S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Vasárnap esti beszarás!

2007.06.10. 21:23 scheerti

Ez a futam K.O. volt,totális őrület és félelem. Olyasmi fordult elő,ami már régóta nem: élveztem egy Forma 1-es futamot. És ezt nem annak tudom be,hogy nem ebéd után feküdtem a kanapén jóllakottan és álmosan, hanem télnyleg igazi verseny volt. Elképesztő izgalom,bonyodalmak és őrült szabályok. Mindez jellemezte az amúgy nyugisnak induló kanadai nagydíjat. Mindenekelött elmondanám,hogy 5 tanulságot szűrtem le az egész versenyből:

1, Létezik még izgalmas F1-es futam

2, A biztonsági berendezések elképesztőek,10 éve egy ilyen Kubica féle ütközést nem élt volna túl senki.

3, A túlbonyolított szabályokat senki nem érti.

4, A magyar szakkommentátorok főleg nem.

5, A Safety car lehetővé teszi a futam közbeni mosdóhasználatot.


Szóval úgy érzem,hogy az év futamát látta mindenki aki vasárnap este a kommersz Napló helyett az utóbbi időben sokat szidott F1-et válaszotta. A rajtnál is érezhető volt,hogy izgalmas menetben lesz részünk de azért ezt senki nem gondolta volna. A 22. körben a két Spyker megnyalta a falat a biztonsági autó pedig bejött. Ez megkavart mindent,aki élt és mozgott ment a boxba. 6 körrel késöbb Kubica bemutatta az év,sőt az évtized egyik legnagyobb bukását. Iszonyatos sebességgel ütközött a falnak, majd többször megpördülve csapódott a pálya másik oldalába. Aggodalmakra adott okot,hogy versenykörülményekhez képest sokáig nem tudták kiszedni az autóból,tényleg csúnya bukás volt de a magyar kommentátorok már szinte siratták ami kissé idegesítő volt. Mindenki várta a fejleményeket az állapotával kapcsolatban,szerencsére biztató hírek érkeztek miszerint Kubica jól van,csak kivizsgálásra szállították be a pálya melletti kórházba-Azóta kiderült,hogy a lába tört,de még így is szerencsésen megúszta-.A Safety car jött,a mezőny pedig összetorlódott,ekkor még a versenyzők többsége a pályán volt. Ezek után az események nehezen követhetővé váltak,büntetések,kiállítások és agresszív mutogatás jellemezte minadzt ami a kanadai nagydíjon történt: akit érdekel olvassa el itt részletesen.
Én továbbra is csak annyi tudnék hozzáfűzni,hogy a biztonsági szabályok kellenek,egyáltalán nem feleslegesek és mindenképp pozitív dolog,hogy az évek során kialakult egy olyan rendszer ami lehetővé teszi azt,hogy maihoz hasonló súlyos balesetek után is ki tudjanak szállni a pilóták a kocsikból. Nem vagyok híve viszont az idióta versenygyorsító-lassító-büntető szabályoknak amelyeket a FIA fejesein kívül senki nem lát át. Ráadásul ezek évente annyit változnak,hogy képtelenség követni ha valaki nem megszállott. Én mint 'sima autóbuzi' nem tudtam a boxutcát lezáró szabályról és igazából nem is látom értelmét. Persze egy igazi kocka majd biztos elmagyarázza,hogy miért is jó ez, de én nem tudom. Massa viselkedését,-miszerint nemzetközi jelzéssel adta a FIA tudtára,hogy 'kapják be'- ugyanolyan feleslegesnek tartom mint amikor a labdajátékokban a játékvezetőnél reklamálnak. Álatlában csak kiállítás az eredmény ott is ,sőt egy komolyabb perpatvar esetén eltiltás is lehet. Én megértem,hogy felfokozott idegállapotban mindenkinek gyorsabban jár a keze mint az agya de egy eurómilliókat kereső ünnepelt versenyző ne durcázzon  1 milliárd ember szeme láttára. Az ilyen viselkedés 30 évvel ezelött elképzelehetlen lett volna akárcsak a tavalyi Zidane-Materazzi affér az akkori fociban. Mindenesetre hatalmas respekt Hamiltonnak amiért győzött,igazi kemény srác,megvan benne az a küzdőszellem amit nem mindegyik pilótában találni meg. Teljesen kikapcsolt és vérprofihoz méltóan vezetett végig míg a tapasztaltabb versenyzők azt sem tudták,hogy hova kapják a fejüket. Született tehetségnek nem merem nevezni,hiszen szinte minden évben kikiálltanak valakit született tehetségnek és a jövő zálogának aztán elmúlik 4-5 év és a középmezőny oszlopos tagjaként találkozhatunk az akkor nagyreményű versenyzővel. Hamiltonnak mindazonáltal sokkal több esélye van arra,hogy egyszer világbajnok legyen mint a mezőny többi újonc tagjának hiszen a szezon eleje óta bizonyítja,hogy felnőtt a feladathoz és bármikor képes nyílt küzdelemre Alonsoval. És hatalmas Respekt még Takuma Satonak is aki képes volt úgy befejezni egy versenyt,anélkül,hogy kamikaze pilótákat megszégyenítő módon tette volna tönkre az amúgyis megcsappant mezőny még ép autóit. Még párosult mellé némi szerencse is,hogy Alonsot le tudta előzni,így igazán örülhet. De van egy olyan érzésem,hogy ha még lett volna 5 köre akkor Raikönnen is megy a levesbe. Ilyen futamokat akarok látni minden versenyhétvégén,persze ha lehet akkor komolyabb balesetek nélkül és átláthatóbb szabályokkal. És még mondja valaki,hogy a mai F1 halott....

