S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Így működik a motor

2008.05.13. 10:20 scheerti



Fogalom nélküli autóbuzi szerintem itt nincs, vannak viszont olyanok, akik nem értik mitől olyan nagy szám a belsőégésű motor, hiszen az több mint egy évszazada ugyanazon az elven működik. Az általános iskola hetedik osztályában  matematika-fizika szakos tanárnénik sürgölődtek a  szertárban, a szocialista ipart felidéző  robbantott ábrák és a félbevágott motor körül, és izgatottan próbálták elmagyarázni, hogy miként is működik ez a nagyszerű találmány. Nos, a hengert és a dugattyút sikerült hibátlanul megnevezni, de a motor többi alkatrészét annyira nem. Szerintem ők azok, akik a fél kezüket odaadták volna egy ilyen remekbeszabott 3D animációért, amiben minden lényeges dolog benne van:



És akkor egy kis csemege a törzsközönségnek is:





Ezt meg itt Baowahnak!



Jó pihenést gyerekek, a következő órára mindenki hozza magával Szathmáry József: Motorok c. könyvét, mert kérdezni fogok belőle..

12 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr5464967

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ommm 2008.05.13. 11:36:20

:D
a Bugatti jóó

bergoni 2008.05.13. 13:53:26

Kényszervezérelt szelepvezérlésről tud valaki valamit? 'desmo'? 'desmodue'? mai napig használják!

Johnny336 2008.05.13. 14:01:49

Hehe!
Az első videó a képernyővédőm. :)
Valóban gyönyörű 3D-s modell.

Atom · http://atom.blog.hu 2008.05.13. 17:12:30

Az első videót már én is láttam. Nagyon tetszett, mint a Bugattis is, nagyon jó!
Igaz épp e videó kapcsán éreztem egy kis technológiai műveletlenséget magamban.
Nem sűrűn veszek részt autógyártásban, én csak mint végfelhasználó vagyok jelen az autóiparban. (na jó, olvasok is róluk, meg szeretem őket:)
Az NGC-n láttam a gyáróriások műsorban azt, hogy a Ferrarinál és a Harley V-Rodnál ilyen jelenet nem volt a főtengelynél, mint ebben a videóban. Mit is művel az a bácsi azzal a karral, amivel kicsit mágnesesen (vagy annak tűnő módon) hozzáér a tengelyhez? Vizsgálja a súlyeloszlását, vagy mit tesz?

Rocko- 2008.05.13. 21:44:26

Atom · atom.blog.hu 2008.05.13. 17:12:30
elvileg a 3D lemodellezéshez méri be a cuccot, h valóban akkora-e, mint kell lennie, vagy Ginonak még kell faragnia egy keveset.
de pontos máködést ne várj tőlem, nincsen sajnos nálam ilyen a garázsban. :D

csiky944 2008.05.13. 22:17:19

Atom,lehet h nyomatékra húzza a csavarokat

e1 · http://beszoltam.hu 2008.05.14. 00:53:54

Én már egy olyan EB logós csavarral is boldog lennék, amivel azt a motort összerakják. :)
Amúgy a Fordos videón meglepett egy dolog. Idáig mindig abban voltam, hogy minden henger egy negyed periódussal el van tolódva, és ezen a videón 2-2 henger egyforma állapotban van. Én voltam idáig bazinagy tévhitben a 4 hengeres motorkat illetően, vagy ez ennek a Duratec motornak a specifikuma?

Lally 2008.05.14. 11:15:48

al, ez így működik egyenletesen. A Lada-Skoda is ilyen.
Az egyenletességet úgy értem, hogy azonos időközökben történik a munkaütem. Azt hiszem, hogy a Kispók főtengelye 180 fokban van elékelve, azaz felváltva mozog a dugattyúja és ezért 0 és 90 foknál adódik egy munkaütem, 270 fokon át meg semmi. Ezért olyan harley-s a hangja.
De lehet, hogy keverem a dolgokat, és összetévesztettem az eggyüttjáró dugós angol twinekkel.:(((

GabriSanyi · http://htst.hu 2008.05.14. 14:41:10

Van ilyen is meg olyan is, de amikor nincs 2 dugattyú egyszerre a henger tetején az ritkább.
Ha nem csal emlékezetem vmi újságba olvastam(vagy álmodtam inkább de szerintem nem) hogy a MotoGP-ben be van tiltva talán a tavalyi évtől az olyan 4 hengeres motor használata ahol egyszerre 2 hengerben van munkaütem(ehez meg szükséges hogy 2-2 egyszerre mozogjon ugyebár).
Amúgy meg térjen át mindenki a sor5-re, 144 fokonként van munkaütem, szal van egy kis átfedés( 36 fok), ezáltal finomabb a járás(bár ezt apámék 2.4d T4esében nem tapasztaltam mer hegynek főfele 2ben úgy rángatott mint a rotakapa mikor kemény a föld), és a hangja zseniális.vagy VR5-re.

bergoni 2008.05.14. 15:41:45

én meg boxert és L2-őt használok
süti beállítások módosítása