S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Szubjektív: Motorosok az utakon!

2007.06.23. 21:19 scheerti

Olvashattatok már itt az erdőben motorozókról ahol megpróbáltam megérteni mindkét felet,valljuk be: nem sikerült. Talán elfogult vagyok,mert én is szoktam az erdőben motorozni,ellenben nem vagyok erdész,sem állatszakértő de mégcsak legendásan csendszerető publicista sem. Erre itt egy eset ami alapjaiban festi át a motorosokról kialakult amúgy sem rózsás képet. És a média előszeretettel asszisztál mindemellé büszkén lobogtatva szakértői nyilatkozatokat tele félmegoldásokkal és szarpofozással. Féljé' paraszt, gyorsasági motorja van,potenciális gyilkos,mind az. Szarkavarásban pedig az itthoni médiánál nem kell jobb. Legalábbis egyelőre nem,hiszen tökéletesen ellátják a napi pánikkeltő feladatukat,olyan torz képet kialakítva minden motorosról ami egyáltalán nem jó. Persze a motorosoknak. A ker.tévék verhetik a mellüket ha történik egy-egy zsírosabb baleset amiről be lehet számolni,ha még videó is van róla akkor maga a Kánaán. 3 napig folyamatosan kiszivárognak újabb hírek arról,hogy bowdenes rendszáma volt meg 1 hónapos jogsija. Hogy mindezért az internetes videómegosztók lennének felelősek? Lófaszt. Az a felelős aki buliból ráteszi a motorra a kamerát és kimegy döngetni,hogy késöbb el tudja mesélni,hogy milyen fasza gyerek. Már amelyik el tudja mesélni. Érezhető hatásokat vált ki mindenkiből egy ilyen baleset aki bármilyen módon érintett a közlekedésben,olyan mértékben szabadulnak el az indulatok mindkét részről,hogy azt nem lehet korlátozni. Mindenkinek joga van a szólásszabadsághoz,viszont mindenkinek ugyanannyi joga van a félelemmentes közlekedéshez is,anélkül,hogy a kormányt idegesen szorítva nézze mindenki 5 másodpercig a visszapillantó tükröt,hogy mikor esik be egy motoros két kiló felett és kezdi el előzni,mikor már megkezdte a kanyarodást. Konkrét megoldással senki sem állt még elő,szerintem nincs is konkrét megoldás,félig meddig jó meglátások vannak az ügyben,már csak meg kéne valósítani őket. Na és akkor itt jön az a bizonyos szubjektív rész amitől mindenkinek ökölbe szorulhat a keze,de sajnos nem érdekel. Nekem ez a véleményem. Nyilván nem helyes, ezernyi érvet lehetne felsorakoztatni pro és kontra.

A legtöbbször javasolt ötletek és vélemények:

Többlépcsős vezetői engedély: A vezetői engedély lehet többlépcsős is,2004 elött aki nagymotorra akart ülni PÁV-ot tett vagy szép sorban bejárta a szamárlétra minden fokát A-tól Z-ig. Azóta ilyen nincs. Elmúltál 21 éves,a segged alá raknak a rutinpályán egy 40 lóerős kis Kawasakit vagy Suzukit amivel körözgethetsz és levizsgázhastsz. Ha pedig kijöttél akkor minden gond nélkül vehetsz egy 180-200 lóerős motort magadnak utcai használatra. Ez tökéletesen ugyanolyan mintha egy Ferrari Enzo-t kapna minden 17 éves srác akinek megvan a jogsija. Ha nem is több lépcsős a jó megoldás(ugye bürokratisztánban élünk) mindenképp jó lenne egy kezdő jogsi ami mondjuk 60 lóerős motor vezetését tenné lehetővé az első két évben.Amennyiben a szabályt megszegik úgy a jogsi el. Lehet kapni átalakítókészleteket a legtöbb motorhoz( Németországban nagy divat) ami egy fojtás segítségével gyorsan és egyszerűen korlátozza le a teljesítményt a kívánt szintre.

