a SUV-osok, nekem nem azzal van bajom. Ha Győzike Ferrarit vesz basszanak rá 20 guriga adót, az se érdekel. Nekem azzal van bajom, hogy az átlagos, napi használatra alkalmas (értsd 1800 köbcenti vagy 140-150 ló)autókat ugyanúgy leszopatják. Csodálkozol bazmeg, hogy mindenki de tényleg mindenki üzembentartóival akar autót venni? Dániát meg ne hozd már fel példaként, ennyi erővel a Johnny Walker-t is megbaszhatják 1000%-os jövedékivel, mert a hülye Dánoknál úgy van...

Árpád, én nem szaroztam, sunyítottam hanem bevallottam, hogy motorozok az erdőben, igaz ritkán, de megteszem. Nem akarom magam védni azzal, hogy más is csinálja mert leszarom, hogy más mit csinál. Megint feltetted az igazságosztó szemüveged, közben kurvára nincs rálátásod arra ami itt folyik. Erdőgazdálkodás, lófaszt. Írtás bazdmeg. És amíg nincs kirakva a magánterület tábla addig hadd csináljak már azt amit akarok. Nem mutogatok másra pedig a legtöbb fasszopó pestről jár le Quadozni az erdőbe, írtani szegény kis hóvirágot. Nekik is lófasz a seggükbe, tudom. Elveszik a motort? Szájbaverik? Liberalizmus, éljen. Bevezeted a zöldkommonizmust Árpád? És ki mondta, hogy sport. És ha téged meg azért baszna fejbe valaki viperával mert épp gombát szedsz az erdőben? Vagy mert bort gyűjtesz? Esetleg azért rúgná rád a szomszéd az ajtót mert felsírt a gyereked? Árpád, Árpád, ne legyél radikális, nem áll jól...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.10. 15:25:59

1800 köbcenti-ig, mielött kisírkítva látom vissza, hogy egy átlagautó 150 lovas...

rognork 2007.12.10. 15:29:23

azért nemúgymegyaz. én vennék yukont, de nemigen használnám. tótának abban sajna igaza van, hogy a többség ezen okokból vesz suvot, és szarik mindenre. rád is.

abban viszont egyetértek, hogy retek módon szopatnak bennünket, dániával ne tessék példálózni. szeretem, mikor aszondja a holland kollega, hogy dehát náluk is ennyi a benzin. lófaszt. nekem kicsi hozzá a fizetésem.

azzal is egyetértek, hogy a motorost dróttal kell leszedni a motorról az erdei sétányon.

végül: én szeretem a tótát, de a fasz kivan azzal az egyoldalú baszogatással, amit időnként elkövet. belvárosi zsúrfiú fikázza az autósokat. persze, neki megy troli az x utcában, és a y-ban is 50 méterre, egyszerre sok villamos és metró. én se fikázom a bkvsokat, noha az én kibaszott adómat is csorgatják, ugyanúgy ahogy a mávban, noha nem vonatoztam x éve.


szal néha uncsi.

Johnny336 2007.12.10. 15:39:41

Az átírási költség hivatalos neve legjobb tudomásom szerint a "vagyonszerzési illeték". No most. Egy erőteljesen amortizálódó (pláne itt nálunk az) INGÓSÁGOT miért tekintenek vagyonnak? Az egy használati tárgy. Olyan, mint a gáztűzhely. Egyikkel sütsz, másikkal utazol. Fizetek vagyonszerzési illetéket a gáztűzhely után? Nem. Fizetek adót a vásárlásnál? Igen. Mindkettő esetben. Fizetek adót az üzemanyagra (gáz, illetve benzin/dízel)? Igen. Teljesítményadót is fizetek. Régebben súlyadónak hívták, ezzel kompenzálva a közutak amortizációját. Azonban bejöttek a kis, gyors autók (Fiesta ST, Clio RS), 1 tonna alatt, 150 LE felett. Kifizetődöbb teljesítményadót kérni. Kifizetem az ÁFÁ-t vásárláskor (adó), abból a pénzből, amiből már adóztam. Ezekután tankolok, amibe szintén irtózatos mennyiségű adó van beépítve. Utána fizetem a teljesítményadót. Illetve lassan fizetem a dugóadót. Az autósokat lehúzzák, kőkeményen. És ez SUV-tól, kispóktól független.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.10. 15:42:57

És egyáltalán, minden erdő természetvédelmi terület lenne? Nem úgy van az Árpád. Olyan helyre soha nem mentem, normál erdő, érted?! Ahol nem járnak kirándulók és földút visz egészen a Balaton partjáig, de sehol nincs kitéve, hogy természetvédelmi terület, az a másik irányban van, oda nem is megyek. Nem megyek utánfutós Ladával és nem borítom le a szétbontott disznóólból keletkezett sittet a tölgyfák árnyékába, nem teszek ki csapdát az őznek, bűnöző lennék?

