Nem is olyan rég megjelentek bizonyos, meglehetősen profi módon kiszivárogtatott információk arról, hogy motorkerékpár készül hazánkban, az új Pannónia. Ez remekül hangzott, mindenki belelkesült, az internetet elárasztották a szakik, akik mindent tudni véltek a Mázló Imre nevével fémjelzett gyárról. Ez mesés kezdetet jelentett, mindenki bízott, hogy elkészül az új motor, ismét lesz magyar motorkerékpárgyártás. Volt cél, meg ígéret, mutatós látványterv, tényleg minden adott volt a sikerhez. Senki nem gondolta, hogy egy év múlva már a legelkötelezettebb hívek is panamázásnak tartják az egész újragyártósdit. Mivel semmit nem hallottam a témáról a legutóbbi posztom óta, nekiálltam kicsit szimatolni az interneten, hogy mi újság. Akkor a legfrissebb hírek úgy szóltak, hogy az új modellt a 2008-as tavaszi Budapest Motor Show-n láthatja a nagyérdemű. Hát ez elmaradt. Ne feldjük, hogy akkoriban rögtön két új modellt ígértek, egy retro stílusú T5-re emlékeztetőt, és egy merőben új V-Rod hasonmást. Ez eddig rendben is lett volna. Mindkettőhöz 243 köbcentis 18,5 lóerős blokk dukált. Volna. Ezt örömmel fogadta mindenki, bár egy kicsit azért az emberek többsége kevésnek érezte a kétszázötven köbcentit, azért bíztunk. Aztán telt-múlt az idő, és a Pannóniáról csak nem akart senki beszélni. A hihetleneknek Mázló úr 2007-ben megígérte, hogy a gyárat megmutatja, ami történetesen Várpalotán, Veszprém megyében épül. Az Index vonatkozó topikjában többen jelzik, hogy erre nem került sor. Látványtervek persze erről is rendelkezésre álltak, mindenki megnézheti a honlapon, ugyebár. Az ám, de a dolog nem maradt ennyiben. A 243 köbcentis motorok helyett az új honlapon immár egy 650 köbcentis modell szerepel UT 650 névvel jelölve. Erről megtudhatjuk, hogy injektoros, egyhengeres motorja 44 lóerőt teljesít. Konkrét kép erről a motorról sincs, csak látványtervek. Meg egy ígéret, hogy 2008 Májusában, a Pannónia Fesztiválon kerül bemutatásra az új motor. Mindenesetre elég okot adhat a bizalmatlanságra, hogy több topikban is feltűntek Pannónia reklámtárgyakat reklámozó weboldalak akik vevőket szeretnének csalogatni, azt sejtetve, hogy a polók és egyéb ajándéktárgyak megvásárlásával a motorkékpárgyárat támogatják a vásárlók. Jómagam nagyon szeretném ha lenne, de be kell valljam egyre szkeptikusabb vagyok a dologgal kapcsolatban.
(És igen és Ó-val írom Pannóniának nem pedig Pannoniának)
Mi lesz veled Pannónia?
2008.03.19. 14:59 scheerti
28 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr67387852
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
prokee · http://www.prokee.hu 2008.03.19. 15:23:19
Anno motorb*zi kollégákkal sokat vitatkoztunk erről, én gyanítottam, hogy kamu. Egy komplett gyárat, kereskedő- és szervízhálózatot, beszállítói csapatot összeszervezni, "megmarketingelni" nem olyan egyszerű...
Nem is oly rég került ismét szóba, hogy semmi előrelépésről nem tudni.
Nem is oly rég került ismét szóba, hogy semmi előrelépésről nem tudni.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 15:27:53
Sajnos voltam olyan hülye, hogy nyitott szavazást csináltam, váladszhozzáadási lehetőséggel. A Nem érdekel, hogy lesz e, magasról leszarom választ természetesen nem én írtam a kérdésbe. Egyébként meg a kurva anyját aki azzal játszik, hogy más szavazásaival szórakozik.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.03.19. 16:08:17
Istenem, de szerettem az öreg P21-est... sajnos, nekem nem volt, csak a szomszéd srácnak, élmény volt a hangja, és milyen harapós kis moci volt, két henger, duplakarbi...
