S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Német autós vs. Magyar paraszt!

2008.07.01. 15:54 scheerti

Talán mindenki látta már a jól ismert videót. Mikor előkerült, az összes létező autós blogon koncként  lobogott, hogy a német mennyivel emberibb, normálisabb és tisztességesebb nálunk. És tulajdonképpen mindenkinek igaza volt, aki ezt állította. Ahogy várható volt, most itt a folytatás, mindenki megnézheti a két ország közötti különbséget.

 

 

 

Őszintén megmondom, nem vagyok a drákói szigor elkötelezett híve, de az tényleg  tarthatatlan, hogy a gyalogátkelőn áthaladó embert gázelvétel nélkül kerülje ki az autós (máshogy se kerülje!), majd még rá is dudáljon. Néha tényleg nem hiszem el, hogy ennyire le vagyunk maradva!

182 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr24548182

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 22:06:53

Hammer ·

A gyalesz MÖGÖTT el szabad menni.

lol

Előtte elmenni pedig nem surmóság, hanem szabálysértés, jogosítvány huss...

Paulybird 2008.07.01. 22:13:11

asdf 2008.07.01. 17:48:23
ha nem látod a szándékot rajta, hogy át szeretne menni, nem biztos, hogy meg kell állnod, kresz szerint sem, de amúgy azért lehet azt látni, hogy mikor kell elengedni a gyalogot...

Ahogy én szoktam:
amikor Autóval vagyok:
ha látom, hogy menne át, van szemkontaktus, akkor (egyéb helyzettől is függően) 10ből szerintem nyolcszor kilencszer át szoktam engedni, ha le is lépett esetleg akkor mindig megállok átengedem.
ha csak áll és bambul előre, és várja az űrt, akkor csak ritkán állok le.
ha tömött sorban haladunk nyugodt tempóban, akkor nagyobb százelékban szoktam megállni, a bamba faszoknak is, meg olyankor szoktam lemondani elsőbbségről is, mert én is utálom, amikor órákat kell várni mellékutcából mire lesz akkora luk a menetoszlopban hogy beférek, vagy urambocsá neadjisten valaki lemond az elsőbbségéről.
ha sietek, akkor lelkiismeret furdalás nélkül be szoktam túrni magamat a lukakba, persze ésszerű határokon belül, hirtelen fékeznie ne kelljen senkinek, ez alap.
Ha gyalog vagyok:
határozottan szokásom lelépni járdáról, és szntén lelkiismeret furdalás nélkül mászok be autók elé. Nagyon jó taktika, ah csak szemed sarkából csekkolod, hogy az autós biztosan felfogta-e hogy ott vagy. Ha nem akaródzik lassítania, bátran be kell lépni elé, legfeljebb kicsit erősebben fog fékezni később. Még sosem csaptak el. (illetve egyszer zöld lámpánál futottam a villamoshoz, és nekiszaladtam egy jobról kanyarodó kocsi oldalának , de az más szitu ugyebár:) ). Elég hamar ráérez az ember, hogy gyalogos perspektívából nézve is egy szgk milyen féktávon tud megállni.
Pár apróság, ha csak néhány autó jön, és utánnuk űr, akkor elengedem őket.
teherautó, autóbusz és egyéb jószág elé nem szoktam vetődni.
BKV Volán stb buszt mindig elengedem.

Paulybird 2008.07.01. 22:17:18

kolbászoszsömle 2008.07.01. 22:05:07

te is egy jó nagy surmó vagy ám. Esetleg ha elkapsz a kocsid orrával a gazdája mellől egy ilyen "paraszt módon zebrára kitolt" biciklit, és jól benyomja a szélvédődet, meg összebassza a lámbádat és fényezést, akkor szívesen megnézném az arcodat, amikor a rendőrbácsi írja a büntit, méri ki a pontokat, ki kell fizetned a bicikliben esett kárt is... :D

megalol 2008.07.01. 22:18:02

...ennyi barmot egy helyen...

Öreg 2008.07.01. 22:19:12

Nos, végig olvastam a hozzászólásokat-sokan helyettem írtak.
Bocsi!
De annak idején amikor autóvezetésből vizsgáztam akkor külön figyelemmel magyarázták a gyalogos átkelő megközelítését és a követendő magatartást.
De ez még akkor volt amikor még 1970-et írtunk.
A szabályok nem változtak csak néhányan-sokan jogosítvány nélkül vezetnek-és ez TÉNY!
Vajon az a 600 rendőr tanonc aki most végzett az irodába vagy járőr autóba lesz beosztva?
Mert az utcán kereszteződésekben jó lenne látni néha egy két rendőrt és nem a tanácstalanul álldogálló és váró gyalogosokat.

jamie 2008.07.01. 22:24:24

Nekem ma itt NO-ban,kis faluban egy német autós sem lassított a zebránál.Volt már rá példa,hogy igen,de jellemzően nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 22:35:33

Kolompár Tomendzseri 2008.07.01. 22:17:18

Ha ilyen jól dokumentálja a gyalesz, hogy mekkora balfasz, élete végéig fizeti a fényezését az autómnak...

kovácske 2008.07.01. 22:39:18

kolbászoszsömle: mégis honnét lépjen a zebrára, ha nem a járdáról? vagy ez most irónia akart lenni?

közlekedési bűnöző: "józsi bácsi full bebaszva": jó, jó, feltételezem vannak minősített esetek, amikor a gyengébbnek mégsem automatikusan van igaza, ha neki felróható okból, stb, stb. gondolom tisztában vagy vele, hogy példád extrém, nem a zebrán átkelők nagy átlagára érvényes eset.

mindenki: szerintem a járdák, zebrák kereszteződések (általában a közlekedési terek) kialakítása nem jó. az egyéni jellemhibák eseteit leszámítva azért ilyen a közlekedés, mert ilyet tesz lehetővé az út, a járda, a kereszteződés. "ha egyszer 90 cm-es járdán az azt félig elfoglaló parkoló autó mögül kell kilépnie az úttestre a gyalogosnak, ráadásul ugyanott bukkannak fel a kapualjból az utcára lépő emberek és a sarki kisközértből kilépők is, akkor minden jóakarat ellenére autós legyen a talpán, aki időben észreveszi az átkelni készülő gyalogost, illetve meg tudja különböztetni a zebra szélétől a házfalig maradó pár arasznyi területen folyamatosan tolongó emberk közül mikor lesz valaki átkelő és mikor csak azért mozog ott, mert arra vezet az útja és máshol nincs hely, de nem kíván átkelni"

Jim Raynor 2008.07.01. 22:46:14

kolbászoszsömle, te egy gyökér vagy...

a gyalognak a zebrán MINDIG elsőbbsége van!!!!beleverjem a fejedbe, idióta? vidd vissza az ecserire a jogsidat, és vegyél egy KRESZ-könyvet....

Vérnűsző Barom 2008.07.01. 22:49:28

Híresen nagy gyaloglóként tapasztalatból állíthatom, hogy a magyar autósók se annyira tragikusak, mint azt itt többen is állítják. Sokkal gyakrabban lassítanak, engednek át, mint a fentiek alapján gondolná az ember, és nem feltétlenül a testtömegindexemnek köszönhetem a - szerintem - közel sem kivételezős bánásmódot.
Ahol jól belátható, kényelmes mellékutcai zebra van, a nagy többség elenged. Azokon a helyeken, viszont, ahol nem jól belátható a zebra, többsávos út van, netán rövid kis aljas lámpával esélye se nagyon van az autósnak, ott már tülekszik mindenki. Az is, aki egy sarokkal arrébb még kis udvarias volt.
Jellemző példa erre nagyjából bármelyik nagyobb körúti mellékutca. Egy sarokkal előtte az is udvarias, aki simán beáll keresztbe a körútra, elzárva gyakorlatilag mindenki elől a forgalmat. Innentől meg el lehet merengeni, hogy mennyiben az autós a barom, és mennyiben remek fővárosunk közlekedésszervezése.
Speciel én inkább az utóbbit hibáztatom, persze fenntartva a jelentős számú névrokonomnak kijáró kötelező tiszteletet. Természetesen vannak (vagyunk) elegen...

Úgy egyébként pár fenti hozzászólónak: Nem baromira tökmindegy annak a gyalogosnak, hogy lassítás nélkül egy lezser ívet leírva megy el mögötte, az őt még nyomokban se zavaró autó?
Meg nem kéne néhanapján annak a pár korrekt gyalogosnak a kis kezire verni egy gumiszerelő vassal, aki a zebra mellett némi türelemmel álldogáló, kanyarodni kívánó autós motorházára csap?

Manyizga (törölt) 2008.07.01. 22:52:59

Mennyi hülye önigazolást lehet itt olvasni, hogy miért nem ad valaki elsőbbséget a gyalogosnak ott, ahol jár neki.
Tisztára mint a dohányosok. Mindent kitalálnak, hogy igazolják, hogy nekik miért nem árt, meg jó. :) LOL.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 22:53:40

kovácske 2008.07.01. 22:39:18

Amíg a járdán van, nincs elsőbbsége az autóssal szemben, körülnézés nélkül nem léphet le a zebrára sem, főleg nem úgy, hogy ezzel veszélyeztesse a saját, vagy a más testi épségét.

A gyalesznak a zebrán van elsőbbsége -akkor, ha teljesülnek azok a feltételek, amelyeket a KRESZ megfogalmaz-, a járdán meg azt csinál, amit akar.

