Így működik a motor
2008.05.13. 10:20 scheerti
Fogalom nélküli autóbuzi szerintem itt nincs, vannak viszont olyanok, akik nem értik mitől olyan nagy szám a belsőégésű motor, hiszen az több mint egy évszazada ugyanazon az elven működik. Az általános iskola hetedik osztályában matematika-fizika szakos tanárnénik sürgölődtek a szertárban, a szocialista ipart felidéző robbantott ábrák és a félbevágott motor körül, és izgatottan próbálták elmagyarázni, hogy miként is működik ez a nagyszerű találmány. Nos, a hengert és a dugattyút sikerült hibátlanul megnevezni, de a motor többi alkatrészét annyira nem. Szerintem ők azok, akik a fél kezüket odaadták volna egy ilyen remekbeszabott 3D animációért, amiben minden lényeges dolog benne van:
És akkor egy kis csemege a törzsközönségnek is:
Ezt meg itt Baowahnak!
Jó pihenést gyerekek, a következő órára mindenki hozza magával Szathmáry József: Motorok c. könyvét, mert kérdezni fogok belőle..
12 komment
A bejegyzés trackback címe:
https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr60464967
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bergoni 2008.05.13. 13:53:26
Kényszervezérelt szelepvezérlésről tud valaki valamit? 'desmo'? 'desmodue'? mai napig használják!
Johnny336 2008.05.13. 14:01:49
Hehe!
Az első videó a képernyővédőm. :)
Valóban gyönyörű 3D-s modell.
Az első videó a képernyővédőm. :)
Valóban gyönyörű 3D-s modell.
Atom · http://atom.blog.hu 2008.05.13. 17:12:30
Az első videót már én is láttam. Nagyon tetszett, mint a Bugattis is, nagyon jó!
Igaz épp e videó kapcsán éreztem egy kis technológiai műveletlenséget magamban.
Nem sűrűn veszek részt autógyártásban, én csak mint végfelhasználó vagyok jelen az autóiparban. (na jó, olvasok is róluk, meg szeretem őket:)
Az NGC-n láttam a gyáróriások műsorban azt, hogy a Ferrarinál és a Harley V-Rodnál ilyen jelenet nem volt a főtengelynél, mint ebben a videóban. Mit is művel az a bácsi azzal a karral, amivel kicsit mágnesesen (vagy annak tűnő módon) hozzáér a tengelyhez? Vizsgálja a súlyeloszlását, vagy mit tesz?
Igaz épp e videó kapcsán éreztem egy kis technológiai műveletlenséget magamban.
Nem sűrűn veszek részt autógyártásban, én csak mint végfelhasználó vagyok jelen az autóiparban. (na jó, olvasok is róluk, meg szeretem őket:)
Az NGC-n láttam a gyáróriások műsorban azt, hogy a Ferrarinál és a Harley V-Rodnál ilyen jelenet nem volt a főtengelynél, mint ebben a videóban. Mit is művel az a bácsi azzal a karral, amivel kicsit mágnesesen (vagy annak tűnő módon) hozzáér a tengelyhez? Vizsgálja a súlyeloszlását, vagy mit tesz?
Rocko- 2008.05.13. 21:44:26
Atom · atom.blog.hu 2008.05.13. 17:12:30
elvileg a 3D lemodellezéshez méri be a cuccot, h valóban akkora-e, mint kell lennie, vagy Ginonak még kell faragnia egy keveset.
de pontos máködést ne várj tőlem, nincsen sajnos nálam ilyen a garázsban. :D
elvileg a 3D lemodellezéshez méri be a cuccot, h valóban akkora-e, mint kell lennie, vagy Ginonak még kell faragnia egy keveset.
de pontos máködést ne várj tőlem, nincsen sajnos nálam ilyen a garázsban. :D
e1 · http://beszoltam.hu 2008.05.14. 00:53:54
Én már egy olyan EB logós csavarral is boldog lennék, amivel azt a motort összerakják. :)
Amúgy a Fordos videón meglepett egy dolog. Idáig mindig abban voltam, hogy minden henger egy negyed periódussal el van tolódva, és ezen a videón 2-2 henger egyforma állapotban van. Én voltam idáig bazinagy tévhitben a 4 hengeres motorkat illetően, vagy ez ennek a Duratec motornak a specifikuma?
Amúgy a Fordos videón meglepett egy dolog. Idáig mindig abban voltam, hogy minden henger egy negyed periódussal el van tolódva, és ezen a videón 2-2 henger egyforma állapotban van. Én voltam idáig bazinagy tévhitben a 4 hengeres motorkat illetően, vagy ez ennek a Duratec motornak a specifikuma?
Lally 2008.05.14. 11:15:48
al, ez így működik egyenletesen. A Lada-Skoda is ilyen.
Az egyenletességet úgy értem, hogy azonos időközökben történik a munkaütem. Azt hiszem, hogy a Kispók főtengelye 180 fokban van elékelve, azaz felváltva mozog a dugattyúja és ezért 0 és 90 foknál adódik egy munkaütem, 270 fokon át meg semmi. Ezért olyan harley-s a hangja.
De lehet, hogy keverem a dolgokat, és összetévesztettem az eggyüttjáró dugós angol twinekkel.:(((
Az egyenletességet úgy értem, hogy azonos időközökben történik a munkaütem. Azt hiszem, hogy a Kispók főtengelye 180 fokban van elékelve, azaz felváltva mozog a dugattyúja és ezért 0 és 90 foknál adódik egy munkaütem, 270 fokon át meg semmi. Ezért olyan harley-s a hangja.
De lehet, hogy keverem a dolgokat, és összetévesztettem az eggyüttjáró dugós angol twinekkel.:(((
GabriSanyi · http://htst.hu 2008.05.14. 14:41:10
Van ilyen is meg olyan is, de amikor nincs 2 dugattyú egyszerre a henger tetején az ritkább.
Ha nem csal emlékezetem vmi újságba olvastam(vagy álmodtam inkább de szerintem nem) hogy a MotoGP-ben be van tiltva talán a tavalyi évtől az olyan 4 hengeres motor használata ahol egyszerre 2 hengerben van munkaütem(ehez meg szükséges hogy 2-2 egyszerre mozogjon ugyebár).
Amúgy meg térjen át mindenki a sor5-re, 144 fokonként van munkaütem, szal van egy kis átfedés( 36 fok), ezáltal finomabb a járás(bár ezt apámék 2.4d T4esében nem tapasztaltam mer hegynek főfele 2ben úgy rángatott mint a rotakapa mikor kemény a föld), és a hangja zseniális.vagy VR5-re.
Ha nem csal emlékezetem vmi újságba olvastam(vagy álmodtam inkább de szerintem nem) hogy a MotoGP-ben be van tiltva talán a tavalyi évtől az olyan 4 hengeres motor használata ahol egyszerre 2 hengerben van munkaütem(ehez meg szükséges hogy 2-2 egyszerre mozogjon ugyebár).
Amúgy meg térjen át mindenki a sor5-re, 144 fokonként van munkaütem, szal van egy kis átfedés( 36 fok), ezáltal finomabb a járás(bár ezt apámék 2.4d T4esében nem tapasztaltam mer hegynek főfele 2ben úgy rángatott mint a rotakapa mikor kemény a föld), és a hangja zseniális.vagy VR5-re.
bergoni 2008.05.14. 15:41:45
én meg boxert és L2-őt használok