S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Ahogy a nippon kitalálta!

2008.04.10. 15:55 scheerti

Olvasom ma a Totalcar hírek között, hogy feltörték a jenkik az új japán csodaautó, a Nissan GT-R motorvezérlését. Ez eddig nem hoz nagy újdonságot, megtörtént ez már komolyabb sportkocsik esetében is. De az elgondolás furcsa nekem egy kicsit, és ez lehetne akár egy Random Kínzó Kérdés is:

Mit gondol magáról az a japán gyártó, amelyik 2008-ban megpróbál letiltani valamit elektronikusan?


Egyáltán, normálisak ezek? Mikor a dolog ott tart, hogy a feltörhetetlennek kikiáltott amerikai csodatelefont az iPhone-t két óra alatt feltöri aki ért hozzá, akkor milyen elgondolás alapján készítenek olyan motorelektronikát, ami le van tiltva? Pláne külföldre. A 180 km/h-s szabályozás náluk talán működik, de mint tudjuk, ott úgysem közlekedik senki ennél gyorsabban, mert a sarki rendőr előállítás közben egy tinilány használt bugyiját tömi a gyorshajtó arcába, ha csak rosszul néz vissza. Különben sem az a visszapofázós fajta a japán. Akkor meg minek?

Most gondoljunk bele kicsit mélyebben. Megvesz valaki egy  több mint százezer euróba kerülő autót, és a német Autobahn-on egy céges Astra agyonveri, mert a japók arra épp nem gondoltak, hogy gyorsan menni nem csak a suzukai versenypályán lehet. Erre most csodálkoznak, hogy hopp, azok a hamburgerfaló jenkik kilőtték a csúcselektronikájukat. Ez az út tehát nem járható, legalább akkora pofátlanság, mint az a televízió, amelyiket a reklámok alatt nem lehet átkapcsolni. Persze, a BMW meg a többi gyártó még 87'-ben megegyeztek, hogy 250 a plafon, de ne feledjük, hogy nekik a szépen vasalt öltönyben feszítő menedzser a célcsoportjuk, aki szeret gyorsan menni az autópályán, közben telefonál, esetleg a tőzsde legfrissebb híreit nézi a nootebookján. Ők arra törekedtek, hogy ne legyen verseny köztük, hogy ki tud gyorsabb luxusautóval előugrani, és hagyjanak némi esélyt arra, ha emberünk beleszalad valamibe, akkor élve vágják ki az autóból. De egy teljesen más kulturával rendelkező ország közlekedési szabályait kényszeríteni azokra, akik megveszik a terméküket? Noooormális?



45 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr98419907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2008.04.10. 16:52:11

a németek limitjéhez ne felejtsük el hozzátenni, hogy nem úgy hirdetik, hogy hekkelhetetlen, egy csomó tuningcég annyit tesz csak, hogy kiiktatja a korlátot, és meget a 250+

a Nissannál biztos nem a mérnökök találták, ki, hogy ilyen baromság kell az autóba, hanem valami íróasztal mögött ülő aktakukac. kirúgni a vérbe, majdnem annyit ártott a márka renoméjának, mint amennyit a GTR javít rajta

Atom · http://atom.blog.hu 2008.04.10. 17:22:10

Rövid válasz a bejegyzés végén feltett kérdésre:
Nem.
Bővebb válasz a bejegyzés végén feltett kérdésre:
Kifejezetten nem!
Indulatos válasz a bejegyzés végén feltett kérdésre:
Hát k*rvára nem azok b*zdmeg!

Konklúzió:
Miután összehaverkodtam egy jó hackerrel és van rá sok-sok millióm egyből: INSTANT GET

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.04.10. 17:53:07

Most akkor mi a baj? Hogy limit van, vagy hogy feltörhető? :)

rognork 2008.04.10. 17:54:13

> mert a sarki rendőr előállítás közben egy tinilány használt bugyiját tömi a gyorshajtó arcába

ez a japóknak nem büntetés, hanem ingyen orgia.
amúgy tutira vmi kretén aktatologató volt a tettes.

Bucimaci 2008.04.10. 18:27:56

A sebességkorlát gps alapon működik (ami nem csak japánban tudja, hogy hol vagy). Tehát az autobahnon is nyugodtan száguldozhatsz és nem vagy kitéve a veszélynek, hogy a céges astra porig alázzon...
Másfajta közúton meg legyen már elég a 180!

sz_ 2008.04.10. 18:46:02

az iphone-t a gyártója nem kiáltotta ki feltörhetetlennek. sőt, steve jobs azt mondta, hogy ez egy véget nem érő macska-egér játék.

Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.04.10. 18:47:24

szerintem meg csak marketing akció... mi lehet jobb reklám egy autónak, mint hogy jóval gyorsabban tud menni, mint ahogy a gyár engedélyezi?

bogreg 2008.04.10. 18:49:00

Az nem baj, hogy ez csak a japán piacos autókra vontakozik? Az autobahnon ilyenből legfeljebb egy az UK-ba szürke importként behozott darabbal találkozhat a céges Astra...
Itt csak arról van szó, hogy a tuningcégek - érthető módon - előre készen akarnak lenni a módosított programmal. Így aztán - egyelőre más nem lévén - fogták a japó ECU-t és abból dolgoztak. Még jó, hogy kiszedték limitert, de nem ez volt a lényeg, és gondolom, nem is ezt a legnehezebb átírni.
A Nissant meg simán megértem, hogy nem akarja, hogy "bárki" belenyúljon a programba, aztán meg jöjjön reklamálni, hogy elszállt a turbó, meg leolvadt a dugó... Megy ez elég jól anélkül is. Ha meg ez sem elég, akkor Nissan ECU ki, programozható be, és mehet a tuning, a garancia nem kérdés többé.

ommm 2008.04.10. 18:52:02

scheerti: érdekelhet esetleg: www.topgear.com/content/features/stories/2008/03/stories/12/1.html

egy ilyen FNF agyondizájnolt, hülyegyerektalicska áráért három EVO X-est kapsz.
ERŐSEN elgondolkodtató.

CSaB · http://www.domain.hu 2008.04.10. 18:53:58

Az új GTR olyan mint egy új laguna :D

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.10. 18:55:21

Na állj,

a helyzat kicsit árnyaltabb. Normálisan belpiacos autókra vonatkozik, ez így van. De ugye tudjuk, hogy az USA-ba szürkén behozott Skyline-ok esetében végigment ugyanez a játék? Az, hogy valaki beleturkál a motorvezérlésbe, már a saját egyéni problémája. Onnantól ugrik a garancia, de ez szerintem kevesebb embert zavar, mint a korlátozás...

AP (törölt) 2008.04.10. 19:17:29

180 egy 1.2-es autóban elég, mint csúcsebesség.

ebben a gt-r-ben ülve inkább 340 környéke az elfogadható.

kiskocsog · http://scheerti.blog.hu/2008/04/10/ahogy_a_nippon_elgondolta 2008.04.10. 19:18:56

A BMW-kből a BMW szervízben is kiveszik a 250-es korlátot.
(Németben biztosan, otthon nem tudom)

Toto 2008.04.10. 19:48:39

namoste ezen akadtál ki?
asztakurva

bár az lenne a legnagyobb bajom, hol a tökömbe üttessem ki a szürkeimportos gétéerremből a korlátot ...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.10. 19:50:10

nem akadtam ki rajta, csak furcsának találom, hogy ilyen létezik 2008-ban...

Condy 2008.04.10. 20:20:57

Ez a legnagyobb bajod manapság?

Charlie Drop 2008.04.10. 20:21:57

Jaj anyám! Kérlek scheerti!
Ez nagyon, hm, béna poszt... Ugye a németek és az összes európai aki 250-re korlátoz... jó, jó, marketing, hogy fertörhetetlen. A baj nem is ott kezdődik, hanem ott, hogyha mondjuk felnit cserél már ugrik a gari... nah itt kezdődnek a bajok, hogy hozzá sem nyúlhatsz a verdához garivesztés nélkül...

Így kerek a sztori...
üdv
Charlie

Charlie Drop 2008.04.10. 20:24:22

És persze mint ahogy fentebb írták, japán belpiac...

emlékszel az F&F3ból? "Amelyik autó többet megy, mint 180, nem is mennek utána, az ő gyári verdájuk ennyit tud" (oks, nem szó szerint, de a lényeg kb. ez)

XJS · http://www.ae86.hu 2008.04.10. 20:31:26

Lehet, meg kellett volna varni az eu verziot ezzel a 180-as tiltas-feltores belengetesevel..A nippon a nipponnak talalta ki, nem euba, meg usaba..Japanban meg majd kiveszi, aki kiveszi, a tobbsegnek meg pont eleg lesz a 180. Mi ezzel a baj? "Megvesz valaki egy tobb, szazezer euroba kerulo autot" Biztos vagy benne, hogy abban is lesz tiltas?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.10. 20:50:28

Drága olvasók!