Volt egy nagyon régi, még fekete-fehér Autó-motor magazinom a 70-es évekből, abban volt egy cikk a gyárról, benne egy kép 2 kísérleti modellről, nagyon jól néztek ki, kicsit chopperes, nyújtott villás, magas kormányos.
Persze a pártfejesek nem engedélyezték a gyártását azzal az indokkal, hogy "túl hippis, túl huligános". :(
Volt egy nagyon régi, még fekete-fehér Autó-motor magazinom a 70-es évekből, abban volt egy cikk a gyárról, benne egy kép 2 kísérleti modellről, nagyon jól néztek ki, kicsit chopperes, nyújtott villás, magas kormányos.
Persze a pártfejesek nem engedélyezték a gyártását azzal az indokkal, hogy "túl hippis, túl huligános". :(
Andris 2008.03.19. 16:17:27
Istenem, annak idején hogy vártam az új Danuviát, (1000 V2 full idomos sportmotor!) aztán abból se lett semmi...
a V-rod utánzatról meg azt írták valahol, hogy az csak kamu volt, csak az UT650-lesz, ami T5 "utód", hát kíváncsi leszek, szvsz májusig még van 1 hónap, csak nehogy vmi "élethű" modellel szúrják ki a szemünk...
a V-rod utánzatról meg azt írták valahol, hogy az csak kamu volt, csak az UT650-lesz, ami T5 "utód", hát kíváncsi leszek, szvsz májusig még van 1 hónap, csak nehogy vmi "élethű" modellel szúrják ki a szemünk...
csiky944 2008.03.19. 16:32:16
hát ilyen OCC féle módszerrel lehetne gyártani új Pancsikat 100% manufaktúrában és kis darabszámban,meg még Danuviát is
CSaB · http://www.domain.hu 2008.03.19. 16:40:32
Pannónia..hardcore autóbuziknak. :D
agressziv kismalac 2008.03.19. 17:03:57
A Mázoló Imre egy szélhámos. Szerintem.
Nagy Attila 2008.03.19. 17:09:21
Hát Szerintem a véleményem ,hogy nem lessz új Pannonia.Egy olyan ember aki a Dabasi Tv nél dolgozik nem hiszem ,hogy annyi pénzzel rendelkezne ami egy gyár beinditásához valami is lenne és egyébként kb 3 havonta lebbent fel dolgokat a pannóniájáról .
üdv
Attila
üdv
Attila
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 17:21:29
Csiky, megmondom miért nem működne az OCC módszer:
-ha kis szériában kezdenék el összerakni( pl évi 50-80 db) akkor az iszonyatosan költséges lenne, ergo baromi drága lenne.
-Ha kis szériában gyártanák, akkor biztosan nem lenne kapacitás az apróbb, azonban motort meghatározó alkatrészek és díszítések legyártására. Ergo tele lenne kínai szeméttel, krómozott műanyaggal, lehetne nekünk is magyar Keeway-ünk. Az meg nem kell.
-A kis sézia hobbiként szép lenne, csak azokat meg nem helyeztetnéd a forgalomba sosem..
-ha kis szériában kezdenék el összerakni( pl évi 50-80 db) akkor az iszonyatosan költséges lenne, ergo baromi drága lenne.
-Ha kis szériában gyártanák, akkor biztosan nem lenne kapacitás az apróbb, azonban motort meghatározó alkatrészek és díszítések legyártására. Ergo tele lenne kínai szeméttel, krómozott műanyaggal, lehetne nekünk is magyar Keeway-ünk. Az meg nem kell.
-A kis sézia hobbiként szép lenne, csak azokat meg nem helyeztetnéd a forgalomba sosem..
