Az ausztrálok mindig szerettek különcködni, az autógyártásuknál nem is kell erre jobb példa. Ha azt látjuk leírva, hogy XY Falcon GT, szinte biztos, hogy előbb jut eszünkbe a Star Trek, mint egy autó. Pedig negyven évvel ezelőtt a Ford piacra dobta ezt a furcsa nevű izomautót, amelynek GTHO Phase III változata Ausztrália leggyorsabb négyajtós szedánja volt, egy korabeli M5-ös BMW. A HO (Handling Option) keményebb felfüggesztést, másik difit, négysebességes manuális váltót, nagyobb fékeket kapott, versenyekre szánták, ausztrál autógyűjtők körében az egyik legértékesebb darab, félmillió dollár körül is simán adnak érte, ha épp találnak eladót.
Az XYmotorjai verziótól függően 304, 370 vagy 390 lóerősek voltak(utóbbiak csak a HO-ban), természetesen mind V8-as, és olyan veszettül pörögtek, hogy limiterrel kellett leszabályozni 6150-es fordulatnál, a kocsi így is 250 km/h sebességre volt képes. Limiter nélkül a motor 7000 fölé pörgött, ebből is látszik, hogy mennyire más karakterisztikájú V8-as motorokat készítettek az aussie-k, mint az amerikaiak.
A fentiekből talán kiderül, hogy egy HO-t senki nem akar raliversenyeken szétcsapni, sima XY GT-ből viszont akad még pár. A vörös port ez is nagyszerűen kavarja, a kigyorsításoknál gyönyörűen dobálja a fenekét, küzdeni kell vele, de nagyon látványosan terelgethető autó, ez látszik a videón is.
A V8-as motor, a nehéz kasztni és hátsókerékhajtás már nem veheti fel a versenyt a könnyű, csattogó-fütyülő, összkerekes, turbós csodaautókkal, de azért nem rossz látni, ahogy elrúgják az öreg Falconnak a kanyarban...