S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Valóban megőrült Chris Bangle?

2008.06.11. 20:57 scheerti

Bad trip olvasó szerint igen. Küldött is nyomban egy zaklatott levelet nekem a témában:

Üdv Scheerti!

Ünnepélyesen bejelentem, hogy Chris Bangle végképp megkattant! Ilyet akar csinálni:




Az őrültet és a zsenit egy hajszál választja el egymástól.
Mennyire igaz ez az utolsó mondat!

Sajnos a szépérzékem kimerül annyiban, hogy olyan B-csoportos autókra csorgatok nyálat, amelyeket mindenki rondának tart, én meg szépnek. De gondoljunk csak bele, mi lett volna a világgal, ha nincsenek az ötvenes évek, és a merészen gondolkodó tervezők?


A mai kérdés tehát feladva, boldogság és béke költözzék minden formatervező szívébe..

58 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr37515402

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2008.06.11. 21:23:42

scheerti: nem vagy egyedül a B-csoport mániával! Én is imádom őket...

Zsolesz 2008.06.11. 22:11:22

Nekem nagyon bejön!

rockjano 2008.06.11. 22:11:36

nagyon jó...

játéknak egyenlôre..ki tudja mi lessz 100-200 év múlva???

jano

rockjano 2008.06.11. 22:14:09

ahogy a szemeit kinyitja meg a motorterét atól dobtam egy hátast.

Jó én aberrált vagyok, magam is tanultam formatervezést... :-))

jano

evita 2008.06.11. 22:33:19

Before!Ez itt nem beteges,hanem zseniális!Szerintem túl szűk a látóköröd.Ez itt a jövő,ha nem vennéd észre!

abra-moszkvics 2008.06.11. 22:33:52

veszek ilyen cápa bőrt a kocsimra...nem sokára a turiban is lesz kilóra:-) kemély majd a csajoknak kacsint, vagy kinyújtja a nyelvét.

tanki567 2008.06.11. 22:39:47

Ez a pasas soha nem is volt normális. De szép autókat csinál az tuti.

rusty 2008.06.11. 22:40:13

wow. nagyon utos. wegre erdekes otletek! tetszik.

GergőÁron (törölt) 2008.06.11. 22:40:53

zs-ni-á-lis

hogyhogy csak most jutott eszükbe így, ebben a formában?

GergőÁron (törölt) 2008.06.11. 22:42:58

már csak meg kell oldani, hogy ne nyúljon ki, ne szíja a nap nagyon, és ne legyen drága, vagy talán nem is kell, amikor 10000 négyzetméteres sportcsnokokat is lefednek teflonponyva-tetővel.

pazar ötlet, na, szériába mielőbb!

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.11. 22:48:56

először hallgassátok meg mit beszél, fordítsátok le ékes magyar nyelvre, aztán nyilatkozzatok hogy "ilyet akar csinálni" lol egyébként ha meg tudnák oldani hogy ütközésnél ne egy halom vászon és drótkupac maradjon belőle, akkor instant get ez a technológia...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.11. 23:02:21

Úgy tudtam, hogy miluman mit fog reagálni:) Ezért próbáltam meg iszonyatosan PC maradni:)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.11. 23:05:45

mitakarsz, tökéletesen visszafogott voltam, amugy nem rajongok a bangle sztájlért különösebben, amugyis tudjátok hogy a négykarikások felé húzok inkább, de mint ötelt kurvajónak tartom, még ha csak egy show autó is marad, akkor is megmutatja hogy van még fantázia és merészség ebben az elkurvuló világban, amugymeg kötve hiszem hogy bangle úrnak tul nagy köze lenne ehhez az egsézhez, ő mostanság már csak rábólint, meg parasztvakítja az ujságírókat :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.11. 23:16:18

Nagyon megutálnál miluman, ha azt mondanám, hogy az egyetlen dolog, ami lenyűgözött az Audi elmúlt 10 évi munkájában az a Lamborghini Orange szín? :)

Na jó, R8, de csak kicsit:)

