Komoly forrásai vannak az Audinak ezt eddig is tudtuk hiszen kijöttek egy
szupersportkocsival ami gyakorlatilag olyan meglepetést okozott,hogy az emberek elkezdték becsülettel vásárolni, pedig egy állatorvosi ló, különc és kivagyi. És akkor itt van ez. Ehhez már nem tudok hozzászólni. Vorsprung, vorsrung, vorsprung. Nem. Hiába ismétlem el ezerszer is akkor sem értem,hogy mi akart az Audi ezzel: TT Clubsport. Atyaúristen, ez megint mi gondoltam magamban, mikor olvastam róla. Újabb PR fogás? Naná. Hogyaszongya:
Letisztult vonalak, egyedülálló dinamika, egy vérbeli sportkocsi menetteljesítménye-ezek jellemzik a Clubsport Quattro-t.

Rendben a letisztult vonalakkal egyetértek, így pont sikerült belőle minden eleganciát kiírtani ami az előző szériából megmaradt. Szépen legyilkolták a tetőt és az A oszlopot mert az milyen klassz. Így egyből kapunk egy fasza speedstert. Azért valami szélvédőféle még kéne rá, aztán van egy
Porsche 550 Spyderünk. A hűtőrács 'singleframe' stílusú ami olyan pofátlanul hivalkodó,hogy azt obszcén kifejezések nélkül lehetlen kifejezni. Persze nagyon sokba nem kerülhetett az egész gép így aztán fejlesztések helyett az Audinál összelapátoltak mindent ami a sportos modellekből a kezükbe akadt. Így került bele egy TFSI motor ami állítólag 300 lóerőt teljesít. Remek, pont az Audinál nem találtak egy nagyobb lökettérfogatú nem agyonturbózott motort. Inkább megmutatják a világnak,hogy nyomorult kis kétezres motort az egekig lehet pöckölni anélkül,hogy megkotlana. Hohó,de ezzel még nem ért véget a nyúlások sorozata,szépen megkapta az RS4 kipufogórendszerét is,persze módosítva,de azért a tompítók ugyanazok maradtak,persze csak a biztonság kedvéért nehogy véletlenül ne ismerjék fel.

És akkor most jön a dolog giccs része: 20 hüvelykes felnik amelyeket már megszokhattunk minden gyártótól aki újabban sport vagy akár csak sportos autót gyárt,80 mm-el szélesített nyomtáv az eredeti TT-hez képest, "fegyverszürke" metál festés egyedileg varrott és lézeres technológiával díszített bőr ülések,aluminium kormány, narancsszínű betétek az utastérben-mindez a puritánság jegyében természetesen,hiszen a beltér is hasonlóan puritán és letisztult mint a külső megjelenés. Aluminium váltókar és az R8-ból átvett kulissza, Bang & Olufsen "BeoSound 2" HI-FI. Azt hiszem
Gordon Murray tudna leckéket adni az Audinak a puritán tervezésből. Persze Quattro hajtás is kellett,hogy el lehessen mondani,hogy a TT clubsport az első új generációs négy hengeres Quattro,hadd örvendjen mindenki.

Az S tronic fokozatmentes váltó sem aradhatott ki az extrák sorából hiszen az Audi egyik büszkesége. Fékek terén sem lehetett holmi nyavalyás tárcsaféket bevetni,mert az ugye útszéli és alpári, ezért jól jöttek a sportszedánokról lenyúlt kerámia fékbetétek is. És lenne képük legyártani belőle egy kisebb szériát. Én komoly híve vagyok a fejlesztésnek és főleg az
igényes koncepcióautóknak de ez a tanulmány nagyon távol áll tőlem,hiszen tulajdonképpen a formáján kívül semmi újítást nem tartalmaz. És ez nem a
"szarból is lehet várat építeni" dolog hiszen az erőforrás önmagában kiváló, 2

alkalommal lett az év motorja a maga kategóriájában,a fékek jól teljesítettek az RS4-en vagy az S8-on akár, a Quattro hajtás már 27 éve bizonyít folyamatosan. Tehát nem az alkatrészekkel van baj hanem maga a kocsi értelmetlen és abszurd, egy ügyes marketingfogáson nemigazán mutat túl. És mindezt a nyáltól csöpögő luxuskacatot megalkották az egyszerű és letisztult formavilág valamint a funkcionalitás és puritánság jegyében. Szerintem a marketingesek még a praktikumon is gondolkoztak a sajtóanyag megfogalmazásakor,csak egy még épeszű ember szólhatott nekik,hogy nem kéne elrúgni a pöttyöst,mert nem mindenki kajálja meg amit elé tesznek. Nagyon nem tetszik,nem látom benne a vorsprungot,sőt semmi mást sem...