Nagy Attila 2008.03.19. 17:22:34
Ja és szeretném ki hangsúlyozni,hogy ez csak az én magán véleményem és nem kapcsoloódik semmijen szervezethez.
üdv
Attila
üdv
Attila
M. Zoltán · http://www.borzeinfo.freeweb.hu 2008.03.19. 17:37:54
Üdvözlet!
Mostanában engem is foglalkoztatott a dolog,pont én is ezzel a témával szavaztatom az embereket az oldalamon. Jó hogy rátaláltam erre a lapra be is fogom linkelni magyarázó cikknek. Szerintem is kacsa,csak nem tudok rájönni hogy mi a lényege. Talán tényleg a bögre-póló bizniszben érdekelt az úr?
Üdv. Öreg
Mostanában engem is foglalkoztatott a dolog,pont én is ezzel a témával szavaztatom az embereket az oldalamon. Jó hogy rátaláltam erre a lapra be is fogom linkelni magyarázó cikknek. Szerintem is kacsa,csak nem tudok rájönni hogy mi a lényege. Talán tényleg a bögre-póló bizniszben érdekelt az úr?
Üdv. Öreg
danken 2008.03.19. 17:39:24
Öregampámnak van egy, szegényt fel kéne újítani mert szétrohad, pedig sztem a maga idejében is szép formája volt
Zolibacsi 2008.03.19. 17:55:07
Minek uj Pannonia, ha van regi... nekem legalabbis tokeletesen megfelel a jo oreg vas. Az mar legalabb bizonyitott.
Mazlo ur egy ugyes (jo nagy simlis) uzletember, aki a kulonfele bizniszeihez (lasd. pl. fesztival es egyeb nyalanksagok) frankon felhasznalta ezt a legendas markanevet.
Teny, hogy nem lennek a helyeben, mikor a beigert idopontban a majusi fesztivalon nem tud semmit letenni az asztalra, vagy olyasmit tesz le, amit inkabb nem kellene (gondolok itt pl. egy kinai gagyira, Pannonia emblemaval)...
Mar igy is eleg lincshangulat van a marka elkotelezett hiveinek koreben, en a helyeben meggondolnam, hogy mit lepek, vagy hogyan tunjek el szep csendben, ha kamu ez az egesz.:-)
Ha megis lenne ebbol az egeszbol valami erdemleges akkor en lennek a legjobban meglepodve es a temaval foglalkozo forumokon bocsanatot fogok kerni a hitetlensegemert... de azt hiszem, ettol a "megalaztatastol" nem kell felnem.:-)
Mazlo ur egy ugyes (jo nagy simlis) uzletember, aki a kulonfele bizniszeihez (lasd. pl. fesztival es egyeb nyalanksagok) frankon felhasznalta ezt a legendas markanevet.
Teny, hogy nem lennek a helyeben, mikor a beigert idopontban a majusi fesztivalon nem tud semmit letenni az asztalra, vagy olyasmit tesz le, amit inkabb nem kellene (gondolok itt pl. egy kinai gagyira, Pannonia emblemaval)...