Ez a poszt messze nem az Index címlapra való. Ebben azt hiszem minden egyetértünk. Sajnos nincs beleszólásom abba, hogy kiteszik vagy nem. Sőt, még értesítést sem kapok. Ez egy vélemény, erről szól egy blog. Ez a blog kb 1000 lelkes autóbuzi olvasónak szól, akik nap mint nap megjelennek itt, és érdekli őket az amit én leírok.

nevasys 2008.04.10. 21:12:26

" Mit gondol magáról az a japán gyártó, amelyik 2008-ban megpróbál letiltani valamit elektronikusan? "

Ez a cím így nem kerek...
Tedd ide pld. a TV modulokat is amik szintén tiltva vannak egyes tipusokban menet közbeni használatra. Vagy pld. a légzsák illetve övveszítés kikapcsolhatóságát. De egy egyszerűbb, a topfordulat is limitálva van, ezzel élünk már elég régóta és szinte fel sem túnik. Azt tilt le a gyártó amit jónak gondol.

csiky944 2008.04.10. 21:13:29

na akkor megint jönnek a netbúvár kisköcsögök

ezt a korlátozás dolgot magasról leszarom,engem úgyse érint :)

Charlie Drop 2008.04.10. 21:13:50

scheerti · scheerti.blog.hu 2008.04.10. 20:50:28

Mondjuk nem veszem magamra :)
Én spec csak rá akartam világítani arra, hogy van más nézőpontja/értelmezése annak a cikknek, ami inkább érdekes...

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.10. 21:25:06

Mi a kis faszomért kell 180 fölött száguldozni BÁRHOL közúton? Aki ilyenre vágyik, az húzzon el vmi zárt versenypályára. Ha volt lóvéja egy ilyen benzinabáló dögre, akkor legyen pályabérletre is. De ne veszélyeztesse azokat, akik csupán A-ból B pontba szeretnének eljutni, lehetőség szerint élve.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.10. 21:30:39

dark future, épp ezért nem a közeli fasort hoztam fel példának, hanem a német autópályát. A Körúton se menjen gyorsan mert az szabálytalan, de a germánoknál nincs sebességkorlátozás a pálya egyes szakaszain.

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.10. 21:43:28

Még azt sem tartom igazán jó ötletnek, amit a németek csinálnak. Hazai útviszonyok, az itteni gépjárműpark és közlekedési kultúra mellett meg egyszerűen nem tudom elképzelni, hogy bármely autópályaszakaszunkon a 180 feletti száguldás igénye bármivel is indokolható legyen. 2x2 sávon egyszerűen nem férnek meg a lepukkant teherkocsik, ukrán kamionok, a húsz-harmincéves szoci autók meg ezek a gyors versenyjárgányok.

cuebler 2008.04.10. 21:44:27

hát b*zdmeg... a k*cs*g és drága németeknél (audi, bmw, mb) feláras tétel a vmax, azaz a 250-es korlát kiiktatása. most miért fáj az, hogy egy másik gyártó gyakorlatilag ugyanezt csinálja, csak sok év késéssel? talán fáj nekik a nordschleife, hogy a hasonló kategóriájú autókat az r35 porig alázta??? egyébként az autó jobb helyeken 85.715 eur-ba kerül (talán nekem is, de ez egy másik sztori), szóval a "több mint százezer euróba kerülő" kocsi meglepően occsó...

muhahaha 2008.04.10. 21:54:16

:) 180 az vicces, amúgy autópályán csak itthon veszélyes gyorsan menni... Múltkor Berlinből jöttem haza, végig (Németország, Csehország, Szlovákia) a 160as tempót gyönyörűen tudtam tartani, szépen lehúzódott mindenki, nem kellett befékezni, max ha kétszer ki kellett kapcsolnom a tempomatot (kb. 700km). Amint átléptem csodás hazánk hatátárát... na akkor eldurrant az agyam... még a nagypapa is belső sávban nyomatott 100al, külsősáv üres, vagy 5 kilométerrel arrébb egy kamion, amit hát érdemes nagy ívben előzni...volt aki kilométereken át a két sáv között(!!) ment. Aztán csodálkozott mikor a tükrétől 1 centire mentem el mellette... Egyszerűen itthon nagyon ritka az aki tudja kezelni a nála gyorsabb forgalmat... szomorú.