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr1796381

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

murci 2007.06.10. 21:31:36

ez tényleg egy elég jó futam volt.
a rendezés azonban pocsék, ennyire kusza rossz kameraváltásokat csak a távol keleti futamoknál látni, mert ott még nem jöttek bele

és én a 'Respect' emet nem Hamiltonnak adnám, hanem az apjának, Ő az akit tisztelek, mert rossz sorből jött és mégis mindenét feladta a fia miatt, effajta önfeláldozást ritkán látni a mai anyagias világban
Hamilton pedig tehetséges és elszánt, szerintem ezeken túl pusztán jól ki tudja azt használni amit a sors és az őt körülvevő/támogató emberek nyújtanak neki.

viszont van egy olyan rossz előérzetem, hogy ez nem a forma1 újjászülteése volt hanem csupán egy kirívó példa ami sajnos nem sűrűn fog előfordulni de ne legyen igazam

Tommi 2007.06.10. 21:58:33

Ez egy eszméletlen verseny volt, borzalmas kamerahasználattal... Mindazonáltal, szeretném, ha minden verseny ilyen lenne... És szerencsére Kubica sem sérült meg komolyabban, szóval semmi okunk mostmár pánikra...

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.10. 22:07:58

Igen a kamerahasználat rettenetes volt,olyan képeket vágtak be ,hogy szinte élvezhetetlenné tette a versenyt,főleg az izgalmasabb részeit. De így is bőven átlagon felüli verseny volt...

George 2007.06.10. 23:32:48

Igen izgalmas futam volt, kár hogy ezt baleseteknek és szabálytalanságoknak köszönhetjük, és nem az izgalmas előzéseknek. Ezen kívül ez a Safty Car-os szabály úgy, ahogy van hülyeség és értelmetlen. Mer ne mondja nekem senki, hogy csak Massáék ketten mentek át a piroson. Ezen kívül nem hiszem, hogy súlyosabbat hibáztak volna, mint mondjuk Alonsoék. Teljesen megértem Massát a viselkedéséért. Most szerintem hozhatott volna valamit a Ferrari a McLarenen, erre a kedves bírák elintézték, hogy talán megint egy unalmas világbajnokság legyen. Amúgy meg nem csak a randezés, az egész pálya úgy, ahogy van egyes alát érdemel.
Ha elfogult voltam, bocsássatok meg, Ferrari drukkerként írtam, amit írtam.