Motorelkobzás,rendőrségi feljelentés,magánzárka,siralomház:Én még nem hallottam megkerülhetetlen hatóságról és szabályról,ellenőrzésről és kb semmiről. A modernizáció korában a tachográf nevetségesnek tűnik,különösen egy sportmotor esetében,hiszena legtöbbjük meg sem áll a rendőrnek. Sokkal inkább volna értelme egy digitális azonosítószámnak amit a rendszámhoz hasonlóan egyedi és egy trafi képes bemérni. Ökörségnek hangzik ez a "közúti számháború" pedig kicsit jobban belegondolva logikusnak tűnik. Mivel semmiféle digitális rendszer nem kijátszhatatlan így ennek a meglétét is ellenőrizni kéne szemléken. A 22-es csapdája áll fenn ismét félmegoldások mindeütt,érdemi válasz sehol. A felfüggesztett börtön eléggé vissza tudná tartani azokat akiket valamilyen véletlen folytán sikerülne megcsípni.

Tiltsák be az ilyen erős utcai motorokat
: Több nyugati ország játszik a gondolattal,hogy a motorok sebességét illetve lóerejét nagymértékben korlátozza. Ha náluk működik lehet,hogy az egész EU területén jelentősen megcsappan a ménes a kétkerekű sportgépeken is. Mindenesetre ameddig utcai forgalomba engedik ezeket a motorokat addig kötelesek vagyunk őket egyenlő partnerként kezelni,aminek cserébe elvár(hat)nánk a fordítottját is.

A veszélyes útszakaszokon ne engedjék a motoros közlekedést:A motorosok kitiltása egyáltalán nem megoldás,vannak igazán rendszerető kultúrált motorosok is akik az élvezet kedvéért gurulnak vagy épp ez a közlekedési eszközük. Mindenképp valami alternatíva kellene hiszen a szankciók csak ideig-óráig működnek,aztán lavinaszerűen ledől mindenféle korlát. Nem sok értelme lenne,hiszen aki adrenalint akar hajkurászni annak nincs is jobb mulatság mint a rendőrök elöl menekülve megmutatni,hogy ki a fasza gyerek.

Sportmotoros rendőrök,na majd ők megmutatnák nekik,hogy hol lakik a magyarok istene:
Ez baromság. Egy-egy üldözés fokozott balesetveszélyt jelentene mindenkinek,én a magam részéről nem szeretnék belekeveredni egy ilyen macska-egér harcba ahol elöbb utóbb vagy elszáll valaki és saját magát öli meg vagy roszabb esetben okoz egy olyan balesetet ahol kívülállók is ottmaradnak. Mindenesetre a fokozott rendőri jelenlét indokolt,sűrűbb ellenőrzésekkel talán valaemennyire kordában tarthatók a sebesség megszállottai is.

Motoros sávot nekik:Remek ötlet,igazán,szeretnék gratulálni a kitalálójának. Én szívem szerint adnék nekik,de gondoljunk bele,hogy ennek a nyamvadt kis országnak arra sincs pénze,hogy a fővárosa útjait becsületesen helyrepofozza és valamelyest élhetőbbé tegye minden közlekedő számára.



Órákig lehetne még puffogtatni az üres frázisokat helyes és helytelen módszerekről,szankciókról és aéternatívákról. Sokan jönnek azzal,hogy nálunk nincs hagyománya a motorozásnak. És tényleg nincs. De ez hogy lehet? Hiszen az átkos leghajmeresztőbb éveiben azért motort be lehettt szerezni,jóval egyszerűbben mint az akkor még ritkaságszámba menő autót. Azt mondják Olaszországban is csak a szűk óvvárosi utcák miatt terjedtek el a robogók és motorok ami csak részben igaz. Ott igazi közlekedési káosz van,de "rendezett káosz" ahol az ember 1-2 nap után azonsul a ritmussal. Itthon nincs ritmus,vannak egyedi esetek és kész. És ne tessék azzal jönni,hogy az autós nem készült fel a motorosra mint közlekedési partnerre,hiszen úgy kapott jogosítványt,hogy minden úton lévő embert közlekedőpartnerének tekintsen. És ez most a nagyrabecsült kivételnek szól akik motorral is képesek betartani a szabályokat ugyanúgy ahogy autóval és gyalog is. A lényeg,hogy motorozni jó!