Bogyi 2008.04.10. 22:01:54

Legközelebb egy olyan műholdat csináljanak a japánok, ami ha észreveszi, hogy a seggfej a feltört elektronikájú autójával száguldozik, szétrakétázza az autót, hogy a kuncsaft darabjai egyenletesen szétszóródjanak a romhalmaz körüli 30 méteres körzetben.
Vagy utána eressszen egy robotkutyát, ami leharapja a seggfej sofőr tökeit --> kevesebb tesztoszteron --> kevesebb gyorshajtás
Tahográfot minden autóba!!!!!
Minden autóst a Dunába!

nevasys 2008.04.10. 22:03:30

" Aztán csodálkozott mikor a tükrétől 1 centire mentem el mellette... "
Ez szép! Nem is minősítem.

TéZé · http://hacsiroku.blog.hu 2008.04.10. 22:04:49

Nem szívesen szólok bele, de a japán picit más kultúra, mint a miénk. Irtózatosan szigorú rendben, kemény szabályok szerint élnek, amit aztán, ha lehetőség nyílik rá, ultra durván rúgnak fel. Egészen mostanáig a kormányzat által a helyi autógyárakra erőltett, 280 lóerős önmegtartóztatás volt érvényben. Viszont hemzsegnek ott a rendes autóbuzik, meg a zseniálisan kitűnő mérnökök és tunnerek (nem Bontex.. :-), mivel a japán szeret kibújni az ilyen korlátozások alól. A szériában 280 lóerős, korábbi Skyline GT-R-ek már a gyárkapun kigördülve megkapták első tuningjukat, s nem ritkán meg sem álltak velük 1000 lóerőig. Oltári biznisz ez, amiból a Nissan csak kis részben, saját tuningcége, a Nismo révén részesült. Ezt picit megelégelték, szerettek volna már gyárilag 280 lóerő fölé menni. Plusz szerették volna ők learatni a speckó modellekkel kereshető búsás többlet hasznot. Pl. már most pletykálnak egy 550 lóerős, szénszálkúrára fogott V-Spec GT-R-ről, pedig még vagy egy év, mire egyáltalán hivatalosan árulni kezdik Európában a típust. Viszont ezeket a lóerőadatokat már kifejezetten rossz szemmel nézi a japán törvényhozás, ezért volt szükség a gyári 180 km/h korlátozásra, hogy megőrizzék a politikai korrektség látszatát. Ez a 180 ott egyébként annyira komoly, hogy polgári használtra szánt átlagautókban addig tart a km-óra skálázása, és a gumijuk sebességindexe sem nagyobb.
Ennél a sebességkorlátozásánál sokkal érdekesebb kérdés és hihetetlenebb próbálkozás, hogy a Nissan minden eszközt bevetve megpróbálja a tuningcégeket távol tartani a GT-R-től. Elképesztően rigorózus szervizelőírások várnak a leendő GT-R tulajra, nemcsak a garancia ugrik, ha egy tunner hozzányúl a kocsihoz, hanem onnantól arról az autóról a Nissan teljesen "leveszi a kezét". Az nem volt kérdés, hogy ez visszatartja-e a mindig többre és többre vágyó lóerőhajhászokat, de az már inkább kérdőjeles, hogy igaza vagyon-é a Nissannak. Érdemes belegondolni, mennyiben kerül a GT-R és mennyit kérnek a hasonló tudású vetélytársakért. És persze az is egy izgalmas kérdés, hogy milyen rugalmasan kezeli a Ferrari a tuningolt 430-asok problémáit. Abszolút meg tudom érteni a Nissant, még akkor is, ha szerintem is eleve halva született ötlet volt távol tartani a GT-R-től a tunnereket. De kíváncsi leszek, hogyha a Nissan beadja az unalmast és kihal az iszonyú fejlesztési költségekkel alkotott GT-R, ahogy kihalt a Toyota Supra vagy a Mitsubishi 3000 GT, akkor is ilyen vidáman hülyézzük-e majd őket. Őrülni kéne a GT-R-nek, mert úgy zseniális, ahogy van, és meg kéne köszönni Carlos Ghoshn bácsinak, vogy volt vér a pucájában és megcsinálta. Szerintem.

