S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Megint a segédmotorokról!

2008.05.15. 20:26 scheerti



Mint bizonyára mindenki hallotta vagy olvasta, 2009-től az ötvenes mocikra is lehet majd rendszámiot tetetni, 2011-től meg kötelező lesz. Ezzel kapcsolatban szeretnék reagálni néhány felvetésre.

A rendszám 15-20 ezer forint lesz, ami kurva sok, feleslegesen sok. Van olyan moped, ami ennyit sem ér, mégis kiváló arra, hogy a nyugdíjas bácsi kijárjon vele a szőlőbe, vagy a piacra zöldségért. Ez tény. Ha valaki 60-70 km-re lakik a legközelebbi vizsgaállomástól, akkor 90%, hogy nem fog évente elmotorozni műszaki szemlére. Inkább utazik majd busszal. Sok olyan idős bácsit sem ismerek, aki szívesen indulna el az okmányirodába ilyen papírokat csináltatni. Inkább letámasztja a fészer oldalában, és többet nem motorozik. És egyébként is, mi a fenét lehet egy segédmotoron évente nézni? Fék legyen, világítás, meg visszapillantó tükrök, esetleg még a gumikat lehet megnézni, hogy megfelelőek-e. Aztán csók. Aki elhiszi, hogy ezt az átvizsgálást megússza évente 5000 forint alatt az nincs még képben a magyar közlekedési hatóságoknál.

Legyen 125 köbcentiig vezethető a segédmotor? Szerintem ne. Alapból ne. Már azt sem engedném a sok falábú hülyegyereknek, hogy autós jogsival robgóra üljenek. Felőlem mehet a 125 köbcenti, mert Európában ez néhány országban működik, és különben is, megmondta Zrínyi Miklós is: "egy nemzetnél sem vagyunk alábbvalók". Tehát akár működhetne nálunk is, aláírom. De, akkor legyen két óra gyakorlás+ egy óra vizsga, amivel bizonyítja a delikvens, hogy az autós jogsija mellé elbír egy 125 köbcentis motort is. Aki sajnál 6-7 ezer forintot ilyesmire, az ne motorozzon. Sajnálom, de ez a véleményem. Azért, mert így is gáz, hogy a régi, 125 köbcentis Csepelt motort, ami nincs 5 lóerős ugyan nem vezethetem az autós jogsimmal, de egy 8-10 lóerős robogóra bármikor ráülhetnék akkor is, ha motort korábban még csak messziről láttam. Tehát ez kicsit abszurd, de felőlem aki egy ilyen vizsgán bizonyít, az bizony menjen 125-ös robogóval vagy kismotorral, ha akar. Így is van egy rakat ember, akik papír nélküli 125-ös motorral járnak, kötnek rá egy ötvenes biankó biztosítást, aztán húznak egy nyélgázt. Aki nem hiszi, nézze meg a Honda NSR hírdetéseket, bátran össze lehet vetni a rendszámosak és a "segédmotorként használt" vasak arányát. Pedig az NSR kicsit megpiszkálva simán viszi a 140-150-es sebességet egy könnyebb motorossal. Talán ezért sem ártana rendszámosítani ezeket a gépeket.

 A személyszállítás egy másik dolog. Azt támogatom, de kizárólag 18 éves kor felett. Egy 14 éves gyerek ne vigyen utast a segédmotorján, még akkor sem, ha az történetesen alkalmas rá. Azért mert nincs rutinja, még akkor sem, ha egy motor nyergében nőtt fel. Előbb motorozzon egyedül, tanulja meg a korlátait, aztán utána lehet személyt szállítani. Ezért a 18 éves kor, addigra talán megjön a motorozók esze.

A 45 km/h-s sebességkorlátozás egyértelműen ökörség, azt tényleg nem tartja be senki. Ha már rendszámot kapnak a segédmotorok, akkor lehessen őket normális sebességen használni. Egy újabb robogó simán megfutja a 90-es utazót minden gond nélkül, nem is értem miért nem engedik. Ha a gyárban olyan motort csinálnak ami ilyen sebességre képes, akkor nyilván számításba veszik ezt a fékek és a rugózás tervezésekor is. Miközben egy régi, nyolcvan köbcentis öreg motornál semmi nem tiltja a többi járműre vonatkozó sebességhatárokat, addig a gyakran erősebb ötvenesek le vannak korlátozva.


Mindenesetre furcsák ezek a szabályok, hiszen a rendszámozási törbvényjavaslatból megint csak a lehúzás jön le mindenkinek, de ha nem ez a cél, és ugyan miért lenne ez, akkor alapos végiggondolás után talán illene egy kicsit a huszonegyedik századhoz, Európához igazítani a legkisebb motorosokra vonatkozó szabályokat is...