12 komment

Címkék: motorosok

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr66104561

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

murci 2007.06.23. 22:00:38

erre most csak annyit tudok mondani, hogy JAH :)

eddig sem foglalkoztam különösebben az állatokkal azután sem fogok, motorral és kocsival is tök békésen közlekedem aztán he elhúz egy-egy speedjunkie (moci vagy kocsi mind1) csak tudomásul veszem azt jónapot.
Most őszintén, mit bosszantsam magam mások hülyesége miatt? ennél többet ér az idegrendszerem :)

történet: egyszer sikeresen belémszállt hátulról egy "vállalkozó" az Audi S8 típusú Gengsztermobiljával, kiszállt és valami iszonyat módon elkezdett ugatni (amúgy kb 160 cm volt és 70 kiló :D ), hogy - Hogy a gecibe képzeled te kis Skodás paraszt, hogy megállsz a sárgánál amikor még símán átfértem volna ... stb, stb stb

kb 5 perc után mikor látta, hogy baromira leszarom amit mond, nemértette mivan

- Mostmivan? (ezt már inkább csodálkozva kérdezte)
mondom neki: - Semmi különös, kitültjük a papírokat?

a többi már lényegtelen, a tanulság, hogy baromira felesleges mások miatt bárkinek is bosszantani magát, változtatni mmi túl kicsik vagyunk, egyszerűbb ha tudomásul vesszük, hogy vanna más gondolkodásmódú emberek, és szép csendben nyugodtan kezeljük őket

ha nincs fogás az emberen nem is nagyon kötnek bele ;)

Don 2007.06.24. 00:55:00

Esetleg legalabbis robogozzanak az autosok (mondjuk legyen az oktatas resze), autozzanak a motorosok (bizonyos kor felett elkerulhetetlen).
Elobbi azert irrealis, mert az autos jogsi kvazi letszukseglet(kent van kezelve), ez meg eleg sok embert kiszurne.
Utobbi meg azert, mert tipikusan nem a 30 feletti, rendszeresen autot es motort is vezeto csoport az, amelyik veszelyt okozo modon vezet.
De jo almodozni...

Lally 2007.06.24. 08:14:52

Mint sok más esetben,itt sem fog a szabályalkotás a feladata magaslatán állni.
A kemény szigorítás híve vagyok.Akkor is ha nemadózási,akkor is gyorshajtási szankcionálásról van szó.Ismerjük be,hogy a törvényhozóink,politikusaink és minisztériumaink (főleg a közlekedési),szeretik maguk előtt görgetni a szart.
Tetszik az a nemrég hozott lengyel törvény,-aminek az eredményességére kiváncsi is vagyok-,
amely szerint az ittas vezetőktől elkobozzák a járműveiket.

tistedur 2007.06.24. 09:36:51

a többlépcsős jogosítványt az autósoknál is be kellene vezetni :)
és nagyon-nagyon be kellene tartatni a kreszt:trafit nagyon sok helyre,komolyabb büntetőpontos rendszert,és ugráljanak a jogsik ha kell..

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.24. 09:37:37

Ilyesmi itthon is van csak épp a román v. ukrán határ mellett. Ott a komplett kocsit is elkobozhatják ha cigarettát csempészel,tehát az érdekükben áll,hogy a jövedéki adót ne tudd elcsalni de az,hogy esetleg korong részegen ne menj át egy óvodáscsoporton az nem érdekli őket. És nem 1-2 hanem 5-8 évre vennék el jogsit egy-egy ittas vezetésért vagy gondatlan veszélyeztetésért. Pl városban 100 felett=> jogsi 5 évre el. Ha elkapják akkor újrakezdődik akkor nullázódik a rendszer és újból 5 év+pénzbüntetés,ha ismét elkapják akkor pedig letöltendő börtönbüntetés. Fél év a Lakatos fivérek között talán megtanítaná,hogy nem vezetünk engedély nélkül...

murci 2007.06.24. 10:44:43

ugyanmár, ne legyünk naivak, aki tényleg törvényt akar szegni és nem kispályás azt a) meg sem meri állítani a rendőr
b) megállítja és 90%, hogy megússza
Hiába vannak szankciók, húdeszigorú szabályok, úgysem azokat kapnák el akiket kell, hanem ebben is a pénzszerzés lehetőségét látná meg egyből a t. hatóság

Lehet itt törvényekről meg, jogsi, kocsielvételről vitázni, de amíg nincs aki betartassa, addig betartani sem fogjék sokan.

