Az 1960-as évek elejére Enzo Ferrari belátta,hogy kell valami olcsóbb autót tervezni amelyet a kevésbé tehetősek is megvásárolhatnak. Persze ez az autó is minőségi kellett,hogy legyen,de nem jelenthetett konkurencia a Ferrarinak, ezért soha nem is nevezték Ferrarinak. A névválasztáskor az öreg Ferrarinak nem is juthatott volna más eszébe mint évekkel korábban elhunyt fia: Alfredo "Dino" Ferrari. Kézenfekvő is volt a dolog,hiszen Dino Ferrari motortervező is volt, az általa tervezett V6-os motort és annak továbbgondolt(valójában újratervezett) változatatait kapta meg késöbb a Dino-k többsége. És az emberek nagy része itt kezdi elveszteni a fonalat,ugyanis bejön még egy Fiat Dino nevű modell is amely a Fiat és a Ferrari együttműködéseként jött létre, 2 literes V6-os motorja 160, 2,4 literes társa pedig 180 lóerőt produkált. Erre az autóra azért volt szükség,hogy a Ferrari teljesíteni tudja a homologizációs feltételeket és elindíthassa Alfredo V6-os motorját a Formula 2 -ben. A Dino 206 GT-t 1965-ben mutatták be a párizsi autószalonon,ahol a szakértők körében inkább meglepődést,mint elismerést vívott ki. Mindenki tartott egy kicsit attól,hogy az addig kiváló minőségű autókat gyártó Ferrari elveszti exkluzivitását és középszerű sportautókat fog gyártani. Aztán rájöttek,hogy ez tulajdonképpen nem is Ferrari,hanem valami új amit akkoriban még nem tudtak értelmezni. A műszaki tartalom nem volt ismeretlen azoknak akik már látták a Dino 206 SP versenyautót. Onnan jött ugyanis az alvázz és a motor is. Igen ám csak még nem volt megfelelő az autó a szériagyártásra,a versenyautós forma nem volt jó a kezdetieken pedig módosítani kellett. Pininfarina volt a megoldás aki megálmodta a 206 GT különleges formáját.
Ezt '66-ban mutatták be Torinoban Dino Berlina GT néven. Ebben már egy 65 fokos hengerszögű V6-os motor volt ami 180 lóerőt teljesített 8000-es fordulaton.Egészen 1969-ig gyártották. A 206-ot váltó 246 némileg már különbözött az elődtől,nem csak 2,4 literes 195 lóerős motorjában hanem méretében is. Tengelytávolságát ugyanis 6 centiméterrel megnövelték. A 240 km/h végsebességgel mindenki elégedett lehetett. '72-ben megjelent a 246 Spider is amelyet 1973-ig gyártottak. Összesen 3761 darab készült,mára nagyon keresettek és megbecsültek. Van egy nagyszerű video is,nézzétek meg,megéri!