andras244 2007.06.11. 08:18:51

George, egyetértek veled ... :D
de sztem EZ az utóbbi pár év legizgalmasabb versenye volt, sajnos egy dolog hiányzott a látványos előzések ... illetve csak egy volt, mikor Sato elment Alonso mellett, jeeeeeeessssz ... hahaha

murci 2007.06.11. 08:57:45

amikor a Kubica megállt a pirosnál kb. még vagy 4 en elmentek mellette csak azt sem a komment sem a bírók nem vették észre, pedig akinek nagyobb a tv-je, mint 55cm símán látta a háttérben, de a bírák is hibázhatnak, nem hiszem, hogy direkt szivatásból Massa ellen fordultak, viszont én a helyében azért elbeszélgettem volna a bírákkal egy kerékkulcs társaságában
bírom ezt a Massa gyereket, és mostanság jobb, mint a Kimi

Farkas Árpád · http://www.frt.freeblog.hu 2007.06.11. 09:11:45

Én nyugodtan nevezném Hamiltont született tehetségnek. Igaz, hogy gyakran kikiáltanak pilótákat annak, de úgy tűnik, hogy ő tényleg az. Ellenpélda honfitársa, Button, akit szintén a jövő nagyjának tartottak, aztán nem sok lett belőlle...
Hamilton viszont nem csak a jövő nagyja, de már a jelené is!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.11. 09:23:04

Igen, én is Buttonra gondoltam,de ott van még Rosberg is akinek még bőven van ideje befutni de őt is szenzációs tehetségnek tartották,aztán még nem igazán villantott. Ralf S. sem egy világszenzáció már tegnap épp azt beszélték,hogy vissza kéne vonulnia. De mint a post végén is olasható én is hiszek Hamiltonban,csak nem szeretem elkiabálni a dolgokat...

Bundi 2007.06.11. 09:38:49

Hamiltonról én is azt hittem h nem fog maradandót alkotni. Ecclestone már régóta mondogatta hogy ő lesz az első színesbőrű az f1-ben és így akármilyen béna lenne bekrült volna vmelyik csapathoz. De tényleg van keresnivalója csak ne kiabáljuk el. miután a Ferraritól sikerült elvenni a világbajnoki esélyeket Hamiltonnak szurkolok hogy verje meg Alonsot

Lally 2007.06.11. 17:11:26

Úgy tünik,hogy érdemes volna több pálya vonalvezetését és burkolatát megváltoztatni.A csúszósabb burkolat kiegyenlítené a menetteljesítmények közötti különbségeket,értelmét vesztené a sebességhajhászás.A rázókő ugye a pálya széle.Ha nem is betonfallal helyettesíteni,de magasabb kiemeléssel érdemes volna kipróbálni.Most is,Monacoban is megszűri a palánk a versenyzőket.

Én is biztonságpárti vagyok,de ezt a túlzott sterilitást nem tartom jónak.Nem tesz jót az F1-nek,ha ezredmilliméterek döntenek.
Nordschleife,Man TT rulez !

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.11. 17:26:30

Egy TT képes a mai napig visszahozni a rettegést a motorsportba és a biztonságot visszarepíteni az 50-es évekbe. Nem véletlen kell angol nyelvű végrendelet minden egyes vversenyzőnek. És ott évente 1-2 haláleset mindig is elő fog fordulni hiszen senki nem tudja garantálni,hogy nem repül ki valaki 200 felett egy mezőre. És ennek ellenére hagyják megrendezni minden évben hiszen aki indul az tudja mit vállal,senkinek sem kötelező a részvétel. De a mai F1-ben elfogadhatatlan lenne évi 1-2-3 ember halálával számolni egy idényre. A motorverseny továbbra is lutri. A TT főleg. Imádom. Joey Dunlop és Michael Hailwood mindig is nagyok maradnak a szememben!

Taki 2007.06.11. 20:04:19

Helo.