Skeptical 2008.06.11. 23:20:30

BMW nagyon ugyesen tolja ezt az imaget. emlekezzunk csak a theo janssen fele reklamokra (youtubeon erdemes nezegetni, lenyugozoek):
www.youtube.com/watch?v=WcR7U2tuNoY
valoszinuleg jo kis marketing fogas nekik a muveszet emlitese a formavilagon es az otleteken keresztul. egyebkent, ahogy theo janssen mondta a reklamban: "the walls between art and engineering only exists in our minds" :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.11. 23:28:31

scheerti: dehogy utálnálak, ez ugyanolyan magánvélemény mint bárki másé, a lamborghiniről meg annyit mondok hogy az az ember tervezi őket, aki az előző skoda fabiát, szóval elég poén :D az R8 jógép, tipikus audi, tetszik okés. persze egy audi nem is azért van hogy imádjuk, nem vált ki ilyen érzelmeket egy emberből, nem is azért van...elvégre is német precizitás vagy mi :) amugy amit az audiban szeretek, azok a reklámjaik, a reklámfilmekkel foglalkozó részlegük megérdemli a fizetését...meg a formájuk is tetszetős, pl az új A5 kifejezetten szép kupé :)

Zolus 2008.06.12. 00:20:31

Fura, én évekkel ezelőtt gondolkodtam egy hasonló megoldáson, de én csak egy röpke gondolatig jutottam. Nagyon jól megcsinálták, csak a gyűrődés illúzióromboló kicsit. Ennek ellenére nagyon állat. Nagyon jó lehet finom vonalakat módosítani egy félkész formaterven. Élőben, teljes méretben látja az ember a hatásokat, és nem monitoron.

Ha a mostani modellkínálatot nézem, akkor inkább audi mint BMW. Szerintem a Bangle előtti modellek elegánsabbak voltak, jobban illettek a márka arculatába. Az Audi pedig erősen felfejlődött az esetlen gombóc A6 óta, ma szerintem ők csinálják a legszebb kocsikat. Egyszerű, letisztult forma, elegáns, mégis sportos. A gondom csak az vele, ami sok mai gyártóval. Lassan csak 3-4 márka lesz, akik 40 márkanéven adják majd el típusaikat különböző formában. A3=Golf... A BMW-re meg kicsit fújok a PSA-val való közösködés miatt. A gyártók pénzéhsége tönkre fogja tenni a kocsikat, sőt talán már meg is tette. Ha veszek kocsit, szerintem nem lesz 15 évnél fiatalabb.

aFx 2008.06.12. 02:50:40

őrületes. és tetszik.

Bangle pedig egy zseni. lehet utálni az autóit, de mindenképpen felkeltik a figyelmet, és végre meg lehet egymástól különböztetni őket. 90 és 95 között az összes létező autót meg tudtam egymástól különböztetni (aminél párnál több mászkált az utakon, vagy legalább képen láttam), utánna meg... ehh, a fene a single frame imagebe. komolyan, amikor a kockavolvo kinézetben érdekesebb egy-egy gyár/konszern komplett fékezetthabzású kinézetű modelljeinek összességénél, ott már baj van.

az első Bangle féle ötös szerintem az utóbbi évek legszebb autója... merész, újít, mer karakteres lenni... egyszerűen imádom. álomgarázsomban áll belőle egy példány:) az újabbat sajnos finomították, és ez elvett valamennyit a karakteréből.

majom 2008.06.12. 04:43:10

ez tényleg zseniális. erről nem is lehet többet mondani. pedig nem szeretem Bangle-t azóta amióta tönkretette az ötöst.

RedRiot 2008.06.12. 07:03:16

majom: én pontosan az ellenkező véleményen vagyok. Semmi bajom a Bangle-designnal, de ez a proto inkább hollywoodi filmekbe való.

HoPe 2008.06.12. 07:28:44

Amúgy szerintem zseniális koncepció

Rocko- 2008.06.12. 07:38:27

milman: meg hát azért szeressük az Audit, mert sokan rányomják, h "hö mi ez audi lófasz", ez egy másabb, letisztultabb dolog, bizonyos szintű másabb gondollkodás (érettség talán?) kell hozzá, h az ember megértse a lényeget.
ránézésre nem egy nagy cucc, tizenkettő egy tucat német dolog, persze, csak amikor fütyörészik az ember alatt a 2.2TQ, akkor a legnagyobb ellenző is visítva száll ki, h igen ezt akarom ezt überfasza, de minimum fülig ér a szája. más egy gépezet, ezt kell megérteni belőle, ne várjunk senki Kuntás! érzést. első bliccre.