Olyan nincs, hogy becsukom a szemem, és lelépek a zebrára, oszt megyek, hiszen van fék az autókon.

A gyalesz az olyan bazeg (ma kettőt is láttam), hogy megáll rágyújtani a zebrán, oszt, ha dudálok, még nekiáll feljebb...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 22:57:43

Jim Raynor 2008.07.01. 22:46:14
kolbászoszsömle, te egy gyökér vagy...

a gyalognak a zebrán MINDIG elsőbbsége van!!!!beleverjem a fejedbe, idióta? vidd vissza az ecserire a jogsidat, és vegyél egy KRESZ-könyvet....

A büdösistenfaszát van elsőbbsége MINDIG a gyalesznak...

Ha megkülönböztető jelzést használó autó jön, kibaszottul nincs elsőbbsége Te agyhalott szerencsétlenség.

Manyizga (törölt) 2008.07.01. 23:01:23

kolbászoszsömle: de akkor is elsőbbsége van a megkülönböztett jelzéssel közlekedő autóval szemben. CSAK köteles lemondani róla, HA tud. A kéklámpás autó se ütheti el, meg kell győződnie róla, hogy a gyalogos lemondott az elsőbbségéről.
Ahogy az autósokba se megy bele a kéklámpás, meg a villamos se a kereszteződésben előtte beszorult balfasz autósba. :) Pedig elsőbbsége volna...

nemmegy 2008.07.01. 23:03:18

Brüsszelben hasonló tapasztalatokra tettem szert gyalogosként, mint amit a német videón láttam. Erős felindulásomban itthon is hasonló módon próbáltam meg cselekedni, de már autósként.
Gyakorlatilag senki nem értette, hogy mit teszek. A gyalogos nem akarja elhinni, hogy átengedem, a többi autós meg nem értetti, hogy miért állok meg. Pár nap után feladtam és maradt, ha látom, hogy elindul, akkor megállok, de ha csak kamillázik a járda szélén, akkor nem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 23:10:58

Manyizga ·

Ezt kár ragozni. Nem lemond róla, hanem NINCS neki.


A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok

21. § (7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

Azé, me nem ütik el, még nincs elsőbbsége.

hulyemagyar 2008.07.01. 23:11:01

" Ombré Zoltán 2008.07.01. 19:01:29
Ja, és aki elüt valakit a zebrán, az megy a börtönbe. (Persze csak ha nincs pénze.)"

Hehehehehehehehe

2008.07.01. 23:18:51

Zsömle, te meg biztos mentős vagy. Amúgy is jellemző, hogy a délutáni csúcsban előfordul egy-két személyautó a töménytelen mentő, tűzoltó és rendőrautó között.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 23:30:38

paranoir 2008.07.01. 23:18:51

Nem vagyok mentős, de ilyen fórumokn olvastam már olyat, hogy a gyalesz a zebrán az isten, és kézenállva is mehet, meg, hogy mindig elsőbbsége van, meg, hogy az autósnak akkor meg kell állnia, amikor a gyalesz otthon szarás közben arra gondol, hogy lehet, hogy át fog menni, stb.

Szal a galesz nem isten, nincs mindig elsőbbsége, nem léphet le körülnézés nélkül a zebrára, és nincs megállási kötelezettsége az autósnak akkor, ha a gyalesz a zebra előtt a járdán áll.

Nah, miután ezeket tisztáztuk, lehet _esetleg_ érdemben beszélgetni.

rock 2008.07.01. 23:34:10

miért ne léphetbe körülnézés nélkül a zebrára? autóval olyan sebességel kell megközelíteni az átkelőt, hogy meg tudj állni...

közlekedő 2008.07.01. 23:38:03

Magatartás a gyalogosokkal szemben

43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

(3) A kijelölt gyalogosátkelőhely előtt megálló vagy forgalmi okból álló jármű mellett meg kell állni és továbbhaladni akkor szabad, ha a vezető meggyőződött arról, hogy azt a gyalogosok elsőbbségének a megsértése nélkül megteheti.

(4) A vezetőnek fokozottan ügyelnie kell az úttesten

a) villamos megállóhelynél levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között áthaladó gyalogosok, továbbá

b) egyedül vagy csoportosan haladó (áthaladó) gyermekek, illetőleg koruk, testi fogyatékosságuk vagy más ok miatt saját biztonságukra ügyelni felismerhetően nem képes személyek

biztonságának a megóvására.

Gyalogosok közlekedése

21. § (1) A gyalogosnak a járdán, ahol pedig járda nincs, a leállósávon, az útpadkán vagy a kerékpárúton kell közlekednie.

(2) Ha az úton sem járda, sem leállósáv, sem útpadka, sem kerékpárút nincs - vagy az a gyalogosközlekedésre, illetőleg a kerekes székkel való közlekedésre alkalmatlan -, a gyalogosok az úttesten közlekedhetnek.

(3) Ha a gyalogosok az úttesten közlekednek, az úttest szélén, egysorban

a) lakott területen lehetőleg a menetirány szerint a bal oldalon, lakott területen kívül mindig a bal oldalon, a járműforgalommal szemben,

b) a segédmotoros kerékpárt vagy kerékpárt toló, továbbá a kerekes székkel közlekedő mozgáskorlátozott gyalogosok mindig a menetirány szerint a jobb oldalon haladhatnak.

(4) A gyalogosnak az úton olyan tárgyat, illetőleg anyagot, amely sérülést, rongálást vagy szennyezést okozhat, csak megfelelően becsomagolva szabad vinnie. Olyan tárggyal, amely méretei miatt a gyalogosforgalmat zavarná, az úttesten - a menetirány szerinti jobb oldalon, az úttest szélén - kell közlekedni; éjszaka és korlátozott látási viszonyok között az ilyen tárggyal közlekedő gyalogosnak a járművek vezetői által elölről és hátulról kellő távolságból észlelhető lámpát kell vinnie.

(5) A gyalogos az úttesten a kijelölt gyalogosátkelőhelyen, ha pedig a közelben kijelölt gyalogosátkelőhely nincs,

a) lakott területen levő főútvonalon az útkereszteződésnél (a járda meghosszabbított vonalában), valamint a menetrend szerint közlekedő jármű megállóhelyén levő járdasziget és az ahhoz közelebb eső járda között (a járdasziget teljes hosszában),

b) egyéb helyen bárhol,

a legrövidebb áthaladást biztosító irányban mehet át.

(6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

(7) A kijelölt gyalogosátkelőhelyen áthaladó gyalogosnak a járművekkel szemben elsőbbsége van. Ugyancsak elsőbbsége van - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - az útkereszteződésnél áthaladó gyalogosnak azokkal a járművekkel szemben, amelyek arra az útra kanyarodnak be, amelyen a gyalogos áthalad. A megkülönböztető jelzéseket használó gépjárművekkel szemben azonban a gyalogosnak elsőbbsége ezeken a helyeken sincs.

(8) A gyalogos olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, mielőtt az úttestre lép, köteles meggyőződni arról, hogy áthaladásával a járműforgalmat nem zavarja. Nem léphet az úttestre, ha a jármű olyan közel van, hogy annak zavarása nélkül az úttesten átmenni nem tud.

(9) A gyalogosnak tilos

a) híd, alagút, aluljáró, felüljáró úttestjén áthaladni;

b) olyan helyen, ahol a járművekkel szemben elsőbbsége nincs, a szabad kilátást gátló akadály (nagyobb álló jármű stb.) közelében az úttestre lépni;

c) lánc-, illetőleg csőkorlátot, sorompót kinyitni, azon átmászni, alatta átbújni, illetőleg azt megkerülve elzárt területre (úttest, útszakasz, vasúti pálya stb.) lépni;

d) villamospályán közlekedni, vasúti vagy zárt villamospályán - a kiépített átkelőhelyen kívül - áthaladni;

e) autópályán (a leállósávon is) közlekedni, valamint áthaladni;

f) autóúton (a leállósávon és az útpadkán is) közlekedni, valamint útkereszteződésen kívül áthaladni;

g) az úttesten áthaladni, ha a közelben gyalogos alul- vagy felüljáró van.

(10) Vasúti pályán (vasúti átjárón vagy más kiépített átkelőhelyen) a gyalogos csak akkor haladhat át, ha meggyőződött arról, hogy vasúti jármű nem közeledik. Nem haladhat át a gyalogos, ha a jelzőberendezés a továbbhaladás tilalmát jelzi.

(11) Főútvonalon 6 éven aluli gyermeket felügyelet nélkül hagyni tilos.

(12) A lakott területen kívüli út úttestjén, leállósávján, útpadkáján tartózkodó gyalogosnak/személynek - ide nem értve a gyalogosok zárt csoportban történő közlekedését - éjszaka és korlátozott látási viszonyok esetén fényvisszaverő mellényt (ruházatot) kell viselnie.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 23:40:15

A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok


21. § (6) A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti.

Azért, mert a Bácsik, Akiknél a Hatalom Van ezt mondták.

Még az ostoba gyaleszre is vonatkoznak szabályok, akkor is, ha kisebbségi komplexusát kompenzálandó, azt hiszi, hogy felette áll a világnak.

közlekedő 2008.07.01. 23:48:27

Kontra.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 23:53:18

közlekedő

Ebből következik-e, hogy nem kell körülnézni, és a körülnézési kötelezettségből következik-e hogy szabad száguldozni a zebránál?

