S-blog

Átment a lábadon a Family Frost? Eleged van a bunkó autósokból? Van egy jó linked vagy videód? Esetleg anyáznál egy jót, vagy csak javaslatod van? Kattints a nevemre és írd meg nekem azonnal!

Ezekről beszélünk

scheerti videói

Prostreet

Retrokult?

2007.07.30. 20:08 scheerti

A RETRO érdekes dolog,van aki imádja,már rá sem bír nézni és iszonyatosan undorodik tőle. Nos,én pont szeretem,legalábbis legtöbbször. Persze mindenből az eredeti a legjobb,ez kétségtelen,de van mikor az embernek be kell érnie egy másolattal ami legalább a hangulatot visszaadja. Épp a minap láttam egy Royal Enfield hirdetést,benne egy 500-as Bullet-el ami szerintem csodálatos. Gondoltam utánanézek,hogy vajon mennyit kérnek egy ilyen szép retro motorért. Így jutottam el ide. Be is lelkesedtem becsülettel,hogy itt egy fasza kis retro angol motor gyakorlatilag fillérekért. El is kezdtem keresgélni, hátha esetleg van róla valamiféle magíar vélemény is,a német és angol nyelvű médiumok mellett. Ugyanis a külföldi sajtó eléggé lehúzta szegényt. Aztán rábukkantam Cat tesztjére amiben gyakorlatilag ugyanaz volt leírva mint a nyugati tesztekben. Kicsit csalódtam mikor megláttam,hogy Indiában gyártják, és messze van a minősége attól ami egy modern motortól elvárható. Aztán belegondoltam,hogy ez mégiscsak retro és nem csak agyonfaceliftezett szar ami manapság egyre több motoron fordul elő,gyakorlatilag a néven kívül nincs hasonlóság,vagy ha van is akkor is csak nyomaiban emlékeztet a régire. És akkor itt van ez ami olcsó és a régi név is csábító. Sajnos azonban rá kellett jönnöm,hogy miért tud egy évszázados múltra visszatekintő angol motor ilyen olcsó lenni. Az indiai összeszerelés bizonyára kategóriákkal olcsóbb bármiféle európai gyárnál de ez sajnos máshol üt vissza. Meg a régi kor technikája is elrettenti a többséget,pedig érdemes belegondolni,hogy ez a vas nem volt rossz a maga idejében. Vajon érdemes egy új motorral szopni és félni attól,hogy az út szélén hagy? Talán igen, hoszabb-rövidebb túrázásokhoz kiváló kis motor,nem egy izomgép de nem is ez a célja. Mindenképp érdemes lenne hosszabb távon is kipróbálni,hogy el tudjam dönteni kellene e. Talán az ár lehet a nyomós ok a vásárlásnál de nekem valahogy a hangulata is tetszik. Ha belegondoltok ennyiért nem lehet kapni egy tisztességes 250-es motort sem,és ez mégiscsak egy egyhengeres ötszázas ami ugyan feleannyi lóerős mint egy modern 250-es,de a hangulata talán kárpótol az erőtlenségért.

6 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://scheerti.blog.hu/api/trackback/id/tr50128543

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.07.31. 08:50:12

na, egy kedves baratom vette egy ilyen vasat Indiaban, amikor kint jart,es kontenerben hazakuldette. isten igazabol bullet 500 verzio, de szineben es kialakitasanak reszeiben sokban kulonbozik az europaban forgalmazottol. neki semmifele problemaja nincs a nehany ezer lemotoroztt km alatt, a klasszikus szepsegektol eltekintve, mint nehany csepp olaj itt-ott. volt szerencsem kiprobalni, es lesz meg szerencsem meg alaposabb "mintat venni" rola a kozeljovoben.

nekem nagyon tetszett a viselkedese es hangulata. valahogy a nehany km alatt sokkal nagyobb oromet okozott mint eg yugynazaon a tavon probalt uj kawasaki. en minosegbeli hibakat nem talaltam rajta, sot robosztussaga es kialakitasa sokkal naygobb elettartamot szavatol mint a sokak altal ugy dicsert modern "vasake". ez ugyanis vas. ebben anyag van, ezt szerelheted ezt cserelheted. ezt a tulelesre terveztek. es erre minden eselye meg is van.

Lally 2007.07.31. 12:38:20

A Totalbike tesztelte.A tárcsafékes változat a modernebb,jobb futómúvel.Ami riasztó,hogy minden méret collos,azaz inches,Whitworth menetes minden...
Amúgy szép,de megfontolnám,hogy ennyi pénzért inkább használt mocit vegyek.e.Nem pont japánt,hanem talán igazi veteránkorú,youngtimer gépet.Akár még szakadt Harley is beleférne.De egy full krómos,felújított mocis M72 is.

csiky944 2007.07.31. 12:48:21

én inkább maradok a gyári állapotú 1956-os D Csepelnél :)

Dörmi06 2007.08.01. 01:41:30

Motorrevüben nemrég tesztelték. Ott csak a fékjeire panaszkodtak, amúgy ha jól melékszem rendben volt.

És ugyanez dízelben? :)

Hassan 2007.08.01. 08:39:33

Kawasaki w 650 vagy új Ural?

baowah · http://baowah.blog.hu 2007.08.01. 13:11:14

az ural minosegees megbizhatosaga messze kullog az enfield utan. menjetek be a csikibegebe, avgy dorogra a foimportorhoz nezzetek meg magatok. a fekekkel semmi gond, plane a tarcsassal. engem teljesen meggyozott, plane hogy ellensege vagyopk a tuldimenzionalt es marketingkozpontu motorpiacnak.

ez a gep nem 50000-kmre kezsult. ezen erezni. minoseget pedig bizonyitja ahol es ahogy hasznaljak.
amugy az EU-verziok mas minosegben kezsulnek mint az indiaiak. ki merem jelenteni, hogy szebben ossze volt rakva mint egy ket uj harley.
süti beállítások módosítása