Tony Hyper 2008.06.12. 08:15:03

Ez nekem nagyon kerek, és - bár nem vagyok szakértő - azt sem tartom lehetetlennek, hogy még gyártható is. A cápabőr alá nem képzelhető el valami erős cső- és lemezkonstrukció, ami mechanikailag védi az utasokat? Maga a cápabőr meg - a rugalmassága miatt - tökéletes cw-t ad az autónak. Zseniális ötlet ez, én mondom, Buga Józsi. :-)

_-_- 2008.06.12. 08:17:21

"(...) olyan B-csoportos autókra csorgatok nyálat, amelyeket mindenki rondának tart, én meg szépnek"

Én még nem találkoztam ezzel a bizonyos mindenkivel.
A Bangle-dizájnnal még nem békéltem meg, de sem én, sem az idő nem elég öreg még hozzá, hogy értékelni lehessen. 20-30 év múlva kiderül, mekkora jelentőségű és mennyire időtlenül szép az, amit csinál.

Tarkin kormányzó 2008.06.12. 08:40:53

hát, a hetes elég gagyi lett anno. amúgy benga munkái csak fotón néznek ki szarul, ha ott állsz mellette, vagy meglátod a tükörben, akkor kiszalad a hűbazzeg. nem mellesleg az első X5 is az ő munkája. azt hiszem azt a kocsit kritika nem érheti, ahogy az új 3-ast sem

Russell44 2008.06.12. 08:56:30

Bengül bának ez az első értékelhető alkotása.

Yoda 2008.06.12. 08:59:29

Még, hogy ilyet akar csinálni... Nos, ha jól tudom, ez egy tanulmányautó, és mint ilyen, nem valószínű, hogy sorozatgyártásra kerül. Képzeljétek el azokat a törésteszteket... Viszont simán lehet, hogy sok elem visszaköszön majd a későbbi modelleken. Hiszen erre lenne hivatott a tanulmányautó. Mindannyian emlékszünk az Én, a robot c. film Audi RSQ tanulmányára, ahol először láthattuk az ún. "single frame" hűtőmaszkot, mindenki eldobta tőle az agyát, ma meg minden egyes Audin ez van, a corporate identity jegyében. Sőt, az Audi R8 egészében eléggé az RSQ-ra hajaz... Szóval szerintem Bangle és csapata elég jól elkapta a fonalat - nekem a hátsó lámpák jönnek be nagyon.

Carnivora (törölt) 2008.06.12. 09:03:49

MI pénz lenne ennek a javítása ...

Csabi 2008.06.12. 09:16:18

A sok mechanika zseninek mondanám, aki a töréstesztekkel jön, hogy eddig sem a bádog védett ám meg az autóban, sok esetben a fém burkolat inkább csak árt.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.06.12. 09:24:22

Elképesztő... Ahogy a motorháztető felett szétválik a bőr, és ahogy felnyílik a fényszóró! Zseniális. És tényleg olyan, mintha cápabőrbe bújtatták volna, az se semmi, ahogy meggyűrődik az anyag, amikor kinyílik az ajtó.
Tény, hogy nem utcára való, bár a javíttatása csak tűbe és cérnába kerülne, sérüléstől függően.:)
De designként, formatervezésként fantastiche.