A sok frusztrált gyalesz itt szájkaratézik, és közben fingjuk sincs azokról a szabályokról, amik rájuk vonatkoznak.

Mert az autósok nem szentek, ez való igaz, de legalább _tudják_, hogy mit csinálnak rosszul.

A gyalesz nem elég, hogy tapló, de még azt is hiszi, hogy joga van annak lenni.

persze tisztelet a kivételnek.

közlekedő 2008.07.01. 23:55:10

Ahogy te is írtad bárhol átmehetek ha körülnéztem és nem zavarom az autós isteneket.
Az autós meg tapossa a féket ha a zebra felé (ne adj isten már a felén át is mentem) megyek.

Igaz?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.01. 23:59:47

közlekedő

Nem mehetsz át bárhol.
Ott ahol átmehetsz, ott viszont meg kell győződnöd az úttesten való átkelés veszélytelenségéről.

Az autósnak a zebrát pedig úgy kell megközelíteni, hogy ha a gyalesz át akar menni, akkor át tudjon menni.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.07.02. 00:02:13

Baszki, hihetetlen, hogy mit ossze nem hoztok itt.
Megy a mutogatas, tereles (szabalytalankodo gyalogosok, figyelmetlen kisgyerekek, stb...), csak egy a kibaszott lenyeg: NEM EN VAGYOK A HIBAS!

DE bazmeg. Te vagy a hibas, ha nem engeded el a gyalogost, biciklist, akarkit. MINDIG.
Nyomorult faszok vagyok mind! De egyszer majd beszopod a nagy faszt, akkor majd sirhatsz. De mindegy, akkor se te leszel a hibas!

Attila 2008.07.02. 00:03:21

Múltokr megálltam egy zebra előtt, hogy átengedjek egy gyalogost.
A mögöttem közlekedő helyi autós kikerült, és nagy gázzal el. Dudáltam, ezért a gyalogos megtorpant és nem lett baleset.
Ehhez hasonlót már többször tapasztaltam. Nem szoktam felhúzni magam vezetés közben, de az ilyenek mindig betesznek.
No, ezért gondolom meg kétszer is, hogy megálljak a zebránál. Sajnos.

közlekedő 2008.07.02. 00:07:42

Milyen szép is hogy nem csak én látom ezt így.

Remélem elolvassák mások is.
És ha még be is tartaná mindenki.

zombi 2008.07.02. 00:08:52

Három évig éltem Németországban. Végig gyalog/bicajjal jártam. Összesen 3x fordult elő, hogy nem álltak meg, ha zebrához értem.
Hazatérés előtt már elkezdtük idomítani a gyerekeket arra, hogy itt a zebra semmit nem számít, akkor mehetnek, ha nincs autó a közelben.

Pszt! 2008.07.02. 00:20:37

Én többnyire gyalogos vagyok, de a tököm ki van az emberekkel. össze-vissza, keresztül-kasul mennek át az úton.

Paulybird 2008.07.02. 00:36:36

kolbászoszsömle 2008.07.01. 23:40:15

baszdmeg mit nem értesz?
ha átdzsalsz az úton, akkor nem zavarhatod a forgalmat.
de a kurva zebrán elsőbbsége van a gyalognak.

vagy te hogy képzeled, hogy elsőbbsége van, a kocsinak meg kell neki állnia adott esetben, ugynaakkor nem zavarhatja a méltóságos autósuraságot elhaladtában?

ha átmész a zebrán, akkor elsőébbségem van és kész.
Én ha lelépek, úgy lépek le, hogy az autós meg tud állni, mivel még egyszer sem basztak el zebrán.
Az, hogy szépen kultúráltan lassít, amikor mennék át, vagy emberkedni akar, de végül kockásat kell fékeznie, hogy elsőbbséget adhasson a faszparaszt, esetleg megkockáztatva hogy hátulról jól belebaszódik egy másik faszparaszt, már az ő döntése.

Ombré Zoltán 2008.07.02. 00:55:36

A dolog lényege az szerintem, hogy Magyarországon mindenben az erő és a pénz dönt.

Ha nagy és erős autód van, akkor neked van elsőbbséged mindenkivel szemben. A többi autóssal szemben is. Szerénység? Az mi? Letaposni, átgázolni, megugrasztani és röhögni rajta, ez ám a móka.

És akinek kisebb autója van, arra is átragad a mentalitás pillanatok alatt.
Miután bevágtak elé, leszorították, centikkel mögötte jöttek villogva, ablakon át szidták az anyját, esetleg ki is rángatták a lámpánál és kapott két pofont a tetkós terepjáróstól, már nem lesz kedve neki sem udvariaskodni.

Így ragad át a rosszindulat egyik emberről a másikra, és teszi tönkre végső soron mindannyiunk életét.

Ha az erősebbek nem gyakorolnak méltányosságot a gyengébbekkel szemben, akkor csak az indulat fog gyűlni és az agresszió.
A magyarok még nagyobb dicsőségére...

eMartin 2008.07.02. 01:04:41

kolbaszoszsemle... igazi buta, szukagyu, civilizalatlan tusko vagy.
Nem is erdemes rad tobb szot fecserelni...

mirInda 2008.07.02. 01:04:44

Ez valami a nyugatra veszélyes cucc lehetett, mert a videó már sehol.

Hmmm.

Ombré Zoltán 2008.07.02. 01:07:24

A nyugati autósok pedig nem csak a gyalogosokkal udvariasak, hanem egymással szemben is.

Fésű-módszer? Ki hallott Magyarországon erről?

Itt évekig állhat a sor egy mellékúton, ha a főúton nagy a forgalom.

Odaát a dugóban természetes, hogy egy innét, egy onnét. Nem milliméteres követési távolsággal zárják a sort, hanem egyesével lassítanak és engednek. Még a q.gazdagok BMW-dömperrel is.

Hol vagyunk mi ettől? Ez tényleg egy qrvaország. Egy qrva szr ország.

Paulybird 2008.07.02. 01:39:04

Amúgy a gyalogos el nem engedési kultúránk azért is olyan amilyen, mert még soha senkit nem baszott meg a rendőr azért istenesen, mert nem adta meg az elsőbbséget.
Utána lehet nézni, elég sok pénzbe és büntipontba kerül(hetne) egy ilyen szabálysértés.

Egyébként szerintem a közlekedési morálon a rendes ellenőrzés segíthetne sokat.
Tök jó móka lenne, ha lennének jelöletlen rendőrautók is (sokan), tetőblakból kipattinthatós vékony fényhíddal, pont az ilyen jellegű surmóságok visszafogására. Ha egyszer kétszer ilyenek lesből megkúrnák az olyan tipusú köcsögöket, akik városban vígan követik el a legparasztabb szabálytalanságokat is, amikor épp nem látnak rendőrautót, és egyébként meg gyomorgörccsel taposnak a fékbe reflexből, amikor meglátják a fényvisszaverős matricát, meggyőződésem, hogy radikálisan javulna a közlekedési kultúra. Ja, és több trafit a veszélyes útszakaszokra.

lajosss 2008.07.02. 01:45:21

Magyarok! Vereim!
ha eletetekben egyszeris voltatok mar europaban,
felre ertes ne essek magyarorszag nem az!
akkor lathattatok szemetekkel mik vagyunk,
bunko,roszkedvu,irigy,ha nincs kocsija mar nem is ember folfogasu,balkani szervezodes

Praha 2008.07.02. 01:55:58

Itt Prahaban is érdekes módon megállnak az ótósok. Fél éve lakom kint budapestiként, először nem akartam elhinni, amit látok, tapasztalok. Nem, még nem is léptem le a járdára, csak ott álltam az úttest mellett, de azu ótó, mögötte jónéhány ótós esetleges szidalmát kiváltva - megint az otthoni gondolkodás - lelassított, megállt és intett, h menjek át a zebrán. A büdöskutyaúristenitneki. Visszanéztem rá, h ez most nekem szól, és, h tényleg ez-e amit látok, de igen, az volt. És ezt az élményt azóta rendszeresen átélem.
2-3 hetente járok haza, tudom miről beszélek. Szal nem kell elmenni Németországba, h kulturáltan közlekedhessen az ember.

Pók · http://poooOOoook.blog.hu 2008.07.02. 02:06:32

Két csoportra lehet osztani az embereket.

1. csoport:

Akik úgy gondolják, hogy az autósnak kutya kötelessége, hogy körültekintően közelítse meg a zebrát, készen arra, hogy állóra fékezzen, ha szükséges. Ha gyalogost lát várni az út szélén, megáll, átengedi. Mindig. Kivétel nélkül. Nem dönti el helyette, hogy vajon mennyire akar az illető lelépni, és egyáltalán miért akar zebrákon átkelni. Nem mérlegeli, hogy a gyalogos hova siet vajon, és mennyire lehet fontos és sürgős neki.

Ha a gyalogos nem indul el, akkor türelmesen vár. Esetleg kiszól neki vagy integet, de megvárja, hogy a gyalogos egyértelműen jelezze, hogy mégsem kíván az útra lépni – és addig, amíg ez meg nem történik, nem halad tovább. (Igen, mindenki életében lesz egy vagy két ilyen gyalogos 20 év alatt, akire 10 teljes másodpercet kell majd várni. Kibírható.)


2. csoport:

Akiktől el kell venni a jogosítványt, és az 1 köbméteresre összesajtolt kocsijukkal együtt feldugni a seggükbe.