Mar igy is eleg lincshangulat van a marka elkotelezett hiveinek koreben, en a helyeben meggondolnam, hogy mit lepek, vagy hogyan tunjek el szep csendben, ha kamu ez az egesz.:-)
Ha megis lenne ebbol az egeszbol valami erdemleges akkor en lennek a legjobban meglepodve es a temaval foglalkozo forumokon bocsanatot fogok kerni a hitetlensegemert... de azt hiszem, ettol a "megalaztatastol" nem kell felnem.:-)
BO 2008.03.19. 18:09:08
Gepeszmernokkent (autogepesz, BME) ujra es ujra szembesulok azzal a tevhittel, hogy egy jarmu kifejlesztesehez elsosorban egy ipari formatervezore van szukseg. Ha jarmuvet szeretnek gyartani, elobb epitek egy csotany prototipust, es ha mukodik, akkor utana megterveztetem formatervezovel, majd gepeszmernokokkel gyarthato termekke fejlesztem. Ezutan pedig elkoltok egy irgalmatlanul nagy penzosszeget a tipusbizonyitvany megszerzesere. (Ez utobbi a tokeeros kinai cegeknek is komoly gondot okoz) Ha vallalkozo vagyok es tenyleg motorkerekpart akarok gyartani, akkor is elobb prototipust fejlesztek, mielott bejelentenem a kesz termek bemutatasanak idopontjat es helyszinet. :))
Szerintem a Danuvia es a Pannonia (bocsi, nincs ekezetem) eseteben is arrol van szo, hogy ket lelemenyes vallalkozo megvette a markanevet, es most megprobal valahogy hasznot huzni belole. Nem kerdojelezem meg, hogy tenyleg akarnak termeket fejleszteni, de szerintem a bejelentesek utan szembesultek csak a valodi nehezsegekkel kihivasokkal.
Azert oszinten drukkolok a legendak felelesztesehez, bar nem sok remenyt fuzok hozza egy olyan megvaltozott vilagban, ahol olyan jarmuipari fejlesztocegek mennek csodbe, mint a Bertone.
Szerintem a Danuvia es a Pannonia (bocsi, nincs ekezetem) eseteben is arrol van szo, hogy ket lelemenyes vallalkozo megvette a markanevet, es most megprobal valahogy hasznot huzni belole. Nem kerdojelezem meg, hogy tenyleg akarnak termeket fejleszteni, de szerintem a bejelentesek utan szembesultek csak a valodi nehezsegekkel kihivasokkal.
Azert oszinten drukkolok a legendak felelesztesehez, bar nem sok remenyt fuzok hozza egy olyan megvaltozott vilagban, ahol olyan jarmuipari fejlesztocegek mennek csodbe, mint a Bertone.
rognork 2008.03.19. 18:34:29
sztem a kisszériás gyártás nem lenne olyan brutál költséges.
1. a motort úgyis veszi valahonnan, valszeg olaszból
2. szimpla csőváz
3. kis tömeg, ergo egyszerű fékek, stb
az alapkonstrukció nem lenne nagy durranás.
sztem ilyen alapon egy proto összekendácsolása nem lenne nagy mutatvány, bár én nem vagyok gépész. gyakorlatilag az eredet körítésbe kellett volna egy értelmes, a mai kor követelményeinek megfelelő motort beleágyazni, kicsit fékkel-futóval feldobni, oszt kész.
végül: a magyar piacon sztem meg tudna élni egy occ típusú vállalkozás, bár biztos nem lenne hasonló jövedelmezése/árbevétele. ha azt nézed, hogy mennyi darázs van már, és a nagy része hitelből, valszeg az egyedi igényeket ugyanúgy meghitelezné a bank. elvégre neki kurvamindegy, hogy mire bassza el a pénzét a kedves vásárló. és egy egyedi motorral nagyobbat lehet vakítani a nyugatinál...
1. a motort úgyis veszi valahonnan, valszeg olaszból
2. szimpla csőváz
3. kis tömeg, ergo egyszerű fékek, stb
az alapkonstrukció nem lenne nagy durranás.
sztem ilyen alapon egy proto összekendácsolása nem lenne nagy mutatvány, bár én nem vagyok gépész. gyakorlatilag az eredet körítésbe kellett volna egy értelmes, a mai kor követelményeinek megfelelő motort beleágyazni, kicsit fékkel-futóval feldobni, oszt kész.
végül: a magyar piacon sztem meg tudna élni egy occ típusú vállalkozás, bár biztos nem lenne hasonló jövedelmezése/árbevétele. ha azt nézed, hogy mennyi darázs van már, és a nagy része hitelből, valszeg az egyedi igényeket ugyanúgy meghitelezné a bank. elvégre neki kurvamindegy, hogy mire bassza el a pénzét a kedves vásárló. és egy egyedi motorral nagyobbat lehet vakítani a nyugatinál...
