S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

C'était un rendez-vous - A párizsi száguldás

2008.06.21. 21:13 scheerti

Kötelező autós videó következik, aki még nem látta, mindenképp nézze meg. Sőt, az is nézze meg, aki már látta, mert ez megunhatatlan. Tényleg.

 

1976, Párizs. A pontos idő hajnali 5:30. Claude Lelouch rendező egy "meg nem nevezett" autóversenyzőt ültet a saját Mercedes 450SEL 6.9-es autójába, hogy kezdetét vegye a filmtörténet legismertebb autós rohanása. 9 perc tömény izgalom. Ahogy az autó orrára szerelt giroszkópos kamera pásztázza a szűk utcákat, az emberben megáll a lélegzet egy-egy kanyarnál. Az eredeti hangra a rendező a saját Ferrari 275 GTB-je hangját keverte rá, hogy az élmény még maradandóbb legyen:

 

 

 Kell-e ehhez még bármit hozzátenni? Szerintem nem.

18 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr57532730

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

madbalee 2008.06.21. 21:57:12

:) jó újra látni ezt a video-t kb. fél éve láttam valahol 1 postban.Addig nem is tudtam róla.

madbalee 2008.06.21. 22:00:37

Amikor először láttam akkor is felmerült bennem, hogy vették fel a Ferrari hangját. A video-t nézve üresben mentek vele 1 garázsban?? Vagy végigmentek vele csak hangot felvéve? Akkor meg miért nem a Ferrarira rakták a kamerát?

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.21. 22:28:57

ez a csengőhangom, még mindig :) amugy én az eredeti hangfelvételre is igenkiváncsi lennék, azé az a 6.9es motor se lehetett semmi :)

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.21. 22:29:51

madbalee: azér csak olcsóbb egy mercedest mint egy ferrarit összetörni, főleg ha a rendező saját ferrarijáról van szó :D

Rocko- 2008.06.22. 09:55:06

nem kell összetörni. :P

szodaereje 2008.06.22. 11:39:52

Na, stopperrel lemértem, hogy mekkora is volt ez a nagy rohanás.
A szélső körgyűrűről indult, aztán a metró porte maillot állomásától a csillagig nyílegyenes, nem egészen 1km-es szakaszán 39s alatt trappol végig a Nagy Hadsereg sugárúton. Ez 80km/h-s átlag ezen a rövid szakaszon.
Nade a Diadalívet megkerülve, az Elíziumi mezők sugárúton menve a Konkord térig pont 2km a táv, ez pontosan egy perc alatt van meg, így jön ki 120-as átlagsebesség erre a szakaszra.
Kb a felétől már nem nagyon gyorsul én úgy vettem észre, de azért egy jó 160-as csúcs lehetett ezen a távon is.

oPal 2008.06.22. 12:04:08

A videó tényleg remek! :)

Nékem jobban tetszett volna az eredeti hanggal. ezen legalábbis érezni hogy "kevert" :)
Sokszor a hang alapján el se tudnám képzelni a tempót, erre kép alapján még se "annyi"

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.06.22. 13:43:13

szodaereje,

a helyzet az, hogy a rendező szerint 140 felett nem járt az óra sehol. Azért tűnik veszettül gyorsnak, mert a kamera nagyon közel volt a földhöz. Ha ezt belső kamerás szélvédő mögötti felvétel lenne, akkor korántsem lenne ennyire látványos.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.22. 15:54:28

dede, anno olvastam és sebesség diagrammot is mutattak, a leggyorsabb az valahol az elején volt, 210 asszem

mxplanet 2008.06.22. 19:50:07

valóban nem ment gyorsan, elég megnézni miként halad el a normálisan közlekedő autók mellett

e1 · http://beszoltam.hu 2008.06.22. 20:55:10

Látom nem csak az én szemet szúrta, hogy a hang alapján bőven 200 fölött megy az autó valójában pedig nem néz ki annyinak, ami pont az előzött autók esetében nagyon látszik. Gyakorlatilag a sebesség efektust úgy érték el, ahogyan azt schreeti írta, nagyon közel tették az úthoz, így a útfestés csíkjainak eltünése a nagy sebesség benyomását kelti. A máisk dolog ami zavaró, hogy annyira lágyan megy végig az az autó Párizson, mint hpgyha egy Citroen himbálózna az úton. Egy Ferrarival a hangok mellett sokkal keményebb kanyarvételt képzelek el, és sokkal erőteljesebb megindulásokat gyorsulákor. Érezhető, hogy a Merci mint egy nagy hajó megy végig az utcákon és ezt még erősíti a giroszkópok használata (macskakövön már kimondottan idegesített).

Ajánlom figyelmetekbe a Getaway In Stockholm videókat a YouTube-on, főleg azt, amelyben Porsche 911 a főszereplő. :)

Atom · http://atom.blog.hu 2008.06.23. 00:31:39

Klasszikus... Majdnem annyiszor láttam már, mint a tévémacit:P

tomnemtom 2008.06.23. 16:29:00

qrva galambok mindenfele !
:D
nem értem, hogy rakta alá a hangot, de meg kell hagyni, még a visszhangok is többé-kevésbé stimmelnek.

miluman · http://autofilia.blog.hu/ 2008.06.23. 17:35:43

hát nem 5 percébe került az biztos

Arnoldsvarci Néger 2008.06.25. 09:49:06

Nekem meg az tűnt fel nagyon, amikor piroson megy át a kereszteződésen. Túl lassan!

Én vagyok 2008.06.25. 12:50:54

Nagy szar, akadozik. Amúgy van olyan, aki az ilyesmire izgul? Mint amikor az óvodás gyerekek biciklizés közben a szájukkal imitálják a motor hangját.

Blindmouse 2008.07.24. 23:38:50

Jééé.. megvan a Getaway in Stockholm sorozat elődje :)
süti beállítások módosítása