Totya 2008.07.02. 04:08:48

ennyi frusztralt embert regen lattam egy rakason. allitom a kurvaorszagozok tobbsege eleteben nem volt meg kulfoldon a csoportos nyaralast kiveve. 2 dolog.
1. Magyarorszagon semmivel sem rosszabb az altalanos kozlekedesi kultura mint mashol (amerikaban, angliaban, nemetorszagban, barhol). vannak bunkok is, es kevesbe bunkok is. Van aki bambul az utcan, es van aki figyel.

2. aki kigyurt kopasz terepjarosokrol meg BMWsekrol dumal ebben a kontextben is, az valamit nagyon elbaszott az eleteben.

udv mindenkinek Los Angelesbol.

kpityu 2008.07.02. 06:00:52

Persze. A bunkó gyalogos direkte féktávon belül lép a kocsi elé, hátha sikerül nyomorékká törnie magát. És még jól össze is karcolja a tisztességes autós fényezését.

P.T. 2008.07.02. 06:16:29

Németországban élek, vezettem néha Magyarországon. Mindig megállok, ha gyalogos van a zebrán. Mögöttem gyakran fékcsikorgás, anyázás.
"Kultúrált" magyar kolléga nemcsak a zebrát, de a követési távolságot sem ismeri.
Magyarországon borszassztó a közlekedési kultúra, bár, tény, hogy van ennél rosszabb is. Csak az már nem Európa....

ddd 2008.07.02. 06:18:43

"1. Magyarorszagon semmivel sem rosszabb az altalanos kozlekedesi kultura mint mashol (amerikaban, angliaban, nemetorszagban, barhol)."

Ez butaság. Egyértelműen jobb a közlekedési kultúra pl. Párizsban, Dublinban, Düsseldorfban, mint itthon. Fél-egy évet éltem ezeken a helyeken.

Az alapvető különbség, hogy a zebrát ott gyakorlatilag a járda részének tekintik, itthon meg az autóút részének. A zebrán ott a gyalagosnak van elsőbbsége.

Zetek 2008.07.02. 07:10:14

Bármelyik német csatornán látható az ottani közlekedés kultúra legszebb vívmányai, pl. a farönköt az autópályára hajigáló kábítós. Bárki képes saját életéből kedvező és kedvezőtlen pillanatokat említeni. Kettő definiálni kellene mit értünk "német" alatt. Pl. a helyi törökök minek számítanak?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.02. 07:17:39

Kolompár Tomendzseri 2008.07.02. 00:36:36

Én Veled ellentétben autóval is és gyalog is közlekedek.

Aztán, amikor autózok, tudom, hogy mit hogyan, meg amikor gyalog, akkor is tudom, hogy mit hogyan.

A zebránál átengedem a gyaleszt, ha az egyértelműen át akar menni, és a zebrán, mielőtt átmegyek, egyértelművé teszem.

Egyébként, ha forgalom van, ez úgy szokott menni (már a gyalogosátkelés), hogy áll a tömeg a zebra előtt, és sóhajtozik, hogy mennyi autó van, és egyik sem akar megállni.
Akkor jövök én, szétrugdosom az öregasszonyokat, ellöködöm az útból a szőrtarisznyás bölcsészeketet, hogy odaférjek az út szélére, és átmegyek 5-6 másodpercen belül, közben mire átérek, az eddig az út szélén gyülekező csürhe eldönti, hogy akkor ő is megkockáztatja az átkelést, majd szépen libasorban -nem úgy, ahogy ált bazeg, hanem libasorban- nekiáll átmenni az úton.
Aztán, mire ezeknek a java elér az út közepére, a szemben álldogálók agyáig is eljut, hogy hoppá, itten mennek az emberek, és mire az átkelők eleje elért a túloldalra, elindulnak a szembeoldalról is.

A gyaleszok ezt csinálják, mert és kb ennyi agyuk van.

Lehet, hogy bunkó vagyok, de tényleg ezt csinálják.

eMartin 2008.07.02. 01:04:41

Ponthogy civilizált bunkó vagyok.
A civilizálatlan bunkó fél az autóktól, a közlekedéstől, és frusztrálódik.
Én viszont nem félek a közlekedéstől, mert civilizált vagyok, és bunkó vagyok, mert megmondom, hogyha valaki hülye.

Pók 2008.07.02. 02:06:32

1. csoport: tök szabálytalan amit csinálsz.

ddd 2008.07.02. 06:18:43

Alapvető különbség, hogy Magyarországon az úttest része a gyalogátkelőhely, nem pedig az úton lévő zebranyúlvány, valamint az, hogy a járdán álló gyalesz nem része a közúti közlekedésnek, még akkor sem, ha zebra előtt álldogál.

B-road · http://szetbaszazideg.blog.hu 2008.07.02. 07:35:14

kolbaszos:
majd a gyerekedet tanitsd meg atmenni a uton (atverekedni a neniken, majd hatarozottan at az uton). Igyekezz neki megmagyarazni, hogy nem kell felni a 60nal szaguldo kamiontol, meg a dudalo kisteherautotol, menjen csak nyugodtan.
Aztan meg orulj, hogy erettsegi ajandekot mar nem kell venni neki, csak egy csokrot a temetobe!

Buzi kocsog.

P.T. 2008.07.02. 07:48:40

Látjátok, ezért tart ott Magyarország, ahol van. Ha valami egyértelmüen rossz, akkor miért kell megmagyarázni, hogy de, az mégis jó, ahelyett hogy csendben elgondolkoznának egyessek azon, hogy lehetne -e esetleg jobban, máshogy csinálni... Szerencsére mindig vannak kivételek!
A helyi török német :), itt tanult vezetni. :)
Itt gyalogos kérdések a tesztben 5 hibapontot érnek, 30 kérdés van, max. 10 hibapont lehet. Vizsgán zebra hibánál azonnal bukta, ráadásul meg kell várni, míg a gyalogos felér a járdára, nem lehet átmenni "mögötte".

Jim Raynor 2008.07.02. 08:30:02

kolbászoszsömle 2008.07.02. 07:17:39

igen, bunkó vagy....

persze, még a gyalogos a balfasz, hogy nem mer lelépni a zebrát 80-nal megközelítő jármű elé......grat.

Jómagam határozottan szoktam lelépni a zebráról. Egy párszor félre kellett ugranom, jóval többször elküldtek a kurva anyámba, mert le mertem lépni (!) a zebrára. ennyit az autósok agyáról....

egyébként meg: amíg a gyalogosok halnak bele abba, hogy az autósok nem adják meg nekik az elsőbbséget, és nem fordítva, addig kuss.

Peter Blau 2008.07.02. 08:47:44

Hát nem tudom, de semmi borzalmasat nem láttam a magyar gyalogátkelős filmben. Lehet velem van a baj mert túl sokat éltem Pesten? (születésem óta)

r 2008.07.02. 08:48:39

nálunk is az lesz a megoldás mint ami a németeknél. csilagászati összegű pénzbüntetés, ha nem adsz elsőbbséget a zebrán.
ha egy török vendégmunkás 30 év isztambul-rodeó után 2 hónap alatt meg tudja tanulni hogy kell autózni, akkor ez nekünk se jelenthet gondot ;)

wiseguy 2008.07.02. 08:48:57

magyarországon a gyalogos legalább akkora paraszt mint az autós. a közlekedési kultúra mindkét fél részéről hiányzik. ez a vita teljesen értelmetlen.

Peter Blau 2008.07.02. 08:50:08

Már úgy értem, hogy ez teljesen hétköznapi magyar (pesti) zebrakép. Ez itt így megy, mi ebben a fura? Egyiptomban megint máshogy megy.

RedRiot 2008.07.02. 08:55:56

Szerintem más a "közlekedési kultúra" a két országban, de nem csak ez a különbség. Vegyük pl. azt, hogy tőlünk nyugatabbra már megoldották azt, hogy nagy forgalmú főútvonalat általában nem vezetnek be lakott terület kellős közepébe.

Nem kell az úttest közepén szaladgáló cigánygyerekeket, részeg bicikliseket, járókeretes mamikat kerülgetned. Persze, bemegy az út lakott területre, de a főút nem egyenlő a falu főutcájával. Ha főútvonalon van zebra, akkor általában van lassítósziget is az úttest közepén, + ki van táblázva, a festést rendszeresen felújítják. Nem egy lekopott szar, hanem messziről lehet látni, hogy ott egy átkelőhely, lassítani kell, és átengedni ha vki át akar menni.

Nálunk bezúdul a forgalom a falvakba, lassítósziget zebránál csak ritkán, táblát gondozatlan fa eltakarja, zebra 15 évente újrafestve. Ja, és általában főút=falu főutca.

Agresszívebben vezetünk, erre nincs mentség, de az utak és a forgalomtervezés hiánya is sokat ront a helyzeten.

Dózsa György 2008.07.02. 09:08:00

ha nem vagy tisztában a paraszt szó jelentésével, akkor NE HASZNÁLD!!!

asdf 2008.07.02. 09:10:33

"nálunk is az lesz a megoldás mint ami a németeknél. csilagászati összegű pénzbüntetés, ha nem adsz elsőbbséget a zebrán"

Szerintem meg a megoldás az lesz hogyha végre kinn áll néhány rendőr a zebráknál és egyből kiállitja a forgalomból a szabálytalan autos és már irja is a büntit ÉS egyből kihúzza a forgalomból a villogó zöldnél zebrára lépő esetleg pirosnál átszaladó gyalogost is és szintén megbünteti.