Tom hogy nem ide vág,de láttam a top100-ba a peugeot 205gti-t elég elöre tetted.
Lényeg,mostanába szemezek egy ijennel,igaz elvakult japán fan vagyok(w123as kupé mercivel:),és nembirom a franciákat. De megfogott benne az hogy nem egy már agyon istenített 2es CRX,meg egyéb 1000szer tört monyák japán(mert ami érdemes abbóól,az valljuk be,nagyon ritka,pláne szerény országunkban),hanem vmi hárdkór bevállalós(eza hülyeség volt),és jó áron vannak jó állapotban,erös motorral stb stb... Tudom hogy tartós(309ünk technikája az volt). Mondj már róla vmit mért került ojan jó helyre,léci. Saját tapasztalat? kössz

camell 2007.06.11. 20:26:14

Kubica legnagyobb mázlija az volt, hogy nem szakadt le a lába. Naggyon durva bukta volt!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.11. 20:51:56

Taki, az itthoni darabokat csak akkor érdemes megnézned ha nagyon-nagyon-nagyon vágysz egy ilyen autóra. Nehéz jót találni mert sajnos olcsók. És ez azt jelenti,hogy a sok zsiguliból átült izomhuszár kinyomta a szivüket. Amiket itthon vehetsz azoknak a nagyrésze Svájcból,Belgiumból vagy Németországból esetleg Ausztriából jött,és általában a 90-es évek közepén-végén kerültek ide tehát már pont kaptak annyit,hogy széthulljanak. Nagyrészük megjárta az árkot is vagy megnyalt egy-egy oszlopot. Jó állapotút NEM LEHETLEN találni csak nagyon nehéz. A motorja elnyűhetetlen, ha csak valamenyire is karbantartották akkor bírni fogja,de arra most készülj fel,hogy gyári állapotút csak horror áron fogsz találni. Itt van egy ami még úgy-ahogy egyben van,mondjuk a 95 000 km duplája simán benne van:

www.hasznaltauto.hu/kereso1.auto?hirdeteskod=1250142&command=ugras&screenwidth=1024

Taki 2007.06.11. 21:18:40

Annyira nem vágyom rá,csak mondom,a CRX vagy 2es golf gti és egyéb felhozatal még gyérebb,és azért gondoltam erre mert ez/talán/nem volt annyira populáris az izomhuszárok köreiben,ergo jobbak. De itt semmi sem biztos:) Még egy darabig marad a kupé123... (még csak festönél van:) az az igazság vhogy nem illik hozzám(21éves vagyok)

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.11. 21:47:10

Sajnos jóval olcsóbb mint a japánok tehát aki nem akart összespórolni egy CRX-re valót az vett egy ilyet. Állati kis kocsi volt csak sajnos eléggé széthajtották őket. Öreg és erős autót venni mindenhol kockázatos de itthon háromszorosan is az. Brutális szopás beszerezni hozzá mindent. A németeknél sem olcsó 2000 euro alatt gyakorlatilag NINCS rendes darab. Ha kicsi,erős hot hatch-et akarsz akkor az ALFA 145-öt ajánlanám,szívem szerint Fiat Uno Turbót mondtam volna de sajnos ugyanaz a helyzet vele mint a 205 Gti-vel...

Taki 2007.06.11. 22:39:03

UNO turbo is jo dolog,de azok aztán végképp szarok... talán a kategoriában a legjobban. Abban még egy icipicit épet sem találni.
Alkatrészileg annyi/behozhatatlen/elönyöm van hogy osztrák határon élünk(zalaegerszeg),tehát bármi donor tud jönni,van ami ritkább,de elöbb utobb ezek közül is van.(foglalkozunk is ezzel) Mi már igy hogy alkatrészt nem nagyon veszünk,csak donort,sokkal olcsobb,jobb(kiprobálható).
Haveromnak most szereztünk egy 82ezer-km(!!!) es 3gen sedán civic et,ojan hogy muzeumba való,gyönyörü,85ös!!! Vettünk hozzá itthon romot müszakival,ezek után tudod milesz.:) Nem igazi hot hatch,de a feeling hasonlo, 850kg 90 ló.
Ha nemlenne a w123,akkor az enyém lett volna :S :)
Probálkozunk... de ami itthon van az valoban vicc
süti beállítások módosítása