S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Valmi hiányzik a XXI. századból

2007.02.04. 19:07 scheerti

A Belsőségen már nagyon sokszor volt Forma1-es post amiben (egyébként nagyon helyesen) hiányolják a kommentezők a régi versenyszellemet,az izgalmat,a tehetségeket. Itt most nem erről lesz szó hanem a Rally-ról. Most,hogy a gyári csapatok kivonulnak a Rallyból annak hatalmas és meg nem térülő költsége miatt ( még belegondolni is rossz,hogy ez az egész erről szól) okafogyottá vált,hogy a tévé közvetítse és ez még kevesebb pénzzel jár. Lassan hazavágják a Rallyt, pont úgy mint a 80-as évek végén a B-csoportot. A B csoportos Rally az egyik  legkeményebb autósportnak számított, az autók minimális súlya alacsony volt és a lehető legmodernebb alkatrészeket építették az autókba. Nem volt teljesítménykorlátozás,mindenki olyan erős autót épített amilyet csak tudott. Olyan versenyautók születtek amik a mai napig borzongással töltik el az autóbuzi közönséget. A Rally B jó példája volt annak,hogy a fejlesztés valaennyire szabályozni kell. Rengeteg baleset történt,végül 1986-ban megszüntették a B-csoportos Rally-t. A teljesítmény ekkor már bőven 500 lóerő felett volt,de állítólag az Audi már elkészítette az 1000 lóerős Turbomotor-t a Quattro-hoz. Félelmetes belegondolni,hogy olyan pilóták mint Walter Röhlr,Markku Alen,Stig Blomqvist,Juha Kankkunen, Timo Salonen és Henri Toivonen irányították ezeket az őrült gépeket és sokszor nekik sem sikerült a többszáz lóerős szörnyeket az úton tartani.

 Íme néhány versenyautó amik jó 20 évvel ezelött már meghaladták pilótáik képességeit:


Audi Quattro

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Citroen BX 4TC

 

 

 

 

 

 

 





Ford RS200

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Lancia Delta S4
 1985 Lomabard RAC RAlly

 

 

 








Peugeot 205 T 16

 Peugeot 205 Turbo 16

 

 

 

 

 

 





Porsche 959  911

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

 

Nos a mai Forma 1 ezekhez képest könnyed délutáni playstaion partynak tekinthető. Tessék komentezni és titokban bólogatni,hogy ez mennyire igaz...

 

 

 


Hangot feltekerni,széktámlába kapaszkodni,erős menet következik!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 


15 komment

Címkék: vélemény video audi szerelem citroen lancia rally b-csoport

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr6133586

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tommi 2007.02.04. 20:47:21

A Citroen képe helyett is egy RS 200-as fordot tettél, a Porsche pedig 911-essel indult a B-s rally-n (annak a képét is tetted ki). Röviden ennyi. Bocs, hogy kritizállak.

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.02.04. 21:04:21

Köszi,a képeket feliratokkal együtt másoltam és nem figyeltem,hogy nem stimmelnek,örülök,hogy észrevetted.

laze · http://laze.hu 2007.02.05. 09:35:37

hát igen, a régi szép idők... nekem van egy kisfilmem otthon, s bár az hegyi verseny - ami szerintem szintén izgalmas - kankunen ott is megmutatja a tehetségét: egy peugeot-ot vezet a hegynek fel a szerpentinen, sok-sok kanyar, bal oldalt szikla, jobb oldalt szakadék, és ezt bizonyos részeken fél kézzel, mert szemből süt a nap. :)

EdBoyWW 2007.02.05. 09:45:38

Szép összeállítás. Mindazonáltal 1-2 dolog kimaradt:

Kihagytad Michelle Mouton-t, pedig nem kis dolog, hogy nő létére versenyeket nyert a Quattroval, és az ő nevéhez fűződik a Race of Champions ( www.raceofchampions.com/ ), amit Henri Toivonen emlékére rendezett.

Továbbá:

MG Metro R64
www.pistonheads.com/pics/news/11606/08MGMetro6R4-L.jpg

Lancia 037
www.pidocchio.net/turboland/montepiano/Lancia%20037%2002_2G.jpg

Reanult 5 Turbo
www.slowlysideways.com/deutsch/mitglieder/Renault%205%20Turbo/Erni/Bilder/Bild1.jpg

Audi Quattro történelem:
youtube.com/watch?v=vp4HB_S7zrI
youtube.com/watch?v=wONAdlM2Kbw
youtube.com/watch?v=RGVlfc2Un40
youtube.com/watch?v=JQects65mf0
youtube.com/watch?v=kGRPGnyEJ08
youtube.com/watch?v=TLhyQfgX7Ys
youtube.com/watch?v=dBB2DXGsLO8

Szívesen olvasnék még ilyen témájó cikkeket.