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 18:37:58
rognork, a Walz Hardcore megél belőle, nem tudom mennyire megy a biznisz, de a srác nem hülye, hogy olyan helyre tegye a pénzét ahol nem megya biznisz. Nehéz forgalomba helyezni az egyedi motorokat.
Másrészről, ha egy kínában gyártott egyhengeres blokkot hoz be piacos fékekkel akkor megintcsak Keeway-t kapunk, csak drágábban. A kutya sem fogja megvenni.
Másrészről, ha egy kínában gyártott egyhengeres blokkot hoz be piacos fékekkel akkor megintcsak Keeway-t kapunk, csak drágábban. A kutya sem fogja megvenni.
states 2008.03.19. 19:49:38
Egyáltalán hol gyártanák, mert Csepelen megszünt minden lehetőség tudomásom szerint....
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.03.19. 19:56:36
states Várpalotán, Veszprém megyében. De várom az infot a palotaiaktól, hogy van e ott valami csarnok egyáltalán..
Nagy Attila 2008.03.19. 21:03:42
itt egy kis olvasnivalót találtok a dologhoz forum.index.hu/Article/showArticle?t=9174738
Lally 2008.03.19. 21:06:50
Nézd meg, hogy a Gaiát milyen kurva nehéz volt elindítani.
Minőségi, fasza( azt mondják), és épp ezért drága.
Saját fejlesztésű blokkal meg pláne baszott költséges, nehéz lehet egy nagymotort behozni a köztudatba.És beárazni...
Minőségi, fasza( azt mondják), és épp ezért drága.
Saját fejlesztésű blokkal meg pláne baszott költséges, nehéz lehet egy nagymotort behozni a köztudatba.És beárazni...
ndr 2008.03.19. 21:45:21
Gondolkozzatok egy kicsit józan ésszel! Hány darabot lehetne eladni évente? Hányan vennének egy motort csak a neve miatt? Ez nem tud eltartani semmilyen vállalkozást. A honlapon, csak pár computer grafika volt. Ez azért elég gyanús. Ha nemsokára bemutatnak egy motort, akkor azt tesztelni kell több ezer kilóméteren keresztül, egy rakás hivatalban mutogatni kell. Biztos lenne valami jól értesült aki találkozott vele. És nekem is pont a Gaia jutott eszembe, mert régen nem hallottam róluk semmit. Ők is vették a blokkot, és még egy csomó alkatrészt, és így is drága volt a motor, pedig tényleg szívvel-lélekkel csinálták! Az oldalukat utoljára 2005.03.25.-én frissítették...
CSL 2008.03.19. 23:27:58
Szerintem eleve rossz ötlet volt! ilyen tipusú motort ki venne?? Mármint 250 es chopper?? Vicc? Rossz koncepció! Úgy lenne értelme ha pl elkezdenének kis darabszámú motorokat készíteni és lefelé bővíteni a kínálatot vagy fordítva elkezdeni robogókat gyártani (a pannonia is gyártott robogót Panni néven) minőségi cuccokból Rotax blokk Brembo fék Öhlins rugó a KTM is így csinálja csak a vázat gyártja! A lényeg hogy minőségi jó motorokat csinálni hiszen hosszú távon csak az éri meg! Utánna meg el lehetne kezdeni felfelé bővíteni és hagyomány őrzésből lehetne építeni olyanokat mint a Triumph!
Vagy ha van elég pénz (amit kötve hiszek) akkor belelehtet kezdeni valami sv650 elleni motor gyártásába..
Vagy ha van elég pénz (amit kötve hiszek) akkor belelehtet kezdeni valami sv650 elleni motor gyártásába..