AzHofi 2008.06.12. 09:27:57

Még azt is meg kell oldani, hogy a nyóckerben a gázsi bicsakja ne fogja a ,,karosszériát'', és akkor egy jelentős vásárlói csoportra számíthatnak: a segélyből és bűnözésből élő cigányságra.

martong 2008.06.12. 09:38:38

nemtom 50-50 végülis tetszik, de nem járkálnék vele, mai BMW-k közül csak a 3-as kupé jön be (e92) a többi nem fog meg
és különben is Photoshop ;) :P

Rocko- 2008.06.12. 10:28:46

felhasznalo · gyermekszoba.blog.hu 2008.06.12. 09:24:22
h kicsit lelombozzalak: a lábad szárán ha felhúzod a nadrágot, akkor az is gyûrôdik így (na persze nem farmer :) ).
nem rossz ötlet, csak nem ô találta fel a spanyolviaszt, nem kell mindentôl seggre esni, amit a szánkba adnak. :)

29 Palms 2008.06.12. 13:52:47

Az előző postban jobb volt a zene.

tanki567 2008.06.12. 16:29:46

Most nézem egészen cápa sziluetje van ennek a GINA-nak. Oldalról tisztára mint egy homoki tigris cápa.

Péter Anna 2008.06.12. 18:18:33

Lenyűgöző. De pár órája a Natival kis hülyékként bambultunk rá egy fehér M6-osra is, de mire a telókhoz kaptunk elporzott a sorok közt. A Bangle-bömösökben van valami mélyen zsigeri és állati, símogatnám őket meg nem is, Gina ennek a teteje. Egyenlőre.

Péter Anna 2008.06.12. 18:19:21

simogatnám :) egyértelműen

Nat 2008.06.12. 20:35:27

Csatlakozom, gyönyörű!

Rocko- 2008.06.12. 20:52:54

Csatlakozom, Nat gyönyörű! :]

Nat 2008.06.12. 20:55:47

Rocko ez megalol, de kösz. Egyébként, aki angolul tud (min.olvasni), azoknak színvonalas autós olvasmány www.hyperleggera.com by Doktor Orosz

Tommi 2008.06.12. 21:25:22

Csatlakozom Rocko-hoz, Nat gyönyörű!

Rocko- 2008.06.12. 23:52:06

Nati nincs mit, csak őszintén! :)

Foximaxi 2008.06.13. 01:56:05

Gyönyörű!
Én kérek egyet, és megígérem, hogy sokat járok majd vele. :)

szodaereje 2008.06.16. 09:58:58

Asszem itt távolról sem a formaterv a forradalmi, hanem az anyag minősége lenne az, ha tényleg alkalmas lenne a filmben látott formájában a tartós használatra. Mert ugye bírnia kellene mattulás, szín-és alakváltozás nélkül a motortér nyári hőjét.
Aztán a rárakódó portól egyáltalán nem karcolódhat, mert akkor már képtelenség tisztán tartani, amellett, hogy végleg bemattul. És egyáltalán: létezik olyan műanyag, ami nem deformálódik/nyúlik/szakad/reped, ha ki van téve az udvarra és a napsütésre 3 éven át? Pláne ilyen vékony, hártya alakban?
A töréstesztekkel nem lenne gond sztem, hiszen szpészfrém autóról beszélünk. Attól meg el kell tekinteni, hogy a gázsi megbicskázza. Ez az autó ugye koncepciós, nem balkáni viszonyokra van kitalálva, hanem majd a pár évtizeddel későbbi nyugat-európára, ahol talán az sem jelent majd nehézséget a tulajdonosoknak garázstól garázsig cammogni vele és útközben.
Emellett meg a mai autókat is tönkre lehet tenni, mégse mindennapos dolog még a nyóckerbe se, hogy az összes autó össze legyen karistolva kulccsal.

szodaereje 2008.06.16. 10:03:38

A szélvédőkeret formaterve viszont - az elképzelés praktikus hátrányaitól ftlenül - halálos ütés a kabrió kategória összes eddigi, fantáziátlan és igénytelenül kivitelezett ócska tákolmányával szemben.

felhasznalo · http://gyermekszoba.blog.hu 2008.06.17. 15:08:12

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.06.12. 10:28:46

Világos, hogy nem kell tőle elalélni, ha már sok hasonlót láttál, de én nem láttam sok hasonlót, úgyhogy alélok.:)

Rocko- 2008.06.17. 15:37:53

pusztán hétköznapi dolgok szokatlan helyen alkalamzása. :)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.18. 08:41:55

Már Chris Bangle-t, vagy az autót? :)
süti beállítások módosítása