A Belsőségen már nagyon sokszor volt Forma1-es post amiben (egyébként nagyon helyesen) hiányolják a kommentezők a régi versenyszellemet,az izgalmat,a tehetségeket. Itt most nem erről lesz szó hanem a Rally-ról. Most,hogy a gyári csapatok kivonulnak a Rallyból annak hatalmas és meg nem térülő költsége miatt ( még belegondolni is rossz,hogy ez az egész erről szól) okafogyottá vált,hogy a tévé közvetítse és ez még kevesebb pénzzel jár. Lassan hazavágják a Rallyt, pont úgy mint a 80-as évek végén a B-csoportot. A B csoportos Rally az egyik legkeményebb autósportnak számított, az autók minimális súlya alacsony volt és a lehető legmodernebb alkatrészeket építették az autókba. Nem volt teljesítménykorlátozás,mindenki olyan erős autót épített amilyet csak tudott. Olyan versenyautók születtek amik a mai napig borzongással töltik el az autóbuzi közönséget. A Rally B jó példája volt annak,hogy a fejlesztés valaennyire szabályozni kell. Rengeteg baleset történt,végül 1986-ban megszüntették a B-csoportos Rally-t. A teljesítmény ekkor már bőven 500 lóerő felett volt,de állítólag az Audi már elkészítette az 1000 lóerős Turbomotor-t a Quattro-hoz. Félelmetes belegondolni,hogy olyan pilóták mint Walter Röhlr,Markku Alen,Stig Blomqvist,Juha Kankkunen, Timo Salonen és Henri Toivonen irányították ezeket az őrült gépeket és sokszor nekik sem sikerült a többszáz lóerős szörnyeket az úton tartani.
Íme néhány versenyautó amik jó 20 évvel ezelött már meghaladták pilótáik képességeit:
Audi Quattro
Citroen BX 4TC
Ford RS200
Lancia Delta S4
Peugeot 205 T 16
Porsche 959 911
Nos a mai Forma 1 ezekhez képest könnyed délutáni playstaion partynak tekinthető. Tessék komentezni és titokban bólogatni,hogy ez mennyire igaz...
Hangot feltekerni,széktámlába kapaszkodni,erős menet következik!