Tommi 2007.12.10. 16:41:36

scheerti: jó kis vita fog itt még kerekedni, de nagyon jó írás...

De ha már erdei motorozás... Hidjétek el, engem is zavar, amikor kimegyünk Nyirádon az erdőbe biciklivel, aztán nem tudjuk hallgatni a madárcsicsergést a sok bunkó miatt, aki motorral jár a természetbe...

egyiketsem · http://egyiketsem.blog.hu 2007.12.10. 17:25:13

Na ja, az a baj, hogy mindenki oda megy ami van körülötte, ha a Hármashatárhegy, akkor oda, ha olyan szerencsés, hogy a szántóvidéken él, akkor a szántás melletti útra, esetleg bányába.

Mellesleg a vadászokat leszarom, tavaly teszteltem egy quadot, és pont előttem szaladt át két őz, s durrogott a puska. Az az érzésem, Árpád, hogy az Bambinak jobban fáj, s a quad üvöltésétől menekült meg, mert elkanyarodott pont a durranásnál. :) Nem szívlelem a hobbimészárosokat.

Egyébként alapvetően tényleg gáz, amikor megyek fel a természetvédelmi területen, jó levegő, csönd, madárcsicsergés, és egyszercsak elcsapat mellettem 4 motoros, felfelé az emelkedőn. Ilyenkor én is kifeszíteném a drótot.

ommm 2007.12.10. 19:41:29

Árpád!
ne szórjam be kedvedért fűmaggal a járdát? vagy a főutakat?
úgyis olyanok már, mint a szántás jóember.
inkább arrafelé, meg a körgyűrű felé kéne kapirgálni, nem az erdőbe.

nem példálózok, nem is tisztem és a szlovákokat sem imádom annyira, de a nyomorultak képesek voltak (igaz nem kevés idő alatt) megépíteni pozsony körül a körgyűrűt és nyomatják a sztrádát/autópályákat. pedig nem kevesen gazdagodtak meg belőlük.

és mikor átmegyek a határon, magyar földre, akkor bizony nem irigylem azokat, akiknek ott kell közlekedniük.

adnál te aztán a népnek. ejnye-bejnye, ennyire ne szaladjon el veled a szekér.
tiltott helyen nincs mit keresnie sem motorosnak, sem quadosnak (de annak sem, aki csak kitermel de nem telepít). csak akkor el kell gondolkodni azon, hogy lesz-e egyáltalán hová járniuk? vagy szarjátok le ti liberálisok magasról őket?

és ez szerinted helyes?

Tommi 2007.12.10. 19:53:45

ommm: tényleg így van, mint amit mondasz.
Én ugyan még nem vezetek, max áramot :DDD... De elhűlök a magyar utak minőségén. Apám szokott mesélni, hogy 20-30 évvel ezelőtt mennyivel jobb utak voltak, még úgy is, hogy nem volt autópálya, csak SIMA közutak...

Tommi 2007.12.10. 20:08:23

off: scheerti: hol van a "T, mint faszkalap" című postod kommentjei között igért "okosságok az oktatóktól"?
On

Tóta W. Árpád · http://w.blog.hu 2007.12.10. 21:05:06

ommm: Olyan magasról szarom le a quadost meg a motorost, hogy nem is látja, honnan jön. A büdös tahó seggét ne töröljem ki neki? Mi a faszt akarsz, építsen az állam kvadpályát? Ne vegye meg a kvadot is? Te hülye vagy baszdmeg? Majd a Kvados Bunkók Egyesülete összekalapozza a pénzt, vagy keresnek egy vállalkozót, és megcsinálja magának a kvados társaság. Ott lehet brűgetni, természetvédelmi területen meg azonnal elkobzás, takarodó haza gyalog.