14 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr9471563

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Benzinló 2008.05.15. 21:55:17

Moped adó: robogunk a konvergenciáértRendszámot a robogókra is! Kiáltott valamelyik "szakértő", amikor a dugó közepén ácsorgott a szolgálati Audija, és elhúzott mellette a sorok között egy köcsög robogós."Mert hogy képzelik ezek a szemetek,…

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

csiky944 2008.05.15. 20:38:13

pff,asszem felújítom a Csepelem,és átütöm ötvenesre a vázon a köbcentijelzést,meg persze kötök rá egy ötvenes biztit :D

bervas · http://mt10.blog.hu 2008.05.15. 21:18:18

csiky:
Az első rendőr pedig leszállít a motorról, jól körbenyálazza, majd hangulattól függően többé-kevésbé megbüntet. A Csepel túl ismert az ilyen mókához.

tanki567 2008.05.15. 23:30:41

Jól mondod Scheerti, soha nem akarnak adni de mindig elvesznek. Amúgy meg lehetnének mozgó vizsgaállomások, mert ezekhez nem kellene komoly műszerezettség. Bár a magyar gyakorlatban ez is úgy nézne ki, hogy bizonyos összegért(faluhelyen házi pálinka, bor) fejében meg lehetne kapni az igazolást. Az a bosszantó, hogy nem minimális haszonért (regisztrált nyilvántartás, kategória meghatározás) a korábbihoz képest sokszoros anyagi megterhelést fizettetnének.

Squeky 2008.05.15. 23:37:40

Mivel robogós vagyok támogatom az ötleteidet. DE!: "újabb robogó simán megfutja a 90-es utazót minden gond nélkül" na ez nem így van. A most kapható 50-es robogók utazója fojtás nélkül max 65-70. Ez a 45 pedig tényleg hülyeség, de az egész EU-ban így van, ezért ez tuti nem változik. A két személyt 18 év felett pedig megintcsak támogatom

Miklós 2008.05.16. 03:24:04

Jelenleg is szállíthatsz két személyt segédmotoron, feltéve, ha rendszámos. A 45 hülyeség, igazad van. Menjen mindenki 90-100-zal a belvárosban! Dehogyis, nagyon jó az a 40. Amikor 60-nal lehetett menni, akkor mindenki 80 felett ment, most 50 a megengedett és 70 felett rohangászunk stb. stb. stb. Scheerti: a 90-es gond nélküli utazó tényleg kicsit túlzás volt, ezek szerint nem nagyon ültél még ilyen műanyag székeken:) Már 50-60-nál is egy satufék majdnemhogy kettétöri az igen masszív járgányt, recseg-ropog, ahol tud. Nekem halálfélelmem volt egy 100 köbcentis Yamaha Aerox-on, mikor elkértem egy körre...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.05.16. 05:38:43

Aprilia SR50=> óra szerint 110 km/h.

Andris 2008.05.16. 10:40:25

mopedre rendszám:
pénzbehajtás, pénzbehajtás...
125ccm: semmiképpen se lehessen B-vel vezetni
a vizsgákon pedig erősítsék már meg a gyakorlati oktatást.
OFF: 100LE-felett, illetve a gyárak által "supersport" kategóriába sorolt motoroknál KÖTELEZŐ ring-es oktatás

Tommi 2008.05.16. 12:17:52

Andris: azt ugye Te is tudod, hogy az utolsó gondolatod egy kissé utópisztikus...

Squeky 2008.05.16. 14:09:32

Aprilia SR50=> óra szerint 110 km/h.
Azt nem mondd h ez gyári...
Az enyém egy full Polini tuningos Honda X8R-s, a vége olyan 135 körül van;)
Mondjuk evvel meg is lehet állni: elöl-hátul 2 dugattyús Grimeca fékek vannak:)

Andris 2008.05.16. 14:34:42

Tommi: nem kicsit, nagyon :)

csiky944 2008.05.16. 16:54:04

Miklós a 40mindenhol évrvényes segédmotorosokra,azért lakott területen kívül lehetne 70

martong 2008.05.16. 17:29:43

rossz a kategória, a robogó már régen nem segédmotoros kerékpár, csak robogó azt kész
a váltós 50-es, azt már lehet motornak hívni kb.

SR 2008.05.23. 14:40:26

SR50 gyári órája lehet hogy mutat 110 et, de az nem annyi amennyi... nekem 90et mutat max, de akkor kb 75 el megy.

BTO 2008.05.24. 11:16:20

az igaz hogy ez nem pont ide illeszkedik,de már vannak jelei a zéró toleranciának a beszari autósok körében. már jópáran 45-l közlekednek városon belül, hogy ne má megbüntizzék őket 52-vel gyorshajtás miatt.
na kellenek nekünk ien faxa "szakértő" emberek felelős állami beosztásban a MI adópézünkből eltartva jó pézé.

mindegy hogy hova szavazol ezek a "szakértők" ott maradnak az állami gépezetben jó pénzel.
csak góré csere van aki a lóvét veszi fel,de a "hozzáértő" bagázs az marad mögöttük,akik minden faxágot kitanának hogy maradjon az állásuk, a "szakértő" vezir meg előadja a Blődi baromságaikat.
süti beállítások módosítása