A csillagászati bünti nem él lóf@szt sem, köztudott tény hogy nem a büntetés mértéke hanem a büntetés elkerülhetetlensége adja a visszatartó erőt. Ez pedig jó magyar szokáshoz hiven kb. annyit jelentene hogy kiállna a rendőr este fél 12kor valami külvárosi zebrához a kivezető utolsó 500 méteren és mindenkit jól megb@szna aki legalább nem lassit le 30ra a zebránál...

Szóval vannak agyatlan gyalogosok meg agyatlan autosok, és én (és szerintem a legtöbb autos kollégám is), simán kiegyezünk abban hogy büntessék mindkét fajtát KIVÉTEL nélkül jó alaposan és rendszeresen. Ugyanez vonatkozik a biciklisikre és motorosokra is.

Mert az nem járja hogy a kreszt csak az autosnak kell betartani de a közlekedés többi résztvevője szarhat rá mert ő az isten. Tartsa csak be mindenki szépen.

Önjáró Talajgyalu 2008.07.02. 09:12:02

Petofi hid budai hidfo, Pestrol Budara vezeto oldal. Eppen villamos all be a megalloba, az autoknak zold a lampa. Egy terhes no(!) lelep, es lazan elindul a zebran, mikozben a villamos meg elzarja a masik oldalon a zebrat. Mikor ezt felmeri, megall a belso sav belso oldalan, es var.

Kozben kb. 70-el zug fele a kocsisor, es ismetlem, neki piros, villamos elzarja az utjat, az autoknak zold. Na most ilyenkor ki a segghulye bunko. En megkerultem, es radudaltam. Nem volt kedvem satufekezni, hogy aztan engem dudaljon le 30 mogottem jovo, plusz kerulgetesre kenyszeritve a tobbieket (a belso savban voltam) sokkal veszelyesebb helyzetet teremtsek.

Szoval lassitottam, megkerultem, radudaltam. Es egyebkent azota is szarul erzem magam miatta. De ott es akkor nem volt jobb valasztas, szerintem. Talan dudalni nem feltetlen kellett volna, de elkapott a harci ideg attol az irtozatos hulyesegtol, ami ott megnyilvanult. Csak a meg meg sem szuletett gyereket sajnaltam.

Cool Taxation 2008.07.02. 09:19:24

Ha Magyarország nem lenne, ki se kéne találni...

asdf 2008.07.02. 09:26:36

Önjáró Talajgyalu:

ja és ha elütöd és meghal ma már az összes ujság cimlapon hozná hogy megint gyalogost gázoltak a zebrán a mocskos geci autosok fúj...
és jönne ide még több jól megmondó ember...
Aztán fél év múlva majd az index lehozna egy soros hirként valahol a lap jobb alsó szélén hogy felmentették az autost mivel a gyalogos tök szabálytalanul közlekedett.

De azt sem tartom kizártnak hogy délután majd valahol egy másik fórumon ennek a csajnak a sztoryja lesz leirva és szidják majd az autosokat, természetesen a leányzó előadásában miszerint ő tök szabályos volt és a bunkó autosok el akartak ütni egy terhes nőt...

4evernimfa 2008.07.02. 09:32:59

azert jok ezek a felvetelek mert amikor errol csak beszulunk akkor mindig van egy magyar kommentezo paraszt is aki elmagyarazza hogy a nemetek es mindeki ilyen mindehol es nincs semmi gond nalunk

Jose 2008.07.02. 10:03:37

Sok idióta marha, akik szerint a magyarok ilyenek, de bezzeg a németek meg többi fasza kis ország népe az milyen törvénytisztelő st. stb. Na azoknak üzenem: marhák mindenütt vannak és ugyanúgy normális emberek is, bármilyen meglepő.

avus · http://avus.blog.hu 2008.07.02. 10:05:00

asdf: ó dehogynem, néhány 300 ezres csekk, esetleg letöltendő szabadságvesztés gázolás után csodákat tud tenni. Zéró büntetés, meg felfüggesztett, az nem.

Jankó 2008.07.02. 10:05:34

"Akkor talan nem tunt fel, hogy a fenti video erosen ossze van vagva, az is lehet h a kedves video keszito 3 napig filmezte a keresztezodest h osszejojjon ez a nehany kihagas."

Ember normális vagy? vagy nem voltál még budapesten? Minden gyalogosátkelőnél ez van

jpm 2008.07.02. 10:06:06

A minap a Pünkösdfürdői strand felé autóztam. A bejáratnál van egy zebra. Elég sokan jönnek a Duna-partról bicajjal, gyalog. Két srác állt bringával a járda szélén, az első kerekek majdnem az úttesten. Lassítok, villantok, semmi. Megállok előttük, integetek. Visszaintegetnek, hogy csak inni álltak meg, menjek csak nyugodtan tovább. És tényleg akkor kotorászták elő a kulacsokat. A F***-ért nem lehet hamarabb megállni, nem a zebra előtt???? Ezek után lehet, hogy nem lassítok a bringásoknak????

Önjáró Talajgyalu 2008.07.02. 10:06:56

asdf: Igen, kozben eszembe jutott, hogy a terhes noert extra pont jart anno a Carmageddonban. De sajnaltam a kocsim elejet... :) Komolyra forditva, ~70-rol nem 63-ra, hanem kb. 30-40-re lassitottam, szoval a lehetosegekhez (es a rendelkezesre allo a merlegelesi idohoz meg fektavhoz kepest) ovatos voltam, szerintem. Foleg, hogy alapvetoen nem az en hulyesegemrol volt szo.

Ezzel most nem magamat akarom menteni, vagy aztmondani, hogy annal amit csinaltam nem volt jobb megoldas, csak ra akartam vilagitani, hogy tok a kozlekedesi moral alacsony volta nem mindig a kocsog autosok bune.

A masik ami gyalogosokban bazira idegesit, hogy ha kisivben jobbra kanyarodnek, richtig olyan kovetesi tavolsaggal haladnak at a zebran, hogy meg veletlenul se tudj bekanyarodni a zold lampa ideje alatt. Kb. 2-3 meterrel egymas mogott szepen csoszognak. Es itt most nem az idos nenikeket ertem, mert az persze, hogy lassu, hanem az atlag gyalogost. Persze megtehetik, szabalyosak, csak eppen iszonyatos bunkosag, szerintem. Gyalogoskent mindig igyekszem igazodni a nagyobb atkelo csoportokhoz, vagy szaporazni a lepteim, hogy a kanyarodo autos elhaladhasson. Van, hogy el is engedem, ha nagyon regota var ott masok miatt, nem lepek le a zebrara ele. Vegulis ahogy en sem viccbol maszkalok arra, o is siet valahova.

Es persze miutan elhaladtak a gyalogosok, a keresztiranyu forgalom (meg a mogotted jovo) meg jol le is dudal, hogy minek mesz be a keresztezodesbe/miert nem mesz mar. Pici odafigyelessel (mindket reszrol) es mint azt fentebb irta valaki, jonehany forgalomszervezesi kerdes ujragondolasaval tok sok ilyen idegesito helyzetet lehetne megszuntetni. Az ideges ember pedig turelmetlen, a turelmetlensegevel pedig felidegesit masokat. Es maris kesz az alacsony kozlekedesi moral. :) Vagy ilyesmi.

Malachi 2008.07.02. 10:09:23

Nem tudok elszabadulni innen. :) Szóval ott ment félre az egész, amikor valaki elkezdett másról beszélni, mint amit a videón látott. Mert igaz, természetesen NEM minden autós tahó, ahogy a gyalogosok nagy része is tud közlekedni, és biztosan külföldön is előfordul, hogy nem előzékeny a vezető, plusz ettől még nem szar ország ez - van annyi minden más... Viszont itt az látszik, hogy az alapvető szabályokat figyelembe véve lassítás nélkül hajt át pár barom a zebrán, még akkor is, amikor a gyalogos figura már az úttest harmadánál tart. Ennyi és kész, lehet általánosítani meg védeni a komplett autós társadalmat, szidni a gyalogosokat, de ebben a helyzetben legalábbis visszatetsző. Jómagam szörnyű nyugodt ember vagyok, de az ilyen szintű ordenáré baromságon, mint a videón láttam, felhúzom magam. Azt meg nem értem, egyesek miét zsigerből reagálnak arra, ha ezt le is írom/néhányan leírják rajtam kívül. Egyszerűen nincs igazuk és kész, és baromi felesleges azzal jönni, hogy "ja de a gyalogos sem tud közlekedni". A példa egy olyat mutat, aki elvileg tudna. Zebrán megy át, csak ahogy a KRESZ megengedi neki. És megvan az eredménye.

Bucsesz 2008.07.02. 10:11:01

A 21. § 6. bekezdés, miszerint:
"A gyalogos az úttestre akkor léphet, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről. Az úttestre váratlanul nem léphet, köteles az úttesten késedelem nélkül átmenni és tartózkodni minden olyan magatartástól, amely a járművek vezetőit megzavarhatja vagy megtévesztheti."
értelemszerűen olyan gyalogosátkelésről szól, mikor a gyalogosnak NINCS elsőbbsége, csak átkelhet (nincs tiltva neki). A zebrán való átkelésnél a következő az irányadó:

"43. § (1) Kijelölt gyalogosátkelőhelyen a járművel a gyalogosnak elsőbbséget kell adni. Útkereszteződésnél a bekanyarodó járművel - kijelölt gyalogosátkelőhely hiányában is - elsőbbséget kell adni a gyalogosnak, ha azon az úttesten halad át, amelyre a jármű bekanyarodik.