Eszem megáll.

hengerfej 2007.12.10. 21:10:24

Mennyivel szennyezi erősebben a környezetet egy 15 éves kamion, mint egy hibrid Lexus SUV? Tudja valaki? Mert a helyzet az, hogy a sokak szemét bántó SUV-ok helyett inkább azzal kéne törődni, hogy ezek a dögök inkább vonaton menjenek át az országon. Dugóadó? Ok. Ha megépül az M0-ás, és egy azon kívűl futó másik körgyűrű. Magasabb adó? A 14 éves VW Polo-m "vagyonszerzési" illetéke 30 000 Ft. fölött volt, maga a kocsi 300 000 Ft. Ennél többet kéne fizetnem? Tiltod a motorozást az erdőben? Ok. Jelölj ki területet, ahol szabad, vagy építs pályát, ahol lehet, és kaszálsz vele. P+R parkolók? Pl. az Örs mellett reggel kb. 30 perc alatt lesz tele, a Délinél pedig nincs. Old meg inkább ezt.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.10. 21:37:09

Árpád, nem szeretjük a kvadosokat, mi autó és motorbuzik vagyunk, a Quad egyikbe se fér bele, különösen a tragikus baleset után gyűlöltem meg őket amikor a 9 éves kissrác halt meg egy ilyen döggel. Szóval ebben tökéletesen egyetértünk. A motorok terén vannak nézetkülönbségeink. A motor nem egyszerű. Mondj nekem egy motort ami nem tartozik semmiféle kategóriába manpság. Sporttúra, Superbike, Enduro, Krossz, Túra, Naked Bike, Power Cruiser, Pit Bike, Robogó,Chopper, Soft-Chopper, Moped és még sorolhatnám a végtelenségig. Ezeket lehet még hengerűrtartalom, ár, minőség szerint osztályozni, nem ragozom, kurvasok! Nem minden motoros tahó, te csak a hülye példákat látod, mikor százhatvannal nekirepül egy másiknak, meg azt mikor a vadbarom( tényleg azok) elrepül melletted mikor az erdőben sétálgatsz a családoddal. Nem tudok jobb példát felhozni mint Totalcar-os kollegád, Csikós Zsolt. Veteránszakértő, több veteránkorú motorja van, és normálisan használja őket. Ő is vadbarom? Nem hinném. Teljesen normális motoros is van, ahogy autós is, ne gyűlöld őket, ez demagógia. Természetesen a te adódból ne épüljön kvadpálya,(az enyémből se)oldják meg maguknak ha mindenképp döngetni akarnak. Ha természetvédelmi területen minden alkalommal elkobozták volna a motort nekem akkor is lenne, mert nem megyek oda ahova tilos. Felesleges megint nekiugrani ennek a témának, nem fogjuk megérteni egymást, mert te láttál egy vagy több vadbarmot aki tényleg krosszpályának nézi a természetvédelmi területet akiknek tényleg kijárna a golyó általi kötél, ezen felbasztad magad és elhatároztad, hogy mindenki dögöljön meg aki erdőbe megy motorral. Én pedig 10 éves korom óta motorozom, néha erdőben is. Nincs sportkipufogóm, de mégcsak krosszgumim sem, sőt nem is megyek 30-40-nél többel, mert nekem nem a repkedés a fontos hanem a táj ahol megyek. És ha félévente, évente kimegyek az erdőbe a motorral akkor had ne érezzem már magam aljas bűnözőnek, jó?

zon 2007.12.10. 21:55:00

Enduró motorom van.Azért ilyet vettem,mert ez elvisz olyan helyekre,ahová másképpen nem jutnék el.Szeretem és tisztelem a természetet.Nem verem a motort az erdőben,a kipufogóm gyári,ha vadat látok leveszem a gázt és gurulok.Nem rondítok jobban az idillbe,mint a vadász terepjárója, vagy a puska csattanása.Azokat a gyökereket, akik nyélgázon,a turistákat riogatva,bandában őrjöngenek az erdőben ugyanúgy utálom mint ti.Ég a pofám miattuk.Szóval a normálisan viselkedő motoros nem feltétlenül fekély.

ommm 2007.12.10. 21:55:49

tiltott helyen nincs mit keresnie sem motorosnak, sem quadosnak

ezt írtam Árpád, nem olvasod figyelmesen.
én sem quadozom és már nem motorozm (fogok még, de ez más téma) de ne ess abba a hibába, hogy mindenkit egy kalap alá veszel.

és ha már: nem lenne az államnak is egyszerűbb kijelölni területet (ket), hogy na, itt lehet quadozni, fizessetek bért érte (bért, nem uzsorát) és üssétek agyon egymást ahogyan akarjátok. amennyi fölös, semmire sem használható területe van az államnak, annyiból igazán futná. és ha ezen kívül lenne hülye valaki, akkor büntessék meg.

tévedés ne essék, a vadbarmokat nem védem, legyen az buszos/autós/motoros/quados/kerékpáros.
de mindig ott van a józan többség, akik a saját örömükre vagy szórakozásból szeretik ezeket a gépeket.

