Ha a Pikes Peak verseny kerül szóba, akkor mindenki azonnal a videót említi. Igen, A VIDEÓT. Azt a felvételt rendszeresen meg kell nézni, Ari Vatanen fantasztikus, a 405-ös Peugeot pedig olyan hangokat produkál, hogy az autóbuzik nem győzik visszapörgetni. Nagyjából ennyit tudnak az emberek a Pikes Peak versenyről: valamikor nagyon divatos megmérettetése volt a raliversenyzőknek, a sok kanyar, meg félelmetes szakadék Colorado Springs közepén.
Hát igen, 156 kanyar, 4200 méteres magasság, 1400 métetres szintkülönbség az indulástól a hegytetőig, ez nem a gyerekek játéka. Újabban azonban elég felkapott verseny lett, ami talán nem is a véletlen műve.
Marcus Grönholm is beszállt a játékba, nem akarta kihagyni a szerpentint, amit ő is csak a Vatanen videón látott korábban. Sokáig nem is kellett csapatot keresgélnie, az Olsbergs Motor Sport Evolution azonnal épített neki egy 800 lóerős Fiesta versenyautót(reklámgyanús), az RS 200 óta talán a legdurvább Fordot. Egész jól haladt, aztán elromlott a turbó. Grönholm így 11 perc 28.963 másodperc alatt ért célba, ezzel minden idők ötödik legjobb idejét autózva. A csapatvezető szerint megfelelő turbóval ez a Fiesta simán bemehet 10 perc alá. Ugye, hogy basszameg?
De a durva az, hogy Kari talált róla videót is. A basszameg nem elég kifejező.