(2) Azt a helyet, ahol az (1) bekezdés értelmében a gyalogosnak elsőbbsége van, járművel csak fokozott óvatossággal és mérsékelt sebességgel szabad megközelíteni úgy, hogy a vezető elsőbbségadási kötelezettségének - a szükséghez képest megállással is - eleget tudjon tenni, és e kötelezettségének teljesítése tekintetében a gyalogosokat a jármű sebességével ne tévessze meg."

És a lényeg ott bújik meg az utolsó fél mondatban. Ha autósként látod, hogy közeledsz a gyalogátkelőhöz, akkor nem csak annyira kell lelassítanod, hogy bármikor megállhass, hanem annyira, hogy NEM TÉVESZD meg a gyalogot. És bizony a bizalmi elv miatt a gyalognak a zebrán nem KELL meggyőződnie, hogy veszélytelen e elindulnia (bát itthon vita nélkül ajánlatos), mert az autósnak sem kötelező meggyőződnie, hogy egyenrangú útkereszteződésben balról megadják e neki az elsőbbséget.
A mentő az más mert az villog meg vijjog, pont azért, hogy akkor is észrevedd, ha amúgy nem kell onnan járműre számítanod (gyalogosként zebrán, autósként balról).
A bicajt toló ember gyalogos, a zebrán elsőbbség illeti meg. És neki sem KELL szétnéznie (csak ajánlatos ha félti a bicajt vagy az életét - mert megverik).

Bummer 2008.07.02. 10:11:47

Fenn tartom véleményemet, hogy ez egy jelzőlámpás zebra és a biciklis piros lámpánál próbálkozik az áthaladással.
Nézzétek a kép jobb szélét, amikor a fehér kabátos nő áll. Láthatóan van egy kerékpáros jelzőlámpa, ami a zebrához képesti keresztirányú forgalomnak mutat zöldet.
kepfeltoltes.hu/view/080702/lampa_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Önjáró Talajgyalu 2008.07.02. 10:17:09

A "mindehol vannak bunkok" korusnak meg uzenem, hogy egyszer huzzon le egyhuzamban egy Mo.-Nemeto.-Mo. utvonalat. De ne csak autopalyat (azt is), hanem varosokon, falvakon at. Igen, bunkok mindenhol vannak, csak nem mindegy a koncentraciojuk, es a koncentracio mertekenel fogva nem mindegy, hogy a forgalom az eroszakos bunkot, vagy teged, a szabalyosan kozlekedot segiti.

En meg nem lattam idehaza 7-es BMW-t meg R8-as Audit 30-ra lassitani a 30-as tablanal lakott teruleten. Sot, Suzukit se nagyon.

Es az autopalyan se toljak le a kamiont elozo oreg/lassu autokat mint az enyem. Igen, a 129-cel belsobe ragadt csoszogo hulyet levillogjak, de erdekes modon a 110-el ugyanott kamiont elozo (es utana szepen szelre visszahuzodo) autokat nem. Utobbi sajat tapasztalat, elobbit meg az utobbi tapasztalat szerzese kozben lattam. :)

MVik 2008.07.02. 10:21:10

Hello!

Én kint élek Németországban egy elég nagy nagyvárosban. Ami a videó alsó részét illeti hát tényleg úgy van. Mindig meg kell állni a zebránál mert nem lehet tudni mikor lép le valaki a zebrára (kivéve ha lámpa van). Sőt a zebrát nem is szabad nagy sebességgel megközelíteni mert azért is büntet a rendőr. A rendőrök itt kint nem arra mennek hogy minél több pénzt be tudjanak gyűjteni az állam számára. Itt tényleg arra mennek rá hogy a KRESZ-t betartsák az emberek. A biztonsági övet kb. 90%-ban be van kötve mindenkinek. Na igen 220-al M1-esen. Ez nem csak a német autókra vonatkozik hanem a magyarra is ugyanúgy. A magyarok is mennek úgyanúgy 200-al max. a trafinál lelassítanak mert azért fizetni mégsem szeretnének. De itt németországban azért a lakott területen ahol 60-as tábla van ott nem mennek 130-al. Nagyon sok civil rendőrautó járkál az utcákon és ha valaki nagyon szabálytalankodik akkor lekapcsolják.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.02. 10:21:12

Bucsesz 2008.07.02. 10:11:01

A gyalogátkelőhely az úttest része.

A 21. § 6. bekezdés azt magyarázza, hogy a gyalesznek mit kell tennie, mielőtt használná az úttestet.

Neki konkrétan elő van írva, hogy meg kell győződnie arról, hogy veszélytelenül léphet le.

A bizalmi elvet a TÖRVÉNY felülírja, mégpedig nagyon helyesen, ugyanis, ha a bizalmi elvre épülne a gyalogosátkelő használata -ahogy az egyenrangú kereszteződések használata-, akkor teljesen szabályos lenne az, ha a gyalesz kocogás közben, csukottszemmel átszalad a zebrán.

Ez természetesen még mindig nem jelenti azt, hogy nem úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy azon, ha akar, át tudjon kelni a gyalesz, de a gyalesz nem mehet át süketen-vakon, akkor, amikor neki jólesik.

Tényleg nem.

Jim Raynor 2008.07.02. 10:36:19

k.zsömle...

igen, az viszont nincs leírva, hogy ha a gyalog körültekintés nélkül lép le, akkor elveszti az elsőbbségét........az autósnak viszont eleve lassítva és fokozott óvatossággal KELL(ene) megközelítenie a zebrát, tehát "papíron" még egy csukott szemű kocogó sem okozhatna problémát.

(zárójelben: ha a gyalogos látja, hogy jön egy autó, ugyanakkor azt is tudja, hogy neki (a gyalognak) elsőbbsége van, az ótónak meg meg kell állnia, akkor joggal gondolhatja azt, hogy nincs veszély.....)

asdf 2008.07.02. 10:54:11

"az autósnak viszont eleve lassítva és fokozott óvatossággal KELL(ene) megközelítenie a zebrát, tehát "papíron" még egy csukott szemű kocogó sem okozhatna problémát."

Azért ne feledjük a valóságban élünk. Ha azt mondjuk hogy az autosnak minden esetben meg kell tudnia állnia a zebra előtt akkor ugyebár az azt jelenti hogy a zebrán autóval átmenni TILOS. Hisz akár 5 km/órás sebeséggel is el tudom ütni a gyalogot ha az hirtelen kilép a kocsi elé 10 centire a kocsitól.
Arról már nem beszélve hogy mi történik ha épp akkor romlik el a fék? Vagy kapsz defektet? Ugyebár kicsi az esély rá, de van rá esély, és ez esetben biztos nem úgy és akkor fogsz megállni ahogy gondolod, tehát a fennti állitás semiképp sem igaz.

Az a nagy baj hogy idejött most is egy csomó vérbunkó gyalogos akik szerint a zebrán autóval csak úgy lehetne átmenni hogy autóval zebra előtt megállni kiszállni és hangos dudálás közepette az autót a zebrán áttolni, autoba visszaülni és menni tovább...

Komolyan mondom elég sokat autozok (havi 3000 km) és elég sok bunkó autossal találkozok, de ennyi paraszt bunkó feltehetően gyalogos hozzászólót még sosem láttam mint itt. És most elképzeltem hogy ez a sok bunkó akik szerint a gyalogos a zebrán sátrat verhet és lecsót fözhet bográcsban, hétvégén beül a kocsijába aztán keresztülrobog 20 zebrán megállás nélkül mert abban a pillanatban meg ahogy kocsiba ült mindjárt ismét csak ő lesz az isten csak most épp a kocsiban...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.02. 11:04:06

Jim Raynor

Alapvetően defenzíven kell vezetni, ha gyalogos az ellenség, mert a gyalogos az demens, hülye és beszámíthatatlan gonosz, aki csak arra vár, hogy elüttesse magát.

Ennek ellenére a közlekedésben rá is vonatkoznak szabályok, még akkor is, ha ezeket a szabályokat nem hajlandó tudomásul venni.

A fenti videóban a gyalogos nem nézett körül, mielőtt lelépett volna az úttestre, hanem egyenletesen bandukolt, tolva a biciklijét (mellesleg az ülésénél fogva).
Voltak olyan helyzetek, amikor az autósok tényleg szabálytalankodtak -méghozzá súlyosan-, de a gyalogos direkt arra utazott, hogy szopathassa az autósokat, ennek érdekében még szabálytalankodott is.

Ez egyébként jellemző az _öntudatos gyalogosr_ alfajra.
Az pont úgy áll hozzá a közlekedéshez, hogy neki van igaza, és ha elütik, akkor az autós basszák sittre. Élvezi, ha csikorognak a kerekek, és hízik a lelke, ha szopathat valakit...

dühös 2008.07.02. 11:13:33

Sister of Mercy, RCh, gramercy, asdf, jpm meg a többi agyalágyult kretén! nektek úgy vonnám be a jogosítványotokat most azonnal, mint a huzat!
Mégis mi a jó büdös ló.aszt képzeltek??? az a rohadt zebra azért van, hogy ott szépen lelassíts és ha gyalogost látsz megállj és átengedd. anyázás nélkül! világos??? mosolyogva!