Csikós Zsolt 2008.03.19. 23:59:58
Vajon mennyi pénzt vett ki a Mázló mások zsebéből erre a privát utópiára? Ha semmit, hadd álmodozzon, ha sokan álmodozni kezdtek miatt, az meg csak kollektív szellemi maszturb. Jólesik.
Ha valamennyi keveset, annyit simán elbsz az ember ebben a gazdasági klímában, lehet, hogy nem szántszándékkal rontotta el.
Ha sokat, akkor felelőtlen, lopott, kibszott. Ez esetben ügyes, ügyes. De utálom.
Ha valamennyi keveset, annyit simán elbsz az ember ebben a gazdasági klímában, lehet, hogy nem szántszándékkal rontotta el.
Ha sokat, akkor felelőtlen, lopott, kibszott. Ez esetben ügyes, ügyes. De utálom.
feketenap 2008.03.20. 07:39:43
Én úgy tudom, hogy ki is ürített a város egy területet az építendő üzemcsarnoknak a közterületfenntartó telephelyén. Ez a telek most is üresen áll.
Én is beszélgettem Pannóniásokkal és osztom a véleményüket, hogy Pannónia csak volt és szerencséra még van, elvétve. De, hogy az új motort nem fogják Pannóniának tekinteni a valódi motorosok, az szerintem biztos. A T1, T5, TLF, P-sorozat, azért olyan kultikus tárgyak, mert egy letűnt kor díszes emlékei. Mivel már nincs gyártás, már gyár sincs, ezért tartjuk oly nagy becsben.
Ha lesz is új motor ilyen néven, nem hiszem, hogy odakapom a fejem a hangjára, mint most, ha két utcával lejjebb pöfög egy 250-es.
Én is beszélgettem Pannóniásokkal és osztom a véleményüket, hogy Pannónia csak volt és szerencséra még van, elvétve. De, hogy az új motort nem fogják Pannóniának tekinteni a valódi motorosok, az szerintem biztos. A T1, T5, TLF, P-sorozat, azért olyan kultikus tárgyak, mert egy letűnt kor díszes emlékei. Mivel már nincs gyártás, már gyár sincs, ezért tartjuk oly nagy becsben.
Ha lesz is új motor ilyen néven, nem hiszem, hogy odakapom a fejem a hangjára, mint most, ha két utcával lejjebb pöfög egy 250-es.
Én 2008.03.20. 19:37:03
Az MZ utód nem tudom, hogy mennyire kelendő, de annak is csak a neve a régi!
A baghira Yamaha blokkal, és a muz nemtudommilyen blokkal elég drága!
Az uralról nem is beszélve!
A név miatt veszik talán!
Sajnos, ha egyáltalán lesz új Pannónia, nem biztos, hogy lesz rá kereslet, ha ráadásul occsó kínai motorral gyártják, megette a fene az egészet!
Emlékezzetek a Puli autókra!
A baghira Yamaha blokkal, és a muz nemtudommilyen blokkal elég drága!
Az uralról nem is beszélve!
A név miatt veszik talán!
Sajnos, ha egyáltalán lesz új Pannónia, nem biztos, hogy lesz rá kereslet, ha ráadásul occsó kínai motorral gyártják, megette a fene az egészet!
Emlékezzetek a Puli autókra!
Lecsi 2008.04.19. 00:50:19
Gyerekek ne türelmetlenkegyetek, majd meglátjuk. Nekem 5-db PANNÓNIA motor van a tulajdonomban, de szívesen látnék egy 650-est köztük.Az ára meghatároza a sikerét, népmotor volt annak kell lennie most is.A 90-es évek végén Indián motor gyártása beindult,a márka rajongók fintorogtak nem vásárolták. A cég mára bezárt, az eladott gépek történelmi darabokká váltak,büzke lehet rajuk a tulajdonosuk.
BigBeni79 · http://BigBeni79 2008.08.23. 18:54:10
Itt Várpalotán se hire se hamva a gyárnak de még az ötletnek sem. Ezis csak kamu mint sok más itt nálunk.