és amit magyarországon művelnek az autósokkal az egyszerűen csalás és lopás, államilag jóváhagyva.
regadó? úristen, EU 2007 jónapot.

@ 2007.12.11. 01:55:08

Arra azért kiváncsi lennék ez az árpád mivel üti el a szabadidejét. Bitos nagyítóval nézeget a bélyegeit a szobában, amikor nem épp az ország kéktúra útvonalain talpal motorzajra.
Mert kicsit radikális a gépszeretőkkel szemben. Mert hogyan mennyen pl szerencsétlen ember krosszpályára, amikor először-másodszor-harmadszor ül motorra jogsi nélkül? Anno én is így motoroztam erdőben, bambinak semmi kifogása nem volt. Mert lehet azt is kulturáltan művelni. De ilyen alapon felléphetne a terepjárók, szánkózó kisgyerekek ellen is.
Persze én is szeretem az erdőt, és nekem is baszta a csőröm, mikor nyáron (Lengyelországban) épp túráztunk lefele a hegyről, pár motoros meg száguldott felfele a sok ember között.

rognork 2007.12.11. 07:22:06

mondom, belvárosi zsúrfiú, nem teszi ki a lábát a parlament 10 km-es körzetéből. ezér utálja az autósokat. meg mindenki mást is. jól meg kell szüntetni a bkv-t, hátha végre ő is sírni fog.
annyira liberális, hogy poroszos rendet akar. hmpf.

Johnny336 2007.12.11. 09:39:40

Amikor a belvárosba jártam dolgozni én is BKV-ztam, kocsim otthon pihent a parkolóban. BKV-val gyorsabb volt oda (kisföldalatti), és nem kellett parkolóhelyet keresni, fizetni érte keményen.

De amig a kisföldalattihoz elértem sokszor beletelt 40-50 percbe. Egész egyszerűen kimaradt egy busz, vagy olyan ritkán jár, hogy nem fértem fel rá. És 15 percenként jár...ezután pedig becsüccs a dugóba, mert a külső kerületkeből van 3 nagy forgalmú út, oszt jónapot, és az bírja el az egész agglomerációt, illetve peremkerületi ingázótömeget... Ha lenne nálunk villamos normális távolságon belül, akkor azzal mennék (bár az is áll a dugóban, mert olyan ügyesen van megcsinálva az út, hogy a villamossínen visz. Ha a kocsik bedugulnak, a villamos sem tud haladni. És nem lehet félreállni előle, mert az autók köztudottan nem másznak fára...(se nem repülnek még).

Tommi 2007.12.11. 12:56:26

addig nem lesz megoldás a BP-i közlekedési problémákra, amíg meg nem épül az M0-s...

heavy mental 2007.12.11. 23:54:11

Eddíg fogalmam se volt ki az a Tóta W. Árpád, de most rászántam egy kis időt, és megnéztem a blogját, csak mert azt mondtad tiszteled.

Ekkora egy felfuvalkodott, öntelt, álértelmiségi faszkalappal még nem találkoztam mint ő (hálistennek, csak ilyen közvetett találkozás volt...).

Keress tiszteletreméltóbb tisztelhetőt magadnak szerintem...

És mégegyet ehhez:
www3.sympatico.ca/pkaslik/pieces/totahtm.htm

heavy mental 2007.12.11. 23:58:37

Scheerti, bocs, a suv-okról nem szóltam egyszót sem...
Természetesen tökigazad van, terepjáró-suv-pickup rulz... Nekem a következő vmi japán terepjáró lesz.

Rocko- 2007.12.12. 00:16:51

nagyjából egyetértek a poszttal.

csiky944 2007.12.10. 12:51:05
"akkor miért ne lehetne ezt megtenni a regisztrációs adó eltörléséért?egy egyszerű népszavazás lenne"
tudod hogy szól a mondás: ha a szavazás bármit megváltoztatna, akkor már rég betiltották volna.

és igen, fel lehet hozni Dániát példának, hmennyire szopatják meg a SUV-osokat. csak gondolom ott van is miből (magasabb bér) és van is miért (normálisabb közlekedés).