Nehogy már egy autósnak csak akkor kelljen megállnia, amikor a kismama már jó hogy nem az úttest közepéig tolja azt a k.rva babkocsit!
Biciklivel akartam én is átmenni zebrán! már félig betoltam szép lassan a biciklit, balról nem jött semmi, jobbról simán megállhattak volna. erre mi történik? egy idióta kurva még engem dudál le, de ez hagyján! az utána jövők is ba.tak megállni. Kb. a 10. autós állt meg, mert kénytelen voltam "kiharcolni".

Szóval a magyar mentalitás, tök mindegy, hogy mivel hasonlítjuk össze egy nagy rakás sz.r! kicsit nézzen már mindenki magába!
Farkas törvényeket akarunk a magyar utakra, mert persze, akkor maradjon minden a régiben, vagy azt akarjuk, hogy a gyerekeink is túléljék a holnapot??? békében.

A kurva életbe!

asdf 2008.07.02. 11:26:48

dühös:
Mégis mi a jó büdös ló.aszt képzeltek???

Elmondom hogy mit képzelek. Azt képzelem hogy te f@sz módjára mész át a zebrán, majd miután átértél gyalogolsz még 30 métert a kocsidig, beülsz majd f@sz módjára elkezdesz autozni és szidnak téged a gyalogosok. Aztán megint kiszállsz a kocsidból megint átmész f@sz módjára a zebrán és megint szidod a f@sz módjára közlekedő autosokat.

Azt hiszem ez a variáció áll a legközelebb a valósághoz, ugyanis aki azt hiszi hogy neki az uttesten gyalogosként bárhol és bármit szabad (akár zebra van akár nincs) az garantált hogy autóba ülve, motorra vagy biciklire szállva is kb. hasonló elképzelésben fog közlekedni, azaz hogy neki bárhol és bármit szabad.

Van egy nagyon jó mondás hogy bunkó autósból az autóból kiszállva bunkó gyalogossá válunk majd az autóba visszülve ismét csak bunkó autóssá. Ez nagyon igaz, és most mindenki nézzen jó méllyen magába és fogja be a száját, mert ez miatt gyenge itthon a közlekedési kultúra.

Legalábbis nehezen hiszem el azt hogy ma magyarországon néhány millió ember autóval a segge alatt született, ez nagy büfös lóf@szt, mindenki gyalogosként kezdte majd huszon-harminc évesen vett egy autót és folytatta a bunkó közlekedését úgy ahogy azt gyalogosként is csinálta.

Ennyi nagypofájú barátom.

sejk 2008.07.02. 11:40:11

Nagyon egyszeru: a zebrak ele elegge magas fekvorendoroket kellene kotelezoen epiteni, amit meg egy Landcruiser sem tud 20-nal tobbel bevenni. Na ott szaguldozzal.

Mindig a legrosszabbat kell az emberekrol feltetelezni, mert az ember ilyen (pl minek lassitson le a zebran) es nem bizni az irott szabalyokban, hanem fizikai (negativ vagy pozitiv) osztonzoket kell bevezetni.

Ez akkor jutott eszembe, amikor babakocsival mindig rohanva kellett atkelnem, hogy ki ne lapitsanak a gyermekemmel egyutt.

Jim Raynor 2008.07.02. 11:57:10

asdf, k.zsömle, ti reménytelenek vagytok....

nem azért akar átkelni a gyalog a zebrán, hogy az autósokat szopathassa!!!!!!gondolkodjunk már!!!!

elsőbbsége van, és punktum!!! ha lelépett a zebrára, az ugyanolyan mintha az autós piros lámpát kapna! meg kellene állni, kezitcsókolom! akkor is ám, ha a gyalog nem nézett körül! sajnos, ez a szabály!

k.zsömle, te külön egy figura vagy,leoltod a hülye öngyilkos gyalogost, korábban meg (kolbászoszsömle 2008.07.02. 07:17:39) előadtad, hogy mekkora fasza gyerek vagy, mert az öregasszonyokat - egyébként nagyon helyesen :)- szétrugdosva nagy bátran átkelsz. lol.

asdf 2008.07.02. 12:19:03

Jim Raynor :
Nem azt mondtam hogy a gyalogos direkt szopatni akarja az autosokat. Hanem hogy sok figyelmetlen, bambul, nem logikusan közlekedik, totojázik, a zebra mellett beszélget, nem tudja a kreszt, ha 30 méteren belül van zebra ő akkor sem gyalogol el addig hanem átrohan az uttesten, pirosnál vagy villigó zöldnél is nekiugrik még a zebrának mert ugyis átér stb. És erre jön még rá egy csomó bunkó aki meg azt hiszi hogy ő bográcsozhat is a zebrán mer' ott neki elsőbbsége van. És akkor még nem beszéltem arról hogy a biciklisek 90% zebrán nem áttolja a biciklijét hanem átszáguld rajta stb stb.

És ezek után most képzeld el, hogy ezek az emberek aztán később vesznek egy autót és ők fogják vezetni azt ugyanebben a stilusban.

Mert ahogy irtam gyalogosból lesz autós.
Bunkó hülye idióta gyalogosból bunkó hülye idióta autós lesz nagy valószinüséggel,
józan okos megfontolt udvarias gyalogosból pedig józan okos megfontolt és udvarias autos lesz.

na most ha azt mondjuk hogy magyarországon az autosok többsége bunkó hülye idióta, akkor egyuttal megfogalmaztuk a helyzetet a gyalogosokkal kapcsolatban is, mert egymásból fakad a kettő

Perillustris 2008.07.02. 12:43:31

"holnap leviszem a kamom az utcára és vágok én is neked ilyet össze fél óra alatt, ahol látni fogsz 15 szabálytalanul közlekedő biciklist, néhány tucat az autok között átcikázó gyalogost (mert lusta 30 métert feljebb menni a zebráig) és igy tovább."

A fenti videó eredetijét (www.youtube.com/watch?v=zm7jaCpCaNc) én készítettem két barátommal a Gyömrői úton, ott, ahol tavaly halálra gázoltak egy 27 éves nőt. Nem kétlem, hogy gyalogosokról és biciklisekről, buszosokról és teherautósokról is össze lehet állítani egy-egy ilyen csokrot. Tervben is van egyébként, de csak mostanában lesz időm rá. Ettől függetlenül a probléma valós és egyáltalán nincs ferdítés benne: aki próbált már átmenni zebrán, az nagyon jól tudja ezt. Szóval bátran össze lehet vágni egy 2 perces kisfilmet a zebra előtt megálló autósokról, hiszen szerencsére ilyen is van, mégis mindenki jót fog röhögni az erőtlen próbálkozáson, az előbb említett szubjektív élményei miatt.


"Akkor talan nem tunt fel, hogy a fenti video erosen ossze van vagva, az is lehet h a kedves video keszito 3 napig filmezte a keresztezodest h osszejojjon ez a nehany kihagas."

Muhahha. Max. fél órát töltöttünk összesen a kereszteződésben, s a saját érdekünkben (is) nagyon vigyáztunk, hogy ne legyen baleset, hanem csak megmutassuk a mai magyar valóságot.


"Ja, és aki elüt valakit a zebrán, az megy a börtönbe."

Viccelsz? Itthon senkit nem ültetnek le gázolásért, de még halálos baleset okozásáért se jellemző, sőt, többször még a jogosítványt se vonják be: www.istencsaszar.hu/?p=691


"Az, aki ezt a jelentet felvette, a biciklijét tologató surmó közönséges közúti veszélyeztető."
Akik pedig rejtett kamerákkal lebuktatják a korrupt rendőröket vagy a csaló árusokat, azok pedig köcsög vamzerek, mi?


Szóval lehet itt dumálni sok mindenről, de egy biztos: ha a Rendőrség elvégezné azokat a feladatokat, amiket el kellene, nem kéne hasonló videókat készíteni civil kurázsiból. Hangsúlyozom, ez nem a nap mint nap szolgáló (kis)rendőrök hibája, hanem a begyepesedett, nehezen lépő felsővezetésé. Azoké, aki sz@rnak a világba, "leszamilesz" alapon.

asdf 2008.07.02. 12:58:40

"Szóval lehet itt dumálni sok mindenről, de egy biztos: ha a Rendőrség elvégezné azokat a feladatokat, amiket el kellene, nem kéne hasonló videókat készíteni civil kurázsiból. Hangsúlyozom, ez nem a nap mint nap szolgáló (kis)rendőrök hibája, hanem a begyepesedett, nehezen lépő felsővezetésé. Azoké, aki sz@rnak a világba, "leszamilesz" alapon. "

Ámen

Perillustris 2008.07.02. 13:00:42

Bummer: NINCS lampa. Pont. Amit bekarikaztal, az a koszoru, amit a halalra gazolt no baratja vitt oda.

Szerinted kell barmit is kozmetikazni, hogy ilyen felvetelekt keszitsek? Szerinted vallalnam, hogy az elso 10 hozzaszolasban - jogosan - szetszedjenek a kommentelok, hogy "csalok"?

Itt keszultek a felvetelek: www.gmap-pedometer.com/?r=2040536

Perillustris 2008.07.02. 13:17:27

A legkitartobbaknak egy tortenet. Keszuljetek arra, hogy nehany mondatot ujra el kell olvasni majd: www.metrom.hu/index.php?article_id=166


Erre irtam en ezt: www.metrom.hu/index.php?article_id=169

Jim Raynor 2008.07.02. 13:25:16

perillustris, ez komoly ...... :D a csóka levelétől szerintem Grétsy László rituális öngyilkosságot követne el.....