Azokon csapódna le ezis, mint az összes többi hülye szabály, pl. ha 56 al megyek 50 helyett akkor engem megb@sznak de a Subaru STi-t nem tudja utolérni a rendőr octavia, és ha nincs rajt rendszám akkor nem is lesz jelentve, mert a közeg nem kínos (ez egy konkrét eset volt amit rendőr uncsitesóm mondott el)

Szal aki szabályt akart szegni az eddig is megtette ezután is megfogja, aki meg normálisan közlekedik azt csak bosszantani, hátráltatni fogják a szigorodó szabályok.

Ezért nemértem miért hiányzik a magyarokból minden tolerancia? vagy legalább a hollandoktól tanuljuk meg a "szarni rá" módszert.

jogsi elvétel? hmmm nemtom jó 5letnek tűnik, de közlekedni mindenkinek joga van. Igen, az óvodásokat keresztbe elkaszáló ittas állatnak is. Mindenkinek mert elvileg szabad országban élünk, és nem tiltani kell itt mindent, mint a banánköztársaságoban csinálják a sötét iq-nullás parasztokkal (pl. afrika egy része és dél-amerika)
Csak meg kell tanulni Felelősséget vállalni!!!
nem hárítani meg melédumélni, megmondani: Igen én basztam teliba 20 óvodást kocsival részegen, csukjatok le, ehelyett megy a jogi vit aévekig aztán úgyis megússza, de megúszná ezt akkoris ha ezerszer szigorúbbak lennének a törvények, mert a bíróságon el lehet intézni, ennél sokkal durvább horderejű ügyeket is.

Az agyunkra kéne hatni és nem mindig csak jólmegbüntetni, meg jogsielvevősözni, komolyan mondom, mint az oviban vazz, Pistike te gyorshajtottál, menj szépen a sarokba :D

Ha gyorshajtani akar, akkor tegye, de vállalja a felelősséget ha hülyeséget csinál, és itt lép be mwegint a tolerancia, mért nem bírjátok elviselni, hogy valaki mást élvez, szeret, mint mi??

Ha neki jó akkor csinálja, legközelebb talán majd ő lesz megértő velem. (erre nincs esély de akkoris jobb ember vagy, ha elfogadod a másikat és nem rinyálsz, hogy miért csinál ezt vagy azt)

murci 2007.06.24. 10:55:11

*mert a közeg nem kínos *
szal ez így akart lenni-
a közeg nem akar kínos helyzetbe kerülni

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.24. 10:59:32

Murci,hát ezzel most mellélőttél. Nincs joga közlekedni aki részegen vezet,ezt előírja a törvény is.Sőt aki egy kicsit is racionálisan gondolkodik,az belátja,hogy nem szabad engedni az ilyet vezetni.Pontosan ez az a felelősségvállalás amiről beszéltél. Számoljon vele,hogy ha részegen ül autóba akkor annak következménye lesz. De legjobb lenne ha senki nem ülne autóba részegen.

A gyorshajtásról: Mint autóbuzi,szeretem a sebességet és néha tényleg nem látom értelmét egy-egy sebességkorlátozásnak,de ha tényleg belegondolsz akkor belátod,hogy a tiltás az egyetlen megoldás. Ezt az oszágot nem lehet Hollandiával összehasonlítani,itt külön játékszabályok vannak és olyan kiskapuk amiket Hollandiában sosem látsz. Impreza STi-ből nincs olyan sok,hogy ne lehessen elkapni. Kellenek a szigorú intézkedések különben senki nem veszi komolyan ezt az egész KRESZ-nek nevezett dolgot.És nem kellene évekig halasztani a tárgyalást. 4-6 hónapon belül hozni kellene( maximum) egy-egy ügyben. Érdekes dolgok ezek!

tistedur 2007.06.24. 11:02:26

murci!
lehet,hogy joga van közlekedni,de erre a tömegközlekedés is alkalmas..
murci,ha én imádok kutyákat autó után vonszolni,akkor ugye tolerálod?! vagy tolerálni kell
a részegen vezető sofőrt,gyorshajtó sofőrt mert neki ahhoz van úri kedve? ha vállalja érte a felelősséget persze..talán azért nem tolerálom az ilyeneket,mert szeretek élni.talán más is igy van vele..gondolom téged sem zavarna x hét kórházi fekvés más tolerálandó gyorshajtása miatt-feltéve ha vállalja érte a felelősséget...