Rocko- 2007.12.12. 00:19:01

és azt az egyet ne felejtsük már el, h az autó kibaszott közlekedési eszköz, amivel a nagytöbbség próbálja transzportálni magát, mivel az állam a begyűjtött pénze után nem kéeps normálisan szolgáltatni az erre hivatott szerveivel.

Tomi 2007.12.12. 14:43:03

Nem akartam hozzászólni, de heavy mental-tól idézve:

Ekkora egy felfuvalkodott, öntelt, álértelmiségi faszkalappal még nem találkoztam mint ő

Teljesen egyet értek, ráadásul nem tudom mit képzel magáról, hogy így válaszolgat nektek, tele a magyar nyelv "legszebb" szavaival és bármilyen tisztelet megadása nélkül. Remélem én is megkapom a magamét, és akkor tényleg bebizonyítja, hogy mennyire érdekli más véleménye.

"Álértelmiség" - pontosan:

Azt pedig szeretném tudni, hogy mi alapján írja amit ír? Kíváncsi lennék mennyire ért az autókhoz és motorokhoz mert mi, akik kommentezünk, tudjuk miről beszélünk. A laikus meg csak azt látja, hogy a csúnya nagy SUV már megint azért megy a városba, hogy dugót csináljon, a motoros meg azért megy az erdőbe mert jó játék az állatokat és a túrázókat ilyesztgetni.

Na most erről annyit, hogy természetbarát vagyok, rengeteget járok az erdőben, hol gyalog, hol kerékpárral, és gyakran szoktam találkozni motorosokkal, de tudom, hogy nem tudnak máshova menni, ezért nem is mérgelődöm miattuk. Ja, mielőtt nekem állna, hogy én meg bringázok az erdőben (emiatt is egyre több vita van) elmondom hogy csak kitaposott ösvényeken vagy erdészeti utakon járok.

A SUV? Kéne, imádom, mert szép és nagy és kényelmes és ennyi. Ha mindenkinek lenne rá pénze (lásd: USA) akkor mindenki megvenné. Környezetszennyezés....és? Vannak dolgok amiken nem lehet változtatni, ha valakinek van rá pénze és neki az tetszik akkor meg fogja venni.

Fentebb említették, hogy vannak még elavult gépek, kicsi országunk területén, amik sokkal több kárt okoznak. A kétütemű szarokat (elnézést ha valaki kedveli őket) végre sikerült kiírtani, velük párhuzamban nő a modern, új autók száma. De még mindig sok az IFA és az öreg munkagépek, az Unio-ban pedig kevés helyen van még ennyi dízelmozdony. Előbb ezeket oldjuk meg, utána beszéljünk a hétköznapi emberek autóiról.

Ja, még egy érv a SUV mellett a végére:
jó lenne normális utakon közlekedni, ahol nem kell a gödröket kerülgetni, és nem rázza szét az embert, mert a SUV ezeken is csak átsiklik, közben a személyautós a rázópadon érzi magát.

Don 2007.12.12. 17:41:54

No, ez jo hely, Tota blogjaba nem irok, nem fogok indat regisztralni.
Ami szerintem verhulyeseg abban, amit irt:
1. hogy definialja a SUV-ot? Ignis 4x4 az? Ha nem, akkor Renault Scenic az? Ha az sem, akkor mitol lesz azza? kettonnas S600 nem buntetendo, joval kisebb, es kevesebbet fogyaszto X3 2.0d igen?
2. nem a fogyasztast adoztatna, hanem a birtoklast. Ami nagy baromsag (ennyibol lehetne akar kormanyprogram is), mert ezekszerint egy hetvegen hasznalt haromezres hobbiauto szigoruan buntetendo, egy fenekrol lerobbanthatatlan, evi otvenezret meno kisauto meg nem, pedig a kornyezeti terheles ebben az esetben eppen forditva van.
3. egy ilyen adoztatassal a csorokat lehetne csak megfogni, aki jolmeno vallalkozo, eleve be se hozna az autot papiron, hanem luxemburgi rendszammal hasznalna. Megfoghatatlan.

