S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Ékszerdoboz olasz módra!

2007.06.14. 07:58 scheerti

Az 1960-as évek elejére Enzo Ferrari belátta,hogy kell valami olcsóbb autót tervezni amelyet a kevésbé tehetősek is megvásárolhatnak. Persze ez az autó is minőségi kellett,hogy legyen,de nem jelenthetett konkurencia a Ferrarinak, ezért soha nem is nevezték Ferrarinak. A névválasztáskor az öreg Ferrarinak nem is juthatott volna más eszébe mint évekkel korábban elhunyt fia: Alfredo "Dino" Ferrari.  Kézenfekvő is volt a dolog,hiszen Dino Ferrari motortervező is volt, az általa tervezett V6-os motort és annak továbbgondolt(valójában újratervezett) változatatait kapta meg késöbb a Dino-k többsége. És az emberek nagy része itt kezdi elveszteni a fonalat,ugyanis bejön még egy Fiat Dino nevű modell is amely a Fiat és a Ferrari együttműködéseként jött létre, 2 literes V6-os motorja 160, 2,4 literes társa pedig 180 lóerőt produkált. Erre az autóra azért volt szükség,hogy a Ferrari teljesíteni tudja a homologizációs feltételeket és elindíthassa Alfredo V6-os motorját a  Formula 2 -ben. A Dino 206 GT-t 1965-ben mutatták be a párizsi autószalonon,ahol a szakértők körében inkább meglepődést,mint elismerést vívott ki. Mindenki tartott egy kicsit attól,hogy az addig kiváló minőségű autókat gyártó Ferrari elveszti exkluzivitását és középszerű sportautókat fog gyártani. Aztán rájöttek,hogy ez tulajdonképpen nem is Ferrari,hanem valami új amit akkoriban még nem tudtak értelmezni. A műszaki tartalom nem volt ismeretlen azoknak akik már látták a Dino 206 SP versenyautót. Onnan jött ugyanis az alvázz és a motor is. Igen ám csak még nem volt megfelelő az autó a szériagyártásra,a versenyautós forma nem volt jó a kezdetieken pedig módosítani kellett. Pininfarina volt a megoldás aki megálmodta a 206 GT különleges formáját. Ezt '66-ban mutatták be Torinoban Dino Berlina GT néven. Ebben már egy 65 fokos hengerszögű V6-os motor volt ami 180 lóerőt teljesített 8000-es fordulaton.Egészen 1969-ig gyártották. A 206-ot váltó 246 némileg már különbözött az elődtől,nem csak 2,4 literes 195 lóerős motorjában hanem méretében is. Tengelytávolságát ugyanis 6 centiméterrel megnövelték. A 240 km/h végsebességgel mindenki elégedett lehetett. '72-ben megjelent a 246 Spider is amelyet 1973-ig gyártottak. Összesen 3761 darab készült,mára nagyon keresettek és megbecsültek. Van egy nagyszerű video is,nézzétek meg,megéri!




                 

 

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr998373

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.06.14. 08:46:09

vegre egy rendes auto. sokkal inkabb dino, mint barmilyen lambo.

ommm 2007.06.14. 08:58:44

Vittorio Jano keze is benne van abban a V6-ban rendesen. ez a szép benne. és tényleg egy igen jó kis autó lett belőle.

Sopánka76 2007.06.14. 09:11:43

Hmmm gyönyörű, eddig a 911 volt a kedvencem, de ez simán versenyezhet vele szépségben! Bevállalnám! A békalámpások a gyengéim!

Sopánka76 2007.06.14. 09:17:04

ez is középmotoros? Jól eldugták, nincs olyan hosszú lapos segge, mint a legtöbbnek!

scheerti · http://scheerti.blog.hu 2007.06.14. 09:20:59

Igen csak ha jól tudom akkor ebben keresztben helyezték el a V6-oa motort. De nem biztos,hogy jól emlékszem!

Sopánka76 2007.06.14. 09:31:00

Jól emlékszel! A wikipediát meg már állandóan használom, ha ilyen kérdéseim vannak!

"The 206 GT used a transverse-mounted 2.0 L all-aluminum, 180 Horsepower @ 8000 RPM redline, 65 degree V6 engine, Dual overhead camshafts, 9.7:1 Compression ratio. Torque was 138 pounds*foot @ 6500 RPM. Crankshaft featured 4 main bearings. Induction featured 3 Weber 40 DCN/4 2-barrel carburetors.

The 206 GT frame featured a light-weight, 1980 pound, aluminium body, full independent suspension, and all round disc brakes. The 206 GT had a 90.0 inch wheelbase."

en.wikipedia.org/wiki/Dino_(car)

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.06.14. 09:38:27

becsben a 12. bezirkben a Hetzendorfer strassen van egy edes kis veteranbolt. ket oreg csoka a tulaj, nagyon kedvesek, tobb estemet toltottem a boltban a zaras utam, ahol megadataott a szerencse, hogy eleg hosszan bameszkodjak korulotte es benne. egy tunderbogyo ez a kocsi. ennel erosebb kocsi szerintem felesleges. vissza a racionalzast a sportkocsigyartasba!

Tommi 2007.06.14. 11:19:55

Egy gyönyörű autó!!! Imádom a Ferrari Dino-t!

Lally 2007.06.14. 12:05:42

Az olasz formatervezők fél kézzel a seggükben is leiskoláznak (szinte)bárkit.Az én gépemben is benne van G.G. és az Italdesign kéznyoma.

Miért is a "dinósárga" kifejezés? Ki,és miért találta ki? Lambó koppintás?
süti beállítások módosítása