Pipás 2008.07.02. 16:05:59

Könyörgöm! Könyörgöm, vegyétek már észre, hogy fake!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.02. 16:12:09

Jim Raynor 2008.07.02. 11:57:10

Az, hogy faszányosan átkelek, gyakorlatilag várakozás nélkül (5-10 sec), és mindezt úgy, hogy nem kell csikorogva megállnia az autósoknak, nem kell visszaugranom, stb, ez azért van, mert én tudom, hogy mit akarok.
Mert én nem a hülye gyalogos vagyok, hanem az az ember, aki közlekedni szokott, és felfogja azt, hogy a közlekedés az legfőképpen egy interakció-sorozat, nem pedig mozgás.

Kiszámíthatóság és előrejelezhetőség.
Senki nem fog meglepődni azon, ha megyek, mert _tényleg_ megyek. Nem bandukolok, nem telefonálok, nem a faszomat vakargatom, ha a zebrán átkelek, hanem határozottan, és nagy körültekintéssel haladok.

Erre a gyaleszok sacc/kb 70%-a nem képes, mert fél, bizonytalan, és NEM TUDJA, HOGY MIT AKAR!

Perillustris

Én továbbra is fenntartom, hogy az, amit csináltatok szabálytalan, és közúti veszélyeztetés.
Te és a haverod minden esetben körülnézés nélkül lépett le, és semminemű jellel nem utalt a többi közlekedő felé, hogy mik a szándékai. Komótos baktatás a járdán, aztán ennek a folytatása a zebrán, anélkül, hogy _bármi_ látható dolog történt volna.
Ilyet nem szabad csinálni, két okból:
- Az egyik ok, hogy tiltja a KRESZ (21. § (6));
- A másik pedig az, hogy iszonyú bunkóság a váratlan helyzet előidézése.

Az első jeleneteben a fehér seatos, amelyik csikorgott, az konkrétan be lett szopatva, ha az kapott volna jelzést arról, hogy itten átkelés fog történni, akkor az simán elengedett volna.
De nem kapott, mert rá sem néztél, hanem csak mentél előre, lesz-ami-lesz alapon.

Ha az az autó egy 7+ tonnás teherautó lett volna, akkor az átmegy rajtad, pedig lassított.
És azért ment volna át rajtad, mert megzavartad a helyzetértékelését. Nem utaltál rá, hogy át akarsz menni, úgy kerültél bele a közúti forgalomba, hogy erre semmilyen konkrét jel nem volt.

Azt értsd meg (Te is, meg a többi gyalesz is), hogy az autósok nem telepaták, és nem tudják, hogy mit akartok, ha ezt nem jelzitek nekik.

Rocko- 2008.07.02. 16:27:05

zebrán átmenni szabályzalan közúti veszélyeztetés. ezen röhögök. hangosan. öt perce.

Jim Raynor 2008.07.02. 17:16:50

zsömle én feladom......

1. "nem tudja, hogy mit akar...." nem a faszt nem. át akarna kelni a zebrán, de az autósok nem engedik.

2. "fél, bizonytalan..." ja, ha 10 esetből 8szor nem próbálnák meg őket elbaszni a zebrán, akkor talán nem fosnának.....

a fehér seat-ost meg inkább hagyjuk.......

Jim Raynor 2008.07.02. 17:19:14

jah, még valami:

nem akarok a németekkel példálózni, de nézd már meg a német videón hány gyalogos vagy biciklis néz körbe? konkrétan 0. ennek ellenére hány csikorgós fékezés van? az is 0. jéééééééé.....

Perillustris 2008.07.02. 17:19:23

Ahogyan minden normális vezető számít arra, hogy egy megállóban álló busz mögül vagy elől kilép a gyalogos, s így választja meg sebességét, ugyanúgy számít arra egy normális sofőr arra, hogy a zebránál álló, vagy ahhoz közelítő gyalogos át fog kelni a zebrán. Ha mégsem, mert meggondolta magát, vagy egyszerűen csak balf@szkodik ott, akkor vissza lehet gyorsítani és menni tovább. Ilyenkor jogos a káromkodás, de még mindig kifizetődőbb, mint gázolni. S persze párhuzamosan indulhatnak kampányok a gyalogosok felvilágosítására is, hogy tényleg ne a zebra mellett gyújtsanak rá és kezdjenek el beszélgetni.

Megyek annyit autóval, hogy lássam mennyi birka rohangál, gurul köztünk.

De azt is tudom, hogy ha egy olyan szakaszon tekerek bicajjal, amit nem látok be, ott folyamatosan a fékkarokon tartom a kezeimet, s le is lassítok. Ha pedig nagy ritkán kerékpár- és gyalogútra keveredek, akkor nem abban bízom, hogy figyel majd az utolért gyalogos, hanem mindig arra számítok, hogy elém fog lépni. Minden rezgését figyelem, s azonnal reagálok, korrigálok, ha kell. Tiszteletben tartom, hogy ott ő a főnök, s én csak vendég vagyok.

gyalogos 2008.07.02. 18:55:31

Gyalogos vagyok, többnyire elengedem az autót. Így is lehet.

közlekedő 2008.07.02. 22:37:03

Ennyire nem lehettek sutyerákok?
Be kell még egyszer másolnom a KRESZ idevágó részét?
Az úttesten zebra van a gyalogosnak van elsőbbsége. (nincs ha, meg izé,)
Az úttesten nincsen zebra, akkor van a nézzen szét és ha nincs autó húzzon át gyorsan.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.07.03. 06:45:24

közlekedő 2008.07.02. 22:37:03

Egyszer már én is bemásoltam ide a KRESZ-ből azokat a cuccokat, amik azt mondják, hogy ha, meg izé.

Tudom, hogy két napja volt, de talán emlékezhetnél rá: ha megkülönböztető jelzést használó autó jön, nincs elsőbbsége a gyalogosnak, még a zebrán sem.

Valamint a zebra az ÚTTEST része, az úttestre lépést pedig:

A gyalogosokra és a járművek utasaira vonatkozó szabályok 21. § (6) szabályozza, ami előírja a körültekintési kötelezettséget.

bassza+ 2008.07.03. 09:53:09

Na basszátok meg, én meg úttest vagyok.
Az összes geci rajtam megy:
- köcsög autós (a teher kurvára nyomja a hátam)
- pimasz robogós
- paraszt biciklis
- hülye gyalogos

közlekedő 2008.07.04. 07:17:10

Feladom.

Te magadévá tetted a mondást:
Itt mindenki hülye csak én vagyok tűzóltó autó.
És szirénázol is.

Sledgehammer 2008.07.04. 13:35:11

"A közúton mindenkinek úgy kell közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon és ne zavarjon, más közlekedését ne nehezítse, kényelmetlenséget senkinek ne okozzon."

Közlekedési Ismeretek Tankönyv.....

És szerintem ezt kéne mindenkinek a fejébe vésni, gyalogosnak, biciklisnek, űrhajósnak, autósnak....mindenkinek.......

Asd 2008.07.10. 22:06:33

Na most nem azért de a magyar videó egy nyílegyenes úton van ahol legalább 70-el lehet menni, most ott szerintem egy német sem állna meg minden nyamvadt zebránál, a gyalogos is bír 5 mp-t várni amíg elsuhan egy kocsi, a német videón pedig egy kanyar + egy kereszteződés (+valószínűleg a sebességkorlátozás is nagyobb) után van a zebra ahol azért még egy paraszt magyar is lassítana és ha van valaki a zebrán talán még meg is állna.

Foximaxi 2008.07.24. 23:42:16

Ebből is jól látszik, hogy a Magyar forgalom gördülékenyen fonódik, a Német pedig akadozik. :)

Na jó, viccet félretéve ez már tényleg tűrhetetlen!

Richard 2008.09.25. 17:47:27

Sräcok...olyan szinten primok vagytok...huuuuu...ja kivetel mindig van! de ezektöl eltekintve kene gondolkodni, es nem leereszkedni mindenfele jogi szarragas szintjere...mert akkor mar azon is lehetne egyböl szopozni, hogy telen miert nincs a jardan minden haz elött elkotorva a ho...mert ugye az a jog szerint meg a te kötelesseged magyaroknal...ha esetleg hülyeseget mondok, bocsi! (nem kell rola 20 meteres paragrafus fosassal valaszolni...kb csak a pelda kedveert hoztam fel)

Szoval a közlekedesben a bizalmi elv van az elsö helyen! (legalabbis az elavult KRESZ szabalyaink ezt szajkozzak)

De ha jogi humbuggal traktaljuk egymast akkor hol a bizalom??!!!

EZ ITT A NAGY KÜLÖNBSEG NEMETO ES MAGYARO között. A tarsadalmi frusztacio...ami utana egymas utalataba csap, es mindenhol lejön, kezenfekvö, hogy a forgalomban is megjelenik. (söt ott latszik a legjobban)

egyszoval: TISZTELET ES KULTURA!

magyarorszagon egyik sincs...es emiatt rossz erzessel tölt el, ha vmi "romanozat" hallok...mert semmivel sem rosszabbak nalunk, es mi is ugyan olyanok vagyunk... VOLT SZOVJET BLOKK! ENNYI...

remelem par kommentelö legalabb magaban megszivleli ezt es elgondolkodik...persze lehet tovabbra is anyazni...mert magyar szokas szerint "villantani" mindig kell! :)
süti beállítások módosítása