De hulyeseget en is tudok mondani, plane, ha adoemelest kell magyarazni vele:
- sokan fenykepeznek hobbibol, draga gepekkel. Legyen a gepeken 100% ado a jogdijak fedezesere, mivel ezekkel lehet konyvlapokat, festmenyeket fenykepezni. Mivel minel dragabb, annal jobb minosegu a fenykepezo, ezert jogos az gep araval aranyos ado, hiszen a lopott tartalom is avval egyutt lesz elvezhetobb.
- sokan koltenek penzt meregdraga horgaszbotokra, ezek is jo dragak. Mivel minel dragabb a bot, szerelek, annal hatekonyabb, azaz annal nagyobb kornyezeti kart (lehalaszas) lehet okozni vele, jogos a 100% kornyezetvedelmi ado.
- es igy tovabb, es igy tovabb. Ennyit ernek kb. W otletei is.

camell 2007.12.12. 18:23:12

Én SUV-ot nem valószínű, hogy vennék. Először is, számomra egy olyan embertípust testesít meg, amitől hányok. Biztos, hogy vannak kivételek, és én csak egy demagóg szemét állat vagyok. Ebben az esetben elnézést kérek mindenkitől, akiket megbántottam volna. Másrészt egyik sem fogott meg.
Hogy valaki motorozik az erdőben? Ésszel miért ne lehetne? Ennyi erővel zárjanak be minden versenypályát, mert gyorsabban lehet rajta menni, mint egy főúton/sztrádán. Vagy tiltsanak be minden fájdalomcsillapítót, mert drog.
Nem olvastam semmit sem Tóta W.-től, de ezek után nem is fogok. Minek? Van ezer más dolog, amin felhúzhatom magam.

@ 2007.12.12. 21:27:17

Hogyan is menne pályára az, aki először, másodszor, harmadszor ül motorra, jogsi nélkül. Én is így motoroztam erdőben, persze ésszel. Ettől függetlenül szeretem az erdőt, azért voltunk ott, és bambi bátyjai is ugyanúgy bőgtek éjjszaka.
Ilyen alapon a terepjáróknak (nemSUV) is be lehet szólni.
Szerintem amúgy is rossz helyen emeli fel a hangját, mert amíg amerikában pártízezer dollárért lehet srtX és hasonló kaliberű járműveket venni, nem sok csepp lenne a környezetvédelem tengerében az a pár el nem adott városi terepjáró.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.12. 22:00:08

Tóta W. nem álértelmiségi, pont ő nem az. Csak vannak olyan dolgok amiken felbassza magát aztán leírja, ha ért hozzá akkor is, ha nem akkor is. Ő főleg közéleti dolgokkal foglalkozik, politikával, olyasmikkel amiktől én hányok. Aztán néha Árpád átváltozik vadliberális környezettudatos pécégrínpíszessé és kitörli a seggét mindenkivel aki autóba vagy motorra ül. Nem feltétlen ugrik az autóbuzik torkának, csak akkor mikor épp politikai uborkaszezon van, és épp nem vertek el néhány romát a buszon, és nem dugtak rendőrök erőszakosan. Szóval no para, Tóta W. nem vezényeltet sortüzet minden autósra, csak épp a földön hevert a téma, Árpád meg belerúgott, az ,hogy épp kapufa lett a véletlen műve...

Tommi 2007.12.13. 16:43:48

Én beleolvastam a blogjába... valahogy az jött le, mintha politikus lenne...

AP (törölt) 2007.12.14. 12:10:59

Elég nagy fasz lehetsz, ha neked a tekintély kivívása azt jelenti, hogy félnek tőled.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.14. 22:18:59

AP, megint elöbb írtál, aztán megint írtál, és csak utána fogsz gondolkodni, de akkor sem azon, hogy nem látod át a mondanivalóm lényegét hanem azon, hogy mibe köss bele legközelebb...

A Tizedes 2007.12.19. 19:29:59

Worluk mindig is egy kis köcsög volt csak most felvitte az Isten a dolgát - opsz... akarom mondani a véletlenek evolúciós egybe esése, miután fényesre szopott minden libsi faszt, indexes lett.

kran · http://www.wild.hu 2007.12.26. 17:37:06

twá barátomat sunyi módon fogom laposra verni, pusztán azért amit gondol és mond a "motorosokra". Felőlem még a kvadosokat is utálhatja. Ja, pár ujját is eltöröm, csak hogy nehezebben tudjon fasságokat írni. Készülj árpi, jövök...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.12.26. 17:58:10

kran, neten fenyegetni egyáltalán nem jó ötlet. Olyat csak senkiházik szoktak csinálni.Megverni egy újságírót még kevésbé. Semmiképpen nem javaslom a testi erőszakot, inkább írj emailt, TWÁ jó vitapartner.

rognork 2007.12.27. 20:59:45

én írtam neki. karácsonyi üdvözletet. a karácsonyi posztjára.
süti beállítások módosítása