A VPOP hadjáratot indított a szlovák rendszámot használók ellen.
Igen kérem, a VPOP ezt megteheti. Ilyet kijelenthet, négy évvel az EU-ba lépésünk után. Hát nem kedvesek? Ott fognak állni a valamikori határon(ami már ugye nincs is) és várni fogják a szlovák rendszámos autókat, hogy azok megmagyarázhassák miért is jó az nekik, hogy másik országban vannak bejelentve. Hogy is szól az a kedves és minden bizonnyal aktuális törvény?
Ha valaki az unió más tagországában forgalomba helyezett, és annak rendszámával ellátott járművet életvitelszerűen a Magyar Köztársaság területén használ, jogsértést követ el.
Tehát bárki, aki életvitelszerűen használja az autóját. Rendben, de mi az az életvitelszerű? Ki dönti azt el, hogy mi az életvitelszerű használat? Határok nélkül, hogy igazolja a magyar állampolgár, hogy ő Szlovákiába jár át dolgozni, például. De ez a legkevésbé sem jelent majd gondot, hamarosan feltűnnek az ideiglenes lakcímbejelentők azoknál, akiknek van odaát ismerősük. Onnantól a VPOP már tényleg nem tud mit kezdeni. Elvileg így sem illene, hiszen a fent olvasható magatartással épp szembe mennek az EU-val, de köztudottan ránk nem vonatkoznak az EU alapelvei. Az autók száma 7000-10000 közé tehető, a VPOP szerint eddig és ne tovább. Ez annyit jelent, hogy innentől számíthat boszorkányüldözésre az is, akinek cége, munkahelye, lakása, családja van a nem létező határ másik oldalán. Harminc nap, ennyi ideig lehet hivatalosan is külföldi rendszámmal ellatott autót használni itthon, utána kezdeményezni kell az itthoni forgalomba helyezését, ezzel kifizetve a regadót és a többi itthoni illetéket, pontosan azokat, amelyek egy külföldről behozott autóra vonatkoznak egyéb esetben is. Mivel nincs határ, így nincs határregisztráció sem, így bizonyítani sem lehet, hogy ki-hol használja az autóját.
Vajon származik még ebből valakinek hátránya? Miért olyan fontos ez a VPOP-nek hirtelen?
Hja, kérem az autókereskedők! Az ő szavuk szent és sérthetetlen. A hazai kereskedők szerint ez sima adómegkerülés, ami ellen fel kell lépni. Érdekes, az újautó kereskedők annyira a regadó ellen nem akartak fellépni. Ki érti ezt?
De ami miatt igazán pánikolnak az az, hogy immár nem csak az ötvenmilliós Ferrarit, meg a harmincmilliós Audit bulizzák így meg, hanem a sima, hárommilliós, nem túlextrázott kocsikat is. Nekik ez a nagy érvágás. Pontosabban nem is azok, akik ott veszik meg az új autót, inkább azok, akik hárommillióért inkább vesznek egy használt kombi Audit az Ignis, Fabia, Aveo, Punto helyett. Lassan kezdenek rájönni az emberek, hogy megéri ezt megjátszani, hiszen egy sokkal nagyobb kategóriás használt autót vehetnek, az presztizsben nyerő. Itthon meg az többet számít mint Miami Beach-en.
Mennyi az annyi?
Szlovákiában az adókulcs jóval alacsonyabb, így nem csoda, ha cégek tucatjai települnek át, teszik át székhelyüket a határon túlra. Ha már ott vannak bejegyezve, akkor ott vásárolnak céges autót, aminek az ÁFA-ja történetesen visszaigényelhető. Minden céges autó esetében. De az átlagos vásárlóknak sem kell regadóval számolniuk. Sem súlyadóval. Van viszont céges autóknak útadó, ennek mértéke változó(3000 k vagy 7000 k). Ez magánhasználatú autóra nem vonatkozik.
Magyarországon, egy átlagos 3 millió forintos autón a regisztrációs adó mértéke nagyjából 300000-500000 forint. Ott ezzel a költséggel abszolút nem kell számolni. Nagyjából 20 vállalkozás foglalkozik ügyintézéssel, ők garantálják a gyors és precíz eéjárást. Ennek természetesen költségei vannak, egyesek szerint kétszázezer forint körül lehet egy teljeskörű céges ügyintézés, egy saját autó esetén kis nyelvtudással, esetleg szlovákul jól beszélő ismerőssel bátran nekifuthat az érintett vásárló, így sokkal olcsóbban jön ki. Szlovákiában az áltagos, hárommilliós autók viszont nem annyival olcsóbbak, hogy mindenkinek megérje átmenni és ott megvásárolni, így továbbra is leginkább a céges, és a nagy értékű autókon fogunk szlovák rendszámot látni. Szlovákiában egy rendszámoztatás nagyjából 2000 koronába, úgy tizenötezer forintba kerül, itthon ez is drágább:
6500 Ft -rendszám
12000 Ft –forgalmi, törzskönyv
450 Ft -műszaki érvényességet jelző matrica
25200 Ft -névreírás, APEH illeték (1400 köbcentis autó esetén, 18 forint köbcentinként, 1.8-asnál nagyobb autó esetén 24 forint köbcentinként)
ÖSSZESEN: 44150 Ft
Mindenki döntse el maga, hogy megéri e a szomszédban autót rendszámoztatni, nyilván, egy harmadik tagállamból behozott, nagyjából hárommilió forint értékű használt autónál hatványozottan érvényes a megtakarítás.
Az utolsó 100 komment: