Forgatnál egy 125-ös Vespát legálisan, autós jogsival? Ha igen, költözz el! A megoldás az, ha elmész, és arcpirítóan sok pénzért jogosítványt szerzel, ami után pont annyira tudsz majd motorozni, mint előtte. Ha egyáltalán nem tudtál, akkor egyáltalán nem is fogsz tudni(persze ha otthon nem gyakorolsz), de legalább lesz róla papírod.
Olvasom Árpád posztját, és nem tudom eldönteni, hogy mit kéne mondani, egyetértsek-e, vagy inkább duzzogjak egy nyilvánvaló hülyeség miatt? Írtam már a témáról, akkor még egy másik kormányhoz fordultak az importőrök, pont ilyen választ kaptak akkor is. Az eredmény most is borítékolható volt, hiszen csak a politikusok cserélődtek ki, a szakértők legtöbbje nem.
Jó magyar szokás szerint ezen a témán is sikerült az embereknek összeveszni, bármit is mutasson a szavazás. Az egyik egyenesen lelövetne minden motorost, a másik már azért rinyál, hogy őt hátrány érte, amiért letette az A1-et, és kéri a kategóriaemelést. Szórakoztató volt, de kicsit szomorú is.
Gyorsan szögezzük le, hogy az autós jogsi mellé "alanyi jogon" járó A1 egy baromság, ilyen sehol nincs, remélem kevesen gondolták, hogy pont nálunk vezetnék be. Az A1 ugyanis egy motoros jogosítvány, amihez motoros KRESZ kell, rutin és forgalmi vizsga. Ez továbblépési lehetőséget biztosít nagyobb kategóriába, amíg az EU-s ajánlás csupán egy kiegészítése az autós jogosítványnak.
Feltételhez kötni lehetne, kellene is, de egész biztos, hogy sokan egy félnapos tanfolyamra se vállalkoznának, csak kiabálnának, hogy az állam megint rajtuk akar pénzt keresni. Pedig ez fontos, mert 5-6 óra alatt úgyse tanul meg senki motorozni, de legalább azokat ki lehetne válogatni, akik korábban csak a Blikkben láttak robogót. 50 rugó alatt garantáltan nem jönne ki egy ilyen kurzus, mert ugye keresni is kell rajta valamit az oktatónak is, meg az államnak is, ha mással nem, hát az új jogosítvány árával.
Aki most kurvaanyázva hőbörög, az nem a dugó miatt teszi, hanem azért, mert nem kap ajándékba egy jogsit. Nekem is kéne a teherautós jogsi, mert a MAN ablakán kihajolni macsós, ugye.
A dugó még sokáig nem lenne érezhetően kisebb, ez egész biztos. Ha valaki nem akar kiszállni az autóból, azt fenyegethetik a zöldek mindennel, nem fogja érdekelni. Aki pedig belátta, hogy gyorsan, olcsón, hatékonyan és az ötveneseknél nagyobb biztonságban akar közlekedni a városban, annak már van motoros jogosítványa.
Nem vagyunk túlzottan mediterrán oszág, áprilistól nyár végéig még csak-csak használható alternatívája lenne az autónak és a többi közlekedési eszköznek, de utána a kutya se ülne rá. Nincs kultúrája sem idehaza, ami az olaszoknál divat, életérzés, szerelem, szabadság, az nálunk üveghangon szalomozó vasdarab, amit időnként ledurrant egy-egy tükröt valami méregdrága autóról, aztán továbbáll.
A motorimportőrök is csak rövid ideig vigyorognának, mert az országot egy másodperc alatt ellepnék a használt olasz és japán nyolcadliteres robogók és kismotorok, immár legálisan, forgalomba helyezve, két kilóért. Persze eladnának néhányszáz újat is, ami a mostani nullánál azért lényegesen jobb, de aki ebből remélte a meggazdagodást, az alaposan mellélőtt.
Minden negatív dolgot felsorolva se nagyon látom, hogy mi indolkolja a drákói szigort, talán nem is rám tartozik ennek a megértése. Ha tőlem kérdéznék, hogy legyen-e, én azt válaszolnám: ALAPOS FELKÉSZÍTÉS UTÁN IGEN, MIÉRT NE?