Rocko- 2008.04.10. 23:14:11

én azt támogatnám, h aki index címlapról érkezik, az ne kommentelehssen itt. feltörhetetlenség ide vagy yoda.

martong 2008.04.10. 23:59:11

nah most úgysem reagál senki, mert alszik :)

szal, az menjen 180 felett aki akar, és ebbe semmi beleszólása senkinek nincs
lehet sírni meg ugatni de nemhiszem, h a 150+ kilós emberkének bárki is a szemébe merné mondani a véleményét, ilyenkor csak szemlesütve arrébmegy

úgy általában az egész közlekedés iszonyat lassú, sokan csak tötymörögnek, nézelődnek, sétakocsikáznak, aztán ha valaki haladni szeretne akkor az őrölt, gyerekgyilkos, száguldozó stb...

és jujj de rossz, meg csúnya, és minek annyival menni; egyebek
azért mert egy sportautó arra van, h gyorsan tudjon menni, és nem csak versenypályán, hanem szinte bárhol, namost ha az adott gép nem tud egy nála sokkal olcsóbb, középszerűbb elemet sem úgymond lenyomni akkor értelmét veszti a létezése
innentől kezdve minek sportautó, minek terepjáró, minek pickup, mindenki járjon alsóközepes, többé-kevésbé unalmas családi kompaktokkal

ellenben ha úgy érzi valaki ezen különc, különleges autókra szükség van akkor itt a helye :)

a többi emberkének meg szépen tiszteletben tartom a véleményét.
DE addig amíg nem töltötök be olyan pozíciót, hogy az elveiteknek érvényt szerezzetek akár rendeleti, akár törvényi úton addig a szavaitok csupán szavak maradnak és, mint olyan valymi keveset nyomnak a latban

pm. bárki aki más kommentje miatt felhúzza magát a saját idegeit teszi tönkre, ne feledjétek ezek csak szavak, tulajdonképpen semmik...ahogy az én kommentem is az, hellyel-közzel
jóccakát

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.11. 00:21:51

"azért mert egy sportautó arra van, h gyorsan tudjon menni, és nem csak versenypályán, hanem szinte bárhol, namost ha az adott gép nem tud egy nála sokkal olcsóbb, középszerűbb elemet sem úgymond lenyomni akkor értelmét veszti a létezése
innentől kezdve minek sportautó"

Én is ezt kérdezem, hogy minek... :-) Szerintem semmi értelme, mert nem országútra való. Aki meg száguldozni akar, az fizessen érte és menjen forgalomtól elzárt, bérelt pályára. Ilyen egyszerű. Meg kellene törvényileg különböztetni a közekedési eszközöket és a sporteszközöket.

"DE addig amíg nem töltötök be olyan pozíciót, hogy az elveiteknek érvényt szerezzetek akár rendeleti, akár törvényi úton addig a szavaitok csupán szavak maradnak és, mint olyan valymi keveset nyomnak a latban"

Sajnálatos módon akik tehetnének az ügy érdekében, azok jobbára szarnak rá, vagy maguk is a sportautós, terepjárós, quados kaszt képviselői.

De azért talán változik valami májustól, amint az első 300 rugós büntetéseket kiküldik. Csak ne az legyen belőle, hogy fa tetejéről vadásznak a fénysorompóknál a lúzerekre, a hülyegyerekek meg nyomhatják tovább az országúton, ahogy a csövön kifér.

Egyébként a mérési technika adott lenne a pályákon: a matricafigyelő rendszer kamerái minimális szoftveres (nomeg jogyszabályi...) átalakítással tudnák mérni az egyes szakaszokon az átlagsebességeket. Bp-Bécs között be lehetne gyűjteni mondjuk egy miller büntit. Talán lenne visszatartó ereje.

A "tökölők" speciel nekem is az idegeimre mennek, meg a teljesen indokolatlan sebességkorlátozások is (zebra előtt harminccal, éjjel-nappal, télen-nyáron. anyátok), viszont felelőtlen hülyegyerekek miatt meghalni sem jó. Valami egészséges kompromisszum kellene, meg rend az utakon.