murci 2007.06.24. 12:27:18

értem én, direkt kisarkítva írtam a dolgot

viszont scheerti moegmondta az igazat, a bíróságnak KÉNE gyorsan lerendezni a dolgot, csak ezt itt nem így csinálják

Azt próbálom megfogni, hogy nem elég törvényeket hozni, meg szigort alkalmazni amíg az egész gondolkodásmódot nem tudjuk, megváltoztatni, mert hiába a jó törvények, a mi bürokratikus rendszerünkben ahol túl sok ember illetékes egy ügyben a jó kezdeményezés is elcsúszik egy-egy banánhéjon és a törvényhozók, döntéshozók egymásnak adogatják az ügyet, aztán meg folyik a szardobálás, hogy ki, hol cseszte el

Nem szoktam gyorshajtani mert régen volt egy.két nagyon súlyos balesetem (nem én vezettem), amit mindig megúsztam pár karcolásssal, De kb 2 éve elhatároztam, hogy soha többet nem sietek sehová :)
aki fontos azt megvárják, vagy időben el kell indulni

viszont nem lehet minden problémát pusztán a gyorshajtásra visszavezetni, inkább az agresszióra, és az egymással nem törődésre lehet fogni a szomorú eseteket (azt az egykét elmebeteg vadbarmot akik kutyákat vonszolásznak)

A gond az, hogy elég szkeptikus vagyok azzal kapcsolatban, hogy törvényekkel el lehetni érni a kívánt hatást, még mindig nem tudtatok (más sem) meggyőzni arról, hogy ha szigorúbb lenne a büntetés kevesebben ülnének pl. részegen, belőve, szívva ... volánhoz
egy példa:
részegen vezet 'A'
megállítja a közeg és elszedi a jogsit
következő esetben 'A' jogsi nélkül vezet részegen
a közeg megállítja, tárgyalás, ideális esetben 1 év felfügg
aztán a felfügg ideje alatt 'A' megint "bűnbeesik"
ekkor letöltendőre változik az 1 év, ha meg is öl valakit akkor az már 3-5 évig terjedő és feltételesen 2 év után szabadulhat
namost nekünk, adófietőknek az a 2 éve amit minimálisan a kóterben tölt 6 millió forintba kerül... És mindezt azért, hogy egy felelőtlen csókát kajáltassunk?? tisztában vagyok vele, hogy az emberélet sokkal többet és, ami pénzben nem kifejezhető (csak vizitdíjban LOL)

A legkézenfekvőbb megoldás, ha ezen személyekkel szépen felápíttetnéknk 1-2 autópályát, és az útépítésen megtanulná mi az a kemény munka, ehelyett külföldi munkásokkal fusiban nyomják az ipart 1-2 helyen

scheerti konstruktív megoldás kellett, hát adtam egyet: OKS csukjuk le őket, de nem heverésszenek hanem dolgozzanak INGYEN a társadalom javára, ha már megkárosították.

mert a balesetek, főleg az ártatlan halállal végződök a társadalmat károsítják és csak tovább növelik az emberek között tátongó amúgy is kva nagy szakadékot

Lally 2007.06.24. 16:10:49

Oké Murci,én is veled vagyok ha kényszermunkáról van szó,de maradjunk a realitásoknál,meg a jelenlegi törvényeknél.
Kin múlik az előrelépés?
A polgáron? Többsége baszik rá,belefásult,tehetetlen.

A rendőrön?Egy kicsit igen,ugyan a törvények korlátozzák a szakmai,technikai lehetőségeiket,nincs jogkörük,mozgásterük,de azonkívúl basznak rá,fásult,stb.

A törvényalkotók? Igen,nagyrészt az ő felelősségük,Csakhogy amikor számonkérik őket,akkor mindíg hárítanak,pénztelenségre,kompetenciahiányra hivatkoznak.
Szerintem pedig a fejétől bűzlik a hal.

Néhány elgondolkoztató dolog: európa legdrágább autópályái,a fantomsorompó,a régi pótféklámpa esete,Pont most nem jut eszembe több..

Tommi 2007.06.24. 20:49:07

Itt Ajkán is volt nemrég (max egy hete) egy motoros haláleset, mégsem írtak róla... Én is csak a srácok meséiből tudtam meg... Most akkor miről is beszélünk?
A kényszermunka viszont jó ötlet... Támogatom!
süti beállítások módosítása