Ferragamo · http://ferragamo.blog.hu/ 2007.02.05. 18:02:28

Engedelmeddel egy kis kiegészítés:

"A rally történelmében eljutottunk oda, hogy a sebességet semmi más nem befolyásolhatja, csak az út milyensége. Ha egyébként minden rendben van, akkor az adott szakaszon két-három másodpercre csökken az egyes pilóták ideje közti különbség. Ez azt jelenti, hogy nem az autó, a gumik vagy a pilóta tehetsége fog dönteni, hanem az út. Egyszerűen nem mehetnek ennél gyorsabban." - Maurice Guaslard, a Michelin rally program egykori vezetője, 1986 „

A B csoportos autók hamarosan ötszáz vagy annál is több lóerős, négykerék-hajtású, rajongói szíveket megdobogtató bestiákká fejlődtek. A térbeli váz és a kevlar karosszéria csak egy volt a megannyi modern fejlesztés közül. Ezek az autók olyan szintre jutottak el, hogy a legtöbben azt találgatták, vajon a pilóták képesek-e egyáltalán uralni még őket. Csak egy példa: a Lancia Delta S4 0-ról 100 km/órás sebességre 2.3 másodperc alatt gyorsult fel (murván). Henri Toivonen egyszer például egy S4-essel körbeszáguldott a portugál GP pályáján (Estoril), s olyan eredményt produkált, amellyel az 1986-os Grand Prix-n hatodik helyre kvalifikálta volna magát. Nigel Mansell egyszer tesztelt egy Peugeot 205 T16-ot és azt mondta, hogy szerinte legyorsulná F1-es autóját. Talán a leginkább kirívó (vagy legfélelmetesebb?) az volt, hogy a pilóták reakcióideje megfeleződött a korábbi rally autókkal összehasonlítva. Mindezek tudatában nem csoda, ha az autók és pilóták egyaránt legendákká váltak.

Forrás: www.rallyfanclub.hu Legendák nyomában

attilag78 · http://attilag78.blog.hu 2007.02.10. 20:12:31

Szeretem a F1-et, de ehhez képest tényleg piskóta...

Atis 2007.04.02. 23:34:20

azt a szerencsétlen 911-est miért kellett összenyomni?

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.04.03. 07:01:49

Atis, nem én nyomtam összre,ilyen volt a kép,megpróbáltam széthúzni de akkor elkezdett nagyon pixelesedni.

ERIK 2007.04.11. 16:31:56

A FORMA1-ES PILOTÁK 200-AS TEMPO FELETT NEM TUDOM HOGY OLDANÁNAK MEG EGY OLYAN KANYART AHOL RÖHLR KILICSEL ELÖRE MEGY

Tommi 2007.04.11. 17:26:43

A Forma 1-et nem lehet a Rally-hoz hasonlítani... Szerintem...

roata 2007.07.02. 11:37:20

Tommi-nak igaza van. Ezeket ne hasonlítsuk így össze. viszont megnézném az arcát egy tuning-őrültnek, ahogy egy találkozó, vagy gyorsulás győztes-autóját egy B-csoportos szörny állva hagyná!!

ABEL86 2007.12.09. 17:02:45

Nagyon tetszik az oldal összeállítása,de pár dolog tényleg kimaradt,ha gondolod írj és küldök neked át pár dolgot amit fel tudsz rakni az oldalra.

sanzen (törölt) 2008.12.28. 00:46:49

Én is a B csoportos fun lelkes tagja vagyok.
Ha nem szüntették volna be a B csoportot,azt követte volna az S csoport(ami meg se született),
ott milyen gépszörnyek készülhettek volna.
Egyébként a felsorolásból kihagytátok a Lada Eva-t,amit Lada Samarából alakítottak át B csoportos autóvá,csak sajna a Ladának a B csoportos pályafutása rövid ideig tartott:(

rugaferenc 2011.01.12. 17:47:06

@Tommi: Én úgy tudom h 959el indultak a B-ben
süti beállítások módosítása