2003-ban a Genfi autószalonon a Lada előállt egy tőle merőben új autóval. Pontosabban versenyautóval. Lada Revolution. És mennyire találó a neve,még Castro is felkapja rá a fejét két szivar között. A gépet leginkább egy kit-ből összerakhatóSuperSeven másolathoz tudnám hasonlítani (amiből a hollandok már rég jobbat csinálnak az angoloknál) de ez valahogy mégis más! Talán mert orosz? Nem. Azért mert LADA! Nem újdonság,hogy a Lada tud sportkocsit gyártani,erre a legjobb példa a VFTS, ami szerintem a magyar rallyrajongók kedvence a mai napig. Hiába a sok WRC,a vérbeli rallybuzinak van kedvenc VFTS-e is. De ez most nem rallygép hanem pályára való. 1,6 literes motorjából ( wankel átépítés is volt) 215 lóerőt tudtak elővarázsolni,ám ami még ennél is érdekesebb az a súlya. Mindössze 600 kg. Nem is csoda,hogy ilyen paraméterekkel az együléses versenyautó kevesebb mint 6,5 másodperc alatt futja a százat és a vége 240 körül van. Eleinte csak koncepcióautó volt de végül elindítottak belőle egy kupasorozatot ahol a Lada LR2-es (ez a kódneve) versenyautók száguldanak a pályán. Utcai változatról is voltak hírek egy időben de úgy tűnik,hogy a sorsa az lesz mint a többi manapság érdekes koncepcióautónak. Egy fűtött garázsban fogja várni sorsa jobbra fordulását. Persze lehet,hogy megveszi valamelyik olajmilliárdos a gyűjteményébe közvetlenül a Volga mellé.
Video: Lada Revolution