A sporteszközöket meg használjátok ott ahová valók, és nincs harag. (Mint a légi közlekedésben. Elsődlegesek az utasszállítók, a kisgépek/sportgépek csak úgy repülhetnek, hogy ezek forgalmát a legkisebb mértékben sem akadályozzák.)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.11. 00:30:07

Ja, arra pedig ne hivatkozzatok, hogy a sportautók sofőrjei rutinosabbak, ügyesebbek, meg jobbak a reflexeik, mert számos az ellenpélda. Néha még zárt pályán is észveszejtő dolgokat bírnak művelni (lásd pl. Rábaring, egymással szembe frontálisan...). Az országúti versenyzők ténykedéseit meg legjobban talán a langlovagok.hu-n lehet nyomon követni. De csak azoknak, akik bírják gyomorral az ilyen jellegű fényképeket...

martong 2008.04.11. 00:35:06

ez az átlagidő mérés jó 5let lenne, de vannak pihenők is, oda meg az okosok kiállnának
engem a bünti sem nagyon veszéleztet mert a kocsi vége 160, de mire addig eljutna megunom nyomni :D

sajnos fiy, hogy az értelmesen haladókat ogják szívatni

múltpéntek éjjel, megállított a yard mert nem égett a féklámpám, és 10 ropira megbüntetett, közben tűlünk 20 méterre (tényleg annyi) száguldottak el az éppen aktuális utcai versenyzők (Kmét kiskörút), de engem meg tudott b***ni, thanx nekik

én sem azt, mondom, h egyetértek a száguldozással, de ha annyira akarja, tegye, a többi meg a hatóság dolga (lenne)

dark future · http://www.andocsek.hu 2008.04.11. 00:57:46

"vannak pihenők is, oda meg az okosok kiállnának"

Azoknak a be-kijáratát is lehetne kamerázni. Elég gyorsan visszahozná az árát a rendszer (lásd: az M1-es kamerái milliárdos bevételt csináltak már). A horvátoknál tudtommal működik is már vmi ilyesmi.

Rocko- 2008.04.11. 07:12:05

martong 2008.04.10. 23:59:11
nem írom le részletesen, mert már többen megtették, de nem így van. :)

martong 2008.04.11. 10:18:03

Rocko- most ebből semmit nem értek, de azt nagyon ;)

oPal 2008.04.11. 12:23:13

"De kíváncsi leszek, hogyha a Nissan beadja az unalmast és kihal az iszonyú fejlesztési költségekkel alkotott GT-R, ahogy kihalt a Toyota Supra vagy a Mitsubishi 3000 GT, akkor is ilyen vidáman hülyézzük-e majd őket. Őrülni kéne a GT-R-nek, mert úgy zseniális, ahogy van, és meg kéne köszönni Carlos Ghoshn bácsinak, vogy volt vér a pucájában és megcsinálta. Szerintem."

ez mellett a saját véleményem:
Majd ha nem szürkeimportos kocsikról beszélünk, akkor lehet oltani a nissint.
egyébként szintén saját vélemény, de a világ többi részén hülyék lesznek 180as limittel kiadni, valszeg 250es limit lesz bennük.

madbalee 2008.04.11. 16:53:09

Én úgy tudom, hogy a 180-as limit csak Japánban érvényes amúgy 250 van benne. Persze ha a Nordschleifére mész vele akkor ott mehetsz többel is.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.04.12. 12:20:39

hejhó fasza gép ez a GTR - a limit állítólag csak japán versenypályákon oldódik fel...legalábbis a japán verziókban :) aztán kitudja, valószínűleg európában tényleg felhúzzák a limitet, márha lesz limit :) www.youtube.com/watch?v=6xsTtzj7_LU

XJS · http://www.ae86.hu 2008.04.13. 19:46:50

Ha jol tudom, az eu Suprakban sem volt 180-as limit... Ugyanakkor kerestek mar meg azzal, hogy USA Lexus RX300-bol ki kene venni a tiltast. Ez egy ilyen japan belpiacos tortenet, hogy nem gyartunk 280Le-nel erosebbet, meg 180 a tiltas. A tiltast feloldo elektronika kb 1000 yen...Persze nem a GT-R be, de a JDM Evo,STi, Celi,Supra stb. Mindhez van, szimpla katalogustetel minden nagyobb japo tuningcegnel, nem pult alol aruljak.

XJS · http://www.ae86.hu 2008.04.13. 19:49:00

Jah, es az elozo GT-R is csak papiron volt 280Le. A japo gyartoknak elege lett, hogy a Porsche meg a tobbiek elonyben vannak a sajat piacukon, es papiron 280-nak adtak egy csomo erosebb vasat, az onkorlatozo megegyezes miatt.
süti beállítások módosítása